Slm kaptanlarım öncelikle bizim gibi acemi havacıları meraktan kurtardığınız icin tesekkur ederım.uzun zamandır offlıne ucuyorum.benım sorum onlıne uctugumuzda ucmamız gereken gercek rotayla ucagımızdakı gps cıhazının gosterdıgı rota aynı mı oluyor olmuyosa nasıl charttakı rotayı takıp ederek ucacagız?
bır dıger sorunum aletlı yaklasmaların hıc bırını bılmıyorum.fs de ingilizce egıtım dokumanlarını okudum ama pek faydalı olmadı.ama vısual olarak ınebılıyorum.bu kosullarda onlıne ucmam bır sorun olur mu?
ıls ve vor yaklasma ıle ılgılı turkce kaynakları nerden bulabılırm.
simdiden tesekkurler
Flythy3663
mustafa börekci manisa
fly in için bir kaç soru
-
- Senior Member
- Posts: 270
- Joined: 29 Nov 2008, 13:27
- Name: Özkan SESEN
- PID: 3549
- Vatsim ID: 1084772
- City: Istanbul
- Location: Istanbul
Öncelikle aramıza hoşgeldiniz Mustafa Bey.
1-
)Chartlardan kastınız Enroute chartlar olmalı muhtemelen; daha gerçekçi uçuş simulasyonu saglamak için,(işin rota kısmında tabi) daha gerçekçi payware uçaklar önerebilirim (PMDG,LEVELD,PSS vs.) Zaten işin temeli kullandığınız ucak modelleridir.Demin saydıklarımın dısında suan tahminimce kullandığınız FS'in kendi default ucakları.
2-
3-
Google ILS yada VOR yaklasma olarak yazarsanız bir çok örnek ve konu bulabilirsiniz.
Visual iniş zordur, her babayiğit 10nm kala ILS kapatıp ya uğraşmak istemez yada yemez.Ama benim şahsi fikrim Default Visual gerçekten çok daha zor Payware ucaklara nazaran.Offline olarak usulüne uygun visual yaklaşmayı ihmal etmeyin.Çünkü bir gün ileride mutlaka lazım olabilir.Özellikle ATC hizmeti var iken ve kalabalık bir meydanda 2 seneceginiz kalacaktır komut geldiğinde, ya yapamam deyip offline yada visual devam.
Şimdiden kolay gelsin der, eğer az da olsa yardımcı olmuşsam ne mutlu.
Saygılar.
PS:İmla
1-
Kısmen de olsa aynı.Ancak online ortamda pek tavsiye edilmese de vakti zamanında bende ilk ucuslarımda Payware ucak kullanmadığım zaman bu şekilde uctugum oldu.Biraz zahmetlide olsa FS'in Flight Planner dan Fixleri yada VOR'ları direct olarak cıkarabilirsiniz. (FP'da Low - High Alt. seçeneklerini seçerseniz, seçmezseniz benim gibi samanlıkta iğne aramaya benzer her bir pembe üçgenin üstüne mousu götürüp "acaba bunun adı ne sunun adı ne" diyerek az göz bozmadım monitör başında.benım sorum onlıne uctugumuzda ucmamız gereken gercek rotayla ucagımızdakı gps cıhazının gosterdıgı rota aynı mı oluyor

2-
Eğer default olarak devam edecekseniz; ki tavsiye etmem en kısa sürede bir payware ucak edinmenizi öneririm, yukarıda bahsetmiş oldugum yöntemi uygulayabilirsiniz.Farklı fikirler diğer tecrubeli kaptanlarımdan gelecektir muhtemelen.Ancak; Payware ucak edinirseniz artık Flight Planner la işiniz kalmaz.FMC'de (Flight Management Computer) rotanızı daha detaylı bir şekilde girebilirsiniz.Bunun için internette Türkçe olarak tonlarca video ve döküman bulabilirsiniz.Unutmadan bu işin başlıca kurallarından biriside Araştırmak Araştırmak ve daha çok Araştırmak.olmuyosa nasıl charttakı rotayı takıp ederek ucacagız?
3-
Tabiki internetten.aletlı yaklasmaların hıc bırını bılmıyorum.fs de ingilizce egıtım dokumanlarını okudum ama pek faydalı olmadı.ama vısual olarak ınebılıyorum.bu kosullarda onlıne ucmam bır sorun olur mu?
ıls ve vor yaklasma ıle ılgılı turkce kaynakları nerden bulabılırm


Visual iniş zordur, her babayiğit 10nm kala ILS kapatıp ya uğraşmak istemez yada yemez.Ama benim şahsi fikrim Default Visual gerçekten çok daha zor Payware ucaklara nazaran.Offline olarak usulüne uygun visual yaklaşmayı ihmal etmeyin.Çünkü bir gün ileride mutlaka lazım olabilir.Özellikle ATC hizmeti var iken ve kalabalık bir meydanda 2 seneceginiz kalacaktır komut geldiğinde, ya yapamam deyip offline yada visual devam.
Şimdiden kolay gelsin der, eğer az da olsa yardımcı olmuşsam ne mutlu.
Saygılar.
PS:İmla

-
- VIP Member
- Posts: 1193
- Joined: 17 Aug 2007, 09:17
- Name: İlker Değirmencioğlu
- PID: 2445
- Vatsim ID: 1011091
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Ben henüz payware'im yokken başlarda, default ile VOR - VOR uçardım, çok ta zevkli olurdu. FMC den önce de bir şekilde gerçek hayata pilotlar bu airwaylerde uçuyorlardı... Bir gün bir postunda tecrübeli bir hoca bana istanbul'dan avrupaya VOR-VOR uçmak artık nerdeyse imkansızdır demişti.THY3549 wrote:Öncelikle aramıza hoşgeldiniz Mustafa Bey.
2-Eğer default olarak devam edecekseniz; ki tavsiye etmem en kısa sürede bir payware ucak edinmenizi öneririm, yukarıda bahsetmiş oldugum yöntemi uygulayabilirsiniz.Farklı fikirler diğer tecrubeli kaptanlarımdan gelecektir muhtemelen.Ancak; Payware ucak edinirseniz artık Flight Planner la işiniz kalmaz.FMC'de (Flight Management Computer) rotanızı daha detaylı bir şekilde girebilirsiniz.Bunun için internette Türkçe olarak tonlarca video ve döküman bulabilirsiniz.Unutmadan bu işin başlıca kurallarından biriside Araştırmak Araştırmak ve daha çok Araştırmak.olmuyosa nasıl charttakı rotayı takıp ederek ucacagız?


FlyTHY IT Manager
fmcsiz ucaklarla yurtiçinde ucabılırım van'a kadar, ama avrupa için cok zor, hem gectıgınız ulkelerın high altitude airways chartlarını bulcaksınız hem de uzun mesafelı ucuslarda tek tek vor yakalamaya calısacaksınız.
fmcsiz ucmak hele kı 2 saatı gecen ucuslar da bence cok yorucu olur, en iyi ucak fmcli ucak:)
fmcsiz ucmak hele kı 2 saatı gecen ucuslar da bence cok yorucu olur, en iyi ucak fmcli ucak:)