sevgili kaptanlar,
bir kac hafta önce pmdg boeing737-800 edindim ama ankara-van son yaklaşmada ve ankara-frankfurt alcalmaya basladığımda motorlar durdu!! ortak noktaları FMC ile ucmam ve 1 saatin üzerinde havada kalmam,tekrar calıştırmak mümkün olmuyor...
istanbul-ankara ilk ucusum aynı ucakla 54 dakika sürmüs ve sorun yasamamıstım.
ne yapabilirim??
THY286 Tuncay Altun
pmdg motor
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
FMc ile uçuyor olmanızın neyi değiştirdiğini pek anlamadım ama;
-yeterli yakıt ile uçuyormusunuz?
-PMDG failure'da arıza ayarınız varmı?
-zayıf bir ihtimal FSUIPC içinde battery save life diye bir ayar var onu değiştirin işaretli değilse işaretleyin.
Hakan"737"Güven
-yeterli yakıt ile uçuyormusunuz?
-PMDG failure'da arıza ayarınız varmı?
-zayıf bir ihtimal FSUIPC içinde battery save life diye bir ayar var onu değiştirin işaretli değilse işaretleyin.
Hakan"737"Güven
- THY286
- Average User
- Posts: 109
- Joined: 05 Dec 2002, 01:37
- Name: Tuncay ALTUN
- PID: 286
- Vatsim ID: 840174
- City: Istanbul
- Location: Istanbul
yakıt ayarlamasını özellikle yapıyorum,ilk uçuş van için hesaplanan kadar yakıt aldım ama frankfurt için tam kapasite ile gitmeme rahmen motorlar duruyor...
hakan hocam fmc yazdım çünkü ondan önce uçtugum hiçbir uçakta böyle bir sorun yaşamadım o yüzden acaba fmc bilmediğim birseylere müdahale ediyormu diye yazdım...
THY286 Tuncay Altun
hakan hocam fmc yazdım çünkü ondan önce uçtugum hiçbir uçakta böyle bir sorun yaşamadım o yüzden acaba fmc bilmediğim birseylere müdahale ediyormu diye yazdım...
THY286 Tuncay Altun
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
hayır FMC en azından bizim simulatorlerimizde böyle şeylere karışmaz. Zaten birkaç tane motor yakıt sarfiyatı ayarı vardır.En fazla etkilese etkilse Cost index etkiler-ki bu yinede bu kadar farkettirmez.
Cost index'i kaç giriyorsunuz?ben herzaman 50 giriyorum naidren 30 girdiğim oluyor.
LTAC-LTCI bu rotada;
LTAC SID KUBER G8 MARTI L614 GEM UG8 BULUT UL614 EZS G81 PALUT L124 NAREN UG81 BAYIR UL124 BEYAZ STAR LTCI
497nmlik bir uçuş.
PMDG737800 wingletli;135196Lbs ZFW/43896 lbs PAX LOAD,planned takeoff 150150 lbs. FL350,range 500nm alternate 200nm headwind 45
alternate 3300lbs,holding 2500lbs,minimum landing fuel 2000lbs estimate enroute fuel burn 7155lbs,taxi 1500lbs
toplam 16455lbs yakıt gerekli.Ben olası hatalara karşı %10 ilave ediyorum ve toplam 18000lbs yakıt alıyorum.18000lbs yaklaşık 8164kg civarında yakıt demektir.
sizinki ile uyuyormu bu hesap?
Hakan"737"Güven
Cost index'i kaç giriyorsunuz?ben herzaman 50 giriyorum naidren 30 girdiğim oluyor.
LTAC-LTCI bu rotada;
LTAC SID KUBER G8 MARTI L614 GEM UG8 BULUT UL614 EZS G81 PALUT L124 NAREN UG81 BAYIR UL124 BEYAZ STAR LTCI
497nmlik bir uçuş.
PMDG737800 wingletli;135196Lbs ZFW/43896 lbs PAX LOAD,planned takeoff 150150 lbs. FL350,range 500nm alternate 200nm headwind 45
alternate 3300lbs,holding 2500lbs,minimum landing fuel 2000lbs estimate enroute fuel burn 7155lbs,taxi 1500lbs
toplam 16455lbs yakıt gerekli.Ben olası hatalara karşı %10 ilave ediyorum ve toplam 18000lbs yakıt alıyorum.18000lbs yaklaşık 8164kg civarında yakıt demektir.
sizinki ile uyuyormu bu hesap?
Hakan"737"Güven
- THY286
- Average User
- Posts: 109
- Joined: 05 Dec 2002, 01:37
- Name: Tuncay ALTUN
- PID: 286
- Vatsim ID: 840174
- City: Istanbul
- Location: Istanbul
hakan hocam,
galiba sorun cost index te ben 0 giriyorum!!!
akşam deneyeceğim 50 olarak...
THY286 Tuncay Altun
teşekkür ederim
not:fmc programla ile ilgili ögretici anlatımda buraya 0-99 aralığı olması gerektiği ve anlatıcının 0 giriyorum diye devam etmesi üzerine bu değeri kullandımm iki ucusumdada...
galiba sorun cost index te ben 0 giriyorum!!!
akşam deneyeceğim 50 olarak...
THY286 Tuncay Altun
teşekkür ederim
not:fmc programla ile ilgili ögretici anlatımda buraya 0-99 aralığı olması gerektiği ve anlatıcının 0 giriyorum diye devam etmesi üzerine bu değeri kullandımm iki ucusumdada...
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
Tuncay bey , ben 50 giriyorum ama flythy'deki arkadaşlarımız genelde 30 olarak giriyorlar(mış).GEçenlerde hatta bir arkadaşımız THY'de bunun 16 olarka değiştirildiğini söylemişdi.
Cost index hakkında çok fazla bir bilgim yok, zaten kendisi akıllara zarar karışık bir konu. Kabaca uçağın saatlik yakıt yakma performansına karşılık motor rejimini ayarlayan bir hesap-ki tırmanış düz uçuş süratini vside etkiliyor.
Bizde yakıt bedava olduğu için çok önemsemiyorum
)
Hakan"737"Güven
Cost index hakkında çok fazla bir bilgim yok, zaten kendisi akıllara zarar karışık bir konu. Kabaca uçağın saatlik yakıt yakma performansına karşılık motor rejimini ayarlayan bir hesap-ki tırmanış düz uçuş süratini vside etkiliyor.
Bizde yakıt bedava olduğu için çok önemsemiyorum

Hakan"737"Güven
- THY1935
- Average User
- Posts: 216
- Joined: 03 Jun 2006, 14:22
- Name: Hanifi AVCI
- PID: 1935
- Vatsim ID: 964441
- City: Samsun
- Location: Samsun
iyi ya işte uçak arıza veriyor
.Benimkinde arıza vermeyince ben kendim motorları kapatıyorum ,sonra yeniden çalıştırmaya çalışıyorum veya birini kapatıp tek motor inmeye çalışıyorum, motor çalıştırma esnasında bazen çok fazla irtifa kaybediyorum heyecan oluyur. Sizinkinde uçak kendiliğinden arıza veriyormuş,ben kendim arıza veriyorum
yada ben lendim arızayım:D
Tuncay kaptanım sorunuzla ilgili bit çözümüm yok ancak ben kendi sorunuma bir çözüm buldum galiba sayenizde. Bende arıza istiyorum
quote:PMDG failure'da arıza ayarınız varmı?
Buarada hakan hocam PMDG menüsündenmi ulaşıyoruz böyle bir ayar yapmak için yoksa Fsuipc'denmi ayarlanıyor ?
Hanifi Avcı
FlyTHY PID1935
ISTANBUL



Tuncay kaptanım sorunuzla ilgili bit çözümüm yok ancak ben kendi sorunuma bir çözüm buldum galiba sayenizde. Bende arıza istiyorum
quote:PMDG failure'da arıza ayarınız varmı?
Buarada hakan hocam PMDG menüsündenmi ulaşıyoruz böyle bir ayar yapmak için yoksa Fsuipc'denmi ayarlanıyor ?
Hanifi Avcı
FlyTHY PID1935
ISTANBUL


- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
PMDG'nin menusu altında FAILURE bölümünden istediğiniz arızalar için zaman belirleyebilir yada RANDOM -rastgele bir ayar yapabilirsiniz.Onlarda olmazsa FSin kendi arıza bölümüde var zaten.Oradandan yaptırabilirisniz.
Uçaklar zırtpırt arıza yapmaz ama FSin arıza ayarları ikide birde arıza yaratıp işin suyunu çıkarıyorlar.Ben başlarda yapmıştım sonra hiçbir uçuşu tamamlayamaz oldum bir daha yapmadım ama PMDG için bir ara tekrar bakacağım ayarlara.
Hakan"737"Güven
Uçaklar zırtpırt arıza yapmaz ama FSin arıza ayarları ikide birde arıza yaratıp işin suyunu çıkarıyorlar.Ben başlarda yapmıştım sonra hiçbir uçuşu tamamlayamaz oldum bir daha yapmadım ama PMDG için bir ara tekrar bakacağım ayarlara.
Hakan"737"Güven
-
- VIP Member
- Posts: 1193
- Joined: 17 Aug 2007, 09:17
- Name: İlker Değirmencioğlu
- PID: 2445
- Vatsim ID: 1011091
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Motorlar birdaha çalışmıyor demişsiniz ya, aklıma şu geldi, acaba motor çalıştırma sonrası jeneratorleri devreye almadan ve APU devre dışı olarak ucuyor olabilir misniz? Bu durumda bir sure sonra akü bitecektir. Belki söylediğiniz semptom budur.
İlker Değirmencioğlu
FlyTHY, PID 2445
İstanbul, 1977
İlker Değirmencioğlu
FlyTHY, PID 2445
İstanbul, 1977
- THY286
- Average User
- Posts: 109
- Joined: 05 Dec 2002, 01:37
- Name: Tuncay ALTUN
- PID: 286
- Vatsim ID: 840174
- City: Istanbul
- Location: Istanbul
hanifi kaptan arıza çok keyifli gibi görünebilir ama eğer trafic varsa online i kapatmak zorunda kalıyorsunuz!! bi anda irtifa kaybeden ucakla uğrasırken,diğer yandan çalışmayan motorların stresi baslıyor,frankfurt alcalmada buna kule nin verdiği direktiflerde eklenince adrenalin zirve yapıyor!!
panikle yakın bin havaalanı arıyosunuz süzülerek inerim diye... sonuç hiçte iyi diil... 
simdi farkettim ki APU devredışı bu tekrar çalısmamasın acıklıyor ama neden durduğunu anlamıs diilim,cost 0 olabilir yada hakan hocamın dediği gibi pmdg menüsü altındaki rastgele arıza seceneğide olabilir,uçma sansım olmadı henüz ama umarım sorunu çözer ve aynı sorunla karsılasan kaptanlara yol göstermis oluruz
teşekkür ederim
THY Tuncay Altun


simdi farkettim ki APU devredışı bu tekrar çalısmamasın acıklıyor ama neden durduğunu anlamıs diilim,cost 0 olabilir yada hakan hocamın dediği gibi pmdg menüsü altındaki rastgele arıza seceneğide olabilir,uçma sansım olmadı henüz ama umarım sorunu çözer ve aynı sorunla karsılasan kaptanlara yol göstermis oluruz
teşekkür ederim
THY Tuncay Altun
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
şimdi havada motor çalıştırmanın bazı kuralları var. sadece inişde değil seyir irtifasında da motorlar durabilir.APU gerçekte 10000ft'in üzerinde çalışmaz yada çalıştırılmaz (limiti var sebebi APU'nun hava alığı motor gibi olmadığıdan çalşmasına imkan verecek hava kaynağı yoktur)
Uçuşun bütün aşamasında BATTERY ile uçmuşsanız, motorlarında GENERATORleri devrede değilse, muhtemelen motorlarınız BATTERY'nin bitmesi ile kapanmış oluyor çünkü motorları besleyecek yakıt pompaları battery'den aldıkları elektrikle çalışmış durumdalar bütün uçuşda (uçak STDBY elektirikde iken eğer diğer elektrik kaynakları açık değilse ne varsa açık oradan beslemeye devam eder)
motor çalıştırma prosedürleri üzerindne bir daha geçerseniz sanıyorum bir daha motorlarınız durmayacak.
ben kısaca yazayım;
BAT ON
LEFT FUEL PUMP ON
APU ON--çalıştığında APU GENs ON
ELEC APUGEN mode
BLEED APU
PACKS ON
---motor çalıştırma---
PACKS OFF
RIGHT FUEL PUMPS ON
IGNITION BOTH
#2 START SWITCH GND-->N1 %21 --->#2 FUEL SWITCH ON-->check EGT end wait start swtich OFF
#1 aynısnı bir numara için
BEACON ON (PMDG anti collision)
motorlar çalıştığında
#1#2 BLEED ON
#1#2 GEN ON----ELEC SWTICH GEN1 veya GEN2
AC/DC VOLT display TR1-2-3 check amper and voltaj
APU BLEED OFF
arzuya göre APU OFF yada kalkıştan sonra OFF
----------------------
kalkışta START SWITCHES BOTH ENGINE CONT
after takeoff checklist ile OFF
------------
uçuş seviyesinde motor durursa
FUEL SWITCHE OFF(hangisi gitti ise)
START SWITCHES FLT, wait N2rpm (motor fanları havada dönmeye deam eder) N2 eğer %20nin üzerinde ise FUEL SWITCHES ON (hangisi gitti ise)
------
10bin feetin altında iken
APU ON
APU GEN ON
APU BLEED ON
ENG BLEED OFF
FLT ile tekrar dene
Hakan"737"Güven
Uçuşun bütün aşamasında BATTERY ile uçmuşsanız, motorlarında GENERATORleri devrede değilse, muhtemelen motorlarınız BATTERY'nin bitmesi ile kapanmış oluyor çünkü motorları besleyecek yakıt pompaları battery'den aldıkları elektrikle çalışmış durumdalar bütün uçuşda (uçak STDBY elektirikde iken eğer diğer elektrik kaynakları açık değilse ne varsa açık oradan beslemeye devam eder)
motor çalıştırma prosedürleri üzerindne bir daha geçerseniz sanıyorum bir daha motorlarınız durmayacak.
ben kısaca yazayım;
BAT ON
LEFT FUEL PUMP ON
APU ON--çalıştığında APU GENs ON
ELEC APUGEN mode
BLEED APU
PACKS ON
---motor çalıştırma---
PACKS OFF
RIGHT FUEL PUMPS ON
IGNITION BOTH
#2 START SWITCH GND-->N1 %21 --->#2 FUEL SWITCH ON-->check EGT end wait start swtich OFF
#1 aynısnı bir numara için
BEACON ON (PMDG anti collision)
motorlar çalıştığında
#1#2 BLEED ON
#1#2 GEN ON----ELEC SWTICH GEN1 veya GEN2
AC/DC VOLT display TR1-2-3 check amper and voltaj
APU BLEED OFF
arzuya göre APU OFF yada kalkıştan sonra OFF
----------------------
kalkışta START SWITCHES BOTH ENGINE CONT
after takeoff checklist ile OFF
------------
uçuş seviyesinde motor durursa
FUEL SWITCHE OFF(hangisi gitti ise)
START SWITCHES FLT, wait N2rpm (motor fanları havada dönmeye deam eder) N2 eğer %20nin üzerinde ise FUEL SWITCHES ON (hangisi gitti ise)
------
10bin feetin altında iken
APU ON
APU GEN ON
APU BLEED ON
ENG BLEED OFF
FLT ile tekrar dene
Hakan"737"Güven
-
- Newbie
- Posts: 17
- Joined: 09 Oct 2007, 01:49
- Name: Reşat Özkeresteci
- PID: 2122
- Location: Turkey
Topic'i yeni gordum,ilk basladıgım zaman benimde basıma geliyordu,FMC'de "Reserve Fuel" degeriyle actual reserve fuel degeriniz tutması gerekiyor.Yoksa yasadıgınız problem olusuyor.PMDG e ilk basladıgım zamanlarda birkac kere final'da benim de basıma gelmisti sonradan ogrendim neden oldugunu 

B737NG
hakan737 wrote:Tuncay bey , ben 50 giriyorum ama flythy'deki arkadaşlarımız genelde 30 olarak giriyorlar(mış).GEçenlerde hatta bir arkadaşımız THY'de bunun 16 olarka değiştirildiğini söylemişdi.
Cost index hakkında çok fazla bir bilgim yok, zaten kendisi akıllara zarar karışık bir konu. Kabaca uçağın saatlik yakıt yakma performansına karşılık motor rejimini ayarlayan bir hesap-ki tırmanış düz uçuş süratini vside etkiliyor.
Bizde yakıt bedava olduğu için çok önemsemiyorum)
Hakan"737"Güven

- THY3716
- Legend
- Posts: 1401
- Joined: 26 Apr 2009, 00:33
- Name: Bahadir ALKES
- PID: 3716
- Vatsim ID: 1097118
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Konuyla ilgili bir şey yazmayacagım kusura bakmayın, sadece Erdal ELMACI kaptandan şu imza olayını öğrendim de onu deniyorum, bakalım olmuş mu.. 

Lead me, follow me or get out of my way !