ILS manevra sorunu
-
- VIP Member
- Posts: 1193
- Joined: 17 Aug 2007, 09:17
- Name: İlker Değirmencioğlu
- PID: 2445
- Vatsim ID: 1011091
- City: Istanbul
- Location: Turkey
ILS course'unu kaç derecelik açı ile yakalamaya çalışıyorusunuz. Örneğin LTBA 36R için, hangi baş ile yaklaşırken ILS APP yapıyorsunuz? Bu işlemi touchdown'a kaç NM kala yapıyorsunuz?
FlyTHY IT Manager
İlk sorunuzun cevabı Fsxin flight planner kısmından çıkarttığı rotayı uyguluyorum. Ve IFR olduğu için zaten tower baş ı söylüyor. Onun verdiği yüksekliğe ve baş a uyuyorum.
İkinci sorunuz ise tower ils approachını veriyor.(öyle hatırlıyorum) Ben ama bu course değerini daha önceden girmiş oluyorum. Tower dediği zamanda direk aktif ediyorum. Ama yinede gerekli manevrayı almıyor. Pisti karşıma değil yanıma alıyorum. Ve manevra devam ederken de bi süre sonra ils hattından çıkıyor.
İkinci sorunuz ise tower ils approachını veriyor.(öyle hatırlıyorum) Ben ama bu course değerini daha önceden girmiş oluyorum. Tower dediği zamanda direk aktif ediyorum. Ama yinede gerekli manevrayı almıyor. Pisti karşıma değil yanıma alıyorum. Ve manevra devam ederken de bi süre sonra ils hattından çıkıyor.
-
- VIP Member
- Posts: 1193
- Joined: 17 Aug 2007, 09:17
- Name: İlker Değirmencioğlu
- PID: 2445
- Vatsim ID: 1011091
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Anladım. Son yaklaşma course değerini baş olarak set etmemeniz gerekiyor.
Örneğin son yaklaşma course 40 derece ise, course olarak 40 derece gireceksiniz ama, bu course (localizer) değerini kesecek ve tercihen de 30 derece fark ile kesecek bir baş ile ILS approach'a başlamanız gerekiyor. ATC olduğunda zaten size, 40 derecelik ILS son yaklaşması için, geliş yönünüze göre 10 (40-30), yada 70 (40+30) bir baş ile ILS yaklaşmaya serbest bırakacak. Dolayısı ile, ILS course değerini course kısmına girin, heading olarak ta bu rotayı kesecek bir değer seçin. (10 yada 70 gelişinize göre). ILS yaklaşmaya başlayın, zaten localizer capture olmaya başlayınca uçak otomatik olarak heading modundan çıkarak APP yapmaya ve 40 dereceye dönmeye kendisi başlayacak.
ILS yaklaşma ile ilgili birçok döküman mevcut, bence biraz araştırır ve vakit ayırır okursanız bilgilerinizi de geliştirmiş olursunuz.
Örneğin son yaklaşma course 40 derece ise, course olarak 40 derece gireceksiniz ama, bu course (localizer) değerini kesecek ve tercihen de 30 derece fark ile kesecek bir baş ile ILS approach'a başlamanız gerekiyor. ATC olduğunda zaten size, 40 derecelik ILS son yaklaşması için, geliş yönünüze göre 10 (40-30), yada 70 (40+30) bir baş ile ILS yaklaşmaya serbest bırakacak. Dolayısı ile, ILS course değerini course kısmına girin, heading olarak ta bu rotayı kesecek bir değer seçin. (10 yada 70 gelişinize göre). ILS yaklaşmaya başlayın, zaten localizer capture olmaya başlayınca uçak otomatik olarak heading modundan çıkarak APP yapmaya ve 40 dereceye dönmeye kendisi başlayacak.
ILS yaklaşma ile ilgili birçok döküman mevcut, bence biraz araştırır ve vakit ayırır okursanız bilgilerinizi de geliştirmiş olursunuz.
FlyTHY IT Manager
Ya bir sorunum daha oıluştu . Her şey tamam ils e giriyor pisti karşıma alıyorum bu seferde yükseklik sorun oluyor . yüksekliği ayarlayamıyorum. auto pilot da alçalması gereken bi altitude giriyorum ancak yine de alçalmıyor acaba sorun nerde olabilir ? Bana yardım ederseniz minnettar kalırım ...
-
- Junior Member
- Posts: 66
- Joined: 14 Jul 2009, 19:40
- Name: Emre AYDIN
- PID: 3371
- Location: İstanbul
Samet kaptanım ILS localizer estb. olduktan sonra glide slope capture konumuna geldiğinde app. a basmıyor olabilirmisiniz? chart a göre ils gs capture irtifanızı kontrol ediniz öncelikle,glide path in çok üstünde veya çok altında gittiğiniz taktirde uçak app. mode a geçmeyecektir
VOR/LOC, APP mod’a basmadan önce aşağıdaki şartların oluştuğundan emin olunmalıdır.
* ILS tanıtması / frekansı doğru, (737-800 için ND’de identifier’ların crosscheck edilmesi yeterli)
* Uçağın yaklaşma istikameti inbound pozisyonunda,
* Her iki localizer ve glide slope pointer`i ekranında uygun pozisyonda,
* Threshold’a en az 18NM mesafede olunmalıdır. (18 NM dışında VORLOC kullanılır)
LOC capture olduğunda “inbound course” HDG penceresine bağlanır. GS capture olduğunda Missed approach irtifası set edilir.
VOR/LOC, APP mod’a basmadan önce aşağıdaki şartların oluştuğundan emin olunmalıdır.
* ILS tanıtması / frekansı doğru, (737-800 için ND’de identifier’ların crosscheck edilmesi yeterli)
* Uçağın yaklaşma istikameti inbound pozisyonunda,
* Her iki localizer ve glide slope pointer`i ekranında uygun pozisyonda,
* Threshold’a en az 18NM mesafede olunmalıdır. (18 NM dışında VORLOC kullanılır)
LOC capture olduğunda “inbound course” HDG penceresine bağlanır. GS capture olduğunda Missed approach irtifası set edilir.
Emre AYDIN
CPL/A-06143
FlyTHY, PID3371
Trabzon 1982
CPL/A-06143
FlyTHY, PID3371
Trabzon 1982
-
- Average User
- Posts: 125
- Joined: 16 Oct 2006, 19:47
- Name: Aytugan Utku AKDOĞAN
- PID: 2118
- Location: Turkey
Bu tür sorunlar genellikle default uçaklarda oluyor malesef, ve kullanılan uçak sanırım default bir uçak 

Aytugan Utku AKDOĞAN
FlyTHY PID2118
Eskişehir, 1986
FlyTHY PID2118
Eskişehir, 1986
-
- Newbie
- Posts: 19
- Joined: 17 Sep 2010, 00:48
- Name: Onur BOZKURT
- PID: 0000
Hazır Ils ile ilgili konu açılmışken benimde bir sorum var cevaplarsanız memnun olurum. Ils'i yeni yeni öğrenen birisi olarak ilk başlarda nereden kaç derecelik açı ile gelirsek gelelim pistin ıls kodunu (mors olayını) duyduğumuzda nav/gps'i nav'a getirirsek uçak kaç derecelik açı ile yaklaşırsa yaklaşsın kendisini pist doğrultusuna oturtuyor sanıyordum demek ki yanlış biliyormuşum. Herhalde bu Bursa - İstanbul arası uçuşta ıls'i sorunsuz yapıp Eskişehir - Ankara arası ıls yapamamamın cevabı sanıyorum doğru mu anlamışım.
1) Yani ıls var diye sadece nav'a ıls frekansını girip sesi duydukmu olay bitiyor değil bunu doğru bir açı ile kesmek için birde heading girmemiz gerekiyor bumudur? Eğer buysa kaç nm kala bu başa dönüyoruz. Bunlara yardımcı olması için Eskişehir'den kalkan birisi Esenboğa ıls uygulamak istese kaç nm kala ne kadar baş vermesi lazım şimdiden teşekkürler...
2) Bazı pistlerin ıls frekansını nav 1'e girip yaklaştığımda mors sesini duyunca nav/gps nav'a getiriyorum ama uçak 90 derece dönüyor ve o istikamette devam ediyor ve bir süre sonra nav'dan çıkıyor bu neden oluyor bilginiz var mı ? Konuyu hazır bulunca ne kadar aklıma takılan şey varsa artık sorayım dedim
1) Yani ıls var diye sadece nav'a ıls frekansını girip sesi duydukmu olay bitiyor değil bunu doğru bir açı ile kesmek için birde heading girmemiz gerekiyor bumudur? Eğer buysa kaç nm kala bu başa dönüyoruz. Bunlara yardımcı olması için Eskişehir'den kalkan birisi Esenboğa ıls uygulamak istese kaç nm kala ne kadar baş vermesi lazım şimdiden teşekkürler...
2) Bazı pistlerin ıls frekansını nav 1'e girip yaklaştığımda mors sesini duyunca nav/gps nav'a getiriyorum ama uçak 90 derece dönüyor ve o istikamette devam ediyor ve bir süre sonra nav'dan çıkıyor bu neden oluyor bilginiz var mı ? Konuyu hazır bulunca ne kadar aklıma takılan şey varsa artık sorayım dedim

- THY2294
- Junior Member
- Posts: 55
- Joined: 28 Aug 2010, 18:50
- Name: ÖMER FARUK GENÇKAL
- PID: 2294
- Vatsim ID: 994887
- City: İzmir
- Location: İzmir
- Contact:
ils course'unu asagi yukari 30 derece ile kesmek yeterli olacaktir. Mesela lokalayzer'in dogusundan geliyorsunuz, Yesilkoy 36Sag pisti icin.
Meydan haritalarına bakarsaniz, 354 course, 111.30 ils freq.
Yani dogudan, 30 derece ile course'u kesmek isterseniz, Erman Fix'ine ucmaniz gereken bas, 320 ile 330 arasinda bir deger olmalidir.
Bu konu hakkinda detayli bilgilere, ils navigation ya da vor navigation yazarak google'dan yeteri kadar kaynaga ulasabilirsiniz.
iyi ucuslar...
Meydan haritalarına bakarsaniz, 354 course, 111.30 ils freq.
Yani dogudan, 30 derece ile course'u kesmek isterseniz, Erman Fix'ine ucmaniz gereken bas, 320 ile 330 arasinda bir deger olmalidir.
Bu konu hakkinda detayli bilgilere, ils navigation ya da vor navigation yazarak google'dan yeteri kadar kaynaga ulasabilirsiniz.
iyi ucuslar...
-
- Newbie
- Posts: 19
- Joined: 17 Sep 2010, 00:48
- Name: Onur BOZKURT
- PID: 0000
Faydalı oldu. Teşekkürler..