sevgili kaptanlar,
pmdg 737-800 yükledim ama FMC nasıl programlanır ve TCASS nasıl çalışır bilmiyorum.
yardımcı olursanız sevinirim
THY286 Tuncay Altun
pmdg FMC
Tuncay Bey,
Forumda tüm FMC kullanımını anlatmak gercekten imkansız. Manuel okuyarak yada utube tan seyrederek temel'i ögrenirseniz, eksik yerlerde bizlerde size yardımcı olmaya calisiriz.
Kemal Tolu
FlyTHY , PID66
Antakya 1967
Forumda tüm FMC kullanımını anlatmak gercekten imkansız. Manuel okuyarak yada utube tan seyrederek temel'i ögrenirseniz, eksik yerlerde bizlerde size yardımcı olmaya calisiriz.
Kemal Tolu
FlyTHY , PID66
Antakya 1967
-
- Junior Member
- Posts: 74
- Joined: 03 Mar 2009, 14:28
- Name: Seyit Ulaş CEYHAN
- PID: 3564
- Vatsim ID: 1080929
- City: Alanya
- Location: Alanya
TCAS için panelde R ye basıp; açılan comm. ve transponder üzerinde sağa doğru çevrilen hemen transponderin üzerinde bir tuş var. TEST RA TA TA/RA yazar. onu en sağa mouse vasıyasıyla çevirin. ana panelde radar range ini arttıran bir tuş var; üzerinde TCS yazar o da bastığınızda TCAS aktif olur. etrafında 10 20 40 80 160 320 die rakamlar yazar..
vallaha anlatabileceğim en basit şekil buydu....
ayrıca FMC için; BAŞLAT PROGRAMLAR PMDG SOLUTOINS içerisinde manueli var. burada FMC programlamayı anlatan bilgilere ulaşabilirsiniz...
Seyit Ulas CEYHAN
FlyTHY Pid:3564
Alanya/ANTALYA
Attorney At Law
vallaha anlatabileceğim en basit şekil buydu....

ayrıca FMC için; BAŞLAT PROGRAMLAR PMDG SOLUTOINS içerisinde manueli var. burada FMC programlamayı anlatan bilgilere ulaşabilirsiniz...
Seyit Ulas CEYHAN
FlyTHY Pid:3564
Alanya/ANTALYA
Attorney At Law
-
- VIP Member
- Posts: 1193
- Joined: 17 Aug 2007, 09:17
- Name: İlker Değirmencioğlu
- PID: 2445
- Vatsim ID: 1011091
- City: Istanbul
- Location: Turkey
TCAS ile ilgili bir ek yapmak isterim. Eğer online iseniz ve henüz gatede ön hazırlıkları yapıyorsanz, TCAS knobunu TA+RA ya çevirdiğiniz zaman Transponder'ınız MODE C, yani aktif olur. Piste girmeden önce MODE C yapmamanız gerektiğinden, ya takiben hemen SB panelinen tekrar STDBY yapın yada piste girerken TCAS knobunu çevirin.
İlker Değirmencioğlu
FlyTHY, PID 2445
İstanbul, 1977
İlker Değirmencioğlu
FlyTHY, PID 2445
İstanbul, 1977
- THY286
- Average User
- Posts: 109
- Joined: 05 Dec 2002, 01:37
- Name: Tuncay ALTUN
- PID: 286
- Vatsim ID: 840174
- City: Istanbul
- Location: Istanbul
sevgili kaptanlar,
pmdg ile ucmanın keyfini ne yazıkki yeni yaşıyorum,çok geç kalmışım!!
bir çok şeyi bu yüzden bilmiyorum,cevaplarınız için teşekkür ederim.
son olarak FMC yi programladıktan sonra uçuşta nasıl aktif hale getirip,uçağı kontrol etmesini sağlıyoruz?
THY286 Tuncay Altun
pmdg ile ucmanın keyfini ne yazıkki yeni yaşıyorum,çok geç kalmışım!!
bir çok şeyi bu yüzden bilmiyorum,cevaplarınız için teşekkür ederim.
son olarak FMC yi programladıktan sonra uçuşta nasıl aktif hale getirip,uçağı kontrol etmesini sağlıyoruz?
THY286 Tuncay Altun
IVAO'dan Necati arkadaşımızın bir çalışması var, PMDG FMC ile ilgili:
http://www.vimeo.com/3625786
Celalettin Erol
http://www.vimeo.com/3625786
Celalettin Erol
TCAS'den bahsederken modlarına değinmişsiniz ben bir ekleme yapayım.
B738'lerdeki TCAS sistemi TCAS II olarak bilinen sistemdir. TCAS II'nin en büyük özelliği RA sistemine sahip olmasidir.
TCAS'de TA ve TA+RA olarak iki mod bulunuyor B738'de.
TA: Traffic Advisory
RA:Resolution Advisory
2 Modda çalıştırabilirsiniz. TA açık olduğu zaman ND'de (Navigation Display) trafikleri görebiirsiniz. Ama herhangi bir conflict durumunda uçak size herangi bir hareket tavsiyesinde bulunmaz. TA+RA modda çalıştırırsanız, belirli bir uzaklık limitinin arkasından artık bir conflict oluştuğunda RESOLUTION ADVISORY devreye girer ve görüntülü ve sesli olarak pilota bu conflict'in önlenmesi için gereken hareketi iletir. Ayrıca her iki uçakta TCASII mevcutsa senkronize çalışır yani A uçağına tırman diyorsa B uçağına alçal der.
Gelelim ONLINE uçuşlarda squawk STANDBY yapmak zorunda kalmamıza. B738 lerde transponder ile TCAS entegre biçimde olduğundan dolayı TA mode ve üstü zaten Squawk C diye kabul ediliyor diye biliyorum. Boeing'in 737 Briefings belgesindede bu böyle belirtiliyor, ve TA ve üzeri modlara kalkıştan biraz önce geçilmesi ve inişten sonra müsait bir zamanda kapatılması tavsiye ediliyor.
Zaten belirli bir yüksekliğin altında siz TA/RA moduna almış olsanız bile RA aktif olmaz. Bunun sebebide iniş yapan uçakların o sırada kalkış sırası bekleyen uçaklara yakın bir pozisyona girdiklerinde RA'nın yanlış iletimlerde bulunmasını engellemek. Yerdeyekn TA/RA moduna alırsanız TA/ONLY gözükeceğini görebilirsiniz.
Birde tabiki transponder'dan gerekli moda almak yetmez, EFIS'den TFC butonuna basmanız gerekirki ND de görebilin.
Sevgilerle
Efe DOGAN ACCTR24
TK957
efedogan@gmail.com
B738'lerdeki TCAS sistemi TCAS II olarak bilinen sistemdir. TCAS II'nin en büyük özelliği RA sistemine sahip olmasidir.
TCAS'de TA ve TA+RA olarak iki mod bulunuyor B738'de.
TA: Traffic Advisory
RA:Resolution Advisory
2 Modda çalıştırabilirsiniz. TA açık olduğu zaman ND'de (Navigation Display) trafikleri görebiirsiniz. Ama herhangi bir conflict durumunda uçak size herangi bir hareket tavsiyesinde bulunmaz. TA+RA modda çalıştırırsanız, belirli bir uzaklık limitinin arkasından artık bir conflict oluştuğunda RESOLUTION ADVISORY devreye girer ve görüntülü ve sesli olarak pilota bu conflict'in önlenmesi için gereken hareketi iletir. Ayrıca her iki uçakta TCASII mevcutsa senkronize çalışır yani A uçağına tırman diyorsa B uçağına alçal der.
Gelelim ONLINE uçuşlarda squawk STANDBY yapmak zorunda kalmamıza. B738 lerde transponder ile TCAS entegre biçimde olduğundan dolayı TA mode ve üstü zaten Squawk C diye kabul ediliyor diye biliyorum. Boeing'in 737 Briefings belgesindede bu böyle belirtiliyor, ve TA ve üzeri modlara kalkıştan biraz önce geçilmesi ve inişten sonra müsait bir zamanda kapatılması tavsiye ediliyor.
Zaten belirli bir yüksekliğin altında siz TA/RA moduna almış olsanız bile RA aktif olmaz. Bunun sebebide iniş yapan uçakların o sırada kalkış sırası bekleyen uçaklara yakın bir pozisyona girdiklerinde RA'nın yanlış iletimlerde bulunmasını engellemek. Yerdeyekn TA/RA moduna alırsanız TA/ONLY gözükeceğini görebilirsiniz.
Birde tabiki transponder'dan gerekli moda almak yetmez, EFIS'den TFC butonuna basmanız gerekirki ND de görebilin.
Sevgilerle
Efe DOGAN ACCTR24
TK957
efedogan@gmail.com
Last edited by artuncs on 25 Jun 2014, 21:08, edited 1 time in total.
Reason: Indicator linki aktif olmadigi icin silinmistir !
Reason: Indicator linki aktif olmadigi icin silinmistir !
-
- Senior Member
- Posts: 312
- Joined: 11 Sep 2004, 17:45
- Name: Alper Oğuz
- PID: 0000
- Vatsim ID: 0000
- City: Istanbul
- Contact:
Efe kaptan bilgiler için çok teşekkürler. Ben henüz park halindeyken TCAS'i açıyordum. Bundan sonra transponder'ın Mode C olmaması için bekleme noktasına kadar açmam veya ayrıca SB'a bakarım.
Benim sormak istediğim, TCAS'in ND ekranındaki işaretlerinin bir yerde açıklaması var mı? Rakamların 100 feet katları olduğunu fark ettim. Örneğin ND'deki bir trafik için <-02 yazıyorsa 200 feet irtifa farkımız var diye anladım. Sayı eksi olduğunda galiba benden düşük irtifada demek. Bunlar doğru mudur? Bir de beyaz, sarı, kırmızı renkler ne anlama geliyor?
teşekkürler
Alper Oğuz
THY1237
alperoguz at gmail nokta com
Benim sormak istediğim, TCAS'in ND ekranındaki işaretlerinin bir yerde açıklaması var mı? Rakamların 100 feet katları olduğunu fark ettim. Örneğin ND'deki bir trafik için <-02 yazıyorsa 200 feet irtifa farkımız var diye anladım. Sayı eksi olduğunda galiba benden düşük irtifada demek. Bunlar doğru mudur? Bir de beyaz, sarı, kırmızı renkler ne anlama geliyor?
teşekkürler
Alper Oğuz
THY1237
alperoguz at gmail nokta com
Alper hocam ne demek. Suan disaridayim aksam eve gidince buraya mutlaka koyarim istediginiz bilgileri. Tabi daha erken koyabilicek birileride olabilir.
Sevgilerle
Efe Dogan TK957
ACCTR24
efedogan@gmail.com
Sevgilerle
Efe Dogan TK957
ACCTR24
efedogan@gmail.com
Last edited by artuncs on 25 Jun 2014, 21:09, edited 1 time in total.
Reason: Indicator linki aktif olmadigi icin silinmistir !
Reason: Indicator linki aktif olmadigi icin silinmistir !
-
- Average User
- Posts: 189
- Joined: 27 Oct 2008, 21:55
- Name: David Ay
- PID: 3393
- Vatsim ID: 1072326
- City: Stockholm
- Location: istanbul
gecenlerde dolasirken forumda görmustum hazir programlanmis rota lar vardi simdi bulamadim birde bunlari fmc den direk nasil acicagiz ?
Muzellef Aydogdu
FLYTHY , THY3393
Stockholm / 1979
Muzellef Aydogdu
FLYTHY , THY3393
Stockholm / 1979
Merhaba;
Levent kaptanın hazırladığı rotaları bu linkten indirebilirsiniz.Kurmak için iki tık yapmanız yeterli. Ancak Fsroute gibi sitelerden indirdiğiniz rotları kullanmak için Fs9 dosyasının içinde PMDG klasörünün altında flightplans adlı dosyaya indirdiğiniz routları taşımanız yeterli olacaktır.
EDİT :LEVELd kullanıyorum yanlış hatırlamıyorsam ;PMDG FMC de açmak istediğiniz rotanın ismini yazarak CORUTE basarsanız istediğinz rotayı aktif edebilirsiniz
http://www.flythy.org/staff/kemal/PMDG.rar
Saygılarımla;
Onur DURMUŞ
PID:3253 1984
İST

Levent kaptanın hazırladığı rotaları bu linkten indirebilirsiniz.Kurmak için iki tık yapmanız yeterli. Ancak Fsroute gibi sitelerden indirdiğiniz rotları kullanmak için Fs9 dosyasının içinde PMDG klasörünün altında flightplans adlı dosyaya indirdiğiniz routları taşımanız yeterli olacaktır.
EDİT :LEVELd kullanıyorum yanlış hatırlamıyorsam ;PMDG FMC de açmak istediğiniz rotanın ismini yazarak CORUTE basarsanız istediğinz rotayı aktif edebilirsiniz
http://www.flythy.org/staff/kemal/PMDG.rar
Saygılarımla;
Onur DURMUŞ
PID:3253 1984
İST

- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
eğer TCAS konusunda kısa bir araştırma yapar veya PMDG'nin manueline bir göz atarsanız TCAS işaretlerinin neler olduğunu gayet kolay ve çabuk bulabilirsiniz.
Sadece PMDG için değil, TCAS özelliği olan bütün uçakların manuelleirnde TCAS ile ilgili bölümde işaretler detaylı olarak anlatılır.
sonradan ilave edilen TCAS gauge'unda DOC formatındaki açıklamasında TCAS'daki işaretler ziyadesi ile anlatılıyor.
Hakan"737"Güven
Sadece PMDG için değil, TCAS özelliği olan bütün uçakların manuelleirnde TCAS ile ilgili bölümde işaretler detaylı olarak anlatılır.
sonradan ilave edilen TCAS gauge'unda DOC formatındaki açıklamasında TCAS'daki işaretler ziyadesi ile anlatılıyor.
Hakan"737"Güven