Eveet, bu gece ltbj-ltac seferi yaparken, yaklaşık 1:30 saatlik bir uçuştan sonra piste 1 nm kala yere çakılarak online uçuşlarda ilk uça?ımı kırmış bulunuyorum. Ama anlayamadı?ım birsürü neden var.
Herşeyden önce kontrolden çıkan uçakla, ateş böce?i gibi hava sahasında dolaşmama ra?men bana iki kez ils yaklaşma için yardımcı olan ltac_v_app Sinan Sarp arkadaşıma teşekkür ediyorum.
Öncelikle kalkış ve seyir gayet keyifli geçti ve haymana ndb ye de gayet güzelce alçaldım ve orda aksilikler başladı.
Ylk sorun sb ile yaşandı ve beni yaklaşık yarım saatlik bir tur atmaya zorladı. ATC bana kolay yoldan ineyim diye ank ndb ye direk git dedi ve bende (hiç adetim de?il ama) sb den beni oraya uçurması için ricada bulundum. ANK ya da güzelce gittik ve artık tam ils yaklaşma için uygun konumdayım ve fakat AP dü?mesi çalışmıyoor. Yaw nasıl olur, df737 ile ikinci uçuşum olacak bu ama daha önce bu sorunla karşılaşmamıştım. Uçak MCP otomatik pilotu kafasına göre takılınca A/P devre dışı ve manual olarak miss. app. belirtip geçtim pisti, lakin sorun nerde anlamaya çalışıyorum. MCP tümden çalışmaz oldu ve ben sanırım gidip do?ru düzgün (Bana göre, realite kötü ama sürpriz yok diye düşünürken) bir 737 alayım derken aklıma sb geldi. Normalde son hop geçilince a/p otomatik devreden çıkıyordu. Ama direct to dedikten sonra o NDB geçildikten sonra, devreden çıkmamış ve benim MCP ile oynayarak beni baya bir hırpalamış. Neyse bu sorunu bulunca hah dedim, ve tekrar otomatik pilota kavuşunca ATC ye durumu anlattım ve oda sa?olsun yeniden beni döndürdü ve ils yaklaşımına giderken sa?olsun df737 için hız + flap + a/p nasıl kullanaca?ımı anlattı ve do?ru yaptı?ımı sınamış oldum.
Neyse döndük ils e girdik, ils tam oturdu glide düzgün görünüyor ve ben teker salmış ve keyifle pist ışıklarına bakarken (iki kırmızı + iki beyaz yanıyor ordan da kontrol ediyorum düzgün bir süzülme yapıyor muyum diye) piste yaklaşık 3 nm kala birden ıssızlı?ın ortasında başka bir yerde buldum kendimi. Hemen uça?ın dışına çıkıp etrafa bir baktım ki dedi?im gibi, etrafta hayata dair hiç iz yok. Etrafta ne pist, nede Ankara şehri vardı. Yçeri döndüm altimetreye baktım qnh 1010 (ATC vermişti) ve 5000 feete yakın bir irtifadayım. Alla alla derken güm diye bir ses ve co?rafi koordinatlarının nerde oldu?unu bilmedi?im bir toprak parçasında, 4500-5000 feet civarı yükseklikte birşeye çarptım. Bu arada geçen zamana bakarak normal şartlarda sanırım piste 1 nm falan kalmış olması lazımdı. Şimdiye kadar nerdeyse 50 saati aşkın bu dikkatte uçuyorum hiç başıma gelmemişti.
Bu uçakla dün Ankara'dan Yzmir'e uçtum, ATC servisi yoktu ama SID ve STAR uygulayarak gayet sorunsuz Adnan Menderese indim. Hatta sevinmiştim, artık burun yukarda düzgün süzülen bir uça?ım var diye (bunu standart 737 lerde yapamıyorum).
Hemen kendime bugün ne oldu diye sordum ve iki cevap bulabildim;
A- Ylk kez sb direct to özelli?ini kullandım.
B- Avsim den istanbul scenery yukledim (şehrin scenery si)
Acaba bunlardan birisi fs2002 ye dokunmuş olabilir mi diye düşünüyorum. Yarın akşam offline bu akşamki uçuşun aynını tekrarlayıp durumu kontrol edinceye kadar bu sorunun cevabını bulamayaca?ım sanırım.
Son söz, bir uçak parçalayıp firmayı oldukça zarara u?ratmış, bir uçak adamı öldürmüş kendi kurtulmuş (:)) bir pilot olarak bu olayı nasıl raporlamam gerekiyor bunu da bilmiyorum.
Sa?lıcakla kalın,
kazasız belasız uçuşlar dile?iyle
Dogan Zorlu, Izmir
TK482
df737 + sb ve ben
-
- Junior Member
- Posts: 51
- Joined: 17 Jun 2002, 15:29
- Location: Turkey
- Contact:
-
- Newbie
- Posts: 4
- Joined: 11 Nov 2002, 18:37
- Location: Turkey
Ayni problem bendede olustu. Ankara Esenboga İstanbul Great Scenery Pack II yi yukledikten ve dosya icerisindeki landclass lari kurduktan sonra Esenboga bir krater cukurunda kaldi. İstanbul Great Scenery yi Scenery libary den remove edince durum duzeliyor.
Bende hiçbir şey yüklü değilken offline LTAC approach yaparken yaw bakıyorum normalde piste gelmiş olmam lazım ama pist ileride. Gaz açtım ama sanki pistte gaz açmış gibi benimle birlikte ilerliyor
. Devam etsem Akdeniz'e kadar LTAC pistiyle gelirdim
. Bu olay sadece 1 defa oldu, bir daha olmadı.
Emil Akoğlu
emil@fsturk.net


Emil Akoğlu
emil@fsturk.net
-
- Junior Member
- Posts: 51
- Joined: 17 Jun 2002, 15:29
- Location: Turkey
- Contact:
Evet, dediginiz gibi. Gece uçuşu olduğundan görememişim. Gündüz gözüyle bakınca hem Ankara şehrinin kaybolduğunu ve hem de yaklaşık 1000 feet lik bir krater içinde görünen ltac pistlerini görebildim. Demekki yaklaşma esnasında bir an glide yükseldi ve ben o anda tüm ışıklar kaybolunca ne oluyor derken pist e azıcık kala göz göre göre gidip yere vurdum uçağı.
Çıkarılacak Ders:
"Yeni bir add-on yuklediysen, kalakcağın ve ineceğin meydana gündüz gözüyle bak".
Dogan Zorlu, Izmir
TK482
Çıkarılacak Ders:
"Yeni bir add-on yuklediysen, kalakcağın ve ineceğin meydana gündüz gözüyle bak".
Dogan Zorlu, Izmir
TK482