fly in için bir kaç soru

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
THY3663
Rookie
Rookie
Posts: 32
Joined: 02 Feb 2009, 22:47
Name: mustafa börekci
PID: 3663
Location: Turkey

Slm kaptanlarım öncelikle bizim gibi acemi havacıları meraktan kurtardığınız icin tesekkur ederım.uzun zamandır offlıne ucuyorum.benım sorum onlıne uctugumuzda ucmamız gereken gercek rotayla ucagımızdakı gps cıhazının gosterdıgı rota aynı mı oluyor olmuyosa nasıl charttakı rotayı takıp ederek ucacagız?
bır dıger sorunum aletlı yaklasmaların hıc bırını bılmıyorum.fs de ingilizce egıtım dokumanlarını okudum ama pek faydalı olmadı.ama vısual olarak ınebılıyorum.bu kosullarda onlıne ucmam bır sorun olur mu?
ıls ve vor yaklasma ıle ılgılı turkce kaynakları nerden bulabılırm.
simdiden tesekkurler

Flythy3663
mustafa börekci manisa
THY3549
Senior Member
Senior Member
Posts: 270
Joined: 29 Nov 2008, 13:27
Name: Özkan SESEN
PID: 3549
Vatsim ID: 1084772
City: Istanbul
Location: Istanbul

Öncelikle aramıza hoşgeldiniz Mustafa Bey.

1-
benım sorum onlıne uctugumuzda ucmamız gereken gercek rotayla ucagımızdakı gps cıhazının gosterdıgı rota aynı mı oluyor
Kısmen de olsa aynı.Ancak online ortamda pek tavsiye edilmese de vakti zamanında bende ilk ucuslarımda Payware ucak kullanmadığım zaman bu şekilde uctugum oldu.Biraz zahmetlide olsa FS'in Flight Planner dan Fixleri yada VOR'ları direct olarak cıkarabilirsiniz. (FP'da Low - High Alt. seçeneklerini seçerseniz, seçmezseniz benim gibi samanlıkta iğne aramaya benzer her bir pembe üçgenin üstüne mousu götürüp "acaba bunun adı ne sunun adı ne" diyerek az göz bozmadım monitör başında. :D )Chartlardan kastınız Enroute chartlar olmalı muhtemelen; daha gerçekçi uçuş simulasyonu saglamak için,(işin rota kısmında tabi) daha gerçekçi payware uçaklar önerebilirim (PMDG,LEVELD,PSS vs.) Zaten işin temeli kullandığınız ucak modelleridir.Demin saydıklarımın dısında suan tahminimce kullandığınız FS'in kendi default ucakları.

2-
olmuyosa nasıl charttakı rotayı takıp ederek ucacagız?
Eğer default olarak devam edecekseniz; ki tavsiye etmem en kısa sürede bir payware ucak edinmenizi öneririm, yukarıda bahsetmiş oldugum yöntemi uygulayabilirsiniz.Farklı fikirler diğer tecrubeli kaptanlarımdan gelecektir muhtemelen.Ancak; Payware ucak edinirseniz artık Flight Planner la işiniz kalmaz.FMC'de (Flight Management Computer) rotanızı daha detaylı bir şekilde girebilirsiniz.Bunun için internette Türkçe olarak tonlarca video ve döküman bulabilirsiniz.Unutmadan bu işin başlıca kurallarından biriside Araştırmak Araştırmak ve daha çok Araştırmak.

3-
aletlı yaklasmaların hıc bırını bılmıyorum.fs de ingilizce egıtım dokumanlarını okudum ama pek faydalı olmadı.ama vısual olarak ınebılıyorum.bu kosullarda onlıne ucmam bır sorun olur mu?
ıls ve vor yaklasma ıle ılgılı turkce kaynakları nerden bulabılırm
Tabiki internetten. :lol:

Google ILS yada VOR yaklasma olarak yazarsanız bir çok örnek ve konu bulabilirsiniz.

Visual iniş zordur, her babayiğit 10nm kala ILS kapatıp ya uğraşmak istemez yada yemez.Ama benim şahsi fikrim Default Visual gerçekten çok daha zor Payware ucaklara nazaran.Offline olarak usulüne uygun visual yaklaşmayı ihmal etmeyin.Çünkü bir gün ileride mutlaka lazım olabilir.Özellikle ATC hizmeti var iken ve kalabalık bir meydanda 2 seneceginiz kalacaktır komut geldiğinde, ya yapamam deyip offline yada visual devam.

Şimdiden kolay gelsin der, eğer az da olsa yardımcı olmuşsam ne mutlu.

Saygılar.

PS:İmla
Image
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
City: Istanbul
Location: Turkey

THY3549 wrote:Öncelikle aramıza hoşgeldiniz Mustafa Bey.

2-
olmuyosa nasıl charttakı rotayı takıp ederek ucacagız?
Eğer default olarak devam edecekseniz; ki tavsiye etmem en kısa sürede bir payware ucak edinmenizi öneririm, yukarıda bahsetmiş oldugum yöntemi uygulayabilirsiniz.Farklı fikirler diğer tecrubeli kaptanlarımdan gelecektir muhtemelen.Ancak; Payware ucak edinirseniz artık Flight Planner la işiniz kalmaz.FMC'de (Flight Management Computer) rotanızı daha detaylı bir şekilde girebilirsiniz.Bunun için internette Türkçe olarak tonlarca video ve döküman bulabilirsiniz.Unutmadan bu işin başlıca kurallarından biriside Araştırmak Araştırmak ve daha çok Araştırmak.
Ben henüz payware'im yokken başlarda, default ile VOR - VOR uçardım, çok ta zevkli olurdu. FMC den önce de bir şekilde gerçek hayata pilotlar bu airwaylerde uçuyorlardı... Bir gün bir postunda tecrübeli bir hoca bana istanbul'dan avrupaya VOR-VOR uçmak artık nerdeyse imkansızdır demişti. :worried: Birçok fix istasyon değil sadece FMC DB de enlem - boylam olarak kayıtlı sadece. O günden sonra yanlış yolda olduğumu anlamış, FMC li bir uçak bakmaya başlamıştım. :D
FlyTHY IT Manager
THY2294

fmcsiz ucaklarla yurtiçinde ucabılırım van'a kadar, ama avrupa için cok zor, hem gectıgınız ulkelerın high altitude airways chartlarını bulcaksınız hem de uzun mesafelı ucuslarda tek tek vor yakalamaya calısacaksınız.
fmcsiz ucmak hele kı 2 saatı gecen ucuslar da bence cok yorucu olur, en iyi ucak fmcli ucak:)
THY3663
Rookie
Rookie
Posts: 32
Joined: 02 Feb 2009, 22:47
Name: mustafa börekci
PID: 3663
Location: Turkey

cevaplarınız icin tesekkurler kaptanlarım.

FLYthy3663
mustafa börekci manisa
Post Reply

Return to “Training Lounge”