YFR da daha yeniyim.LTAC 3R pistine YFR yaklasama yapıyorum Auto pilot
açık APP tusu ve ALT(yukseklikligi sabit tutan tus) aktif. ve pist hizalanmıs sekilde.2nm Kala Ucak ALT butonunu kapatıyor ve ucak çakılmaya baslıyor bunun nedeni ne olabilir?(yeterince acık anlatmaya çalıştım) Simdiden Teşekkürler...
TK425
Tahir ALGAN
İnişe 2nm kala ALT Hakkınada
Tahir Bey selam,
Aşağıdaki linkde sorularınızın cevabını bulabilirsiniz.
www.flyşy.com/dev/trainings/021.asp
Buradaki şemada G/P capture olarak işaretli nokta sizin ALT devreden çıkıyor ve uçak çakılmaya başlıyor dediğiniz noktadır.
Burada ALT nin devreden çıkması ve uçağın burnunu aşağı çekmesi gayet normal.
Selamlar.
Ahmet Aybirtek
TK083
Aşağıdaki linkde sorularınızın cevabını bulabilirsiniz.
www.flyşy.com/dev/trainings/021.asp
Buradaki şemada G/P capture olarak işaretli nokta sizin ALT devreden çıkıyor ve uçak çakılmaya başlıyor dediğiniz noktadır.
Burada ALT nin devreden çıkması ve uçağın burnunu aşağı çekmesi gayet normal.
Selamlar.
Ahmet Aybirtek
TK083
- THY455
- Average User
- Posts: 166
- Joined: 04 Jun 2002, 21:54
- Name: Serdar DEMIRAY
- PID: 455
- Vatsim ID: 842820
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Tahir Bey
LTAC 03R pistinin ils frekansini nav 1 radyosuna giriyorsunuz pist dogrultusunu course penceresine ayarliyorsunuz son yaklasmada hiziniz boing ise 140 RJ ise 120-130 knot arasi olmalidir
LTAC ils chartlarda (03R pistinin)belirtildigi gibi ank ndb ustunde altimetreniz 6500 feet olacak sekilde yaklasacaksiniz app tusuna bundan once basabilirsiniz once loc. capture olur hdg isigi soner sonra vor1 gostergesinden takip ettiginiz gibi glide slope (vor1 gostergesinin sag kenarinda yukari yada asagi hareket ederek gozuken ibre vardir bu ibre tam ortaya gelince)establish olacaktir ve o zaman alt isigi sonecektir.Uygun yaklasma hizi ile eger pisti dogru secmisseniz sorunsuz inebilirsiniz.
TK 455
Serdar Demiray
LTAC 03R pistinin ils frekansini nav 1 radyosuna giriyorsunuz pist dogrultusunu course penceresine ayarliyorsunuz son yaklasmada hiziniz boing ise 140 RJ ise 120-130 knot arasi olmalidir
LTAC ils chartlarda (03R pistinin)belirtildigi gibi ank ndb ustunde altimetreniz 6500 feet olacak sekilde yaklasacaksiniz app tusuna bundan once basabilirsiniz once loc. capture olur hdg isigi soner sonra vor1 gostergesinden takip ettiginiz gibi glide slope (vor1 gostergesinin sag kenarinda yukari yada asagi hareket ederek gozuken ibre vardir bu ibre tam ortaya gelince)establish olacaktir ve o zaman alt isigi sonecektir.Uygun yaklasma hizi ile eger pisti dogru secmisseniz sorunsuz inebilirsiniz.
TK 455
Serdar Demiray
Selam,
Burada ben bir şey sormak istiyorum. Boeing ile son yaklaşmada hız 140knt olmalı diyorsunuz. Ben bu hızda ne zaman yaklaştıysam, uçak, kurşun gibi çakıldı. Acaba bilmediğim bir nokta mı var. Teşekkürler...
A.Önder Yenici
Burada ben bir şey sormak istiyorum. Boeing ile son yaklaşmada hız 140knt olmalı diyorsunuz. Ben bu hızda ne zaman yaklaştıysam, uçak, kurşun gibi çakıldı. Acaba bilmediğim bir nokta mı var. Teşekkürler...
A.Önder Yenici
- THY157
- VIP Member
- Posts: 825
- Joined: 11 Jan 2002, 22:00
- Name: Selçuk POYRAZ
- PID: 157
- Location: Kocaeli
Bu hız sizin yakıt durumunuza, kullandığınız flapa ve karşıdan aldığınız rüzgara göre değişir. %30 yakıtla karşıdan rüzgar yoksa 135-140 iyi bir hızdır. Eğer karşıdan rüzgar alıyorsanız rüzgar hızının yarısı+ darbeliyse eğer rüzgar darbenin tamamını(yanlış hatırlıyor olabilirm, lütfen düzeltin, tersi de olabilir) IAS 140 a eklemeniz gerekiyor. Flapları da IAS 140'da 30 derece yaparsanız sorun kalmayacaktır sanıyorum.
Sevgilerimle...
Selçuk Poyraz
TK157
Sevgilerimle...
Selçuk Poyraz
TK157
Tahir Bey ;
Autoland mi denediniz?Eger öyle ise Default uçakların bu özelligi yok sanıyorum.Ancak PSS'in tüm uçaklarıyla autoland yapabilirsiniz..tabi dogru iniş hızı ve flap oranı seçilmiş ise.
Ancak bence pisti göründükten sonra uçagı manuel'e alıp indirmek çok daha keyifli(aslında en keyiflisi tüm uçuşu full manuel uçmak..hala 727 bekliyoruz bunun için)
Kazasız bol uçuşlar dilegiyle
Kemal Tolu
TK66
Autoland mi denediniz?Eger öyle ise Default uçakların bu özelligi yok sanıyorum.Ancak PSS'in tüm uçaklarıyla autoland yapabilirsiniz..tabi dogru iniş hızı ve flap oranı seçilmiş ise.
Ancak bence pisti göründükten sonra uçagı manuel'e alıp indirmek çok daha keyifli(aslında en keyiflisi tüm uçuşu full manuel uçmak..hala 727 bekliyoruz bunun için)
Kazasız bol uçuşlar dilegiyle
Kemal Tolu
TK66
Sayın Tolu Kaptan.
Söylediğinize katılıyorum. Manuel iniş en keyiflisi. Bu noktada bir şey sormak istiyorum. (daha doğrusu iki şey)
1-Joystick kullanmada çok yeniyim. Kısa bir süre önce Sidewinder force feedback 2 aldım. Ne zaman elimi joistick' e atsam, uçak 8 çiziyor. Düğmelerle yaptığım ayarlarla çok daha güvenli (ama zevksiz) uçuyorum. Ayarlarda mı bir bozukluk var, yoksa benim alışmam mı gerekiyor?
2-Gerçek pilotlar, joistick' i ne zaman kullanırlar? (iniş, kalkış vs.)
Saygılar...
A.Önder Yenici
Söylediğinize katılıyorum. Manuel iniş en keyiflisi. Bu noktada bir şey sormak istiyorum. (daha doğrusu iki şey)
1-Joystick kullanmada çok yeniyim. Kısa bir süre önce Sidewinder force feedback 2 aldım. Ne zaman elimi joistick' e atsam, uçak 8 çiziyor. Düğmelerle yaptığım ayarlarla çok daha güvenli (ama zevksiz) uçuyorum. Ayarlarda mı bir bozukluk var, yoksa benim alışmam mı gerekiyor?
2-Gerçek pilotlar, joistick' i ne zaman kullanırlar? (iniş, kalkış vs.)
Saygılar...
A.Önder Yenici
- THY455
- Average User
- Posts: 166
- Joined: 04 Jun 2002, 21:54
- Name: Serdar DEMIRAY
- PID: 455
- Vatsim ID: 842820
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Sevgili Tolu Captain
Full manuel ucusun(swff2 ile) inceliklerini anlatırsanız bizde engin tecrubenizden yararlanırız.Örnegin ben manuelde hızı ve duz ucusu mumkun degil beceremiyorum.
Saygılar
TK 455
Serdar Demiray
Full manuel ucusun(swff2 ile) inceliklerini anlatırsanız bizde engin tecrubenizden yararlanırız.Örnegin ben manuelde hızı ve duz ucusu mumkun degil beceremiyorum.
Saygılar
TK 455
Serdar Demiray
Sayın Tahir Algan Bey.. Dediğiniz örnekteki durumla karşılaşırsanız lütfen birde Hız kesip Flap indiriniz. Bunu bir deneyin. Kesinlikle Kumandalara aksi müdahale etmeyin. Çöküş başladığı sırada dediğim gibi (Biraz Kaba olacak ama: Hız kesip flap koyun.)
Not: yakıt durumu veya tayyarenin ağırlık şartları normal durumlar için geçerli..
İyi Uçuşlar..[8D]
Melih Yakup MEMİ?
TK199
Not: yakıt durumu veya tayyarenin ağırlık şartları normal durumlar için geçerli..
İyi Uçuşlar..[8D]
Melih Yakup MEMİ?
TK199