EDDH - LTBA seferi, MD82 ile havada korku dolu anlar :)

Got a new joke? Went a new club? A concert or your review about a movie? Write it here ...
Post Reply
User avatar
THY3716
Legend
Legend
Posts: 1378
Joined: 26 Apr 2009, 00:33
Name: Bahadir ALKES
City: Istanbul
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118
Location: Turkey

Selam Dostlar, kısa bir tatilin ardından çok özlediğim MD82 im ve ben EDDH-LTBA seferiyle kaldığımız yerden başlıyoruz. Yolda Armağan kaptanımla keyifli bir sohbet başlıyor. Yaklaşık 1 saat 20 dk kadar sorunsuz uçuyoruz. Her zaman yaptığım gibi 30 dk.da bir yakıt ortalaması kontrolü dahil gerçekçilik adına her şeyi sürekli kontrol ediyorum. Birden uçuş güvertesinde ikaz sesleri ve uyarı lambaları harekete geçiyor.
Image


PFD, ND, IAS, altimetre, varyometre hepsi gitmiş, hatta transponder bile INOP. ATC yok, TCAS de çalışmıyordur muhtemelen, ya da en azından benimki algılasa bile karşıdan gelenler beni görmeyecek, boşver, kabul edilebilir bir risk, şimdi uçağı tek parça olarak havada tutma zamanı. Şaşırmakla birlikte hemen harekete geçiyorum, hızlı bir durum değerlendirmesi; A/P kapanmış, A/T kapanmış, motorlar faal, sadece EPR-1 göstermiyor, VOR needle faal. Hah tamam, Rfinder’dan hemen EDDH-LTBA rotası çıkarıyorum VOR frekanslarının bir ikisini deneyerek rota üzerinde kabaca nerede olduğumu buluyorum. Burada da ilginç bir durum var, sol VOR göstergesi sadece NAV2 yi (yani F/O nun frekansını) gösteriyor. Bu kez sesli altitude uyarısı alıyorum. Demek ki uçak MCP de yazan FL330 dan ya alçalmaya ya yükselmeye başlamış. Yol boyunca ara ara alçalmış kendiliğinden durumu her seferinde düzeltmişti, demek ki alçalıyorum. Camdan sola bakıyorum hava açık, yer görünüyor, güzel, nirengi noktası var, bırak alçalsın, iyi de varyo ne? Ya overspeed olursak? Gaz kessem mi? Birgen Air ‘in 757 si gibi olmayalım sonra? Nirengi ne kadar alçaldığımı anlatamayacak kadar uzak henüz. Terlemeye başlıyorum. Bir yandan Armağan Kaptan MD82 lerin pilot paraşütünün nereye konduğunu tarif ediyor :) , diğer yandan acil inişe davet ediyor, inelim de nereye? Bu manasız VOR isimleri şehir ismi vermiyor ki bana? Enroute chart da yok . Gerçekçilik açısından hiç servinfo da kullanmadım bugüne kadar. Telefon çalıyor, kim olduğuna bile bakmadan sessiz çalmaya geçiriyorum. Öbür taraftan arıyorlar herhalde, yolcu sayısını sorup ona göre yer ayıracaklar muhtemelen :( . Birden aklıma bir şey geliyor. Tabii ya, bu Maddog un F/O koltuğu da var, hemen oraya geçiyorum
Image

O da ne? Her şey faal ! Ulan F/O, söylesene be! 2 saattir buram buram terliyoruz, bizim F/O nun umurunda değil, derhal kendisini camdan atıyorum. Halbuki az önce de geçmiştim, NAV2 yi set etmek için bu tarafa geçmiştim. Pes valla bakar kör olmuşuz, nasıl da görememişim? F/O ya yazık oldu ! A/P yi F/O konumuna getiriyorum, derin bir ohhh çekiyorum Armağan Kaptan’a. FMC bile faal burada. Hemen durumu düzeltiyorum, rotadan hafif sapmışız, ayrıca az önce alçalma değil yükselme yaşamışız. Vertigo olmuşuz yani. Sorun yok, her şey kontrol altında, kalan sürede umarım bir şey olmaz diye dua ederek LTBA ya doğru yol almaya devam ediyorum. Neden divert yapmıyorum? Şirket çıkarları söz konusu, yakıt ateş pahası, basına yansıyacak falan filan. Hiç F/O olarak indirmemiştim bu kuşu, bu ilk olacak, hadi hayırlısı. Bu arada ne olmuş olabilir? Sol Pitot tüpüne mi bir şey oldu? IAS, varyo, altimetre bununla açıklanabilir, de, EPR niye göstermiyor? PFD, ND ? Neyse ne, biz işimize bakalım. Ohh, 122.80 de NTL çağrı adlı pilotun LTBA ya yaklaşma uyarılarını okuyorum, 112.5 de 180 nm vermeye başladı çok şükür, inelim toprağı (ekranı) öpeceğim. Bu yazıyı yazarken bir yandan da alçalma devam ediyor, Haydaa, SADIK’a inbound olduk ama bizim FlyTHY den bir arkadaş daha inbound oldugunu bildiriyor, anlayış gösterir mi acaba?
LTBA Trfc, PAN PAN PAN, some systems INOP on board, 10 nm to SADIK, passing 5000 ft raporu çekiyorum. Galiba ondan önce ineceğim, mesele yok.


Image
Yeter be kardeşim, ILS de gitti. Biraz yamuk olsa da manuel yaklaşıyorum.


Image
Çok şükür indik, bundan sonrası artık Technic’in işi… Ne kadar da bağlanmışız şu FS ortamına. Uzun zamandır forumlara yazma fırsatı bulamamıştım, yazmayı da, uçmayı da, sizleri de özlemişim, iyi tatiller…
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
THY3615
Average User
Average User
Posts: 241
Joined: 06 Jul 2009, 19:28
Name: K.Gürsel HAZAR
City: Ankara
PID: 3615
Vatsim ID: 1090129
Skype: THY8615
Location: Ankara

Vay be! Bahadır Kaptanım, geçmişler olsun, Discovery'nin olay raporları gibi olmuş, anlatım ve benzetmeler de süper, gerçek olay gibi heyecanla okudum, neyse "happy end"... :worried:
User avatar
artuncs
Legend
Legend
Posts: 1990
Joined: 07 Jul 2009, 12:47
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc
Location: England

Yasadigin olayi o kadar heyecanli ve icten yazmissinki Bahadir Kaptanim okurken resmen bende yasadim. F/O checkride ayni olay benimde basima geldi ve kulandigim Captain sim 752 Checkride esnasinda butun gostergeleri gitti, auto plilot yok ve yaklasik son 48nm yukseklik ve Hdg sagolsun Degerli Orhan Erdemin yardimlariyla pisti bulup indim. Gecmis olsun iyi bir donus olmus :)
Erhan M. Artuc
THY3683
Average User
Average User
Posts: 176
Joined: 12 Feb 2009, 23:35
Name: Dinc Mor
PID: 3683
Location: Turkey

Cok guzel bir yazı olmuş ellerinize sağlık :)
User avatar
Apollo
Legend
Legend
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 22:49
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci
Location: Turkey

Bahadir Kaptan izin dönüşün süper oldu.... 8)
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
THY177
VIP Member
VIP Member
Posts: 606
Joined: 10 Feb 2002, 12:16
Name: Ergenekon Kucuk
PID: 177
Location: Turkey

Bahadır kaptan ellerine sağlık cok guzeldi....
User avatar
THY2100
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 652
Joined: 03 Dec 2009, 20:18
Name: Armagan BURCU
City: Antalya
PID: 2100
Vatsim ID: 973633
Location: Turkey

bahadir abi ellerine sağlık geç gördüm yaziyi işlerim dolayısıyla.ne olaylı bir uçuştu gerçekten :) yardımcı pilot niyetine kendimi aşağı atmayı düşündüm :)
Armağan BURCU
ATPL(A)
Boeing 737-800
User avatar
THY3716
Legend
Legend
Posts: 1378
Joined: 26 Apr 2009, 00:33
Name: Bahadir ALKES
City: Istanbul
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118
Location: Turkey

THY177 wrote:Bahadır kaptan ellerine sağlık cok guzeldi....
Sayın Başkanım, sağolun efendim teveccühünüz, de, bizleri biraz daha bakımlı uçaklarla sefere yollasanız desem?

:D :D :D ("Touch and go" forumunun mizaha açık olması sebebiyle yazılmıştır; herkese keyifli uçuşlar olsun...)
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
Apollo
Legend
Legend
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 22:49
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci
Location: Turkey

:rock: :rock: :rock:
Teknik bakmıyor ki uçaklara :) o ada senin bu ada benim geziyor...
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
Post Reply

Return to “Touch & Go”