Herkese merhaba!Taxi yaparken biz rudder ile sağa sola dönüyoruz, sanırım airbus ve boeingler pistte hızlanma dışında sağa sola rudder pedal ile dönmüyorlar ama nasıl dönüyorlar?Bir de merak ettiğim line up olunca ön dikme pist doğrultusunda kilitleniyor mu?Piste girer girmez hızlanan ucakta ön dikmenin son pozisyonu nasıl ayarlanıyor?Cevaplar için şimdiden teşekkürler.Herkese iyi uçuşlar.
serhan tüzemen
FLYTHY 1789
ön dikme taksi ve line up
-
- Senior Member
- Posts: 270
- Joined: 29 Nov 2008, 13:27
- Name: Özkan SESEN
- PID: 3549
- Vatsim ID: 1084772
- City: Istanbul
- Location: Istanbul
Serhan Bey,
FS9/Settings/Realism menüsünden Autorudder kapatın.Rudder özellikli joystickiniz çalışır hale gelicektir.
Dediğim özelliği kapatırsanız şayet diğer sorunlarınızı otomatik hallediceksiniz.
İyi uçuşlar.
FS9/Settings/Realism menüsünden Autorudder kapatın.Rudder özellikli joystickiniz çalışır hale gelicektir.
Dediğim özelliği kapatırsanız şayet diğer sorunlarınızı otomatik hallediceksiniz.
İyi uçuşlar.

-
- VIP Member
- Posts: 1193
- Joined: 17 Aug 2007, 09:17
- Name: İlker Değirmencioğlu
- PID: 2445
- Vatsim ID: 1011091
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Kaptan pilotun solunda, çeyrek daire şeklinde, direksiyona benzer bir kontrol var, tiller deniyor. Onun ile ön dikme kontrol ediliyor.
Ayrıca, 80 kts sonrası, dümen daha efektif kontrol sağladığı için, pist orta çizgi tutturmada kullanılıyor. Dikkat ederseniz 80 kts callout var. Ancak bazı jetlerde, rudder pedalların da ön dikmeye belli oranda kumanda ettiğini duymuştum, bundan tam emin değilim.
(Bu bilgiler boeing 737 için, airbus'ı hiç bilmiyorum...)
Ayrıca, 80 kts sonrası, dümen daha efektif kontrol sağladığı için, pist orta çizgi tutturmada kullanılıyor. Dikkat ederseniz 80 kts callout var. Ancak bazı jetlerde, rudder pedalların da ön dikmeye belli oranda kumanda ettiğini duymuştum, bundan tam emin değilim.
(Bu bilgiler boeing 737 için, airbus'ı hiç bilmiyorum...)
FlyTHY IT Manager
- THY7
- Officer
- Posts: 686
- Joined: 19 Aug 2001, 05:52
- Name: Berhan Dönmez
- PID: 7
- Vatsim ID: 813296
- City: Istanbul
- Location: Turkey
80 kt call out'u öncelikle açıklamak istiyorum 
0 - 80 arası master caution ile gelen bütün arızalarda abort ediyoruz 80 kt bu yüzden sesli ikaz ...
Rudder pedalları hangi hızda olursak olalım 7 derecelik bir açı ile ön dikmeye kumanda veriyor,line up olduktan sonra tiller yada rudder ile yönümüzü sağlayabiliyoruz .
60 kt tan sonra tiller kullanmıyoruz.
Tiller ile 78 derecelik dönüş yapabiliyoruz ...
İyi uçuşlar .

0 - 80 arası master caution ile gelen bütün arızalarda abort ediyoruz 80 kt bu yüzden sesli ikaz ...
Rudder pedalları hangi hızda olursak olalım 7 derecelik bir açı ile ön dikmeye kumanda veriyor,line up olduktan sonra tiller yada rudder ile yönümüzü sağlayabiliyoruz .
60 kt tan sonra tiller kullanmıyoruz.
Tiller ile 78 derecelik dönüş yapabiliyoruz ...
İyi uçuşlar .
Berhan Dönmez
ATPL-A TRE/SFI (F27-B737-A310/300-600-A330/350)
ATPL-A TRE/SFI (F27-B737-A310/300-600-A330/350)
- THY7
- Officer
- Posts: 686
- Joined: 19 Aug 2001, 05:52
- Name: Berhan Dönmez
- PID: 7
- Vatsim ID: 813296
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Tİller için sağ taraftada yer hazırlamışlar en son gelen uçakta var mesela,büyük ihtimal ile business yada özel siparişlere koyuyorlardır.Default olarak gelmiyor ... 

Berhan Dönmez
ATPL-A TRE/SFI (F27-B737-A310/300-600-A330/350)
ATPL-A TRE/SFI (F27-B737-A310/300-600-A330/350)
Business 737(BBJ)lerde de sagda tiller default olarak yok, ama modifikasyonlarla hemen hersey mumkun.
Ek bilgi olarak vereyim, Gulfstream, Dassault Falcon, Hawker, Bombardier ve Cessna jetlerin hicbirinde sagda tiller yok.
Ek bilgi olarak vereyim, Gulfstream, Dassault Falcon, Hawker, Bombardier ve Cessna jetlerin hicbirinde sagda tiller yok.