CDFA tekniği nedir*
-
- Rookie
- Posts: 25
- Joined: 15 Nov 2009, 13:45
- Name: Gökhan Yıldırım
- PID: 0000
- Vatsim ID: 0000
- City: İzmir
- Location: Turkey
Selamlar, geçenlerde Mardine bi uçuş yaptım iniş chart ını incelerken sraight -in landing bölümünde CDFA ve non-CDFA şeklinde bir ibare gördüm biraz araştırdım ve CDFA nın alçalma tekniği olduğunu öğrendim fakat nasıl uygulanacağını bilmiyorum bilgisi olan Kaptanlarım yardımcı olurlarsa sevinirim. Herkese kırımsız uçuşlar.
- THY3716
- Legend
- Posts: 1401
- Joined: 26 Apr 2009, 00:33
- Name: Bahadir ALKES
- PID: 3716
- Vatsim ID: 1097118
- City: Istanbul
- Location: Turkey
CDFA : (Continous Descend Final Approach) : Sabit bir Varyo ile Son yaklaşma anlamına geliyor. Yapılan bir araştırmada 1980-1996 yılları arasında meydana gelen 287 ölümlü kazanın %60 nın ILS olmayan yaklaşma esnasında ve büyük bir bölümünün ise gece veya aletli uçuş gerektiren meteorolojik şartlarda (IMC) olduğu tespit edilmiş. (Flight Safety Foundation "Flight Safety Digest" yayını, Mart 1996)

Yukarıdaki resimde sabit olmayan bir varyo ile alçalan bir MD83 ün MDA (minimum descend altitude) altına inerek ağaçlara takılmasıyla sonuçlanan kazanın radar kaydına göre çizdiği profil yer alıyor. CDFA uygulamış olsaydı azalan artan varyo yerine 3.5 derecelik süzülme eğrisini yakalamış olsa ve sapmadan süzülse, ayrıca minimaların altına inmese muhtemelen bu kaza yaşanmamış olacaktı.
CDFA uygulayabilmek için yapmamız gerekenler...:

1. Minimum Alçalma irtifası (MDA) üzerine düz bir uçuş ile değil, sabit bir varyo ile devam eden alçalma ile yaklaşmak ilk hedefimiz olacak.

2. Süzülme eğrisini yakaladığımız anda yaklaşma haritası üzerinde eğer belirtilmişse irtifa ve mesafelere çok dikkat ederek yaklaşıyoruz. Her safhada bunları sağlayıp sağlayamadığımızı kontrol etmeliyiz.
3. Eğer irtifa/mesafe belirtilmemişse o halde 3 derecelik bir süzülme eğrisi tatbik etmemiz gerekiyor. Her iki durumda da çok küçük ayarlar gerekebilir. 3 derecelik bir süzülme uygulayıp uygulamadığımızı anlamanın bir yolu da şudur…: Her 1 milde 300 ft alçalınır. Bunu da altimetre ve DME yi kontrol altında tutarak anlayabiliriz. Daha az veya daha fazla alçalıyorsanız 3 derecelik açınız yok demektir.

4. Elbette yaklaşma haritamızda o anki Ground Speed imize uygun V/S (varyo) belirtilmişse bunu uygulamamız, çok küçük düzeltmelerle de sürekli CDFA yı devam ettirmemiz gerekiyor.
Bir de bu şemayı incelemenizi öneririm.

Keyifli uçuşlar…

Yukarıdaki resimde sabit olmayan bir varyo ile alçalan bir MD83 ün MDA (minimum descend altitude) altına inerek ağaçlara takılmasıyla sonuçlanan kazanın radar kaydına göre çizdiği profil yer alıyor. CDFA uygulamış olsaydı azalan artan varyo yerine 3.5 derecelik süzülme eğrisini yakalamış olsa ve sapmadan süzülse, ayrıca minimaların altına inmese muhtemelen bu kaza yaşanmamış olacaktı.
CDFA uygulayabilmek için yapmamız gerekenler...:

1. Minimum Alçalma irtifası (MDA) üzerine düz bir uçuş ile değil, sabit bir varyo ile devam eden alçalma ile yaklaşmak ilk hedefimiz olacak.

2. Süzülme eğrisini yakaladığımız anda yaklaşma haritası üzerinde eğer belirtilmişse irtifa ve mesafelere çok dikkat ederek yaklaşıyoruz. Her safhada bunları sağlayıp sağlayamadığımızı kontrol etmeliyiz.
3. Eğer irtifa/mesafe belirtilmemişse o halde 3 derecelik bir süzülme eğrisi tatbik etmemiz gerekiyor. Her iki durumda da çok küçük ayarlar gerekebilir. 3 derecelik bir süzülme uygulayıp uygulamadığımızı anlamanın bir yolu da şudur…: Her 1 milde 300 ft alçalınır. Bunu da altimetre ve DME yi kontrol altında tutarak anlayabiliriz. Daha az veya daha fazla alçalıyorsanız 3 derecelik açınız yok demektir.

4. Elbette yaklaşma haritamızda o anki Ground Speed imize uygun V/S (varyo) belirtilmişse bunu uygulamamız, çok küçük düzeltmelerle de sürekli CDFA yı devam ettirmemiz gerekiyor.
Bir de bu şemayı incelemenizi öneririm.

Keyifli uçuşlar…
Last edited by THY3716 on 17 Oct 2010, 21:58, edited 1 time in total.
Lead me, follow me or get out of my way !
- THY2100
- Advanced Member
- Posts: 652
- Joined: 03 Dec 2009, 20:18
- Name: Armagan BURCU
- PID: 2100
- Vatsim ID: 973633
- City: Antalya
- Location: Turkey
hocam çapraz kontrollerde bunu öğrencilerinize sorunuz ( başta ben olmak üzere ) doyurucu bi bilgi olmuş abi ellerine sağlık
Armağan BURCU
ATPL(A)
Boeing 737-800
ATPL(A)
Boeing 737-800
- THY3506
- Senior Member
- Posts: 254
- Joined: 11 Jan 2009, 20:42
- Name: Serdar ÖZDEN
- PID: 3506
- Vatsim ID: 1082637
- City: Ankara
- Location: Turkey

Hocam çok güzel bir açıklama olmuş bende ilk defa fark ettim. Birkaç meydana daha baktım sadece Mardin VOR ve NDB alçalmaları için böyle bir açıklama yapılmış. Zaten iki durumda da MDH 2000 feet verilmiş. Farklı orjinal bir örnek daha bulamadım. AIP alçalma kartlarınada baktım belirtilmemiş.
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
CPL (A) Cessna 150/152/172