
Hold & Missed Approach Procedures Training
- THY3716
- Legend
- Posts: 1401
- Joined: 26 Apr 2009, 00:33
- Name: Bahadir ALKES
- PID: 3716
- Vatsim ID: 1097118
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Bizim İlker Kaptan'ı yanlış departmana atamışlar galiba
Hocam, vallahi bravo. Derhal "Sticky" yapılması gereken bu yazınızla ne kadar büyük bir iş başardığınızın umarım farkındasınızdır. Şahsım adına tebrik ve teşekkürlerimi kabul edin lütfen.

Lead me, follow me or get out of my way !
-
- VIP Member
- Posts: 1193
- Joined: 17 Aug 2007, 09:17
- Name: İlker Değirmencioğlu
- PID: 2445
- Vatsim ID: 1011091
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Son olarak, STANDARD ve NON-STANDARD birlikte olan versiyonu da ekliyorum.
PDF teki çizimi arkalı önlü bastırabileceğiniz gibi (özalitçi tam denk getirebilirse!) ayrı ayrı bastırıp sırt sırta yapıştırıp PVC kaplatabilirsiniz.
Tekerleklerin üzerinde yazan STANDARD ve NON-STANDARD yazılarına dikkat ederek chartın doğru yüzüne iliştirmek gerekiyor.
PDF Linki: http://www.flythy.org/staff/tech/hold/c ... uterV2.rar
Keyifli uçuşlar,
PDF teki çizimi arkalı önlü bastırabileceğiniz gibi (özalitçi tam denk getirebilirse!) ayrı ayrı bastırıp sırt sırta yapıştırıp PVC kaplatabilirsiniz.
Tekerleklerin üzerinde yazan STANDARD ve NON-STANDARD yazılarına dikkat ederek chartın doğru yüzüne iliştirmek gerekiyor.
PDF Linki: http://www.flythy.org/staff/tech/hold/c ... uterV2.rar
Keyifli uçuşlar,
FlyTHY IT Manager
- THY656
- VIP Member
- Posts: 258
- Joined: 06 Jan 2003, 02:28
- Name: Selim BILGIN
- PID: 656
- Vatsim ID: 853361
- City: Aydin
- Location: Turkey
Giriş yöntemi kadar önemli olan bir başka şey bizim heading'mize göre yapılacak hold'un fiksin neresine düştüğünü de planlamak.Yani "Situational Awareness" .
Örnek bir ATC komutunda
1-" proceed direct to the XYZ VOR and hold northwest on the 310 radial. Time is now 1045. Expect further clearance at 1105."
2- Hold at BKZ, south in left turns." ya da "Hold southeast at BKZ.
bu nedenle northwest-northeast-southwest-southeast örneklerini ya da başka inbound radiallerde açıklayıcı gösterirseniz sevinirim.
Bir diğer sorum
Örnek: "Hold at a VOR northeast on the 030 radial" komutunda biz fikse hangi baş ile ve hangi coğrafi konumda gireriz?
Selim Bilgin
Örnek bir ATC komutunda
1-" proceed direct to the XYZ VOR and hold northwest on the 310 radial. Time is now 1045. Expect further clearance at 1105."
2- Hold at BKZ, south in left turns." ya da "Hold southeast at BKZ.
bu nedenle northwest-northeast-southwest-southeast örneklerini ya da başka inbound radiallerde açıklayıcı gösterirseniz sevinirim.
Bir diğer sorum
Örnek: "Hold at a VOR northeast on the 030 radial" komutunda biz fikse hangi baş ile ve hangi coğrafi konumda gireriz?
Selim Bilgin
SELİM BİLGİN THY656
- THY3506
- Senior Member
- Posts: 254
- Joined: 11 Jan 2009, 20:42
- Name: Serdar ÖZDEN
- PID: 3506
- Vatsim ID: 1082637
- City: Ankara
- Location: Turkey
Hocam 1nci sorunuz da 310 radyalinde yani XYZ VOR inbound 130 başla bir bekleme yapmanız isteniyor. 310 radyalinin kuzeybatısı beliritildiğine göre bunun soldan dönüşlü bir bekleme olduğunu sizin çıkarmanız gerek. direct katedişe serbest kıldığı için belirtilen vor istasyonuna en kısa yönden döner ve mevcut başınızla beklemeye giriş planlarsınız ve mutakip klerans zamanı 1105 e göre 20dk sonra VOR üzerinde olarak beklemeyi bitirecek şekilde planlarsınız.selim bilgin wrote:Giriş yöntemi kadar önemli olan bir başka şey bizim heading'mize göre yapılacak hold'un fiksin neresine düştüğünü de planlamak.Yani "Situational Awareness" .
Örnek bir ATC komutunda
1-" proceed direct to the XYZ VOR and hold northwest on the 310 radial. Time is now 1045. Expect further clearance at 1105."
2- Hold at BKZ, south in left turns." ya da "Hold southeast at BKZ.
bu nedenle northwest-northeast-southwest-southeast örneklerini ya da başka inbound radiallerde açıklayıcı gösterirseniz sevinirim.
Bir diğer sorum
Örnek: "Hold at a VOR northeast on the 030 radial" komutunda biz fikse hangi baş ile ve hangi coğrafi konumda gireriz?
Selim Bilgin
2nci sorunuz için BKZ vor da basılı bir bekleme mevcut olduğu biliniyorsa bu alçalmaya göre ki bu alçalmanın inboundu 234 dür ve sağdan dönüşlüdür. Birinci durumda açık olarak bu beklemenin soldan donuşlu olduğu belirtiliyor ikinci durumda ise güneydoğu verilerek bu çıkarımı sizden yapmanızı istiyor.
Yani size verilen yönü bekleme yapacağınız radyale göre düşünerek soldan veya sağdan dönüşlü bekleme yapacağınızı siz buluyorsunuz.
Normal bir hold kalıbı frezyolojide
HOLD (direction) OF (fix/waypoint) ON (specified radial,course, bearing, track, airway, azimuth(s), or route.) şeklindedir.
ÖRN:N1234, Hold Southeast of PWF on bearing 350, 3 mile leg, left turns.
Yani size left yada right turn şeklinde belirtilir.
yine "biz fikse hangi baş ile ve hangi coğrafi konumda gireriz?" sorunuza cevap olarak eğer fiks rota üzerinde ise roatnızda planlanan başla girersiniz ve belirlediğiniz giriş tekniğini kullanarak beklemeye başarsınız. eğer rotanızın dışında bir nokta ise aksi bir komut verilmezse direk vor/adf/fiks e dönerek mevcut başınızla girersiniz.
isteğiniz üzere beklemeye giriş şeklini tespit etmede basit alternatif bir yöntem açıklayayım. Bu yönden bir kağıt kalemle yada iyice pratikleşirse direkt zihinden kullanılıraka doğru sonuç verir.
Burada standart patern ve nonstandart patern için iki farklı durum söz konusu.
adım adım açıklayacak olursan
1)Hold yapacağınız fixe o anki başınızı (bearing) Heading kısmına yazın
2)standart patern için -110 / +70 nonstandart patern için -70/+110 çizimini yapın
3)şekildeki gibi daireyi 3 bölüme ayırın
4)bekleme paterni için kullanacağınız OUTBOUND başınızı daire üzerine işaretleyin BKZ:ÖRN1-2
5)Bu baş hangi bölgede ise renk kodlarından giriş şeklini tespit edin.
Şimdi size standart ve nonstandart giriş için iki örnek hazırladım bu örnekleri inceleyelim
Mavi ok sizsiniz.
1)bearingimiz 310
2)paternizimiz standart -110/+70
3)dairemizi 3 bölüme ayırdık
4)bekleme outboundumuz 210
5)işaretledik ve paralel giriş bölgesini bulduk
nokta nokta okumuzu devam ettirirsek paralel girebildiğimiz görebiliriz.
ikinci örnek
siyah ok sizsiniz
1)bearingimiz 170
2)paternimiz nonstandart -70/+110
3)dairemizi 3 bölüme ayırdık
4)bekleme outboundumuz 120
5)işretledik ve giriş bölgesini bulduk
nokta nokta okumuzu devam ettirirsek teardrop girebildiğimiz görebiliriz.
Faydalı olduğunu umarım Uğur kaptanın davetine bende katılmaya çalışacağım sorularınız için bireysel olarakta yardımcı olmaya çalışırım. SKYP: serdar3121
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
CPL (A) Cessna 150/152/172
- THY656
- VIP Member
- Posts: 258
- Joined: 06 Jan 2003, 02:28
- Name: Selim BILGIN
- PID: 656
- Vatsim ID: 853361
- City: Aydin
- Location: Turkey
Serdar nefis anlatımın için sağol
Selim Bilgin
verdiğin örnekte "3 mile leg" outbound ya da inbound bacakların uçulacak mesafesi değil. Bildiğim outbound bacağın bitiş noktasının fikse olan mesafesi değil mi?. Yanılıyorsam düzelt lütfenÖRN:N1234, Hold Southeast of PWF on bearing 350, 3 mile leg, left turns.
Selim Bilgin
SELİM BİLGİN THY656
- THY3537
- VIP Member
- Posts: 431
- Joined: 05 Feb 2009, 20:48
- Name: Uğur BİLGİN
- PID: 3537
- Vatsim ID: 1084376
- City: Ankara
- Location: Turkey
Sanırım bu konu üzerinde bazı ikilemler mevcut. Aynen çok yaygın olan inbound bacağı 1 dk. uçmaya çalışmak gibi. Burada benim bildiğim leg mesafesi outbound a döndükten sonra uçmamız gereken mesafe. yani aynı şekilde bu mesafe inbuond a da eşit oluyor.selim bilgin wrote:Serdar nefis anlatımın için sağol
verdiğin örnekte "3 mile leg" outbound ya da inbound bacakların uçulacak mesafesi değil. Bildiğim outbound bacağın bitiş noktasının fikse olan mesafesi değil mi?. Yanılıyorsam düzelt lütfenÖRN:N1234, Hold Southeast of PWF on bearing 350, 3 mile leg, left turns.
Selim Bilgin
Diğer ikilemse inbound bacağın zaman düzeltmesi ile 1 dk uçulması. Aslında yapmamız gereken outbound bacağı 1 dk. ucacak sekilde inbound u ayarlamak. Bütün bunları yarın akşamki toplantımızda konuşalım...
Saygılar.
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
Holdingde uçulacak bacağın birkaç türlü tarif edildiğini unutmayın.
1-standart leg uzunluğu 1dk'lık sabit süratle uçuşdur. FIX'den outbound'a döndünüz, kanatlar düz olunca 1 dak,outbound bitiminde inbound dönüşü 1 dakika standart yatışla inbound'a dönüş (2mins turn yatış açısı yani).1 dakika inbound uçuşu, bittiğinde tekrar out bound için 1 dakika dönüş.
Hold'da süratin sabit olacağını, illaki sürat düşürmeniz gerekirse bunu Radial üzeirnde inbound yada outbound olurken yapın-ki turu tamamlarke "overshoot" olmayın.
2- Yüksek irtifalarda bacak uzunluğu 1.5 dakika , dönüş bacakları için yapacak birşey yok mecburen standart dönüş ne ise o
3- outbound bacağı bitişi bir başka navigasyon cihazı veya dme ile belirtilmişse sadece ona uymalısınız.
4- outbound bacağı bitişi eğer bir kerteriz ile şaretlenmişse ona uymalısınız.Herzaman DME verecekler diye bir kural yok. DMEsi olmayan bir istasyondan verilecek bir radyalin outbound bacağını kestiği yer dönüş noktanızdır. Bunun için NAV2 cihazınızı veya verilmişse NDByi ADF'e bağlayıp RMI'den takip etmelisiniz.
5- ne yaklaşma nede yolboyu haritasında olmayan bir bekleme nadiren yaptırılır.mutlaka bir ihtiyaç olmuştur çünkü ATC böyle bir riski almak istemez ortada yazılı bir standart chart formatı varken. Çünkü bekleme yapmak için yeterli bilgi olup olmadığı meçhul bir yerde sadece bir fix üzerinde beklemek pek kolay değildir. GEnelde bir VOR yada NDB tercih edilecektir yada kolay tesbit edilen bir intersction. Ancak bu durumdada size gerekli bilgileri net olacak verecektir. Verdiği her ilave bilgi öncekinin üzerine eklenir. örneğin size leg uzunluğu için bir şey dememişse 1 dk, verecekse eğer dakika yada dme olarak verecektir.
Bunlardan herhangi birisi beklemelerde karşınıza çıkabilir-ki genelde bu 1-3-4 olacaktır
Bu arada mesaj yazrkrn açılan pencere acayip kasıyor ekranı nedir bu böyle daha önce hiç olmuyordu?
1-standart leg uzunluğu 1dk'lık sabit süratle uçuşdur. FIX'den outbound'a döndünüz, kanatlar düz olunca 1 dak,outbound bitiminde inbound dönüşü 1 dakika standart yatışla inbound'a dönüş (2mins turn yatış açısı yani).1 dakika inbound uçuşu, bittiğinde tekrar out bound için 1 dakika dönüş.
Hold'da süratin sabit olacağını, illaki sürat düşürmeniz gerekirse bunu Radial üzeirnde inbound yada outbound olurken yapın-ki turu tamamlarke "overshoot" olmayın.
2- Yüksek irtifalarda bacak uzunluğu 1.5 dakika , dönüş bacakları için yapacak birşey yok mecburen standart dönüş ne ise o
3- outbound bacağı bitişi bir başka navigasyon cihazı veya dme ile belirtilmişse sadece ona uymalısınız.
4- outbound bacağı bitişi eğer bir kerteriz ile şaretlenmişse ona uymalısınız.Herzaman DME verecekler diye bir kural yok. DMEsi olmayan bir istasyondan verilecek bir radyalin outbound bacağını kestiği yer dönüş noktanızdır. Bunun için NAV2 cihazınızı veya verilmişse NDByi ADF'e bağlayıp RMI'den takip etmelisiniz.
5- ne yaklaşma nede yolboyu haritasında olmayan bir bekleme nadiren yaptırılır.mutlaka bir ihtiyaç olmuştur çünkü ATC böyle bir riski almak istemez ortada yazılı bir standart chart formatı varken. Çünkü bekleme yapmak için yeterli bilgi olup olmadığı meçhul bir yerde sadece bir fix üzerinde beklemek pek kolay değildir. GEnelde bir VOR yada NDB tercih edilecektir yada kolay tesbit edilen bir intersction. Ancak bu durumdada size gerekli bilgileri net olacak verecektir. Verdiği her ilave bilgi öncekinin üzerine eklenir. örneğin size leg uzunluğu için bir şey dememişse 1 dk, verecekse eğer dakika yada dme olarak verecektir.
Bunlardan herhangi birisi beklemelerde karşınıza çıkabilir-ki genelde bu 1-3-4 olacaktır
Bu arada mesaj yazrkrn açılan pencere acayip kasıyor ekranı nedir bu böyle daha önce hiç olmuyordu?
Hakan"737"Güven
-
- VIP Member
- Posts: 1193
- Joined: 17 Aug 2007, 09:17
- Name: İlker Değirmencioğlu
- PID: 2445
- Vatsim ID: 1011091
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Hakan Hocam,hakan737 wrote:Bu arada mesaj yazrkrn açılan pencere acayip kasıyor ekranı nedir bu böyle daha önce hiç olmuyordu?
Kullandığımız forum'un son sürümünde bu hata mavcut. Yeni versiyonun release olmasını bekliyorum.
Ben uzun yazı yazacağım zamanlarda notepad ile yazıp paste ediyorum bi seferde...
FlyTHY IT Manager
- THY3537
- VIP Member
- Posts: 431
- Joined: 05 Feb 2009, 20:48
- Name: Uğur BİLGİN
- PID: 3537
- Vatsim ID: 1084376
- City: Ankara
- Location: Turkey
Hakan Hocam aciklamalariniz enfes, tesekkur ederim... Ayrica “ABEAM” mantigi vardir ki Hakan hocamin soyledigi donusten cikisla beraber kanatlarin duz konuma gelmesi ile kabaca ayni zamana denke gelir diyebiliriz... Bu konuyu da aksam anlatalim o zaman...
Musait olan butun arkadaslarimizi bekliyoruz...
Musait olan butun arkadaslarimizi bekliyoruz...
-
- Rookie
- Posts: 29
- Joined: 21 Apr 2011, 23:55
- Name: Mustafa C. Eryasar
- PID: 3032
- Location: Qatar
Ilker Bey,
Uçmaya yeni başlayan biri olarak mümkün olduğunca forumları takip etmeye çalışıyorum. Bu forumda ilk mesajımı teşekkür etmek için size yazıyorum. Bu kadar efektif kullanılabilecek bir post yaptığınız için tebrikler ve teşekkürler.
THY3032
Mustafa C. Eryaşar
Uçmaya yeni başlayan biri olarak mümkün olduğunca forumları takip etmeye çalışıyorum. Bu forumda ilk mesajımı teşekkür etmek için size yazıyorum. Bu kadar efektif kullanılabilecek bir post yaptığınız için tebrikler ve teşekkürler.
THY3032
Mustafa C. Eryaşar
-
- Senior Member
- Posts: 329
- Joined: 16 Apr 2002, 14:28
- Name: Murat TOLOGLU
- PID: 65
- Vatsim ID: 839820
- City: Istanbul
- Location: Turkey
- Contact:
Arkadaşlar bir süredir sitemizin ana sayfasında Holding Pattern / Entry ile ilgili bir anket var. Cevap seçenekleri arasındaki "Omnidirectional Entry" seçeneğini ben merak edip araştırdım, bulamadım. Acaba bu konuda bilgisi olup bizi aydınlatacak bir arkadaşımız varmıdır?
Selam, saygı ve sevgilerimle,
Murat Tologlu
Murat Tologlu