pmdg FMC

Questions About FS9 and FSX. Software and Hardware related problems and information.
User avatar
THY286
Average User
Average User
Posts: 109
Joined: 05 Dec 2002, 01:37
Name: Tuncay ALTUN
PID: 286
Vatsim ID: 840174
City: Istanbul
Location: Istanbul

sevgili kaptanlar,
pmdg 737-800 yükledim ama FMC nasıl programlanır ve TCASS nasıl çalışır bilmiyorum.
yardımcı olursanız sevinirim
THY286 Tuncay Altun
User avatar
THY1989
Junior Member
Junior Member
Posts: 62
Joined: 09 Oct 2007, 03:19
Name: Demir HAN
PID: 1989
Vatsim ID: 967557
City: Bursa
Location: Turkey

Merhaba
Youtube da aratın çok yararlı kaynaklar var.Mutlaka inceleyin derim
Demir Han
1989
User avatar
THY066
VIP Member
VIP Member
Posts: 1200
Joined: 24 Nov 2001, 17:49
Name: Kemal Tolu
PID: 66
Location: USA

Tuncay Bey,

Forumda tüm FMC kullanımını anlatmak gercekten imkansız. Manuel okuyarak yada utube tan seyrederek temel'i ögrenirseniz, eksik yerlerde bizlerde size yardımcı olmaya calisiriz.

Kemal Tolu
FlyTHY , PID66
Antakya 1967
THY3564
Junior Member
Junior Member
Posts: 74
Joined: 03 Mar 2009, 14:28
Name: Seyit Ulaş CEYHAN
PID: 3564
Vatsim ID: 1080929
City: Alanya
Location: Alanya

TCAS için panelde R ye basıp; açılan comm. ve transponder üzerinde sağa doğru çevrilen hemen transponderin üzerinde bir tuş var. TEST RA TA TA/RA yazar. onu en sağa mouse vasıyasıyla çevirin. ana panelde radar range ini arttıran bir tuş var; üzerinde TCS yazar o da bastığınızda TCAS aktif olur. etrafında 10 20 40 80 160 320 die rakamlar yazar..
vallaha anlatabileceğim en basit şekil buydu....:P
ayrıca FMC için; BAŞLAT PROGRAMLAR PMDG SOLUTOINS içerisinde manueli var. burada FMC programlamayı anlatan bilgilere ulaşabilirsiniz...

Seyit Ulas CEYHAN
FlyTHY Pid:3564
Alanya/ANTALYA
Attorney At Law
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
City: Istanbul
Location: Turkey

TCAS ile ilgili bir ek yapmak isterim. Eğer online iseniz ve henüz gatede ön hazırlıkları yapıyorsanz, TCAS knobunu TA+RA ya çevirdiğiniz zaman Transponder'ınız MODE C, yani aktif olur. Piste girmeden önce MODE C yapmamanız gerektiğinden, ya takiben hemen SB panelinen tekrar STDBY yapın yada piste girerken TCAS knobunu çevirin.

İlker Değirmencioğlu
FlyTHY, PID 2445
İstanbul, 1977
User avatar
THY286
Average User
Average User
Posts: 109
Joined: 05 Dec 2002, 01:37
Name: Tuncay ALTUN
PID: 286
Vatsim ID: 840174
City: Istanbul
Location: Istanbul

sevgili kaptanlar,
pmdg ile ucmanın keyfini ne yazıkki yeni yaşıyorum,çok geç kalmışım!!
bir çok şeyi bu yüzden bilmiyorum,cevaplarınız için teşekkür ederim.
son olarak FMC yi programladıktan sonra uçuşta nasıl aktif hale getirip,uçağı kontrol etmesini sağlıyoruz?
THY286 Tuncay Altun
User avatar
THY066
VIP Member
VIP Member
Posts: 1200
Joined: 24 Nov 2001, 17:49
Name: Kemal Tolu
PID: 66
Location: USA

VNAV ile hız/yükseklik LNAV ile rotayı izlemesini saglarsınız.

Kemal Tolu
FlyTHY , PID66
Antakya 1967
alfakappa
Newbie
Newbie
Posts: 1
Joined: 03 Nov 2004, 02:25
Location: Turkey

IVAO'dan Necati arkadaşımızın bir çalışması var, PMDG FMC ile ilgili:

http://www.vimeo.com/3625786



Celalettin Erol
YilmazEfe
Average User
Average User
Posts: 113
Joined: 12 Aug 2005, 00:14
Location: Turkey

TCAS'den bahsederken modlarına değinmişsiniz ben bir ekleme yapayım.

B738'lerdeki TCAS sistemi TCAS II olarak bilinen sistemdir. TCAS II'nin en büyük özelliği RA sistemine sahip olmasidir.

TCAS'de TA ve TA+RA olarak iki mod bulunuyor B738'de.

TA: Traffic Advisory
RA:Resolution Advisory

2 Modda çalıştırabilirsiniz. TA açık olduğu zaman ND'de (Navigation Display) trafikleri görebiirsiniz. Ama herhangi bir conflict durumunda uçak size herangi bir hareket tavsiyesinde bulunmaz. TA+RA modda çalıştırırsanız, belirli bir uzaklık limitinin arkasından artık bir conflict oluştuğunda RESOLUTION ADVISORY devreye girer ve görüntülü ve sesli olarak pilota bu conflict'in önlenmesi için gereken hareketi iletir. Ayrıca her iki uçakta TCASII mevcutsa senkronize çalışır yani A uçağına tırman diyorsa B uçağına alçal der.

Gelelim ONLINE uçuşlarda squawk STANDBY yapmak zorunda kalmamıza. B738 lerde transponder ile TCAS entegre biçimde olduğundan dolayı TA mode ve üstü zaten Squawk C diye kabul ediliyor diye biliyorum. Boeing'in 737 Briefings belgesindede bu böyle belirtiliyor, ve TA ve üzeri modlara kalkıştan biraz önce geçilmesi ve inişten sonra müsait bir zamanda kapatılması tavsiye ediliyor.

Zaten belirli bir yüksekliğin altında siz TA/RA moduna almış olsanız bile RA aktif olmaz. Bunun sebebide iniş yapan uçakların o sırada kalkış sırası bekleyen uçaklara yakın bir pozisyona girdiklerinde RA'nın yanlış iletimlerde bulunmasını engellemek. Yerdeyekn TA/RA moduna alırsanız TA/ONLY gözükeceğini görebilirsiniz.

Birde tabiki transponder'dan gerekli moda almak yetmez, EFIS'den TFC butonuna basmanız gerekirki ND de görebilin.

Sevgilerle

Efe DOGAN ACCTR24
TK957
efedogan@gmail.com
Last edited by artuncs on 25 Jun 2014, 21:08, edited 1 time in total.
Reason: Indicator linki aktif olmadigi icin silinmistir !
1237
Senior Member
Senior Member
Posts: 312
Joined: 11 Sep 2004, 17:45
Name: Alper Oğuz
PID: 0000
Vatsim ID: 0000
City: Istanbul
Contact:

Efe kaptan bilgiler için çok teşekkürler. Ben henüz park halindeyken TCAS'i açıyordum. Bundan sonra transponder'ın Mode C olmaması için bekleme noktasına kadar açmam veya ayrıca SB'a bakarım.

Benim sormak istediğim, TCAS'in ND ekranındaki işaretlerinin bir yerde açıklaması var mı? Rakamların 100 feet katları olduğunu fark ettim. Örneğin ND'deki bir trafik için <-02 yazıyorsa 200 feet irtifa farkımız var diye anladım. Sayı eksi olduğunda galiba benden düşük irtifada demek. Bunlar doğru mudur? Bir de beyaz, sarı, kırmızı renkler ne anlama geliyor?

teşekkürler


Alper Oğuz
THY1237
alperoguz at gmail nokta com
YilmazEfe
Average User
Average User
Posts: 113
Joined: 12 Aug 2005, 00:14
Location: Turkey

Alper hocam ne demek. Suan disaridayim aksam eve gidince buraya mutlaka koyarim istediginiz bilgileri. Tabi daha erken koyabilicek birileride olabilir.

Sevgilerle



Efe Dogan TK957
ACCTR24
efedogan@gmail.com
Last edited by artuncs on 25 Jun 2014, 21:09, edited 1 time in total.
Reason: Indicator linki aktif olmadigi icin silinmistir !
THY3393
Average User
Average User
Posts: 189
Joined: 27 Oct 2008, 21:55
Name: David Ay
PID: 3393
Vatsim ID: 1072326
City: Stockholm
Location: istanbul

gecenlerde dolasirken forumda görmustum hazir programlanmis rota lar vardi simdi bulamadim birde bunlari fmc den direk nasil acicagiz ?

Muzellef Aydogdu
FLYTHY , THY3393
Stockholm / 1979
Onurr
Rookie
Rookie
Posts: 47
Joined: 12 Aug 2008, 17:08
Name: Onur DURMŞ
PID: 3253
Location: Turkey

Merhaba;

Levent kaptanın hazırladığı rotaları bu linkten indirebilirsiniz.Kurmak için iki tık yapmanız yeterli. Ancak Fsroute gibi sitelerden indirdiğiniz rotları kullanmak için Fs9 dosyasının içinde PMDG klasörünün altında flightplans adlı dosyaya indirdiğiniz routları taşımanız yeterli olacaktır.


EDİT :LEVELd kullanıyorum yanlış hatırlamıyorsam ;PMDG FMC de açmak istediğiniz rotanın ismini yazarak CORUTE basarsanız istediğinz rotayı aktif edebilirsiniz


http://www.flythy.org/staff/kemal/PMDG.rar

Saygılarımla;
Onur DURMUŞ
PID:3253 1984
İST
Image
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

eğer TCAS konusunda kısa bir araştırma yapar veya PMDG'nin manueline bir göz atarsanız TCAS işaretlerinin neler olduğunu gayet kolay ve çabuk bulabilirsiniz.

Sadece PMDG için değil, TCAS özelliği olan bütün uçakların manuelleirnde TCAS ile ilgili bölümde işaretler detaylı olarak anlatılır.

sonradan ilave edilen TCAS gauge'unda DOC formatındaki açıklamasında TCAS'daki işaretler ziyadesi ile anlatılıyor.

Hakan"737"Güven
1219
Average User
Average User
Posts: 147
Joined: 18 Jan 2006, 08:58
Name: Emre ATAY
PID: 0000
Location: Turkey

http://rapidshare.com/files/211533242/B ... u.pdf.html



Emre ATAY
FlyTHY pid:1219
İstanbul,1974
Post Reply

Return to “Flight Simulator General Discussion Forum FS9|FSX|FSX-SE”