CDFA tekniği nedir*

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
misire
Rookie
Rookie
Posts: 25
Joined: 15 Nov 2009, 13:45
Name: Gökhan Yıldırım
PID: 0000
Vatsim ID: 0000
City: İzmir
Location: Turkey

Selamlar, geçenlerde Mardine bi uçuş yaptım iniş chart ını incelerken sraight -in landing bölümünde CDFA ve non-CDFA şeklinde bir ibare gördüm biraz araştırdım ve CDFA nın alçalma tekniği olduğunu öğrendim fakat nasıl uygulanacağını bilmiyorum bilgisi olan Kaptanlarım yardımcı olurlarsa sevinirim. Herkese kırımsız uçuşlar.
User avatar
THY3716
Legend
Legend
Posts: 1401
Joined: 26 Apr 2009, 00:33
Name: Bahadir ALKES
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118
City: Istanbul
Location: Turkey

CDFA : (Continous Descend Final Approach) : Sabit bir Varyo ile Son yaklaşma anlamına geliyor. Yapılan bir araştırmada 1980-1996 yılları arasında meydana gelen 287 ölümlü kazanın %60 nın ILS olmayan yaklaşma esnasında ve büyük bir bölümünün ise gece veya aletli uçuş gerektiren meteorolojik şartlarda (IMC) olduğu tespit edilmiş. (Flight Safety Foundation "Flight Safety Digest" yayını, Mart 1996)


Image
Yukarıdaki resimde sabit olmayan bir varyo ile alçalan bir MD83 ün MDA (minimum descend altitude) altına inerek ağaçlara takılmasıyla sonuçlanan kazanın radar kaydına göre çizdiği profil yer alıyor. CDFA uygulamış olsaydı azalan artan varyo yerine 3.5 derecelik süzülme eğrisini yakalamış olsa ve sapmadan süzülse, ayrıca minimaların altına inmese muhtemelen bu kaza yaşanmamış olacaktı.

CDFA uygulayabilmek için yapmamız gerekenler...:

Image
1. Minimum Alçalma irtifası (MDA) üzerine düz bir uçuş ile değil, sabit bir varyo ile devam eden alçalma ile yaklaşmak ilk hedefimiz olacak.


Image
2. Süzülme eğrisini yakaladığımız anda yaklaşma haritası üzerinde eğer belirtilmişse irtifa ve mesafelere çok dikkat ederek yaklaşıyoruz. Her safhada bunları sağlayıp sağlayamadığımızı kontrol etmeliyiz.

3. Eğer irtifa/mesafe belirtilmemişse o halde 3 derecelik bir süzülme eğrisi tatbik etmemiz gerekiyor. Her iki durumda da çok küçük ayarlar gerekebilir. 3 derecelik bir süzülme uygulayıp uygulamadığımızı anlamanın bir yolu da şudur…: Her 1 milde 300 ft alçalınır. Bunu da altimetre ve DME yi kontrol altında tutarak anlayabiliriz. Daha az veya daha fazla alçalıyorsanız 3 derecelik açınız yok demektir.


Image
4. Elbette yaklaşma haritamızda o anki Ground Speed imize uygun V/S (varyo) belirtilmişse bunu uygulamamız, çok küçük düzeltmelerle de sürekli CDFA yı devam ettirmemiz gerekiyor.


Bir de bu şemayı incelemenizi öneririm.
Image


Keyifli uçuşlar…
Last edited by THY3716 on 17 Oct 2010, 21:58, edited 1 time in total.
Lead me, follow me or get out of my way !
misire
Rookie
Rookie
Posts: 25
Joined: 15 Nov 2009, 13:45
Name: Gökhan Yıldırım
PID: 0000
Vatsim ID: 0000
City: İzmir
Location: Turkey

Kaptanım çok teşekkürler harika bir açıklama olmuş..
User avatar
THY3716
Legend
Legend
Posts: 1401
Joined: 26 Apr 2009, 00:33
Name: Bahadir ALKES
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118
City: Istanbul
Location: Turkey

Rica ederiz. Yeni dönemde eğitim departmanı olarak elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağız. Keyifli uçuşlar...
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
THY1935
Average User
Average User
Posts: 216
Joined: 03 Jun 2006, 14:22
Name: Hanifi AVCI
PID: 1935
Vatsim ID: 964441
City: Samsun
Location: Samsun

Bahadır hocam döktürmüşsün yine eline sağlık.
User avatar
Apollo
Legend
Legend
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 22:49
Name: Erdal ELMACI
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
City: Ankara
Location: Turkey

Bu kış eğitim şart demek ki :lol:
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
THY3615
Average User
Average User
Posts: 241
Joined: 06 Jul 2009, 19:28
Name: K.Gürsel HAZAR
PID: 3615
Vatsim ID: 1090129
City: Ankara
Location: Ankara

Budur... :!: Ellerine, emeğine sağlık Bahadır Kaptanım, emniyetli uçuşlar...
User avatar
THY2100
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 652
Joined: 03 Dec 2009, 20:18
Name: Armagan BURCU
PID: 2100
Vatsim ID: 973633
City: Antalya
Location: Turkey

hocam çapraz kontrollerde bunu öğrencilerinize sorunuz ( başta ben olmak üzere ) doyurucu bi bilgi olmuş abi ellerine sağlık
Armağan BURCU
ATPL(A)
Boeing 737-800
User avatar
THY3506
Senior Member
Senior Member
Posts: 254
Joined: 11 Jan 2009, 20:42
Name: Serdar ÖZDEN
PID: 3506
Vatsim ID: 1082637
City: Ankara
Location: Turkey

Image

Hocam çok güzel bir açıklama olmuş bende ilk defa fark ettim. Birkaç meydana daha baktım sadece Mardin VOR ve NDB alçalmaları için böyle bir açıklama yapılmış. Zaten iki durumda da MDH 2000 feet verilmiş. Farklı orjinal bir örnek daha bulamadım. AIP alçalma kartlarınada baktım belirtilmemiş.
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
Post Reply

Return to “Training Lounge”