acil yardım
Arkadaslar ben henüz online ucuslara basladım. ve sık sık sorunlar yasıyorum. Ornegin ne zaman SquawBox'ı acsam AutoPilot kafayı yiyiyor. Speed Hold ayarım bozuluyor. Ben 300knot hıza ayarlasam bile ucagı son hıza kadar yukseltiyor ve uçamıyorum. Bu sorunu 1-2 kezde Flight Recorder programını açınca da yaşadım. ne yapmam gerekiyor lütfen yardım edin uçamıyorum yoksa. Birde henüz mikrofonum mevcut değil SquawBox da text ile iletişim yapabiliyormuyuz?
-
- VIP Member
- Posts: 1193
- Joined: 17 Aug 2007, 09:17
- Name: İlker Değirmencioğlu
- PID: 2445
- Vatsim ID: 1011091
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Merhabalar, aramıza hoşgeldiniz.
Öncelikle atmış olduğunuz post FlyTHY.org forum kurallarımızca uygun değil. Ancak ilk postunuz olduğunu gördüğüm için cevap vereceğim.
Bu hobi bildiğiniz gibi, oyun oynamanın ötesinde, bol bol araştırmak, okumak, bilgilerimizi geliştirmek üzerine kuruludur.
Aslında sormuş olduğunuz soruların cevapları, bu foruma post atmanın kuralları ve ilkelerini de okuyarak ve araştırarak bulabilirdiniz.
İpuçlarını vereceğim, lütfen gerisini araştırınız.
Lütfen biraz daha özenli olalım, ve bol bol okuyalım....
Öncelikle atmış olduğunuz post FlyTHY.org forum kurallarımızca uygun değil. Ancak ilk postunuz olduğunu gördüğüm için cevap vereceğim.
Bu hobi bildiğiniz gibi, oyun oynamanın ötesinde, bol bol araştırmak, okumak, bilgilerimizi geliştirmek üzerine kuruludur.
Aslında sormuş olduğunuz soruların cevapları, bu foruma post atmanın kuralları ve ilkelerini de okuyarak ve araştırarak bulabilirdiniz.
İpuçlarını vereceğim, lütfen gerisini araştırınız.
SquawkBox'ı zaten ilk başta açmanız lazım, canınız istediği zaman açıp kapatamazsınız.Ornegin ne zaman SquawBox'ı acsam AutoPilot kafayı yiyiyor.
FFR'ı da aynı şekilde canınız istediği zaman açıp kapatamazsınız. Ayrıca daha online uçuşunuz yok iken FFR ile uçuş yapmamanız lazım.Bu sorunu 1-2 kezde Flight Recorder programını açınca da yaşadım.
Sanırım SquawkBox Manuel'i ve FlyTHY tarafından yayımlanmış olan adım adım online uçuş dökümanını da okumadınız. Evet text haberleşme yapabiliyorsunuz ancak ATC ler tarafından tercih edilen bir method değildir text muhaberat.Birde henüz mikrofonum mevcut değil SquawBox da text ile iletişim yapabiliyormuyuz?
Lütfen biraz daha özenli olalım, ve bol bol okuyalım....
FlyTHY IT Manager
Oncelikle vermis oldugunuz ilgi icin tesekkur ederim fakat yazmis oldugunuz gibi ben her iki programida rastgele bir zamanda acmiyorum. SquawBox zaten FS ile ayni zamanda aciliyor. Bahsetmis oldugum AutoPilot hatasi ucusun herhangi bir noktasinda kendiliginden olusuyor. Her ayar icin tek tek butun proseduru okudum ama boyle bir hata ile ilgili yazi bulamadigim icin buraya yazdim. Ek olarak zaten bir oyun oynamanin disinda is yaptigimizinda farkındayim
- THY2294
- Junior Member
- Posts: 55
- Joined: 28 Aug 2010, 18:50
- Name: ÖMER FARUK GENÇKAL
- PID: 2294
- Vatsim ID: 994887
- City: İzmir
- Location: İzmir
- Contact:
Flight Simulator'un hangi versiyonunu kullanıyorsunuz?
Default tayyarelerle mi uçmaya çalışıyorsunuz, yoksa payware uçaklar mı kullanıyorsunuz?
Sorununuzu detaylı olarak yazmassanız doğru bilgiye ulaşamazsınız... Ayrıca herşeyin ötesinde, uçmayı biliyor musunuz?
Eğer şu an yeni başladıysanız, size tavsiyem, FS'nin offline derslerini tek tek tecrübe etmenizdir. Online uçuş, daha sonra kendiliğinden gelir zaten...
Default tayyarelerle mi uçmaya çalışıyorsunuz, yoksa payware uçaklar mı kullanıyorsunuz?
Sorununuzu detaylı olarak yazmassanız doğru bilgiye ulaşamazsınız... Ayrıca herşeyin ötesinde, uçmayı biliyor musunuz?
Eğer şu an yeni başladıysanız, size tavsiyem, FS'nin offline derslerini tek tek tecrübe etmenizdir. Online uçuş, daha sonra kendiliğinden gelir zaten...
Flight Simulator ile gelen default ucaklari kullaniyorum. Ucmayi biliyormusunuz sorusuna gelince cok cok uzun zamandir hem FS2004 de hemde FSX de offline ucuslar gerceklestiriyorum. Online ucmaya baslamadan once forumdaki Adim Adim Online ucus prosedurlerini okudum kullandigim ucaklarin gercek ucus limitlerini inceledim belki sizler kadar %100 prosedurlere her kosulda uyamiyorum ama yinede basarili ucuslar yaptigimi dusunuyorum. Kisacasi suanda FS2004 ile ucuyorum ama AutoPilot ile bir hiz sorunum var. Heading, Altimeter vs gibi diger panellerde sorun yasamiyor iken neden sadece Speed konusunda problemlerim var tek sorum bu?
- Apollo
- Legend
- Posts: 1245
- Joined: 25 Dec 2008, 22:49
- Name: Erdal ELMACI
- PID: 3195
- Vatsim ID: 1059183
- City: Ankara
- Location: Turkey
Merhaba;
hoşgeldiniz.
sorununuz bir programın etkilemesinden ziyade uçak içinde sanırım. Auto throttle açık konuma almazsanız ekranda 300 de yazsanız gazı joyistikten nereye aldıysanız o kadar güç verir. Autothrottle ise uçağa verilen sürati uygula emri vermeye yarar.
Selamlar.
hoşgeldiniz.
sorununuz bir programın etkilemesinden ziyade uçak içinde sanırım. Auto throttle açık konuma almazsanız ekranda 300 de yazsanız gazı joyistikten nereye aldıysanız o kadar güç verir. Autothrottle ise uçağa verilen sürati uygula emri vermeye yarar.
Selamlar.
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
Erdal Bey ilk oncelikle ilginiz icin tesekkur ediyorum. Ucus bilgimi olcmekten ziyada sorunuma bir cozum onerisi yazdiginiz icin minnettar oldugumu soylemek istiyorum. Bir sonraki ucusda deniyecegim fakat hatirladigim kadari ile Auto Throttle acik ucuyorum. Ama demis oldugunuz gibi belkide AutoPilot a komutu vermeden yada verdikten sonra aciyorumdur ve bir karisikliga sebeb oluyordur. Denedikten sonra bir sorun yasar isem tekrardan donerim...
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
Peki sürat artarken mesela siz gaz kollarını geriye çektiğinizde takat-N1 göstergesinde bir değişiklik oluyormu yoksa full throttle şeklindemi kalıyor?
speed mode'un seçili olduğuna eminmisiniz?
Kullandığınız programların herhangi bir tanesi bir şekilde veya squawk box ile mesaj yazmaya çalışırken kaza ile (benim başıma çok gelir) autothrottle veya speed'i veya A/P devreden çıkaran bir tuşa basıyor olabilirmisiniz . (ben genelde iniş takımı açarım hep!!!o yüzden text kullanmamayı tercihe derim)
Default uçağınıza bir panelmi adapte ettiniz yoksa yine uçakla gelen default panelimi kullanıyorsunuz?
Uçuşa etki edecek herhangi bir harici navigasyon programı vs kurdunuzmu? (FSnav vea benzeri)
SQbox'da bir sorun olma ihtimaline karşılık kaldırıp tekrar yükledinizmi? veya FSINN denedinizmi?
speed mode'un seçili olduğuna eminmisiniz?
Kullandığınız programların herhangi bir tanesi bir şekilde veya squawk box ile mesaj yazmaya çalışırken kaza ile (benim başıma çok gelir) autothrottle veya speed'i veya A/P devreden çıkaran bir tuşa basıyor olabilirmisiniz . (ben genelde iniş takımı açarım hep!!!o yüzden text kullanmamayı tercihe derim)
Default uçağınıza bir panelmi adapte ettiniz yoksa yine uçakla gelen default panelimi kullanıyorsunuz?
Uçuşa etki edecek herhangi bir harici navigasyon programı vs kurdunuzmu? (FSnav vea benzeri)
SQbox'da bir sorun olma ihtimaline karşılık kaldırıp tekrar yükledinizmi? veya FSINN denedinizmi?
Hakan"737"Güven
aynen dediğiniz gibi Hakan bey, gaz kolunu geri dahi çeksem full güçte kalıyor ve ucak stall a giriyor. daha sonra yukseklik degerimde cok hızlı bir sekilde azalıyor belli bir sure sonra ( autopilot'u devreden cıkartıyorum) kendi imkanlarım ile ucagı dengeye sokuyorum ama bu andan itibaren ne zaman autopilot'da speed tuşuna bassam tekrardan full guce cekiyor yine olay stall ile sonuclanıyo. ben herhangi bir eklenti yada vs kurmadım squawbox'ı sildim tekrardan yukledim ama yine aynı sorunu veriyor. kafama takılan neden sadece online ucuslarda bunu yasıyorum?
- THY3716
- Legend
- Posts: 1401
- Joined: 26 Apr 2009, 00:33
- Name: Bahadir ALKES
- PID: 3716
- Vatsim ID: 1097118
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Hocam bu dedikleriniz offline uçarken olmuyor mu? Bana sanki yüksek varyo ile tırmanıyorsunuz gibi geldi. Belli irtifaları geçtikten sonra (20.000 - 25.000 ft gibi) uçağınız hava yoğunluğu değişiminden dolayı artık çok dik bir şekilde tırmanamaz. Varyoyu azaltmanız gerekir, aksi halde sürat gitgide düşer, en sonunda stall olur.
Lead me, follow me or get out of my way !
- THY3716
- Legend
- Posts: 1401
- Joined: 26 Apr 2009, 00:33
- Name: Bahadir ALKES
- PID: 3716
- Vatsim ID: 1097118
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Varyodan kastım, "vertical speed" dir. Muhtemlen +1800, veya +2400 gibi bir değer giriyorsunuz, auto pilota aldığınız anda uçak bu değere göre burun kaldırıyor, karşılayabilmek için gaz kollarını tamamen ileri alıyor, ama yine de yeterli olmuyor, sürat düşüyor ve stall oluyordur. +0600 / +0800 gibi bir şeyler deneyin bakalım düzelecek mi?
Lead me, follow me or get out of my way !
-
- VIP Member
- Posts: 1193
- Joined: 17 Aug 2007, 09:17
- Name: İlker Değirmencioğlu
- PID: 2445
- Vatsim ID: 1011091
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Arkadaslarimiza ucus bilginizi olcmeye calistiklari gerekcesi ile serzeniste bulunmussunuz. Simdi bende acikcasi asagidaki sorularin cevaplarini bilip bilmediginizi merak ediyorum. Cevap verirseniz sevinirim.
1. Stall ne demektir?
2. N1 degeri nedir?
3. Pitch degeri nedir?
4. Autopilot hiza yada gaz koluna mudehale eder mi?
5. Mach degeri nedir? Ias degeri nedir? Ne zaman mach ne zaman ias kullanilir, neden?
6. Varyo nedir?
Eger kizmadan gucenmeden cevap verirseniz, throttle kollarinin full gucte kaldigi ve sizin stall oldugunuz sorunuza daha saglikli cevap arayacagimiza eminim.
Keyifli ucuslar.
1. Stall ne demektir?
2. N1 degeri nedir?
3. Pitch degeri nedir?
4. Autopilot hiza yada gaz koluna mudehale eder mi?
5. Mach degeri nedir? Ias degeri nedir? Ne zaman mach ne zaman ias kullanilir, neden?
6. Varyo nedir?
Eger kizmadan gucenmeden cevap verirseniz, throttle kollarinin full gucte kaldigi ve sizin stall oldugunuz sorunuza daha saglikli cevap arayacagimiza eminim.
Keyifli ucuslar.
FlyTHY IT Manager
- THY3506
- Senior Member
- Posts: 254
- Joined: 11 Jan 2009, 20:42
- Name: Serdar ÖZDEN
- PID: 3506
- Vatsim ID: 1082637
- City: Ankara
- Location: Turkey
Dostum anladığım kadarı ile autopilot kontrolleri konusunda biraz bilgi eksikliiniz var.
Öncelikle bir uçağı tamamen autopilot kullanmadan kullanmayı deneyin kendinizi yeterli hissettiğiniz zaman;
Autopilottan sadece headingi ve irtifayı tutmasını isteyin ve tırmanış ve dönüş değerleriniz kendiniz belirleyin bu konudada yeterli hissettiğiniz zaman;
FMC programlamayı ve LNAV VNAV sistemlerini kullanmayı deneyin.
Havacılıkta her zaman esas bütün sistemleri en temel ilkel halinden itibaren inceleyip günümüzdeki haline gelene kadarki aşamalarını yavaş yavaş öğrenmektir.
Bu sayede uçağın sizden ne istediğini neye ihtiyacı olduğunu daha iyi kavrayacaksınız ve stall ve overspeed konusunda daha hakim olacaksınız.
Öncelikle bir uçağı tamamen autopilot kullanmadan kullanmayı deneyin kendinizi yeterli hissettiğiniz zaman;
Autopilottan sadece headingi ve irtifayı tutmasını isteyin ve tırmanış ve dönüş değerleriniz kendiniz belirleyin bu konudada yeterli hissettiğiniz zaman;
FMC programlamayı ve LNAV VNAV sistemlerini kullanmayı deneyin.
Havacılıkta her zaman esas bütün sistemleri en temel ilkel halinden itibaren inceleyip günümüzdeki haline gelene kadarki aşamalarını yavaş yavaş öğrenmektir.
Bu sayede uçağın sizden ne istediğini neye ihtiyacı olduğunu daha iyi kavrayacaksınız ve stall ve overspeed konusunda daha hakim olacaksınız.
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
CPL (A) Cessna 150/152/172
1-Stall: havada tutunma kaybı
2-N1: motor gücü
3-Pitch: irtifa dümeni, uçuş esnasında ucagın burun ayarı icin kullanılur ince ayar yapılı agirlik dengesi degisiminden dolayi
4- Autopilot hiza ve gaz koluna müdahale eder. Yukselme ve alcalma durumlarında bizim verdigimiz hız degerine sabit kalmak icin hız kolu ile oynamalar yapar
5- Mach: ucakgın hızının ses hıza oranıdır. Ama hangi kosullarda Ias ve Mach kullanacagım hakkında bilgim yok.
6-Varyo: alcalma oranı, ft/min
Sorulara bildigim kadar cevap verdim.
Bu arada sorunu sanirsam su olaylar yuzunden yasadim. son 2 ucustur dikkat ediyorum sorun yasamadım. ilk oncelikle belli bir irtifadan sonra veritical speed degerim buyuk oldugunda ucak bas asagı donuyor ve hız ayarım degisiyor. bir nedende yerde iken 1-2 defa autopilot u aktif yaptım yine aynı sorunu yasadim yerde iken autopilot deactive olacak sanıyorum. son bir degisikligimde pitot heat tusu oldu. bunu actiktan sonra yine autopilot ayarımda bir degisiklik olmadı. saniyorum suan sorunu cozdum gibi. NOT: verdigim cevaplar ne olcude dogru onu yazabilirmisiniz
2-N1: motor gücü
3-Pitch: irtifa dümeni, uçuş esnasında ucagın burun ayarı icin kullanılur ince ayar yapılı agirlik dengesi degisiminden dolayi
4- Autopilot hiza ve gaz koluna müdahale eder. Yukselme ve alcalma durumlarında bizim verdigimiz hız degerine sabit kalmak icin hız kolu ile oynamalar yapar
5- Mach: ucakgın hızının ses hıza oranıdır. Ama hangi kosullarda Ias ve Mach kullanacagım hakkında bilgim yok.
6-Varyo: alcalma oranı, ft/min
Sorulara bildigim kadar cevap verdim.
Bu arada sorunu sanirsam su olaylar yuzunden yasadim. son 2 ucustur dikkat ediyorum sorun yasamadım. ilk oncelikle belli bir irtifadan sonra veritical speed degerim buyuk oldugunda ucak bas asagı donuyor ve hız ayarım degisiyor. bir nedende yerde iken 1-2 defa autopilot u aktif yaptım yine aynı sorunu yasadim yerde iken autopilot deactive olacak sanıyorum. son bir degisikligimde pitot heat tusu oldu. bunu actiktan sonra yine autopilot ayarımda bir degisiklik olmadı. saniyorum suan sorunu cozdum gibi. NOT: verdigim cevaplar ne olcude dogru onu yazabilirmisiniz