Yukarıdaki 3 maddeden herhangi bir tanesi söz konusu ise:
10000ft geçerken Fix Landing Light lar ile beraber Extend Landing Light lar da açılır, uçak olabildiğince göze çarpacak hale getirilir..
Akabinde kaptanın karar vereceği bir yükseklikte (5000 ft de olur final approach da olur) Weather Radar lar aılır..
Kuşlar bizim asla duyamadığımız bu sese tahammül edemezler.. Uçağın etfana yaklaşamazlar. Böylece kendinize bir kalkan oluşturmuş olursunuz...
Bunların hepsi gerektiği şekilde önlem olarak yapıldığı halde kuş gelir DAAAANN diye gövdeye vurur... Kanatta kalır.. Motora giriverir arkadan bir parçası çıkmaz bile... Olacağı varsa engellenilmiyor..
Oytun AKÇAY CPL/A-06142 737(300-900) Corendon A I R L I N E S
Belli ki uçak bir anda kuş sürüsüne girmiş. Havaalanlarında Genelde Kuşlar Belirdiğinde onları kaçırmak için ateşlenen kuru-sıkı diye tabir edebileceğimiz ses çıkaran ekipmanlar mevcuttur.oytun hocamın bahsettiği şeylerinde yararlı olacağı malum.Fakat konu başlığına bakarak bilimi ve havacılığı bir kenara koyup ironik bir mizah anlayışıyla yaklaşırsak olaya.2 motorda durmuş Kuşlar Landing Yaptırıyor uçağa diyorum ben