Keyifli bir RC uçuş günü - Bölüm 5

Have a favorite screen shot that you would like to share? You can by posting it here.
User avatar
THY3537
VIP Member
VIP Member
Posts: 431
Joined: 05 Feb 2009, 20:48
Name: Uğur BİLGİN
PID: 3537
Vatsim ID: 1084376
City: Ankara
Location: Turkey

Pitostatik sistemin microsunu nasıl yapacaksın abi yaa...
Sadece gps in verileri ile de zaten bütün o istediğin bilgileri alabilirsin ki.
Pito statik sistemi işin içine eklersen airdata computer sistemi falan da eklemen gerekecek...
Allah kolaylık versin :clap: :clap: :clap:
Bu arada o minick kameradan gelen o görüntüler de muazzam yahu!!!
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
City: Istanbul
Location: Turkey

Uğur GPS şu sebepten yeterli olamıyor;
10 kts rüzgar var diyelim. Bu uçağın stall speed'i 8kts olsa, rüzgara doğru uçarken GS 2 kts, aksi yöne doğru uçarken GS 18 kts okuyorsun GPS'den. Uçak dinamikleri ve stall olmamak adına IAS çok önemli. Yani ben pitot tüpü sadece stall olmamak için gerçek IAS okumak adına kullanacağım.
Bir başka sıkıntı da, GPS in Altitude değeri çok oynak.
Ancak lateral navigasyon adına GPS gayet yeterli. Dolayısı ile navigasyon için GPS bilgisi, havada tutunma ve iniş kalkış işleri için barometrik sistem ve pitot kullanmayı hedefliyorum...
FlyTHY IT Manager
User avatar
THY3506
Senior Member
Senior Member
Posts: 254
Joined: 11 Jan 2009, 20:42
Name: Serdar ÖZDEN
PID: 3506
Vatsim ID: 1082637
City: Ankara
Location: Turkey

delimawi wrote:Uğur GPS şu sebepten yeterli olamıyor;
10 kts rüzgar var diyelim. Bu uçağın stall speed'i 8kts olsa, rüzgara doğru uçarken GS 2 kts, aksi yöne doğru uçarken GS 18 kts okuyorsun GPS'den. Uçak dinamikleri ve stall olmamak adına IAS çok önemli. Yani ben pitot tüpü sadece stall olmamak için gerçek IAS okumak adına kullanacağım.
Bir başka sıkıntı da, GPS in Altitude değeri çok oynak.
Ancak lateral navigasyon adına GPS gayet yeterli. Dolayısı ile navigasyon için GPS bilgisi, havada tutunma ve iniş kalkış işleri için barometrik sistem ve pitot kullanmayı hedefliyorum...
abi çok ayrıntılı ve güzel düşünüyorsun başarılar dilerim :)
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
User avatar
Apollo
Legend
Legend
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 22:49
Name: Erdal ELMACI
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
City: Ankara
Location: Turkey

Çok güzel olmuş bu bonus pack :D

Müzk de süper gitmiş İlker in kahkahalar da eklenince video harika.... :rock:
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
THY3537
VIP Member
VIP Member
Posts: 431
Joined: 05 Feb 2009, 20:48
Name: Uğur BİLGİN
PID: 3537
Vatsim ID: 1084376
City: Ankara
Location: Turkey

İlker abim yaa... 3 kez izledim ilker abimin kahkahaları beni de kopardı her defasında :)
Pito statik sistem var mı elinde yoksa kendin mi yapacaksın ilker merak ettim.
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

İlker iki sene kadar önce sanırım youtube'da ultralight videoları izlerken tesadüfen bir video görmüştüm. Senin istediğin gibi kamera sistemine uçuş ile iligli veri görüntüleri entegre edilmişti ve GPS desteği vardı. Kontrol sahasından çıkarda verici sinyali kesilirse önceden set edilmiş başlangıç noktasına kendi kendine dönüyordu uçak (veya set edilmiş GPS noktalarını uçarak gidiyordu) .Mutlaka biliyorsundur ama bir ihtimal belki gösünden kaçmıştır diye hatırlatayım dedim belki o elemanlar ile yazışmak istersin nasıl sorunlar yaşamışlar diye.
Hakan"737"Güven
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
City: Istanbul
Location: Turkey

Hakan Hocam Selamlar,
O söylediğiniz sistemler mevcut. OSD adı altında satılıyor. GPS ve/veya IMU (inertial measurement unit) ile birlikte çalışıyorlar. Dediğiniz gibi homming yapma, kritik durumlarda uçağı tekrar level flight pozisyonuna getirme gibi özellikleri de var. Ayrıca birçok bilgiyi OSD ile ekrana basabiliyorsunuz.
Ancak ben çok fazla hazır yapılmış ticari ürünlere yönelme niyetinde değilim. Zevk aldığım kısım bu sistemleri kendi olanaklarım ve ortamımda yapmaya çalışırken, aynı zamanda havacılık tekniğine ilişkin birçok yeni konuyu da öğreniyor olmam.
Örneğin gerçek pitot tüpü ile IAS ölçümü yapan sistemler çok başarı elde edemedi RC dünyasında. Yada çok pahalı.

Bu arada Serdar,
Pitot Static sistem bir pitot tüpü ve bir statik porttan oluşuyor bildiğim kadarı ile. Static basınç bilgisi ile, irtifa ve VSI bilgisi alıyoruz. Dinamik (pitot tüpü) ile statik basınç arasındaki farka göre de IAS bilgisi alıyoruz. Benim kurmak istediğim mikro pitot tüpünde (yukarıda yaptığım parçanın resmi var) öndeki ufak delik ile dinamik basınç, ve yanlardaki 4 ufak delik ile de statik basınç ölçümü yapıyorum. Bu iki bilgi gene oldukça ufak olan elektronik basınç sensorlerine iletiliyor. Gerisi hesaplama işi. Kısaca bu sistem bende var, kendim yaptım ama henüz havada denemedim. Kısmet olurda yakınlarda tekrar uçuş yapabilirsek deneyeceğim.
FlyTHY IT Manager
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
City: Istanbul
Location: Turkey

Anca vakit bulabildim. 1. Video hazır... Dış çekimler ve diğer uçaklardan oluşan bir video daha yolda ...
NOT: Çekimler HD bu sebeple bağlantı hızınız elveriyorsa doğrudan youtube üzerinde yüksek çözünürlüklü izleyebilirsiniz.

FlyTHY IT Manager
User avatar
THY3506
Senior Member
Senior Member
Posts: 254
Joined: 11 Jan 2009, 20:42
Name: Serdar ÖZDEN
PID: 3506
Vatsim ID: 1082637
City: Ankara
Location: Turkey

HARİKA :clap: :clap: :clap:
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
THY3672
Average User
Average User
Posts: 205
Joined: 07 Feb 2009, 23:28
Name: Ilker Aksan
PID: 3672
Location: Turkey

Güzel olmuş adaş,beklettiğine değdi. :clap: :clap: :clap:
User avatar
Apollo
Legend
Legend
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 22:49
Name: Erdal ELMACI
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
City: Ankara
Location: Turkey

WONDERFULL

:gamer: :gamer:

:hi: :hi:
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
THY3506
Senior Member
Senior Member
Posts: 254
Joined: 11 Jan 2009, 20:42
Name: Serdar ÖZDEN
PID: 3506
Vatsim ID: 1082637
City: Ankara
Location: Turkey

Apollo wrote:WONDERFULL

:gamer: :gamer:

:hi: :hi:
Erdal abi dans eden tiplerini çalıyorum haberin olsun :gamer: :gamer:
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
User avatar
THY3537
VIP Member
VIP Member
Posts: 431
Joined: 05 Feb 2009, 20:48
Name: Uğur BİLGİN
PID: 3537
Vatsim ID: 1084376
City: Ankara
Location: Turkey

Harika olmuş ellerinize sağlık...
:clap: :clap: :clap:
Bi ara irtifaya bayagı bi tırmanmışsınız ya kaçmadı dikkatlerden. Aşağıda sizi İlker abimi bile ufacık görünce şaşırdım :) :)
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
City: Istanbul
Location: Turkey

:) Hahaha, Kabin basınçlı olsa THY nin peşinden YAA yapacaktım... :twisted:
Bu arada İlker'i ufacık görmen normal, rejime başladı kendileri :)
FlyTHY IT Manager
User avatar
THY3537
VIP Member
VIP Member
Posts: 431
Joined: 05 Feb 2009, 20:48
Name: Uğur BİLGİN
PID: 3537
Vatsim ID: 1084376
City: Ankara
Location: Turkey

İşte bunu alkışlarım :)
:clap: :clap: :clap:

İrtifayı gösteren bişey var mı sistemde şu anda?
Post Reply

Return to “Flight Simulator Screen Shots”