
LTCC Landing
- THY3506
- Senior Member
- Posts: 254
- Joined: 11 Jan 2009, 20:42
- Name: Serdar ÖZDEN
- PID: 3506
- Vatsim ID: 1082637
- City: Ankara
- Location: Turkey
Faydali olmasi acisindan autoland yapan ucaklarin inislerini inceleyip nerde nasil bi uygulama yaptigini saniye saniye gorebilirsiniz. Benin kullandigim pmdg 737 +25 pmdg 747 +50 leveld 767 +25 almayi basarabiliyor 

CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
CPL (A) Cessna 150/152/172
- THY3537
- VIP Member
- Posts: 431
- Joined: 05 Feb 2009, 20:48
- Name: Uğur BİLGİN
- PID: 3537
- Vatsim ID: 1084376
- City: Ankara
- Location: Turkey
Serdar in soyledigi husus cok faydali olur. Inis oncesi yer +150 veya yer +100 feetlerde yavasca flare e cekme ile gazlari yavasca alirsaniz ve dedigim gibi pist sonu ile cokus veya kabarmalari yakalarsaniz guzel bir inis yapabilirsiniz. Autoland inislerini izlemekte fayda var bence de...
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
ben videolar için yorum yapayım;
1-sisteminiz fraps ile bu kadar akıcı görüntü aldığına göre bence yazık etmeyin
2-bir video yapacağınız zaman kafanızda bir kurgu oluşturun,kabaca bir hikayesi akışı olsun.
3-iki şeyi yapmayın; tek plan ile bir video tamamlamak, bir planda kamera açısı ile devamlı oynamak
4-gece çekimlerinin görsel olara FS'de fazlaca bir değeri yok. Ne ışıklar ne çevre ne uçak doğru düzgün görünmediği için daha çok arka planıda gösteren alaca karanlık(sabah erken saatler gün ağarmış hali ile) yada akşam üstü gibi zamanları geceye tercih edin.
5-aynı aksiyonu birbirinin arkasından göstemeyin; içeriden kalkış yapıldı,bitti sonra dışarında aynı kalkış sekansını baştan bir daha, sonra o bitince (sizde yok gerçi) kokpitten bir daha .....diye böyle arka arkaya koymak yerine, bölerek yapın, örneğin;
biraz içeriden gösterin, sonra dışarıdan görünüşü ekleyin, sonra tkerar içeriye, sonra gerkirse kokpite...diye.Bu geçişlerde 3-5 saniye geriye gitseniz bile göze batmaz ama toplamda videonun süresi kısalır.
Kurgulamak çok uzun ve zahmetli iştir, o yüzden her kamera açısında kaydı yapıp sonra bir programda birleştirmek lazım.
Ben video yapmayı çok özledim ama makinem müsait değil, fraps ile kaydederken frame 3-5 seviyesine düşüyor nedense. 6 tane video projem bekliyor sırf bu yüzden.
1-sisteminiz fraps ile bu kadar akıcı görüntü aldığına göre bence yazık etmeyin

2-bir video yapacağınız zaman kafanızda bir kurgu oluşturun,kabaca bir hikayesi akışı olsun.
3-iki şeyi yapmayın; tek plan ile bir video tamamlamak, bir planda kamera açısı ile devamlı oynamak
4-gece çekimlerinin görsel olara FS'de fazlaca bir değeri yok. Ne ışıklar ne çevre ne uçak doğru düzgün görünmediği için daha çok arka planıda gösteren alaca karanlık(sabah erken saatler gün ağarmış hali ile) yada akşam üstü gibi zamanları geceye tercih edin.
5-aynı aksiyonu birbirinin arkasından göstemeyin; içeriden kalkış yapıldı,bitti sonra dışarında aynı kalkış sekansını baştan bir daha, sonra o bitince (sizde yok gerçi) kokpitten bir daha .....diye böyle arka arkaya koymak yerine, bölerek yapın, örneğin;
biraz içeriden gösterin, sonra dışarıdan görünüşü ekleyin, sonra tkerar içeriye, sonra gerkirse kokpite...diye.Bu geçişlerde 3-5 saniye geriye gitseniz bile göze batmaz ama toplamda videonun süresi kısalır.
Kurgulamak çok uzun ve zahmetli iştir, o yüzden her kamera açısında kaydı yapıp sonra bir programda birleştirmek lazım.
Ben video yapmayı çok özledim ama makinem müsait değil, fraps ile kaydederken frame 3-5 seviyesine düşüyor nedense. 6 tane video projem bekliyor sırf bu yüzden.
Hakan"737"Güven
Serdar Kaptanım ben son bu 2 3 ucustur +25 +0 aldım hep +50 (ki bilmeden olmus demekki
) puan alırdım sizin ve Uğur Kaptanımın tavsiyelerine uyup autoland videolarını izleyeceğim. Uğur Kaptanım sanırım sorun benim uçağı çuval haline sokmam yani şöyleki ucak 150 200 feette iken (ki bunu LTCG 'de yaptım) Throttle ı idle a alıyorum ve uçağın inmesini değil düşmesini izliyorum :twisted:
bundan sonraki ucuslarımda ki Sabiha Gökçenden offline şekilde havalanıp yine inme çalışması yaptım (touchdown) en güzel inişi şu şekilde yakaladım:
Piste 8nm varken FMC de bana referans verilen 133kts yerine 145kts hatta 148 kts ile full flap açık şekilde horizon glide slope apprch a geçtiği anda uyguluyorum bu hızda uçak biraz yatay şekilde inişe geçiyor son 30 40 feet kala throttle idle alıyorum burnu 5-6derece dikip piste hafifçe arka tekerleri koyuyorum akabinde reverse throttle ve spoiler açıyorum bunu online a geçirmedim ama uçak hakikaten piste hafif çook hafif değdi
o zaman belki +50 alabilirim.
Hakan hocam videolarım hakkındaki değerli eleştirilerinizi göz önüne alıp bundan sonra bu kritlerlere daha uygun videolar yapacağım bu video benim fraps ile ikinci denemem olduğu için bu konuda biraz acemiyim
ama sizinde belirttiğiniz gibi iki kez bir görüntüyü çekmeye gerek yok ve eksiklerimide hoş bir şekilde dile getirmişsiniz teşekkür ederim 


Piste 8nm varken FMC de bana referans verilen 133kts yerine 145kts hatta 148 kts ile full flap açık şekilde horizon glide slope apprch a geçtiği anda uyguluyorum bu hızda uçak biraz yatay şekilde inişe geçiyor son 30 40 feet kala throttle idle alıyorum burnu 5-6derece dikip piste hafifçe arka tekerleri koyuyorum akabinde reverse throttle ve spoiler açıyorum bunu online a geçirmedim ama uçak hakikaten piste hafif çook hafif değdi

Hakan hocam videolarım hakkındaki değerli eleştirilerinizi göz önüne alıp bundan sonra bu kritlerlere daha uygun videolar yapacağım bu video benim fraps ile ikinci denemem olduğu için bu konuda biraz acemiyim


Kemal Erdogan
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
Rica ederim, göreceksiniz eğer bu şekilde çalışmak hoşunuza giderse her videonuz aşılması gereken bir çıta olacak.Dediğim gibi Fraps çok akıcı kaydetmiş olabildiğince kullanın bu fırsatı.şimdiden kolay gelsin.
Hakan"737"Güven