LTAC-LTCA Route

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
User avatar
aybirtek
VIP Member
VIP Member
Posts: 76
Joined: 06 Dec 2001, 03:16
Location: Turkey

Sevgili Berhan Dönmez'e Aylık görev uçuşları ile ilgili verdi?i cevap için çok teşekkür ederim.Özellikle RJ85 için verdi?i yardım çok de?erli,zira bunun için birkaç gündür u?raşıyordum.Uçak ve panel çok iyi gerçe?ine çok yakın ve başarılı.
1-LTAC-LTCA için bana route verbilirmisiniz
LTAC BAG KUBER MARTI GEM ERH ASKER ESZ LTCA
Dogru mu? yoksa SID de gösterildi?i gibi LTAC den kalkışta ilk check point BUK veya ANK mı?
2-Tırmanmadan sonra Cruise Alt. ne olmalıdır(RJ85 için)?
3-TRVACC de bulamadı?ımız chartlar için bir yol var mı?
Bizlere sundu?unuz herşey ve yardımlarınız için teşekkür ederim.Sevgi ve saygılar.
Ahmet Aybirtek
User avatar
THY7
Officer
Officer
Posts: 686
Joined: 19 Aug 2001, 05:52
Name: Berhan Dönmez
PID: 7
Vatsim ID: 813296
City: Istanbul
Location: Turkey

Aybirtek rica ederim :)
Her zaman her sorun için cevap vermeye hazırım,Yeterki gönüller bir,hava sahamız dolu olsun :)
?imdi sorularının cevaplarına geçelim...
1-Rotan Doğrudur , başarılar.Tabii seninde fark ettiğin gibi LTAC (Esenboga) dan kalkıştan sonra SID (Standart İnstrument Departure) Uygulaman gerekiyor ,Hemen planına bakıyorum Ankaradan çıkış noktan KUBER,O zaman KUBER çıkışlı bir SID arayacağız Chartlarımızda Eğer Esenbogadan RWY 03L yada 03R 'tan kalkıyorsan KUBER1A SID (kalıkıştan sonra direk BUK Vor,oradan 132 Outbound ile KUBER intersection)
RWY 21R ve 21L ten kalkıyorsan da KUBER1B SID (Kalkıştan sonra direk ANK NDB sola 098 dereceye dönerek direk KUBER) uygulaman gerekir...

2-RJ85 in maximum sürat'ı 0.69 mach yani HEAVY kategorisine giren A300,B757,B747 vs gibi uçaklardan baya bir yavaş Bunlar 0.80 rahat basıyorlar :)
Buna görede fazla yüksekten uçmazlar yanılmıyorsam Maximum 28000 feet seviyesine uçuyorlar,seninde yurt içi uçuşlarında 22 ile 26 bin feet kullanman uygun olacaktır,Tabii Doğu yada batı uçuşlarında kullanılan irtifalar farklı bunu unutmamalı...

3-TRVACC'De bulamadığımız Chartlar için bir yol yok ne yazık ki,Çünkü eskiden bazı sitelerde bedava chart dağıtımı vardı ve sorun olmuyordu ama artık onların hepsi paralandı,Havaalanında bir tanıdığın,Pilot,Steward bir tanıdığın varsa onlardan yardım istemek en iyi yol,şahsen ben öyle yapıyorum :)

Saygılar...

Berhan Dönmez
V.Captain and ATC
Marmara University
-__ Chemistry __-
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

trvacc sayfasındaki forum bölümünde chartlar için adres var. Ama LTCA için olmayabilir. Bir ara tekrar el atacağız chartlara

Hakan GUVEN
VACCTR03

Hakan Guven
Serdar Sualp

Ahmet Bey,

Sanirim ucus planiniz hakkinda bir kac sey ilave etmem gerekecek.
1- Planin doldurulurken eger kalkista SID ve yaklasmada da STAR istiyorsaniz, bu takdirde planinizi "LTAC SID KUBER VG8...... STAR LTCA" diye hazirlamaniz daha dogru olur.
2- KUBER1A SID prosedurunde BAG (BAGLUM) VOR i gecilmeyeceginden bu noktada bir yanlisiniz var. Planinizdan "BAG" VOR ini cikartmaniz lazim.

Saygilarimla
Serdar Sualp
Ahmet Bedir
Junior Member
Junior Member
Posts: 95
Joined: 12 Nov 2001, 17:12
Location: Turkey
Contact:

LTAC-LTCA ile ilgili ben de birşey ilave edeyim
LTAC den SID KUBER dir LTCA da STAR bulunmuyor (ellimdeki son chart lara bakılırsa) yol bu şekilde olmalıdır;
SID KUBER VG8 EZS
Kule de görevli var ise size alçalmada yardımcı olur, aksi durumda VG8 hava yolu üzerinde EZS de FL110 olacak şekilde alçalmaya başlanır, EZS üzerinde hold a girilir ve QNH 8500ft alçalmaya devam edilir. Chart a görede son yaklaşmaya hazırlanır. Doğu istikametindeki uçuş irtifaları tek sayılı olmalıdır örk: FL190 FL210... FL290 vs.
Yakında TRVACC sitesine yeni route ve chart yüklicem ama bu aralar biraz yoğunuz, ve son günlerde serverde baya sorunlar yaşıyoruz.
Post Reply

Return to “Training Lounge”