ok sorun anlaşıldı, mesele pitot heat tuşu her ne kadar siz etkilemedi desenizde özellikle default uçakda pitot heat ON olmak zorunda. OFF ise , FL100(10000ft) geçildiği anda sürat saati sıfıra düşer, A/P +A/T açık olduğu ve sürat set edildiği için takat %100'de kalır.
Uçak ilk 10000ft'e kadar ortalama 2600~3000fpm ile tırmanır(uçağına ve performansına göre değişir),10000ft'den sonra 2400~2600 ile FL200'a sonra biraz daha azaltılır, FL260'dan sonra devamlı olarak kontrol edilerek (süratin düşmemesi sağlanarak) varyo azaltılır. FL300 civarlarında ve sonrasında 500~1500 arası varyo normaldir.
FL260'dan sonra MACH sürati dikkate alınır.
acil yardım
- THY3506
- Senior Member
- Posts: 254
- Joined: 11 Jan 2009, 20:42
- Name: Serdar ÖZDEN
- PID: 3506
- Vatsim ID: 1082637
- City: Ankara
- Location: Turkey
Hakan hocam merak ettiğim konulardan biri üzerine bilgi eklemişsiniz, FL260 üzerinde neden mach speed dikkate alınıyor? Türkiye sanal havasında değilde avrupa ve amerikada bazen ATC nin bizden mach speed bilgisi isteme sebebi nedir?hakan737 wrote:
FL260'dan sonra MACH sürati dikkate alınır.
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
CPL (A) Cessna 150/152/172
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
IAS pito tüpünden alınan havanın vuruş basınç değerine göre hesap edilen yükseldikçe hava basıncının ve yoğunluğunun azalması yüzünden güvenilir olmayan sürat cinsidir. Dikkat ederseniz normal şartlarda alçak irtifalada IAS gösterge sürati ile Groundspeed (ND ekranında örneğin) hemen hemen aynı iken, yükseldikçe Ground speed IAS'dan fazla olmaya başlar. Mach sürati ise uçağın yüksek irtifada süratini IAS'a göre daha stabil ve gerçekçi gösteren bir değerdir. Bu nedenle FL260'dan yukarıda süratler MACH cinsidnen ifade edilir. Çoğu addon'da sürat saati FL260'da IAS ve MACH arasından kendiliğinden çevrilir.
Bizde de gerektiğinde Mach sürati seyir irtifasında ayrım yapmak için sıklıkla kullanıyor, belki size denk gelmemiştir. Özellikle etkinliklerde mach süratine göre ayrım yapmak herkesinaynı sürat değerindne aradaki mesafeyi koruması için bizde Avrupalılardan daha çok tercih edilir. Onlar bizden alışmıştır mach sürati sormaya
Bizde de gerektiğinde Mach sürati seyir irtifasında ayrım yapmak için sıklıkla kullanıyor, belki size denk gelmemiştir. Özellikle etkinliklerde mach süratine göre ayrım yapmak herkesinaynı sürat değerindne aradaki mesafeyi koruması için bizde Avrupalılardan daha çok tercih edilir. Onlar bizden alışmıştır mach sürati sormaya

Hakan"737"Güven