FS9 LA YAPTIĞIM UÇUŞ
Flight Number: THY 871 Aircraft: Boeing 737-800
Departure: LTAI, Antalya, Turkey Arrival: LTFJ, Sabiha Gokcen, Istanbul, Turkey
Departure Time: 24 Feb 2010 22:56 Arrival Time: 25 Feb 2010 00:10
Flight Type: Schedule Flight Time : 01:14
Flight Mile : 287 nm Used Fuel: 3,595 kilograms
T. Passenger: 125 passengers T. Cargo Pallet: 0 pallets
Seniority: 1.80 point Show Route: Click here
Used Aircraft: Eclipse Airways 737-800
Bonus: 30 points Quality Score: 1,030 points
1. +50 points: Your landing was EXCELLENT and you gained +50 BONUS points...
2. -20 points: After vacating the runway, you should TURN OFF the Strobe Lights.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
HAZIRLIKSIZ FSX İLE YAPTIĞIM UÇUŞ (BİRİ BANA STROBE LERİN YERİNİ SÖYLESİN)
2 Flight Number: THY 414 Aircraft: Boeing 737-800
Departure: LTBA, Ataturk, Istanbul, Turkey Arrival: LTAI, Antalya, Turkey
Departure Time: 24 Feb 2010 00:22 Arrival Time: 24 Feb 2010 01:34
Flight Type: Schedule Flight Time : 01:12
Flight Mile : 301 nm Used Fuel: 4,730 kilograms
T. Passenger: 125 passengers T. Cargo Pallet: 0 pallets
Seniority: 1.78 point Show Route: Click here
Used Aircraft: Boeing 737-800
Penalty: -500 points Quality Score: 500 points
1. -10 points: You should TURN ON Nav Lights before pushback.
2. -50 points: After takeoff, when positive climb is checked, you should retract the GEARS within 500 feet AGL.
3. -35 points: You pitched up or pitched down your aircraft more than 20 degress, several passengers had nausea...
4. -60 points: Do you know what a dangerous vertical speed you had? Your passengers really got worried...
5. -40 points: After departure, you forgot to set your Altimeter to Standard Pressure (1013mb) when passing the Transition Altitude for LTBA.
6. -10 points: Above 10.000 feet and when vacating the runway after landing you should TURN OFF the Landing Lights.
7. -200 points: Your aircraft stalled! Luckily you, your crew and your passengers are still alive... "SANIRIM DÜŞÜYORUZ "
8. -15 points: Your indicated air speed was too high (more than 175 knots) to extract your flaps 90%...
9. 0 points: Your landing was GOOD.
10. -20 points: After vacating the runway, you should TURN OFF the Strobe Lights.
11. -60 points: Your fuel calculation was wrong!.. Either you loaded fuel in excess of need, which yielded in an uneconomic flight operation, or you loaded insufficient fuel, which set your flight in DANGER, since you had not enough fuel for the calculated reserves...
FS9 DAN FSX E GEÇİNCE NE OLDU :)
- THY3249
- Junior Member
- Posts: 85
- Joined: 09 Jun 2008, 19:04
- Name: Mahmut Adnan OZDEMIR
- PID: 3249
- Vatsim ID: 1056034
- City: Antalya
- Location: Turkey
Overhead panelde sağ en alt köşede soldan sağa sırasıyla LOGO-POSİTİON-STROBE -ANTİCOLLİSİON-WİNG ışıkları var .Anticollision ışığı Beacon ışığıdır.
FSX ile yapmış olduğunuz uçuşta aldığınız - puanlar için PDF formatındaki recorder performance dosyasını incelerseniz umarım size yardımcı olur.
FSX ile yapmış olduğunuz uçuşta aldığınız - puanlar için PDF formatındaki recorder performance dosyasını incelerseniz umarım size yardımcı olur.
- THY3506
- Senior Member
- Posts: 254
- Joined: 11 Jan 2009, 20:42
- Name: Serdar ÖZDEN
- PID: 3506
- Vatsim ID: 1082637
- City: Ankara
- Location: Turkey
Evet geçişler her zaman biraz sancılı olur bende her yeni uçağa geçişimde böyle bir tablo ile karşılaşıyorum ne şanslı bize ki FFR bize hatalarımızı gösteriyor ve bizde bu sayede onların farkına varıp düzeltmenin yollarını araştırmaya başlıyoruz 

CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
CPL (A) Cessna 150/152/172
-
- Senior Member
- Posts: 270
- Joined: 29 Nov 2008, 13:27
- Name: Özkan SESEN
- PID: 3549
- Vatsim ID: 1084772
- City: Istanbul
- Location: Istanbul
Geçmiş olsun. Adnan Kaptanın dediği gibi PDF leri inceleyiniz diyeceğim.
Benimde 2 yıl kadar evvel sizin yaşadığınız tablonun tam tersi olmuştu. FS9 a geçince rahat bir nefes aldım. Meğer Defaultu yaklaştırmak (son 10nm Manuel) ve course oturtmak ne zormuş.
Kolay gelsin şimdiden.
Saygılar.
Benimde 2 yıl kadar evvel sizin yaşadığınız tablonun tam tersi olmuştu. FS9 a geçince rahat bir nefes aldım. Meğer Defaultu yaklaştırmak (son 10nm Manuel) ve course oturtmak ne zormuş.
Kolay gelsin şimdiden.
Saygılar.

- THY4388
- Junior Member
- Posts: 97
- Joined: 04 Feb 2010, 11:07
- Name: Mustafa KOSAR
- PID: 4388
- Vatsim ID: 1104709
- City: Kocaeli
- Location: Kocaeli
- Contact:
Merhaba
FlyTHY Flight Recorder de yapılan bir uçuşu gönderilmese ne oluyor bunu merak ediyorum.. kusura bakmayın ama bişi daha soracağım lütfen ukalalık olarak algılamayın birçok kaptanımın uçuşlarının puanlarına baktım birçok kimsenin nerdeyse hiç kötü bir uçuşu yok. bence FlyTHY Flight Recorder online olup kokpite girdikden sonra o uçuşun dönüşü olmamalı diye düşünüyorum... saygılar...
FlyTHY Flight Recorder de yapılan bir uçuşu gönderilmese ne oluyor bunu merak ediyorum.. kusura bakmayın ama bişi daha soracağım lütfen ukalalık olarak algılamayın birçok kaptanımın uçuşlarının puanlarına baktım birçok kimsenin nerdeyse hiç kötü bir uçuşu yok. bence FlyTHY Flight Recorder online olup kokpite girdikden sonra o uçuşun dönüşü olmamalı diye düşünüyorum... saygılar...
Mustafa KOŞAR
Senior First Officer
Senior First Officer
-
- Senior Member
- Posts: 270
- Joined: 29 Nov 2008, 13:27
- Name: Özkan SESEN
- PID: 3549
- Vatsim ID: 1084772
- City: Istanbul
- Location: Istanbul
Merhaba Mustafa Kaptan,
Bu söylediğiniz dönüşü olmamalı tamamen kişiseldir. Kaldı ki gözünüzü sizde rütbeye veya puana! çevirmemiş iseniz kötü geçen yada başlayan uçuşunuzu iptal etmezsiniz, tamamen sizin insiyatifinizde. Tabi anlatmak istediğiniz bu ise. Ama gerçekten artık bu keyif size yetmiyor ise farklı yöntemler uygulamak mümkün. Nedir? Mesela Fspassenger yazılımını yüklersiniz. Failure özelliğini %20 hatta %30'a çekersiniz. Bu demektir ki her 10 uçuşunuzun 2 veya daha fazla uçuşda bir problem ile karşılaşacağınız anlamına gelir. Bu da ayrı bir keyif bana göre ki aslında olması gereken budur. Failure oranı yüksek olabilir oda size kalmış.
En basit örnek ile çok keyifli bir gece de tüm hazırlıklarınızı yapmış ve online ATC açık iken kleranslarınızı almış pist başı yapmışsınız. Kalkıştan sonra teker topluyorsunuz ve birden bir patlama sesi.Ne olduğunu 15sn içerisinde gördüğünüz display ekranından sol motorunuzun yağ basınç değerinde azalma olduğunu tespit ettiniz. Alın size adreanalin.Ayrı bir keyif.
Bu ve benzeri ( yaklaşmada flap, Kabin basıncı; ya kargo kapısı yada yolcu kapısının açılması , yine yaklaşmada sol yada sağ yada ön dikmenin açılmaması. vs .vs. ) örnekleri yaşayabilirsiniz.
Umarım yardımcı olabilmişimdir.
Saygılar.
Bu söylediğiniz dönüşü olmamalı tamamen kişiseldir. Kaldı ki gözünüzü sizde rütbeye veya puana! çevirmemiş iseniz kötü geçen yada başlayan uçuşunuzu iptal etmezsiniz, tamamen sizin insiyatifinizde. Tabi anlatmak istediğiniz bu ise. Ama gerçekten artık bu keyif size yetmiyor ise farklı yöntemler uygulamak mümkün. Nedir? Mesela Fspassenger yazılımını yüklersiniz. Failure özelliğini %20 hatta %30'a çekersiniz. Bu demektir ki her 10 uçuşunuzun 2 veya daha fazla uçuşda bir problem ile karşılaşacağınız anlamına gelir. Bu da ayrı bir keyif bana göre ki aslında olması gereken budur. Failure oranı yüksek olabilir oda size kalmış.
En basit örnek ile çok keyifli bir gece de tüm hazırlıklarınızı yapmış ve online ATC açık iken kleranslarınızı almış pist başı yapmışsınız. Kalkıştan sonra teker topluyorsunuz ve birden bir patlama sesi.Ne olduğunu 15sn içerisinde gördüğünüz display ekranından sol motorunuzun yağ basınç değerinde azalma olduğunu tespit ettiniz. Alın size adreanalin.Ayrı bir keyif.
Bu ve benzeri ( yaklaşmada flap, Kabin basıncı; ya kargo kapısı yada yolcu kapısının açılması , yine yaklaşmada sol yada sağ yada ön dikmenin açılmaması. vs .vs. ) örnekleri yaşayabilirsiniz.
Umarım yardımcı olabilmişimdir.
Saygılar.

- THY3506
- Senior Member
- Posts: 254
- Joined: 11 Jan 2009, 20:42
- Name: Serdar ÖZDEN
- PID: 3506
- Vatsim ID: 1082637
- City: Ankara
- Location: Turkey
Mustafa bey bu bir yarışma değilki kötü uçuş yaptık die dönelim amaç uçmak ve uçuş sonunda yaptığımız hataları görmek..mkosar wrote:Merhaba
FlyTHY Flight Recorder de yapılan bir uçuşu gönderilmese ne oluyor bunu merak ediyorum.. kusura bakmayın ama bişi daha soracağım lütfen ukalalık olarak algılamayın birçok kaptanımın uçuşlarının puanlarına baktım birçok kimsenin nerdeyse hiç kötü bir uçuşu yok. bence FlyTHY Flight Recorder online olup kokpite girdikden sonra o uçuşun dönüşü olmamalı diye düşünüyorum... saygılar...
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
CPL (A) Cessna 150/152/172