merhaba arkadaşlar
2 uçuştur bu cezayla karşılaşıyorum PMDG 737-800 kullanıyorum iniş yaptıktan sonra uçağı park pozisyonuna getiriyorum ve motorları F1 ile idleye alıp uçağı durduruyorum ground speed -- olunca park frenlerini çekiyorum ve motorları kapatıyorum ama bugün gözüme bişi çarptı total air speed 4 te kalmıştı ground speed 0 ken acaba o yüzden mi ceza kesiyor öyleyse ansıl çözebilirim ?
saygıalr
"your aircraft has still moving " cezası
- THY3249
- Junior Member
- Posts: 85
- Joined: 09 Jun 2008, 19:04
- Name: Mahmut Adnan OZDEMIR
- PID: 3249
- Vatsim ID: 1056034
- City: Antalya
- Location: Turkey
Mutlaka tam durmadan park frenlerinizi aktif ederek duruyorsunuz diye düşünüyorum.Kapıya gelince joystik ile tam durun uçağın artık hareket etmediğinden emin olunca park frenlerini o zaman aktif edin sorun mutlaka ortadan kalkacaktır.
- THY4388
- Junior Member
- Posts: 97
- Joined: 04 Feb 2010, 11:07
- Name: Mustafa KOSAR
- PID: 4388
- Vatsim ID: 1104709
- City: Kocaeli
- Location: Kocaeli
- Contact:
arkadaşlar merhaba
tamamen durduktan sonra önce park frenlerini cekin sonra motorları stop edin önce motorları kapatırsanız o cezayı yazıyot banada birkaç kez oldu..kolay gelsin iyi ucuslar..siz zaten böyle yapıyormuşsunuz pardoonn
)
tamamen durduktan sonra önce park frenlerini cekin sonra motorları stop edin önce motorları kapatırsanız o cezayı yazıyot banada birkaç kez oldu..kolay gelsin iyi ucuslar..siz zaten böyle yapıyormuşsunuz pardoonn

Mustafa KOŞAR
Senior First Officer
Senior First Officer
-
- Junior Member
- Posts: 51
- Joined: 18 Oct 2009, 06:37
- Name: Ertan ÖZKAN
- PID: 3740
- Vatsim ID: 997929
- City: Antalya
Selâmlar herkese,
Aynı durmu ben de yaşıyorum. Her yolu denedim. Önce motor kapatttım, sonra frenleri açtım, önce fren sonra motor kapatma, hatta durduktan birkaç ( yaklaşık 1 dk.) saniye bekledim, ama nafile.O ceza hep geliyor.
İkinci bir sorun altimetre'de.Transition altitude' zamanında geçsem ve 1013mb(29.92) set etsem bile bile , geçmedin diye ceza yiyiyorum. Manuel' de set ettim, "B" ile de set ettim nafile.
Üçüncü sorun, ki bu yeni yeni son iki uçuşta başgösterdi, yakıt hesabı.Yakıt hesaplaması yanlış, az yakıt alıyorsun diye ceza veriyor.Halbuki, sırf doğruluğunu test etmek için AYT - IST uçuşunda 25000 lbs ile geldim, gene vermiş ceza.
Böyle işte...
Aynı durmu ben de yaşıyorum. Her yolu denedim. Önce motor kapatttım, sonra frenleri açtım, önce fren sonra motor kapatma, hatta durduktan birkaç ( yaklaşık 1 dk.) saniye bekledim, ama nafile.O ceza hep geliyor.
İkinci bir sorun altimetre'de.Transition altitude' zamanında geçsem ve 1013mb(29.92) set etsem bile bile , geçmedin diye ceza yiyiyorum. Manuel' de set ettim, "B" ile de set ettim nafile.
Üçüncü sorun, ki bu yeni yeni son iki uçuşta başgösterdi, yakıt hesabı.Yakıt hesaplaması yanlış, az yakıt alıyorsun diye ceza veriyor.Halbuki, sırf doğruluğunu test etmek için AYT - IST uçuşunda 25000 lbs ile geldim, gene vermiş ceza.
Böyle işte...
Ertan ÖZKAN
FlyTHY, PID 3740
Kırcaali - BULGARİSTAN, 30.04.1978
FlyTHY, PID 3740
Kırcaali - BULGARİSTAN, 30.04.1978
-
- Junior Member
- Posts: 51
- Joined: 18 Oct 2009, 06:37
- Name: Ertan ÖZKAN
- PID: 3740
- Vatsim ID: 997929
- City: Antalya
Yakıt hesap durumunda kesinlikle hata var. Full tankering uçmama rağmen eksik yakıt aldınız diye -60 puan ceza aldım ve bu, iki maddede geçti toplamda -120 puan kaybettirdi bana.
Altimetre konusund abilgisi olan var mı acaba?
Altimetre konusund abilgisi olan var mı acaba?
Ertan ÖZKAN
FlyTHY, PID 3740
Kırcaali - BULGARİSTAN, 30.04.1978
FlyTHY, PID 3740
Kırcaali - BULGARİSTAN, 30.04.1978
- THY3558
- Junior Member
- Posts: 62
- Joined: 09 Jun 2009, 05:01
- Name: Suleyman TUNA
- PID: 3578
- Vatsim ID: 1086585
- City: İstanbul
- Location: Turkey
O ceza; yakıtınızın az olmasından değil,almanız gerekenden az yada fazla olduğu için. Yani az olunca da ceza yersiniz çok olunca da. FFR(Flythy Flight Recorder)'ın manual inde yakıt hesabı ile ilgili bilgilendirme mevcut.ertozka wrote:Yakıt hesap durumunda kesinlikle hata var. Full tankering uçmama rağmen eksik yakıt aldınız diye -60 puan ceza aldım ve bu, iki maddede geçti toplamda -120 puan kaybettirdi bana.
Altimetre konusund abilgisi olan var mı acaba?
-
- Junior Member
- Posts: 51
- Joined: 18 Oct 2009, 06:37
- Name: Ertan ÖZKAN
- PID: 3740
- Vatsim ID: 997929
- City: Antalya
Süleyman kaptanım, bugün tekrar denedim ve tekrar denedim, durum gene değişmedi. Bu durum gerçi son üç uçuştur oluyor. Daha önce de başıma geldi ama, evet, o zaman eksik yakıt ve yanlış payload yapmıştım. Ama bu sefer herşey gerçek bir plânlama ile oluşturuldu. Ben gerçekte de dispatch'im, airdata diye bir program kullanıyoruz, onu baz alarak ve iki alternateli bir plan çalıştırıp yakıt koydum. Sanırım sorun başka...
Sevgilerle...
Sevgilerle...
Ertan ÖZKAN
FlyTHY, PID 3740
Kırcaali - BULGARİSTAN, 30.04.1978
FlyTHY, PID 3740
Kırcaali - BULGARİSTAN, 30.04.1978
- Apollo
- Legend
- Posts: 1245
- Joined: 25 Dec 2008, 22:49
- Name: Erdal ELMACI
- PID: 3195
- Vatsim ID: 1059183
- City: Ankara
- Location: Turkey
Ertan kaptanım merhaba;
Windows Başlat menüsü altında FlyTHY Flight Recorder menüsünde FlyTHY Flight Performance Evaluation System.pdf dosyası mevcut.
Bu dosyada FFR ın kontrol ettiği tüm alt ve üst FS limitleri mevcut.
Yakıt konsundaki açıklama aşağıdadır. Tabi eğer bununla uyumsuz bir durum varsa uçak tipi ile paylaşmaya devam ediniz.
Yeri gelmişken FFR cezaları ile ilgili daha detaylı bilgi edinmek için tüm kaptanlarımızın bu dosyaya bakması gereklidir hatırlatması yapayım.
Motorları kapattıgınız anda uçus süreniz
PUSHBACK’den ENGINE SHUTDOWN’a kadar
olan bölüm içinde hesaplandıgından
uçusunuz bitmis sayılır. Bu asamada
tanklarınızda kalan yakıta bakılır ne kadar
basarılı yakıt hesabı yaptıgınız ölçülür.
Motorları kapattıgınızda kalan yakıtınızın 30
dakika ile 150 dakika arasında olması
beklenir. Bu duruma kalktıgınız meydana
geri inmeniz ya da herhangi bir sebepten
ötürü alternatif havalimanına inmis olmanız
da dahildir.
Unutulmamalıdır ki, uçak için büyük
miktardaki agırlık aslında yakıttır. Özellikle
tırmanmada bunu hissedebilirsiniz. Agır
uçak gerekli tırmanmayı saglayabilmek için
daha çok güç ve yakıt tüketecektir. Gücü
sabit tutarsanız da daha yavas gitmesini
saglarsınız.
Bu nedenlerle ineceginiz meydan için
kalkmadan önce optimum yakıtı almak için
gerekli hesabı yapmıs olmanız beklenir.
Windows Başlat menüsü altında FlyTHY Flight Recorder menüsünde FlyTHY Flight Performance Evaluation System.pdf dosyası mevcut.
Bu dosyada FFR ın kontrol ettiği tüm alt ve üst FS limitleri mevcut.
Yakıt konsundaki açıklama aşağıdadır. Tabi eğer bununla uyumsuz bir durum varsa uçak tipi ile paylaşmaya devam ediniz.
Yeri gelmişken FFR cezaları ile ilgili daha detaylı bilgi edinmek için tüm kaptanlarımızın bu dosyaya bakması gereklidir hatırlatması yapayım.
Motorları kapattıgınız anda uçus süreniz
PUSHBACK’den ENGINE SHUTDOWN’a kadar
olan bölüm içinde hesaplandıgından
uçusunuz bitmis sayılır. Bu asamada
tanklarınızda kalan yakıta bakılır ne kadar
basarılı yakıt hesabı yaptıgınız ölçülür.
Motorları kapattıgınızda kalan yakıtınızın 30
dakika ile 150 dakika arasında olması
beklenir. Bu duruma kalktıgınız meydana
geri inmeniz ya da herhangi bir sebepten
ötürü alternatif havalimanına inmis olmanız
da dahildir.
Unutulmamalıdır ki, uçak için büyük
miktardaki agırlık aslında yakıttır. Özellikle
tırmanmada bunu hissedebilirsiniz. Agır
uçak gerekli tırmanmayı saglayabilmek için
daha çok güç ve yakıt tüketecektir. Gücü
sabit tutarsanız da daha yavas gitmesini
saglarsınız.
Bu nedenlerle ineceginiz meydan için
kalkmadan önce optimum yakıtı almak için
gerekli hesabı yapmıs olmanız beklenir.
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
-
- Average User
- Posts: 182
- Joined: 10 Nov 2006, 23:05
- Name: Ersin BOZKURT
- PID: 2937
- Vatsim ID: 1045773
- City: Izmir
- Location: Izmir
- Contact:
Evet evet evet, sağolsun bu Microsoft un ve FS4 ün bazı uyuşmazlıklarından kaynaklanan bşr durum. bu durum her ne kadar beni de deli etse bazen katlanmak zorunda kalıyorum.
Şimdi sorunu yaşıyan kaptan arkadaşlarım, tahmin ediyorum altimetre 1013 kuralını 10000 ft i geçmeden önce yapıyorsunuz. ve bunu yaparkende Fs nin uyarı bölümünün üstünde Lütfen altimetreyi set etmek için B tuşunu basın tarzında bir uyarı gelir. ve zaten filmde burda başlıyor. siz her ne kadar recorder a göre bunu yapsanız bile Fs bu uyarıyı verdiğ için FFR bunu bir şekilde algılıyamıyor yada hatalı algılıyor sonrada bu ceza olarak bize yol su olarak geri dönüyor.
Fs nin yukarıdaki default uyarıları çıkmadığı sürece bir sorun olcağını sanmıyorum ama çıkarsa ne yazık ki böyle oluyor. yaşamış olduğunuz sorunları bende yaşadım. ve Fs yi her yeni kurduğumda da yaşıyorum ama sonra ne oluyorsa oluyor ve bu uyarılar bit müddet sonra çıkmıyor. o zaman bahsemiş olduğunuz soru çözülmüş oluyor.
Asıl problem bu uyarıları kapatmak, ( nasıl kapatılır diye sormayın, bende bilmiyorum kendiliğinden kapandı. ) bunun yanında Erdal kaptanın söylediklerinde fayda var. ordaki dökümanlarıda okumanızda fayda var.
Birde şunu deneyin, taxi yapdınız gate yanaşdınız, motorları direk durdurmayın, gaz kollarını normal hale getirin, yani uçağı p/b den sonra motorları nasıl çalışır halde alıyorsanız o pozisyona getirin. manuel olarak yapdığınız frenden eliniz çekin uçak bir motorlar çalır biçimde yerinde dursun. sonra motorları kapatın, FFR Engine Shutdown and gate uyarısını verdikden sonra da kapıyı açın.
Son olarak hareket halindeyken aniden park freni pozisyonuna getirmeyin, normal (.) tuşa yada Joistiğinizin tuşuna basarak fren yapmaya çalışın. gene sorun devam ederse yazın. bakalım başka neler yapılabilir.
Saygılarımla
Şimdi sorunu yaşıyan kaptan arkadaşlarım, tahmin ediyorum altimetre 1013 kuralını 10000 ft i geçmeden önce yapıyorsunuz. ve bunu yaparkende Fs nin uyarı bölümünün üstünde Lütfen altimetreyi set etmek için B tuşunu basın tarzında bir uyarı gelir. ve zaten filmde burda başlıyor. siz her ne kadar recorder a göre bunu yapsanız bile Fs bu uyarıyı verdiğ için FFR bunu bir şekilde algılıyamıyor yada hatalı algılıyor sonrada bu ceza olarak bize yol su olarak geri dönüyor.
Fs nin yukarıdaki default uyarıları çıkmadığı sürece bir sorun olcağını sanmıyorum ama çıkarsa ne yazık ki böyle oluyor. yaşamış olduğunuz sorunları bende yaşadım. ve Fs yi her yeni kurduğumda da yaşıyorum ama sonra ne oluyorsa oluyor ve bu uyarılar bit müddet sonra çıkmıyor. o zaman bahsemiş olduğunuz soru çözülmüş oluyor.
Asıl problem bu uyarıları kapatmak, ( nasıl kapatılır diye sormayın, bende bilmiyorum kendiliğinden kapandı. ) bunun yanında Erdal kaptanın söylediklerinde fayda var. ordaki dökümanlarıda okumanızda fayda var.
Birde şunu deneyin, taxi yapdınız gate yanaşdınız, motorları direk durdurmayın, gaz kollarını normal hale getirin, yani uçağı p/b den sonra motorları nasıl çalışır halde alıyorsanız o pozisyona getirin. manuel olarak yapdığınız frenden eliniz çekin uçak bir motorlar çalır biçimde yerinde dursun. sonra motorları kapatın, FFR Engine Shutdown and gate uyarısını verdikden sonra da kapıyı açın.
Son olarak hareket halindeyken aniden park freni pozisyonuna getirmeyin, normal (.) tuşa yada Joistiğinizin tuşuna basarak fren yapmaya çalışın. gene sorun devam ederse yazın. bakalım başka neler yapılabilir.
Saygılarımla
- Apollo
- Legend
- Posts: 1245
- Joined: 25 Dec 2008, 22:49
- Name: Erdal ELMACI
- PID: 3195
- Vatsim ID: 1059183
- City: Ankara
- Location: Turkey
ersin kaptanın yazdıklarını okurken aklıma gelsi.
İndiniz taksidesiniz malup A/P disengage oluyor bu arada manuel olarak gaz açıp kapıyorsunuz kapıya geldiniz frenle durdurup hemen park frenlerini uyguladınız tam bu arada da hemen motorları kapadınız gaz kolları açık kalabilir ...
Bu nedenle gaz kollarını idle a almayı da ihnal etmeyin bende bir kaç kez uyumsuzluklar yarattı...
selamlar
İndiniz taksidesiniz malup A/P disengage oluyor bu arada manuel olarak gaz açıp kapıyorsunuz kapıya geldiniz frenle durdurup hemen park frenlerini uyguladınız tam bu arada da hemen motorları kapadınız gaz kolları açık kalabilir ...
Bu nedenle gaz kollarını idle a almayı da ihnal etmeyin bende bir kaç kez uyumsuzluklar yarattı...
selamlar
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER