Yakit ceza puani

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
User avatar
THY2173
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 14 May 2007, 09:56
Name: Alp DAYANIKLIOGLU
PID: 2173
Vatsim ID: 1009798
City: Istanbul
Location: Turkey
Contact:

Merhaba,

Daha once bir sekilde bu konuda ceza yememeyi basariyordum ama kurali unuttum.:) Once kanatlari,sonra da %10 merkez tanka yakit yuklenebilir diye biliyorum ama ?
Birkez daha hatirlatirsaniz sevinirim.

Pesinen tesekkurler,
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
City: Istanbul
Location: Turkey

İndikten sonra kalan yakıtınız nedir? Mesafe ne kaç NM, aldığınız toplam yakıt kaç ton? Ha bir de uçak tipi?
FlyTHY IT Manager
THY3393
Average User
Average User
Posts: 189
Joined: 27 Oct 2008, 21:55
Name: David Ay
PID: 3393
Vatsim ID: 1072326
City: Stockholm
Location: istanbul

gidilecek mesafe + 40 dk extra olmasi lazim......
THY3549
Senior Member
Senior Member
Posts: 270
Joined: 29 Nov 2008, 13:27
Name: Özkan SESEN
PID: 3549
Vatsim ID: 1084772
City: Istanbul
Location: Istanbul

Pmdg 738 için 300 400nm kadar kanatları fulleyebilirsiniz. Daha uzak mesafeler için merkez tankı kullanın.Bir süre sonra hesap kitap ortadan kalkar ve yakıt hesabınızı kafadan hesaplayıp almaya başlarsınız endişeniz olmasın.İyi uçuşlar

Saygılar.
Image
THY3672
Average User
Average User
Posts: 205
Joined: 07 Feb 2009, 23:28
Name: Ilker Aksan
PID: 3672
Location: Turkey

Çok pratik olarak PMDG 738-800 için FMC nizi programladıktan sonra,varış meydanınızda kalacak yakıt miktarına bakın.2,6 - 3 arasında olursa problem olmayacaktır.Ama yakıt heaplaması için çok güzel programlar var.Kısa bir arama sonrasında kolayca bulabileceğinizi düşünüyorum.Zaten uçakla haşır neşir olduktan sonra uçuş miline,irtifanıza göre aşağı yukarı hesaplamayı kendinizde yapabilirsiniz.Selamlar.
User avatar
THY3506
Senior Member
Senior Member
Posts: 254
Joined: 11 Jan 2009, 20:42
Name: Serdar ÖZDEN
PID: 3506
Vatsim ID: 1082637
City: Ankara
Location: Turkey

Yakıt hesaplama programlarına ben pek güvenmiyorum. Yada bu programlar FR ile yeterince barışık değil diye düşünüyorum bilemiyorum ama ben %100 değerleri doğru girdiğim zaman bile FR den ceza yiğebiliyorum.
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
oytun737
Average User
Average User
Posts: 169
Joined: 17 Aug 2007, 09:14
Name: Oytun AKÇAY
PID: 1811
Location: Turkey

Uçağımızın saatte ortalama 2700 ile 3000 kilo arasında yaktığını kafamızın bir kenarına yazalım.. (400 le uçarız ayrı tutar 800 le uçarız ayrı tutar A320 ile uçarız ne tutar onu Cihan kaptan yazar :wink: ) o yüzden 2700 ile 3000 arasında diyebiliriz).

"Bize gerekecek yakıt miktarı kanatlara alabileceğimiz yakıt miktarını aşıyor ise o kanatları mutlaka FUL doldurmak zorundayız.."

Geri kalan miktar, ana tanka alınacak miktarı belirler..

Bu durumda yanlış olan yakıt alımı: WINGS= %80, CENTER= %20

Doğrusu ise: WINGS= %100, CENTER= %10 şeklinde olmalıdır..

Sayıları milimetrik olarak dikkate almayalım asıl vurgu kanadı fullemeden ortaya yakıt almamak :wink:
Oytun AKÇAY
CPL/A-06142
737(300-900)

Corendon

A I R L I N E S
hunsac
Newbie
Newbie
Posts: 22
Joined: 01 Mar 2009, 01:16
Name: Hasan Unsac
PID: 212
Location: Doha / QATAR

http://www.volny.cz/fs2002/B737FPL/B737FPL.htm

Bu program B737 serileri icin isinizi gorur tahmin ederim.
Hasan Unsac
TRVACC 7
CPL MEL
Eur-Exeminer C3
chnp
Newbie
Newbie
Posts: 14
Joined: 26 Jul 2009, 14:01
Name: cihan pala
PID: 3931

Performans konusu o kadar zengindir ki uçsuz bucaksız bir yerdir. Uçuş esnasında, örnek olarak cruise alalım uçağımızın 1 saatte yaktığı yakıta etkenleri şöyle özetlersek uçakda o an kullanılan sistemler ( Air conditioning,Anti-ice),uçağımızın o an ki ağırlığı, bulunduğumuz irtifa,bulunduğumuz irtifadaki hava koşulları ve tabiki CG. Bunlar yakıt tüketimine etkendir.(Bütün bu detayları göze alarak değerlendirme yapan bir flight recorder yazılımı malesef biraz zor yapılır,sonuçda herkesin uçtuğu uçak modeli farklı ve tabiki performans değerleride farklı). Uçağımızın manuellerindeki chartlardan cruisedaki yakıt tüketimine bakabiliriz. Bir örnek; A320 -hızımız M.78 Normal air conditioning sistemi çalışırken,anti-icing off ise, ISA+15 koşullarında, FL330da, ve o anki ağırığımız 78000kg da ortalama 1556kg motor başına yakıt tüketiyor. Oytun kaptanın değerleride boeing737ye göredir fakat airbus 320 ailesi 318 ve 319 hariç olmak üzere 320 ve 321 yakıt konusunda biraz daha iştahlıdır.
Cihan PALA
CPL /A-06133
Onurair
A320/A321
User avatar
THY3506
Senior Member
Senior Member
Posts: 254
Joined: 11 Jan 2009, 20:42
Name: Serdar ÖZDEN
PID: 3506
Vatsim ID: 1082637
City: Ankara
Location: Turkey

hunsac wrote:http://www.volny.cz/fs2002/B737FPL/B737FPL.htm

Bu program B737 serileri icin isinizi gorur tahmin ederim.
daha öncekine göre farklı bir program
üzerinde biraz çalışmam gerek :)
teşekkür ederim.
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
Post Reply

Return to “Training Lounge”