MERHABA.
BENIM MERAK ETTIGIM; PAS GECME KARARI SONRASI NELER YAPILACAGIDIR?
YANI FLAPLAR, INIS TAKIMLARI, AUTOPILOT VB GIBI.
TESEKKURLER
pas geçme
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
Pas geçme kararı genellikle son yaklaşma esnasında, yaklaşma chart'ında belirtilen karar irtifasında (yaklaşmanın cinsine göre)pistin belirtilen kriterlere göre görüşte olup olamamsına göre verilir ( sadece pas geçme kararı verme durumlarında biri)
BU andan önce pilotlar Pass geçme esnasında uygulancak prosedürü önceden kararlaştırılar. Buda aksi bir durum olamdıkça iniş yapılan pistin chart'ında belirtilen "missed approach" prosedürüdür. Pass geçme kararında önce genel bir uygulam olarak uygulancak prosedür ile ilgli olan veriler MCP panele (A/P paneli) set edilir.Pass geçme gerçekleştiğinde iniş takımları toplanır ve sürat arttırılır ve uygun olarak flaplar toplanır, ister A/P ister Manuel olarak missed approach prosedürü verilen talimata göre uygulanır.sürat sınırlaması chart'da belirtildiği gibi 250knt below FL100 kuralı her zaman geçerlidir.
Hakan GÜVEN
Hakan Guven
BU andan önce pilotlar Pass geçme esnasında uygulancak prosedürü önceden kararlaştırılar. Buda aksi bir durum olamdıkça iniş yapılan pistin chart'ında belirtilen "missed approach" prosedürüdür. Pass geçme kararında önce genel bir uygulam olarak uygulancak prosedür ile ilgli olan veriler MCP panele (A/P paneli) set edilir.Pass geçme gerçekleştiğinde iniş takımları toplanır ve sürat arttırılır ve uygun olarak flaplar toplanır, ister A/P ister Manuel olarak missed approach prosedürü verilen talimata göre uygulanır.sürat sınırlaması chart'da belirtildiği gibi 250knt below FL100 kuralı her zaman geçerlidir.
Hakan GÜVEN
Hakan Guven
Selamlar,
Bende cevap olarak birşeyler ekliyeyim:
Öncelikle pas geçme kararını nerede verdiğin önemlidir. Genelde bu karar kötü hava ve görüş şartlarından dolayı minimalara indiğinde hala pisti göremeyip pas geçme kararını vermiş olabilirsin. Bu noktada uçak artık oldukça yavaş, kirli (yani tekerlek ve flaplar iniş konumunda - landing flaps - ) ve belli bir vario ile alçalmada (muhtemelen 550-750 feet per minute). Bu noktada yapılacak en önemli iş alçalmayı durdurup tırmanmaya geçebilmek :
1- Genelde Gaz kolu üzerinde bulunan Go Around düğmesine bas.
2- Gaz kolları ileri.
3- Uçağın burunu (uçağına göre) 10 derece yukarı.
4- Flaplar Landing (30 derece) konumundan 20 derece konumuna.
5- Positive rate iniş takımları yukarı.
6- Sürate göre flapları topla.
7- Ama muhtemelen yer + 3000 feet gibi bir yerde bekletip tekrar vektör verecekler. Dolayısı ile çok sürratli gitmeyede gerek yok. Flapları 10-15derecede bırakıp, gaz kollarını bir miktar (55% N1) geri alıp, 180-200 knot süratle seyir edip missed approach prosedürünü uygulayabilirsin.
8- Otopilot için son yaklaşmaya giriğinde pas geçme irtifasını önceden girersin. Yine MCP'ye pas geçme uçuş başını Heading olarak seçersin. Pas geçmeye başladığında Go/Around düğmesi ve Heading Mode, Flight Level Change düğmeleri gerek işleri otopilota yaptırır.
Eyer pas geçmeye daha ILS'e yeni oturuğunda karar verirsen ( ya hava şartları birden kötüleşmiş olabilir, rüzgar değişmiş olabilir, vs ...)
1- önce ATC ye bildirmen lazım.
2- Eyer ATC başka talimat vermediyse missed approach noktasına kadar yaklaşma hattında devam etmen gerekir.
3- Yine ATC başka talimat vermediyse yine alçalma hattında en az outer marker, muhtemelen middle marker veya Localizer Only minimasına kadar yinede alçalman gerekir (meydan üzeri başka trafik olabilir).
4- Flapları pas geçmeye hazırlık olarak toplayabilirsin.
5- İniş takımlarını pas geçme noktasına gelip yükselmeye başladığında toplamak daha doğru.
Aradığın cevaplar bunlarmıydı ?
Sevgiler,
Ali Camat
Bende cevap olarak birşeyler ekliyeyim:
Öncelikle pas geçme kararını nerede verdiğin önemlidir. Genelde bu karar kötü hava ve görüş şartlarından dolayı minimalara indiğinde hala pisti göremeyip pas geçme kararını vermiş olabilirsin. Bu noktada uçak artık oldukça yavaş, kirli (yani tekerlek ve flaplar iniş konumunda - landing flaps - ) ve belli bir vario ile alçalmada (muhtemelen 550-750 feet per minute). Bu noktada yapılacak en önemli iş alçalmayı durdurup tırmanmaya geçebilmek :
1- Genelde Gaz kolu üzerinde bulunan Go Around düğmesine bas.
2- Gaz kolları ileri.
3- Uçağın burunu (uçağına göre) 10 derece yukarı.
4- Flaplar Landing (30 derece) konumundan 20 derece konumuna.
5- Positive rate iniş takımları yukarı.
6- Sürate göre flapları topla.
7- Ama muhtemelen yer + 3000 feet gibi bir yerde bekletip tekrar vektör verecekler. Dolayısı ile çok sürratli gitmeyede gerek yok. Flapları 10-15derecede bırakıp, gaz kollarını bir miktar (55% N1) geri alıp, 180-200 knot süratle seyir edip missed approach prosedürünü uygulayabilirsin.
8- Otopilot için son yaklaşmaya giriğinde pas geçme irtifasını önceden girersin. Yine MCP'ye pas geçme uçuş başını Heading olarak seçersin. Pas geçmeye başladığında Go/Around düğmesi ve Heading Mode, Flight Level Change düğmeleri gerek işleri otopilota yaptırır.
Eyer pas geçmeye daha ILS'e yeni oturuğunda karar verirsen ( ya hava şartları birden kötüleşmiş olabilir, rüzgar değişmiş olabilir, vs ...)
1- önce ATC ye bildirmen lazım.
2- Eyer ATC başka talimat vermediyse missed approach noktasına kadar yaklaşma hattında devam etmen gerekir.
3- Yine ATC başka talimat vermediyse yine alçalma hattında en az outer marker, muhtemelen middle marker veya Localizer Only minimasına kadar yinede alçalman gerekir (meydan üzeri başka trafik olabilir).
4- Flapları pas geçmeye hazırlık olarak toplayabilirsin.
5- İniş takımlarını pas geçme noktasına gelip yükselmeye başladığında toplamak daha doğru.
Aradığın cevaplar bunlarmıydı ?
Sevgiler,
Ali Camat