-60 points: You should have first equally loaded the wing...

Questions, comments; documents about Boeing related products (PMDG and others) ...
User avatar
THY7
Officer
Officer
Posts: 686
Joined: 19 Aug 2001, 05:52
Name: Berhan Dönmez
PID: 7
Vatsim ID: 813296
City: Istanbul
Location: Turkey

oytun737 wrote:Boeing der ki;
Eğer Center Tank a 453 kilodan fazla yakıt alacaksan kanatları FULL doldurmak zorundasın..
Recommend;
Center'da 600 kilodan az yakıt ile kalkıyorsanız tırmanış açınız 7 derecenin altına inene kadar Center Pump OFF konumda kalsın..
Tavsiyenin NG serileri HARİÇ olduğunu düşünüyorum ?
Eski nesil NG lerde;
kalkıştan önce Center Tank'ta 2300 Kg'dan az yakıt varsa CENTER TANK PUMPS OFF kalkış yapılır.
düz uçuşta Center Tank yakıt miktarı 500 Kg'a geldiği zaman CENTER TANK PUMS OFF yapılır.
alçalmada Center Tank yakıt miktarı 1400 Kg'a geldiği zaman CENTER TANK PUMPS OFF yapılır.


Yeni nesil NG'lerde bu durumlar uygulanmaz.Yakıt bitene kadar Pumplar açık tutulabilir ...
Berhan Dönmez
ATPL-A TRE/SFI (F27-B737-A310/300-600-A330/350)
User avatar
THY7
Officer
Officer
Posts: 686
Joined: 19 Aug 2001, 05:52
Name: Berhan Dönmez
PID: 7
Vatsim ID: 813296
City: Istanbul
Location: Turkey

delimawi wrote:Walla benim dökümanlar ve bilgiler hep classic, NG de yoktur belki, ama bende merak ettim şimdi. Gitmişken overhead'in arka traflarına baksana. O slat-flap ışıklarının olduğu yerin biraz daha arkasında ve ortaya doğru APU BAT OVHT lambası var mı? Gerçi NG de o renkli slat-flap lambaları var mı onu bile bilmiyorum ... :)
Söylediğin yerde öyle bir lamba yok ...
Söylediğin yerde Leading edge slats and flaps konumlarını gösteren YEŞİL lamba mevcut,bizlere leading edge slat ve flapların Extended veya fully extended yada kapalı konumda olduğunu gösterir
Yeşil lambanın hemen bitişiğinde üstünde ise Trailing edge flapların açılımı sırasında yanan TURUNCU lambalar mevcuttur her iki kanattaki flapların o an için harektli olduğu TRANSİT lambalarıdır.
Berhan Dönmez
ATPL-A TRE/SFI (F27-B737-A310/300-600-A330/350)
User avatar
THY1989
Junior Member
Junior Member
Posts: 62
Joined: 09 Oct 2007, 03:19
Name: Demir HAN
PID: 1989
Vatsim ID: 967557
City: Bursa
Location: Turkey

Merhaba
Doğru anladım mı bakalım,
LTBA-LTAC için mesela kanatları öncelikli dolduracağım hiç veya %5 civarı yapacağım.OK fakat şu derdim var motor çalışırken ilk olarak %5lik tanktan benzini kullanması için nerden ayar yapıyorum ?

Tşk
User avatar
THY7
Officer
Officer
Posts: 686
Joined: 19 Aug 2001, 05:52
Name: Berhan Dönmez
PID: 7
Vatsim ID: 813296
City: Istanbul
Location: Turkey

6 adet yakıt pompasının hepsi açıkken öncelikle CENTER tank yakıtını kullanır uçak ...
Eğer Center tankta 2300 KG dan az yakıtınız varsa 10000 Feete kadar Center tank pompaları OFF konumda olmalı 10000 feet üzerine çıktığınızda ON yapınız ... Ta ki sıfırlayana kadar ... Eğer Center Tankta 1400 KG dan daha az yakıt varken alçalmaya başlamanız gerekiyorsa tekrar OFF konumuna alırsanız gerçek uygulamayı yansıtmış olursunuz.
Berhan Dönmez
ATPL-A TRE/SFI (F27-B737-A310/300-600-A330/350)
oytun737
Average User
Average User
Posts: 169
Joined: 17 Aug 2007, 09:14
Name: Oytun AKÇAY
PID: 1811
Location: Turkey

Tabi tabi Yazdıklarım Classic için.
Volume1-Limitations-Operating Limitations-L.10.10
Yanlış anlamalara yol açmayalım..Dediğim gibi İlkercim bizim uçaklarda böyle bir lamba ve ekstra sistem mevcut değil..
800 de de olmadığını hatırlıyordum onda da yokmuş..

Karıştırmayalım arkadaşlar Berhan Kaptanın yazdıkları yine Next Generation için..


Keyifli uçuşlar..
Last edited by oytun737 on 13 Nov 2009, 08:29, edited 1 time in total.
Oytun AKÇAY
CPL/A-06142
737(300-900)

Corendon

A I R L I N E S
User avatar
THY1989
Junior Member
Junior Member
Posts: 62
Joined: 09 Oct 2007, 03:19
Name: Demir HAN
PID: 1989
Vatsim ID: 967557
City: Bursa
Location: Turkey

Berhan Kaptanım
Ben motor çalıştırmada orta tankı kullanmak istiyorum.Motor çalıştıktan sonra da kanatları kullanmak istiyorum.737-800 için pumpların kullanımı biraz daha açar mısınız lütfen resim olabilirse çok çok mutlu olurum
Tşk
User avatar
THY7
Officer
Officer
Posts: 686
Joined: 19 Aug 2001, 05:52
Name: Berhan Dönmez
PID: 7
Vatsim ID: 813296
City: Istanbul
Location: Turkey

esasadam wrote:Berhan Kaptanım
Ben motor çalıştırmada orta tankı kullanmak istiyorum.Motor çalıştıktan sonra da kanatları kullanmak istiyorum.737-800 için pumpların kullanımı biraz daha açar mısınız lütfen resim olabilirse çok çok mutlu olurum
Tşk
Özür dilerim öyle bir çalıştırma mantığı yok boeing'te ...
Berhan Dönmez
ATPL-A TRE/SFI (F27-B737-A310/300-600-A330/350)
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
City: Istanbul
Location: Turkey

Berhan Kaptanım
Ben motor çalıştırmada orta tankı kullanmak istiyorum.Motor çalıştıktan sonra da kanatları kullanmak istiyorum.737-800 için pumpların kullanımı biraz daha açar mısınız lütfen resim olabilirse çok çok mutlu olurum
Tşk
Yukarıda yazdıklarınızı neden istediğinizi anlamadım ama resim aşağıda :)

http://www.b737.org.uk/
sitesinden alıntıdır, bu sitede gayet güzel teknik bilgiler ve pilot notları var.

Image
FlyTHY IT Manager
aSSaLaviSSa
Average User
Average User
Posts: 125
Joined: 16 Oct 2006, 19:47
Name: Aytugan Utku AKDOĞAN
PID: 2118
Location: Turkey

konu çok başka yerlere kaymış ama şunu söylemkde fayda var teknik kısım belki gerekli düzenlemeleri yapar. Ben bilinçsiz olarak hep once kanattaki yakıtı bitiriyorum akabinde center" a geçiyorum ama bunula ilgili biz ceza almıyorum. Wide body uçaklarda AUX depoları bulunanlarda ise ne yaparsam yapayım ceza veriyor. :yawn:
Aytugan Utku AKDOĞAN
FlyTHY PID2118
Eskişehir, 1986
User avatar
THY7
Officer
Officer
Posts: 686
Joined: 19 Aug 2001, 05:52
Name: Berhan Dönmez
PID: 7
Vatsim ID: 813296
City: Istanbul
Location: Turkey

Önce Centre Tank,sonra Kanatlar kullanılmalıdır ...
Tüm yakıt pompaları açıkken uçak zaten bunu otomatik olarak gerçekleştirir .
Berhan Dönmez
ATPL-A TRE/SFI (F27-B737-A310/300-600-A330/350)
Post Reply

Return to “Boeing Fleet”