Degerli kaptanlarım
THY olarak APU ' nun iniş ve kalkıslarda açılıp kapanma degerleri nelerdir ? Genelde 10000 feet altı açık olur denir ama cogunlukla daha assagı seviyelerde hatta inis sonrası acıldıgını gördum gercekte... Olması gereken kuralları nedir..
Anti İce ve Engine İce lar hangi dereceler arasında kullanılır.
Bu konuda bilgilerinizi paylasırsanız sevinirim.... Hepimize yararlı olacagını dusunuyorum.
Ahmet ACAR
2889
SAMSUN
Anti ice ve Apu kullanımı
- THY7
- Officer
- Posts: 686
- Joined: 19 Aug 2001, 05:52
- Name: Berhan Dönmez
- PID: 7
- Vatsim ID: 813296
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Merhabalar ;
APU kullanımı artık tüm şirketlerde after landing item olarak kullanılmaya başladı,inişten sonra pisti terk edişle birlikte apu'yu çalıştırıyoruz.Manual de yazmayan fakat teknikten aldığım apu ömrünü uzatmaya yönelik bir çalıştırma yöntemi var,APU yu off konumundan on konumuna getirmek apu nun kapaklarını açıp yağlama yapmasını sağlıyor 1 dakika sonra da start'a almak çalıştırmayı sağlıyor,bazıları direk off tan start konumunada alabiliyor.
Anti ice ve engine ice doğru tabiri ile engine anti ice ve wings anti ice kullanımı TAT +10 derecenin altında ise kullanılıyor,bir diğer şart ise SAT -40 derece altında ise kullanmamaktır,bu iki şartı sürekli takip ederiz,bulut içine girmeden yaklaşık 15-30 saniye önce açarız,bulut içinden çıkışta kapatırız,bu söylediklerim engine anti ice için geçerli,wing anti ice ise kanat hücum kenarlarında bir buzlanma gördükten sonra kullanılan sistemdir ister yerde ister havada kullanabiliriz.
Ek bilgi: engine anti ice devreye konulduğunda N1 değerleri o anki konumundan artmaya geçecektir %3-5 artış göreceğiz bunun amacı idle değerlerini yükseltmek ve stall a karşı uçağı korumaktır.
APU kullanımı artık tüm şirketlerde after landing item olarak kullanılmaya başladı,inişten sonra pisti terk edişle birlikte apu'yu çalıştırıyoruz.Manual de yazmayan fakat teknikten aldığım apu ömrünü uzatmaya yönelik bir çalıştırma yöntemi var,APU yu off konumundan on konumuna getirmek apu nun kapaklarını açıp yağlama yapmasını sağlıyor 1 dakika sonra da start'a almak çalıştırmayı sağlıyor,bazıları direk off tan start konumunada alabiliyor.
Anti ice ve engine ice doğru tabiri ile engine anti ice ve wings anti ice kullanımı TAT +10 derecenin altında ise kullanılıyor,bir diğer şart ise SAT -40 derece altında ise kullanmamaktır,bu iki şartı sürekli takip ederiz,bulut içine girmeden yaklaşık 15-30 saniye önce açarız,bulut içinden çıkışta kapatırız,bu söylediklerim engine anti ice için geçerli,wing anti ice ise kanat hücum kenarlarında bir buzlanma gördükten sonra kullanılan sistemdir ister yerde ister havada kullanabiliriz.
Ek bilgi: engine anti ice devreye konulduğunda N1 değerleri o anki konumundan artmaya geçecektir %3-5 artış göreceğiz bunun amacı idle değerlerini yükseltmek ve stall a karşı uçağı korumaktır.
Berhan Dönmez
ATPL-A TRE/SFI (F27-B737-A310/300-600-A330/350)
ATPL-A TRE/SFI (F27-B737-A310/300-600-A330/350)
- THY2889
- Junior Member
- Posts: 52
- Joined: 13 May 2008, 21:09
- Name: Ahmet ACAR
- PID: 2889
- Vatsim ID: 1010384
- City: Samsun
- Location: Turkey
Berhan Kaptanım
Gerek PMDG 737 olsun gerek LEVEL D 767, +10 derecenin altında wing ve engine anti ice ları acıyorum . Ancak kimi zaman 0 derece altında bu iki sistem devrede degil iken hız göstergesinin calıstıgına sahit oldum. Oysaki heat ler devrede. Anlamadıgım pmdg veya level d de pitot isitıcılarda anti ice laramı baglı.
Ahmet ACAR
2889
SAMSUN
Gerek PMDG 737 olsun gerek LEVEL D 767, +10 derecenin altında wing ve engine anti ice ları acıyorum . Ancak kimi zaman 0 derece altında bu iki sistem devrede degil iken hız göstergesinin calıstıgına sahit oldum. Oysaki heat ler devrede. Anlamadıgım pmdg veya level d de pitot isitıcılarda anti ice laramı baglı.
Ahmet ACAR
2889
SAMSUN
- THY2889
- Junior Member
- Posts: 52
- Joined: 13 May 2008, 21:09
- Name: Ahmet ACAR
- PID: 2889
- Vatsim ID: 1010384
- City: Samsun
- Location: Turkey
Berhan Kaptanım
Gerek PMDG 737 olsun gerek LEVEL D 767, +10 derecenin altında wing ve engine anti ice ları acıyorum . Ancak kimi zaman 0 derece altında bu iki sistem devrede degil iken hız göstergesinin calısmadıgına sahit oldum. Oysaki heat ler devrede. Anlamadıgım pmdg veya level d de pitot isitıcılarda anti ice laramı baglı.
Ahmet ACAR
2889
SAMSUN
Gerek PMDG 737 olsun gerek LEVEL D 767, +10 derecenin altında wing ve engine anti ice ları acıyorum . Ancak kimi zaman 0 derece altında bu iki sistem devrede degil iken hız göstergesinin calısmadıgına sahit oldum. Oysaki heat ler devrede. Anlamadıgım pmdg veya level d de pitot isitıcılarda anti ice laramı baglı.
Ahmet ACAR
2889
SAMSUN
Ahmet Kaptanim,
Berhan Kaptanima hitaben yazmissiniz ama bildigim kadariyla cevap vermek istedim, araya girmek olarak anlasilmaz umarim.
Boeing'lerde (ve daha bircok ucakta) engine ve wing anti-ice sistemi motorlardan gelen sicak havanin kanat hucum kenarlari ve motor hava girislerinde dolastirilmasiyla calisir. Pitot (AOA vs. dahil) isiticilari ise elektrikle calisir, dolayisiyla engine ve wing anti-ice'tan bagimsiz bir sistemdir, her ne kadar hepsi anti-ice islemi gorse de.
Tahmin ediyorum PMDG ve Level-D'de de bu sekilde simule ediliyorlardir.
Aktardigim bilgilerde yanlislik varsa bilenlerin duzeltmesini rica ederim.
Berhan Kaptanima hitaben yazmissiniz ama bildigim kadariyla cevap vermek istedim, araya girmek olarak anlasilmaz umarim.
Boeing'lerde (ve daha bircok ucakta) engine ve wing anti-ice sistemi motorlardan gelen sicak havanin kanat hucum kenarlari ve motor hava girislerinde dolastirilmasiyla calisir. Pitot (AOA vs. dahil) isiticilari ise elektrikle calisir, dolayisiyla engine ve wing anti-ice'tan bagimsiz bir sistemdir, her ne kadar hepsi anti-ice islemi gorse de.
Tahmin ediyorum PMDG ve Level-D'de de bu sekilde simule ediliyorlardir.
Aktardigim bilgilerde yanlislik varsa bilenlerin duzeltmesini rica ederim.
- THY2889
- Junior Member
- Posts: 52
- Joined: 13 May 2008, 21:09
- Name: Ahmet ACAR
- PID: 2889
- Vatsim ID: 1010384
- City: Samsun
- Location: Turkey
Olur mu hiç ONUR Kaptanım. Degerli bilgileriniz için tesekkur ederim.
Soylemek istedigim suydu. sıfırın altında derecelerde arada bir (herzaman olmasada) probe heat, windows heat ler devrede iken pitotların buzlanıp hızın 0 gözukmesiydi. Ne varki nezaman Wing ve Engine Anti Ice lar devreye giriyor tekrar hız göstergeleri çalısıyor bir sure sonra. Oysa yanlıs bilmiyorsam pitot larla wing veya eng anti ıce lar ile baglantısı yok. (yada ben oyle sanıyorum). Yanlısmıyım
Ahmet ACAR
2889
SAMSUN
Soylemek istedigim suydu. sıfırın altında derecelerde arada bir (herzaman olmasada) probe heat, windows heat ler devrede iken pitotların buzlanıp hızın 0 gözukmesiydi. Ne varki nezaman Wing ve Engine Anti Ice lar devreye giriyor tekrar hız göstergeleri çalısıyor bir sure sonra. Oysa yanlıs bilmiyorsam pitot larla wing veya eng anti ıce lar ile baglantısı yok. (yada ben oyle sanıyorum). Yanlısmıyım
Ahmet ACAR
2889
SAMSUN
Ahmet Kaptanim,
Tesekkur ederim. Ilk mesajinizi gorup ikinci mesajinizi gozden kacirdigim icin "calismadigina" yerine "calistigina" okudum, o yuzden yazma ihtiyaci duydum.
Her ne kadar gercekte bu sekilde calisiyor olsa da sistemler modellenirken farkli sekilde ya da birbirlerine bagli modellenmis olabilir, bunu en iyi PMDG ya da Level-D uzmani kaptanlarimizdan biri cevaplar heralde.
Tesekkur ederim. Ilk mesajinizi gorup ikinci mesajinizi gozden kacirdigim icin "calismadigina" yerine "calistigina" okudum, o yuzden yazma ihtiyaci duydum.
Her ne kadar gercekte bu sekilde calisiyor olsa da sistemler modellenirken farkli sekilde ya da birbirlerine bagli modellenmis olabilir, bunu en iyi PMDG ya da Level-D uzmani kaptanlarimizdan biri cevaplar heralde.