777 acceleration

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
User avatar
THY1789
Average User
Average User
Posts: 138
Joined: 20 Jan 2006, 14:48
Name: Serhan TUZEMEN
PID: 1789
Vatsim ID: 955320
City: Istanbul
Location: Istanbul

Herkese merhaba!Geçenlerde öğrendim ve şaşırdım ,777 kalkış sırasnında 0-100 km hıza yanılmıyorsam 6,1 sn de çıkıyormuş.Diğer ucakların 0-100 km hızlanma süreleriyle ilgili bilgisi olan var mı acaba.Googleda aradım fakat bulamadım.Şimdiden teşekkürler.Herkese iyi uçuşlar.

serhan tüzemen
FLYTHY 1789
THY3549
Senior Member
Senior Member
Posts: 270
Joined: 29 Nov 2008, 13:27
Name: Özkan SESEN
PID: 3549
Vatsim ID: 1084772
City: Istanbul
Location: Istanbul

:rofl: :rofl: :rofl: çok iyi ya. :rock:

İleride 36L 36R drag yarısları düzenlenirse sanal camiada hiç şaşırmam. V1 hızına ulaşan asılır frenlere. :lol: Tabi bunlar işin esprisi ancak bana biraz saçma geldi 777 0-100km 6.1 sn ..neye göre 6.1 saniye? ucagın agırlıgı neymiş ölçerler iken? yoksa yolcular varken mi? :? ben op manuelinde böyle bir bilgi gözüme çarpmadı..Fakat mantıken her uçuşda bu süre degişir. Bence pek -mışlı -muşlu ile ilintili bilgilere kulak vermeyelim der saygılarımı sunarım. 8)
Image
1219
Average User
Average User
Posts: 147
Joined: 18 Jan 2006, 08:58
Name: Emre ATAY
PID: 0000
Location: Turkey

Fs ten deneyip bulacaksın :)
Bende bi ara denemiştim. Denerkende bir şey keşfetmiştim. Durduğun yerde motorları geri çalıştırırken (reverse thrust) kapadığın zaman uçak hızlı bir şekilde ileri atılıyor. Bunuda gereksiz bilgilere kaydedebilirsiniz :)
THY3549
Senior Member
Senior Member
Posts: 270
Joined: 29 Nov 2008, 13:27
Name: Özkan SESEN
PID: 3549
Vatsim ID: 1084772
City: Istanbul
Location: Istanbul

Bende hep online groundda iken diger ucakların taxiway yada her hangi bir yerden dönüşlerini drift yapar gibi görüyorum. :) Bir gereksiz bilgide benden olsun Emre Kaptan
Image
bbugday
Junior Member
Junior Member
Posts: 93
Joined: 28 Nov 2006, 04:53
Name: Burak Buğday
PID: 2175
Location: Turkey

THY3549 wrote:Bende hep online groundda iken diger ucakların taxiway yada her hangi bir yerden dönüşlerini drift yapar gibi görüyorum. :) Bir gereksiz bilgide benden olsun Emre Kaptan
Bende öyle görüyorum sanki el frenine asılmış yanlayan araba gibi dönüyorlar bazen... bazende yaklaşan uçak sanki mehteran marşı yaparak yaklaşıyor 2 ileri bir geri...(net bağlantısıyla alakalıdır heralde) :D bir gereksiz bilgide benden...
bunları derleyip toplamak lazım :P :D ilginç bir arşiv olur
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

benim bildiğim kadarıyla, motor-kütle oranına bağlı olarak akselerasyonu en iyi sayılabilecek uçaklardan ikisi B777 ile B757. Özellikle B757'nin ekselerasyonu çok daha iyi diye biliyorum.
Hakan"737"Güven
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
City: Istanbul
Location: Turkey

O gereksiz bilgilere, sitenin teknik adamı olarak bir gereksiz teknik açıklama da benden... :)

Online trafiklere ait koordinat, hız ve doğrutu bilgileri, internet hızı ve benzeri sıkıntılar yüzünden belirli peryodlarlarla iletilir. Örneğin taxiwayde ilerlerken, köşeye 10 metre kala, henüz uçak dönmeye başlamadan önce gönderilen bilgi paketinde;

- x,y,z pozisyonları (uçağın konumu, kaba tabirle köşeye 10m var :)
- her üç akstaki uçuğın hızı (diyelimki taxiway tam +x yönünde ve hızımız 10 knots)
- uçağın heading'i (+x yönünde isek 090 olmalı) gönderilir.

bundan bir kaç sn sonra gönderilen pakette ise, dönmeye başlamış isek yeni pozisyon, doğrultu ve hız değerleri gönderilir. Sorun şu ki, bizim ekranda online uçak bu 2. bilgi paketi gelene kadar bir şekilde hareket etmeye devam etmelidir. (Yoksa 2-3 sn de bir slide şov gibi zıplayan trafikler görürdük.) Peki bu 2. paket gelmeden uçağın ne yapacağını SB veya FSInn nerden biliyor? Bilmiyor sadece tahmin ediyor :) Son hız ve doğultu bilgileri ile gitmeye devam ettiğini varsayarak uçağı hareket ettiriyor. Son yaklaşmada yavaşlama, köşeleri dönme gibi hallerde, bu tahminlerle gerçek uçağın hareketi uyuşmuyor ve bu komik görüntüleri izlemek durumda kalıyoruz.

Mesela son yaklaşmada hızımız 150 kts lerden 130 lara doğru iniyor olsun. Bilgisayar bir sonraki paket gelmeden yeni hızın daha düşük olduğunu bilmediği için 150 kts ile ilerletmye devam ediyor. Dolayısı ile olmsı gereken yerden daha ileriye gidiyor uçak yeni paket gelene kadar. Yani paket gelince de fazla ileride olduğunu anlayıp geri çekiyor ...
FlyTHY IT Manager
THY3549
Senior Member
Senior Member
Posts: 270
Joined: 29 Nov 2008, 13:27
Name: Özkan SESEN
PID: 3549
Vatsim ID: 1084772
City: Istanbul
Location: Istanbul

İlker kaptan bunlar aslında pek gereksiz bilgiler sayılmaz. Gereksiz bilgilerin gerekli bilgisi denilebilir :)


Saygılar.
Image
1219
Average User
Average User
Posts: 147
Joined: 18 Jan 2006, 08:58
Name: Emre ATAY
PID: 0000
Location: Turkey

767 de iyi hızlanıyor gibi geliyor bana. Birde tırmanışı tam bir canavar.
bbugday
Junior Member
Junior Member
Posts: 93
Joined: 28 Nov 2006, 04:53
Name: Burak Buğday
PID: 2175
Location: Turkey

1219 wrote:767 de iyi hızlanıyor gibi geliyor bana. Birde tırmanışı tam bir canavar.
A310 daha bir canavar sanki :)
User avatar
THY1789
Average User
Average User
Posts: 138
Joined: 20 Jan 2006, 14:48
Name: Serhan TUZEMEN
PID: 1789
Vatsim ID: 955320
City: Istanbul
Location: Istanbul

Sanırım ıslak ya da kısa pistlerde,kalkış için pist başında gaz açtıktan kısa bir süre sonrasına kadar frenle ucak tutuluyor.Bu şekilde hızlanma daha çabuk oluyor.Net bilgisi olan kaptanlar aydınlatabilirse sevinirim.Herkese iyi uçuşlar.

Serhan Tüzemen
FLYTHY1789
User avatar
THY133
VIP Member
VIP Member
Posts: 429
Joined: 13 Oct 2002, 14:19
Name: Deniz İrez
PID: 133
Location: Istanbul

serhan wrote:Sanırım ıslak ya da kısa pistlerde,kalkış için pist başında gaz açtıktan kısa bir süre sonrasına kadar frenle ucak tutuluyor.Bu şekilde hızlanma daha çabuk oluyor.Net bilgisi olan kaptanlar aydınlatabilirse sevinirim.Herkese iyi uçuşlar.

Serhan Tüzemen
FLYTHY1789
Aynen Serhan Kaptanım,

Biz de Hezarfen'de bunun çalışmalarını yapıyoruz, pist başına geldikten sonra Gaz Kolunu Full açarken frenlere de basıyoruz, böylece uçak normal kalkışa göre daha çabuk ivmelenip erken Vr Hızına ulaşıyor. Daha çok kısa pist ve zemini kötü olan pistlerde tercih ediliyor...

Sevgiler,
Deniz IREZ
ATPL-A (B737-A330)
THY3549
Senior Member
Senior Member
Posts: 270
Joined: 29 Nov 2008, 13:27
Name: Özkan SESEN
PID: 3549
Vatsim ID: 1084772
City: Istanbul
Location: Istanbul

Kesinlikle katılıyorum.Ben aynı zamanda FSPax kullanıyorum failure özelliğinden faydalanabilmek için ancak haliyle başka bir topic de belirtmiştim V2 hızı bi 10 ila 15kt arasında eklemek gerek teker kesmek için.Bu sebeble kullandığım yöntem line up'da full throttle full brake..

Saygılar.
Image
1219
Average User
Average User
Posts: 147
Joined: 18 Jan 2006, 08:58
Name: Emre ATAY
PID: 0000
Location: Turkey

uzun pistlerde de olabiliyor.
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

pist başında fren+full takat yapmanın tek sebebi, uçak ve buna bağlı performansa göre pistin uzunluğunun kısa olmasıdır. Başka bir sebebi olmadığı gibi uçağa çokda faydalı bir şey değildir. Full takat verilen ama fren ile sabit durdurulan uçağın her sistemine gereksiz bir yük biner.
Pistlerin boyları zaten oraya inecek ve kalkacak uçakların cinsine göre güvenli bir şekilde iniş ve kalkış yapmalarına göre hesaplanmıştır. Sorun zaman içinde artan trafik ile uçak tiplerinin ve performanslarının değişmesine rağmen pist boyunun aynı kalmasıdır. Öte yandan bazı coğrafi zorunluluklar pilotların kalkış sonrası oalsı bir tehlikeyi önlemek için bir feet kazanmak amacı ile yaptıkları uygulamadır.Yinede bu yöntem tamamen o anki şartlara bağlıdır; hava sıcaklığı,uçağın motor gücü,ağırlığı+tali sebepler(pist veya coğrafi)

Normal bir kalkışda, takat önce %40 açılır, uçağa ilk hareket verilir, motor devirlerinin "stabil" olduğu görülür, sonra akbinde %60 açılır, akselerasyon başlar ve hemen ardından kalkış takatine gaz açılır.Bu kademeli açış pistin ilk 100ft-150ft'ine mal olur,buna karşın motor yıpranmaz i yolcu gereksiz G kuvvetine (ve korkuya çünkü fren+takat uçakda ciddi titreşim yapar) maruz bırakılmaz.

TNCM-StMaartin gibi pisti yeterli uzunlukta ama kakıştan sonra mecburi bir sağa sert dönüşü olan (tepe yüzünden) meydanlarda, özellikle büyük gövdeli uçaklar fren+takat tercih eder, zira zaten dolu ve ağır olan uçak ile bu çok değerli 150 ve hatta 200ft'i harcamak yerine olabildiğince erken V1 hizina ulaşıp,hem erken tekerlek kesmek hemde abort edilirse birkaç yüz feet güvenli mesafe kazanmayı arzu ederler.Bunun dışında aynı meydandan sadee Miami yada TJSJ'ye gidecek bir 737 ise normal kalkış yapar.
Hakan"737"Güven
Post Reply

Return to “Training Lounge”