1)arrival airporta ındıkten sonra fs kapanıyor neden olabılır?
bunu her meydanda yapıyorsa,sorun ciddi olabilir.NOD32nin bazı sorunları vardı.forumda sadece NOD32 diye arattırın ilgili ayar çıkacak(baız programları kontrol etmemesi için bir ayar) her meydanda yapıyor olmasaı tahminimce FFR'in iniş meydanını chec etmesi ile paralel gibi geldi bana o yzden NOD32'de SB3,FFR ve FS2004 için ayarları yapın derim.yoksa durduk yere her indiğiniz meydanda FS2004 kendini sebepsiz kapatmaz.Olsa olsa spesifik bir meydandaki scenery hatası olurdu.
2)fmc programlamada bazı runwaylerde star oluyoken bazılarında olmuyo.star olmayan rwy lerde fmc ıle pıste uygun sekılde yaklasılmıyo.star olmayan rwy lerde fmc yı nasıl uygun sekılde programlayabılırım.
Bazılarında olmayabilir doğrudur.SID ve STARlar birileri tarafından özel bir yazım yöntemi ile hazırlanır (bildiğimiz basit TXT ama formulasyonu var) eğer sizde yapmak isterseniz PMDG manuelinde ayrıntılı açıklaması var. FAkat bu STAR yapamayacağınız anlamına gelmez. Önünüze bir STAR chartı açarsınız ve ister gerekli waypointleri "FIX" olarak FMCye girer isterseniz tamamen MCP (mode control panel) kullanarak ve VOR-NDB vb yardımcıları kullanarak kendiniz bu uçuşu yapabilirsiniz-ki makbulude pilotajınızı geliştirmeniz için budur yoksa FMC'nin sizi hazır bir paternde uçurmasının size bir faydası yok (eğer uygulanan star'ın nasıl uygulandığını bilmiyorsanız)
önemli bir not, PMDG'de her SID ve STAR doğru değildir,saçma sapan şeyler yaptırabilir.
FIX girmek için
VOR R/mesafe yazmalısınız, örneğin, atıyorum şimdi YAA'dan sonra bir fix gireceksiniz bu haritada yok veya haritda var ama burası bir dönüş noktası kerterizi (yani bir ok ile gösterilmiş dönüş noktası)
YAA280/18 ---->YAA'dan Radyal280'de 18nm'de bir hayali nokta
deidğim gibi bu hayali bir nokta yaratmak için anahtar. Bu anahtaru kullanarak her türlü prosedur için yol hazırlayabilirsiniz. ÖRneğin ARC DME çizmek için her 10 , eğer uzun geliyorsa her 15 derecede bir hayali nokta koyup ARC çizdirmek mümkün.Bunu kendiniz biraz deneme yanılma ile yapacaksınız
3)wing anti ace bazen actıktan bır sure sora kendılıgınden kapanıyor neden olabılır
kapanmıyor sadece lambası sönüyor.Düğme ON pozisyonundayen anti-iceler hala açık merak etmeyin.
4)cocpite bakış acımı nasıl artırabilirim.yani mausu istedigim yone cevırdıgımde o yonu gormek ıstıyorum.nasıl yapabilirim
bunun için özel bir kamera programı kullanmanız lazım. active camera bu işinizi görecektir ama paralıdır. freecamera programları bu işi yapıyormu bilmiyorum.
Virtual cockpitte joysticklerin HAT kumadnasi ile istediğiniz yöne bakaiblyorsunuz ama mouse ile olup olmadığını bilmiyorum.bildiğim bu özellikle yine VC'de activecamera ile olabiliyor hatta mouse üzerinde roller varsa bu zoom in ve out'da yaptırabiliyor. fakat benden söylemesi kıl bir uygulamadır, aniden mouse ile birşey yapmak istediğinizde bu özellikten kurtulmak birkaç saniyeyi alıyor.
5)birde son olarak auto throttle acıkken speed break ı bız kullanabılırmıyız?
evet kullanabilirsiniz ancak; A/T açıkken speed break açtığınızda uçakda buna direnecektir.
speed break açmanın mantığı şudur; kanatlarda sürüklenmeyi arttırmak ve daha derin varyo ile alçalabilmek ama bunun yanında uçağın süratinide düşürmek veya sabit tutmak.
Speed break açıp varyoyu 2200-2500 FPM yaptığınızda süratiniz o anada ne ise A/T açık olduğu için bu sürati tutmak için takat verecektir hatta bazen sürat artabilirde. Ben şöyle yapıyorum, A/T kapatıp öyle alçalıyorum, böylece sürat yavaş yavaş düşme eğiliminde oluyor.Zaten son yaklaşma safhasında olduğunuz için sürati düşürmeyede ihtiyacınız var.Fakat dikkat bu çok dikkat gerektiren bir safhadır, istediğiniz irtifa veys sürate geldiğinizde A/T yi açmayı unutmayın.