Öncelikle bütün ustalarımı ve kardeşlerimi saygıyla selamlarım,
Pazar günü checkride a girecek birisi olarak acil bir sorunumu paylaşmak istedim. PMDG 737-800 tayyaremin FMC sine girdiğim flight plan de rota ve intersectionlar doğru olarak görünmesine rağmen star aşamasına gelindiğinde fmc bu noktalardan birinin ardından discountity vermekte ve bu fixe uğramadan geçmektedir, map ekranındaki rotamızı gösteren pembe çizgi de ekranda bu intersection görünmesine rağmen bu noktanın üzerinden geçmemektedir. Bu boşluk ne yaparsam yapayım kapanmamaktadır. Örneklemek gerekirse LTAC-LTBA uçuşunda gayem den sonra fmc min departure sayfasında yaklaşma olarak ils 36R yi, star olarak gayem1a-36r yi, trans. olarak da erman ı seçiyorum. ekranda erman çıkmasına ve fmc legs sayfasında da görünmesine rağmen ne pembe rota çizgisi ne de tayyare ermana uğramadan (sanki kestirmeyi farketmiş gibi) direk olarak kendini 36r pistinin om veya fi noktasına atmaya çalışıyor. ermanı silip manuel girdim, bazı noktaları sildim,seçip kendi üstüne tıkladım vs vs... her yolu denedim ama nafile. bu olay sadece ltba değil bütün havaalanlarının son yaklaşmalarında oluyor.bu da hayli yüksekte kalmama ve inemememe neden oluyor. son bir haftadır falan bu sorun var öncesinde yoktu. bu bir bug mıdır? bu sorunu yaşamış veya çözümünü bilen ustalarımın yardımlarını bekliyorum.biraz uzun oldu özürdiliyorum. (Atacan ERDAL-3746)
pmdg 737 fmc bug?
-
- Average User
- Posts: 169
- Joined: 17 Aug 2007, 09:14
- Name: Oytun AKÇAY
- PID: 1811
- Location: Turkey
Merhaba;
Bu gerçekte de çok olur akıllı gibi geçinen FMC birbiri ardına sıraladığı fixlerin sağına bazen hızı ve irtifayı yerleştiremez
uçağın BYPASS ettiği fix in yanına uygun HIZ ve İRTİFA bilgisi girerseniz bir daha bölmez.
ÖRNEK: ERMAN 180/2700
Keyifli uçuşlar..
Bu gerçekte de çok olur akıllı gibi geçinen FMC birbiri ardına sıraladığı fixlerin sağına bazen hızı ve irtifayı yerleştiremez
uçağın BYPASS ettiği fix in yanına uygun HIZ ve İRTİFA bilgisi girerseniz bir daha bölmez.
ÖRNEK: ERMAN 180/2700
Keyifli uçuşlar..
Oytun AKÇAY
CPL/A-06142
737(300-900)
Corendon
A I R L I N E S
CPL/A-06142
737(300-900)
Corendon
A I R L I N E S
siz de istanbuol için konusuyorum, YAA'dan sonra 300 başa donun ki o sizi sadık'a goturur daha sonra final 330 başla ils e serbestsiniz 
herşeyi tayyareden beklemeyın canım

herşeyi tayyareden beklemeyın canım

omergenckal wrote:siz de istanbuol için konusuyorum, YAA'dan sonra 300 başa donun ki o sizi sadık'a goturur daha sonra final 330 başla ils e serbestsiniz
herşeyi tayyareden beklemeyın canım

-
- Average User
- Posts: 169
- Joined: 17 Aug 2007, 09:14
- Name: Oytun AKÇAY
- PID: 1811
- Location: Turkey
PMDG 737NG nin performansı bazı noktalarda zayıf kalıyor. Bir takım karmaşık girişleri kabul etmiyor. Aynı girişi başka zaman başka bir noktada deneyin kabul edebiliyor.. 737NG FMC sinin veri tabanı ile alakalı eksiklikler bunlar. Ancak şunu söyleyebilirim PMDG 747 nin FMC si 737 ye göre çok çok daha başarılı.. Belliki çok daha fazla uğraşmışlar.. 737 deki belli başlı hatalara 747 de düşmemişler..Bu ara 747 ile uğraşıyorum. Çok daha gerçekçi bazı özellikleri beni şaşırtmaya devam ediyor.. Aralarındaki FMS farkını kendinizin test edip görmesini tavsiye ederim..
Keyifli uçuşlar..
Keyifli uçuşlar..
Oytun AKÇAY
CPL/A-06142
737(300-900)
Corendon
A I R L I N E S
CPL/A-06142
737(300-900)
Corendon
A I R L I N E S
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
SID ve STARları nihayetinde birisi yazıyor ve bundan %100 profesyonel bir beklentiniz olmasın. SID/STARlar bir tür kodlama sinsilesi ile yazılıyor ve bu yazım esnasında en ufak hata SID veya STAR'ın şeklini olması gereken halinden farklı bir duruma çevirebiliyor.
şimdi STAR'ı inceleyelim, GAYEM 1A BKZ üzerinden gelip ISTi takip ederek ERMAN'a gelir. FMC'de bunu ne zaman set ediyorsunuz? GAYEM'i geçtikten sonra ARRV set ederseniz bulunduğunuz noktadan uçağın bir yeri yakalamasına yardımcı olmanız gerekir.GAYEMe gelmeden once 36Ryi seçmişseniz uçak zaten GAYEM'den sonra direk IAF'a dönmüş olacaktır LNAV aktif ise. IST'den ERMAN'a gelirken magenta rota çizgisini göremeyebilirsiniz çünkü çok sıkışık bir alanda bir sürü data bilgisi olacak.Eğer sürat/flap konfigurasyonuda biraz zorluyorsa, PMDG zaten rotayı takip edemez.
Tam olarka nerede ne yaptığınızı bize yazarsanız daha iyi analiz edebiliriz, zira anladığım kadarıyla uçak zaten olağan bir şeyi yapmaya çalışıyor gibi geldi bana.
eğer deseydinizki GAYEM1C yapıyorum (ki bu 06 pisti için)uçak SADIK'a giderken dönüp ILSe başladı, bunu anlamı orada zaten yeterinde dönüş alanı olmadığından uçağın hesapladığı dönüş açısı ve localizer capture açısı ERMANI ıskalıyor olabilir. TEknik olarka uçak ERMAN'I dikkate alarak dönüyor ama direk localizer'e oturuyor demektir.
biraz daha ayrıntılı bilgi verin bakalım ne bulacağız?
şimdi STAR'ı inceleyelim, GAYEM 1A BKZ üzerinden gelip ISTi takip ederek ERMAN'a gelir. FMC'de bunu ne zaman set ediyorsunuz? GAYEM'i geçtikten sonra ARRV set ederseniz bulunduğunuz noktadan uçağın bir yeri yakalamasına yardımcı olmanız gerekir.GAYEMe gelmeden once 36Ryi seçmişseniz uçak zaten GAYEM'den sonra direk IAF'a dönmüş olacaktır LNAV aktif ise. IST'den ERMAN'a gelirken magenta rota çizgisini göremeyebilirsiniz çünkü çok sıkışık bir alanda bir sürü data bilgisi olacak.Eğer sürat/flap konfigurasyonuda biraz zorluyorsa, PMDG zaten rotayı takip edemez.
Tam olarka nerede ne yaptığınızı bize yazarsanız daha iyi analiz edebiliriz, zira anladığım kadarıyla uçak zaten olağan bir şeyi yapmaya çalışıyor gibi geldi bana.
eğer deseydinizki GAYEM1C yapıyorum (ki bu 06 pisti için)uçak SADIK'a giderken dönüp ILSe başladı, bunu anlamı orada zaten yeterinde dönüş alanı olmadığından uçağın hesapladığı dönüş açısı ve localizer capture açısı ERMANI ıskalıyor olabilir. TEknik olarka uçak ERMAN'I dikkate alarak dönüyor ama direk localizer'e oturuyor demektir.
biraz daha ayrıntılı bilgi verin bakalım ne bulacağız?
Hakan"737"Güven
Öncelikle Sayın Hocalarıma ilgilerinden dolayı çok teşekkür ederim. Hakan Hocam,ben fmc verilerini kalkmadan önce yerdeyken giriyorum ve aynen dediğiniz şekilde bir rota çiziyor vefakat erman fmc de legs kısmında gömrünmesine rağmen one o tatlı çizgi ne de tayyare buraya uğramıyor, sağdan başlattığı dönüşle tam geri dönüp 36r ye inmeye çalışıyor. daha önce bazı meydanlarda yaptığım küçük hileleri (ne kadar saçma olsa da işe yarıyordu
gözönünde bulundurarak ist vorunu fmc den silip direkt olarak bkz den ermana geçiş verdiğimde ise yine erman rotada ve map te görünmesine rağmen magenta çizgisi ve tayyare tam yarı yolda (bkz-erman arası) 36 sağ pistinin om noktasına yöneliyor ve haliyle yüksektge olduğum için inemiyorum. Hocam bu durum bildiğim meydanlarda değil ama henüz yabancısı olduğum meydanlarda ils siz inmeden önce birkaç kez ils ile inmeyi tercih ettiğim için benim için önem arzediyor. çünkü bu işte henüz acemi bile sayılmam. ama vor yaklaşmalara ve Van'a arc-dme yaklaşma dahil
bütün diğer yaklaşmalara devamlı çalışıyorum. o yüzden nolur beniğ tembel ils düşkünü zannetmeyin. işin ilginci bu rotayı bu yaklaşma ve aynı tayayreyle daha önce defalarca uçmuş olmama rağmen bu hata yeni peydah oldu. belki data kaybıı olmuştur diye airac 909 u ve hatta add-onun kendisini silip tekrar yükledim ama sonuç aynı. başınızı ağrıtıım kusuruma bakmayın.


- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
yanlış bir şey yok, uçak yapması gerekeni yapıyor zaten, ERMAN'a kadar gelip oradan dönüş yapıp 36 korsuna giriyor.36R fix başı ile Erman arasında çok az bir mesafe olduğu için rota eğrisi erman'ın üzerinden geçmiyordur.dönüş alanı dar olan yerlerde uçak fix'in üzerinden geçmeyebilir,bilgisayar böyle bir yay çiziyor çünkü. BKZ'den direk erman yaptığınızda da ERMANın tam üzerinden geçmeyecek, uçağın dönüş açısından dolayı localizer'in bir noktasından dahil olacaktır. bu yüzden değil erman, IAF noktasını bile geçebilir. ND'de 10nmden baktığınızda görürsünüz zaten. Bu normal bir davranış, bende zaman zaman karşıaşıyorum böyle şeylerle, fix'i baypass etmiyor sadece önündeki ve arkasındaki fixler yüüznden dönüş açısını ancak bu şekilde tutturuyor.
EGPH edinburgh meydanında TWEED yaklaşmasında hemen hemen buna benzer bir sorun vardır, STAR okadar döndürüyor ve geçiş noktaları arasındaki açı sertki ben bile aradan fix eksilttim çünkü uçak takip etmekte zorlanıyordu.
EGPH edinburgh meydanında TWEED yaklaşmasında hemen hemen buna benzer bir sorun vardır, STAR okadar döndürüyor ve geçiş noktaları arasındaki açı sertki ben bile aradan fix eksilttim çünkü uçak takip etmekte zorlanıyordu.
Hakan"737"Güven
maalesef anlatmak istediğimi tam anlatamadım hocam.bahsettiğiniz konuyu biliyorum.daha önce de aynı rotada farklı davranıyordu ve dediğiniz şekilde dönüş yapıyordu.ermanın tam üzerine gelmeden dönüşe başlamasının normal olduğunu biliyorum.ama bunda çok farklı, ermana yaklaşmıyor bile. nd de 5 nm den bile baktım ermanla alakası yok. neyse yeni airac yükleyeceğim belki düzelir.hakan737 wrote:yanlış bir şey yok, uçak yapması gerekeni yapıyor zaten, ERMAN'a kadar gelip oradan dönüş yapıp 36 korsuna giriyor.36R fix başı ile Erman arasında çok az bir mesafe olduğu için rota eğrisi erman'ın üzerinden geçmiyordur.dönüş alanı dar olan yerlerde uçak fix'in üzerinden geçmeyebilir,bilgisayar böyle bir yay çiziyor çünkü. BKZ'den direk erman yaptığınızda da ERMANın tam üzerinden geçmeyecek, uçağın dönüş açısından dolayı localizer'in bir noktasından dahil olacaktır. bu yüzden değil erman, IAF noktasını bile geçebilir. ND'de 10nmden baktığınızda görürsünüz zaten. Bu normal bir davranış, bende zaman zaman karşıaşıyorum böyle şeylerle, fix'i baypass etmiyor sadece önündeki ve arkasındaki fixler yüüznden dönüş açısını ancak bu şekilde tutturuyor.
EGPH edinburgh meydanında TWEED yaklaşmasında hemen hemen buna benzer bir sorun vardır, STAR okadar döndürüyor ve geçiş noktaları arasındaki açı sertki ben bile aradan fix eksilttim çünkü uçak takip etmekte zorlanıyordu.
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
ok bende bir deneme uçuşu yaptım, LTBRden kalkıp ERSEN-GAYEM-GAYEM1A 36R doldurdum FMCyi.
bende yerde (adetim değildir ama) GAYEM1A 36R ERMAN transition olarka girdim. banad CEKNDBden sonra ne olacka diye sordu.Sanırım yazan arkadas ekstra satır girmis CEKNDB'den sonra bir daha CEKNDB ve CEKNDBHOLD girmiş. CEKNDBHOLD'u seçtiğinizde rota tamamlanıyor. Sizde nedende geçiş yükseklikleri çıkmamış bilmiyorum ama ben rotamı bu şekilde girdiğimde bende çıktı hata ERMAN'ı 200/2700ft olarka değiştirdim.
07Lden kalktıktan sonra 18000ft'e tırmandım yolsa ERSEN'i silip ERSEN-GAYEM arasına HDG ile gittim, rotaı keserken GAYEM yaptım.GAYEM'den 5-6nm önce T/D ile uçağı 2700ft'e LNAV-VNAV tamamen kendi başına bıraktım.
IST'i geçip ERMAN'a uçak döndü ancak;
dediğim gibi yazılımsal bir eksiklik olarak burada çok üst üste çizgi olma ihitmalinden olsa gerek FI36R'de sağa dönüş gözüküyor ama uçak dönmeden magenta olarak ERMAN'ı check etmiş olarka ERMAN'a devam ediyor. Yani bende bir sorun olmadı FMC'de yazıldığı gibi IST'den ERMAN'a döndü. ERMAN hem FMC'den hemde ND'den hem rotada hemde sağ üst köşede uçulan waypoint olarak tesbit edildi. Fakat FI36Rden ERMAN'a "magenta rota çizgisi" çıkmadı. Zaten FI36Ryi geçip CI36Rye yaklaşırken bu sağa dönüş çizgisi biraz tuhaflaşmaya başladı ve kendi içine kapanıverdi. Tamamen bizim ekranlardan kaynaklanan birşey olduğunu tahmin ediyorum.
Akabinde CI36R geçilirken uçak ERMAN'ın tam üzerine gelmeden yine dediğim gibi yazılım ve dönüş ile ilgili çapdan dolayı CI36R ile ERMAN arasında bir yerden sapa dönüş yaptı .Bu esnadan waypoint ERMAN'dan sonraki CI36R olarak check edildi.CI36R yi kurtaramayacağını anlayan uçak direk FI36Rye yöneldi. FMC ve NDde check edildi magenta olarak.
Burada dikkat edilmesi gereken ilave bilgi;eğer ERMAN'dan sonra FI36R fiks geçişi yüksekliğini set etmezseniz uçak alcalmaz! NAV2 ye de 111.30 girilerek dual ILS autoland yaptırıldı. ani kalkış ve pist terkediş dşında hiç müdahale etmedim uçağa.
sonuç itibari ile sizde geçiş yüksekliğinin görülmeme sebebi FMC girişlerinden kaynaklanıyor olabilir.discontinue route'u kaldırmak için CEKNDBHOLD'u eklediğinizde herhalde gelecektir onlarda.Discontinue route , kesildiği noktadan sonradevam etmez oraya kadar uçak LNAV ile uçmaya devam eder. siz tedbir olarak ERMAN 200/2700 yazdığınızda devamı gelecektir.
magenta rota çizgisini görmeseniz bile uçak rotayı uçmaya devam ediyor.
bende yerde (adetim değildir ama) GAYEM1A 36R ERMAN transition olarka girdim. banad CEKNDBden sonra ne olacka diye sordu.Sanırım yazan arkadas ekstra satır girmis CEKNDB'den sonra bir daha CEKNDB ve CEKNDBHOLD girmiş. CEKNDBHOLD'u seçtiğinizde rota tamamlanıyor. Sizde nedende geçiş yükseklikleri çıkmamış bilmiyorum ama ben rotamı bu şekilde girdiğimde bende çıktı hata ERMAN'ı 200/2700ft olarka değiştirdim.
07Lden kalktıktan sonra 18000ft'e tırmandım yolsa ERSEN'i silip ERSEN-GAYEM arasına HDG ile gittim, rotaı keserken GAYEM yaptım.GAYEM'den 5-6nm önce T/D ile uçağı 2700ft'e LNAV-VNAV tamamen kendi başına bıraktım.
IST'i geçip ERMAN'a uçak döndü ancak;
dediğim gibi yazılımsal bir eksiklik olarak burada çok üst üste çizgi olma ihitmalinden olsa gerek FI36R'de sağa dönüş gözüküyor ama uçak dönmeden magenta olarak ERMAN'ı check etmiş olarka ERMAN'a devam ediyor. Yani bende bir sorun olmadı FMC'de yazıldığı gibi IST'den ERMAN'a döndü. ERMAN hem FMC'den hemde ND'den hem rotada hemde sağ üst köşede uçulan waypoint olarak tesbit edildi. Fakat FI36Rden ERMAN'a "magenta rota çizgisi" çıkmadı. Zaten FI36Ryi geçip CI36Rye yaklaşırken bu sağa dönüş çizgisi biraz tuhaflaşmaya başladı ve kendi içine kapanıverdi. Tamamen bizim ekranlardan kaynaklanan birşey olduğunu tahmin ediyorum.
Akabinde CI36R geçilirken uçak ERMAN'ın tam üzerine gelmeden yine dediğim gibi yazılım ve dönüş ile ilgili çapdan dolayı CI36R ile ERMAN arasında bir yerden sapa dönüş yaptı .Bu esnadan waypoint ERMAN'dan sonraki CI36R olarak check edildi.CI36R yi kurtaramayacağını anlayan uçak direk FI36Rye yöneldi. FMC ve NDde check edildi magenta olarak.
Burada dikkat edilmesi gereken ilave bilgi;eğer ERMAN'dan sonra FI36R fiks geçişi yüksekliğini set etmezseniz uçak alcalmaz! NAV2 ye de 111.30 girilerek dual ILS autoland yaptırıldı. ani kalkış ve pist terkediş dşında hiç müdahale etmedim uçağa.
sonuç itibari ile sizde geçiş yüksekliğinin görülmeme sebebi FMC girişlerinden kaynaklanıyor olabilir.discontinue route'u kaldırmak için CEKNDBHOLD'u eklediğinizde herhalde gelecektir onlarda.Discontinue route , kesildiği noktadan sonradevam etmez oraya kadar uçak LNAV ile uçmaya devam eder. siz tedbir olarak ERMAN 200/2700 yazdığınızda devamı gelecektir.
magenta rota çizgisini görmeseniz bile uçak rotayı uçmaya devam ediyor.
Hakan"737"Güven
Ne söyleyeceğimi bilemiyorum hocam, benim için bu kadar uğraşmanız uçuş yapmanız yeterli, artık fmc çalışmış çalışmamış umrumda değil
utandım şimdi bu kadar zahmete soktuğum için. dediklerinizi uygulayacağım çok teşekkür ederim.

- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
Rica ederim önemli değil. şimdi farkettiğim diğer bir eksiklik, eğer STAR'ı yazan ERMAN'da bir holding yazsaydı (bir tur), uçak ERMAN'a gelmek üzereyken CI36Rye dönmek-dönmeye çalışmak yerine ERMAN üzerinde holding paternine girip, ERMAN-CI36R-FI36R-36Ryi direk inbound olarak karşılardı.Belkide burada sizin müdahale etmeniz gerekir.Ermandan hold'a girer gibi açılıp soldan dönüşle ERMAN'a inbound olup (hold'un inbound bacağı gibi) yaklaşmaya girmek.
Hakan"737"Güven