Bir Garip Trafik Çilesi

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
User avatar
THY2889
Junior Member
Junior Member
Posts: 52
Joined: 13 May 2008, 21:09
Name: Ahmet ACAR
PID: 2889
Vatsim ID: 1010384
City: Samsun
Location: Turkey

Bugun saat 4 civarı İstanbuldan Antalya' ya yapacagım ucus için gate de plan yapmaktayım. Ruzgar 210 dan 4-6 knot arası. Etrafta inen ve kalkan ucaklar. Buraya kadar hersey normal degilmi. Normal olmayan nemi..

18L ye inen bir ucak, 18L den kalkmak için bekleyen bir ucak, 36R ye inmek uzere olan 2 ucak, 36R den kalkmak için bekleyen bir ucak, 24 ten kalkan bir ucak, birde nereden kalkıp nereden inecegini sasırmıs pilotlar.

Anlayacagınız ortalık tam bir kesmekes.

Arkadaslar buna bir son verelim, gercekten öyle saçma bir durumki insan dogru bildigini bile şaşırıyor. Siz 18L ye inmek için plan yapıyorsunuz bakıyorsunuzki 36R den kalkan ve inen ucaklar. Ne yapacagınızı sasırıyorsunuz.

Özellikle ruzgarın 5 veya 6 knot veya daha altından estigi durumlarda iniş ve kalkıs pistlerini belirleyelim . Yoksa ortalık iyice karısacak. Bu duruma hep beraber bir çözüm bulalım. .

SAygı ve Sevgilerimle...

AHmet ACAR
THY055
User avatar
THY157
VIP Member
VIP Member
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 22:00
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Location: Kocaeli

Bu konu çoook önceleri de konuşuldu ve kuyruk rüzgarı limitlerini aşmıyor olsa bile kuyruk rüzgrıyla inilmeyecek dendi. Yani vrb3 rüzgar okumadıysanız metar verilen rüzgar 1kts bile olsa rüzgar karşıdan alınarak kalkılsın diye mutabakata varmıştık. Demek ki birileri yine esnetiyorlar bunu.

Ahmet kaptanım çok haklısınız serzenişinizde, lütfen arkadaşlar rüzgar 210/1 olsa bile o 1 kts.lık rüzgarı bile karşıdan alacak pist seçimi yapın.

Selçuk Poyraz
FlyTHY, PID157
Kocaeli, 1971
Virtual A3xx Instrument Rating

Image
THY1125
Senior Member
Senior Member
Posts: 477
Joined: 11 Apr 2004, 23:23
Name: Buğra Oğuzülgen
PID: 1125
Location: Turkey

Metar okumayı ve kullanmayı bilmeyen birsürü insan oldukça daha çok yaşanacak bu manzaralar malesef.

------------------------
Buğra Oğuzülgen - FlyTHY Boeing Fleet Chief & Check Captain - PID 1125
EX-VirtualPlanePictures.net Administrator
ImageImage
Cpt.Basar
Rookie
Rookie
Posts: 36
Joined: 14 Sep 2008, 14:35
Name: Başar BARIN
PID: 3391
Location: Istanbul
Contact:

Ahmet kaptanıma tamamen katılıyorum ama gözlemlediğim kadarıyla bunu daha çok herhangi bir havayolu şirketine bağlı olmayan bağımsız pilotlar yapıyor.

Açıkçası ben elimden geldikçe , yanlış pistten kalktığını gördüğüm uçakları Personal Chat yoluyla uyarıyorum ama o kadar çok pilot var ki , hangi birine yetişeceğiz ...

Başar BARIN
FlyTHY, PID3391
Istanbul - Çorlu, 1985
Industrial Engineer, Student Pilot of FlyTHY

Image
User avatar
cenks
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 572
Joined: 27 Feb 2006, 10:01
Name: Cenk Senkaya
PID: 1843
Location: Turkey

:D:D:D

Online bir ortamda bunu düzeltmenin bence imkanı yok, istediğiniz kadar eğitimden bahsedin, istediğiniz kadar pilotu bam lasanızda bunlar olacaktır malesef.

Kalabalık bir trafik ortamında inen bir uçağa özelden msj atmak işleri dahada karıştırabilir,122.8 den "Kaptanlarım iniş ve kalkış pisti şudur" diye yazabilir (nazik bir şekilde) yoksa küfür delisi olursunuz :D,bazen ne kadar nazik bir uyarı olsada yinede lafı yer oturursunuz :D Buna rağmen düzelme yoksada offline olabilir yada crash olmadan sağ salim kalkış veya inişinizi şansınız varsa gerçekleştirebilirsiniz.

Uzun lafın kısası öğrenmek isteyen zaten bunu forumumuzdan rahatlıkla öğrenebilir, 10 dakikasını ayırması yeter...

Sevgilerimle



CENK SENKAYA
FlyTHY,PID1843
KÖLN - 1977
User avatar
cenks
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 572
Joined: 27 Feb 2006, 10:01
Name: Cenk Senkaya
PID: 1843
Location: Turkey

Güzel temmenniler tabiikide, teknik açıdan olabilirliğini bilemiyorum ancak.Sadece söylemek istediğim, 3 senedir FLYTHY üyesiyim, forumuda devamlı takip ederim ancak böyle sıkıntıların önüne geçmenin tek yolu eğitimden geçsede tam anlamı ile bu tür sorunların engellenmesi imkansız.
Zaten FLYTHY bu tür sorunları kendi üyeleri çerçevesinde aşmaya gayret ediyor.Ben tartışılmasın gibi birşey demek istemiyorum yalnış anlaşılmasın lütfen, Demek istediğim " Bismillah deyip FS yi kuran bir kişi (tamamiyle iyi niyet kapsamında) üzerine birde squawbox u kurduktan sonra online olabiliyorsa ve ortalıkta boing boing dolaşıyorsa :D buna yapıcak pek bir şey yok demek istiyorum :D...İşi ciddiye alan bir sanal pilot hemen bir şeyler öğrenmeye çabalarken, diğer arkadaşlar bol küfür etmeyi tercih ediyorlar.Buda malesef böyle gidiyor...



CENK SENKAYA
FlyTHY,PID1843
KÖLN - 1977
THY2937
Average User
Average User
Posts: 182
Joined: 10 Nov 2006, 23:05
Name: Ersin BOZKURT
PID: 2937
Vatsim ID: 1045773
City: Izmir
Location: Izmir
Contact:

Aslında yerinde bir topig olmuş, uzunca süredir çoğu kaptanlarımızın ortak sıkıntısı olan bir konuyu gündeme taşımı Ahmet kaptan. fazla üstünde durmıycam çünkü bunun birden fazla nedeni var. (Bilgizilik''başda olmak üzere!! işin kolayına kaçma '' yani uzun taxi yapmamak için kısa giden'' , yanlış yapdığını söylediğiniz zaman gururuna yediremiyen yada kendine hakaret olarak gören bay bilmişlerin kişilerin ''küfürler birlikde'' inatlaşması ve bilgisizlik. bu saydıklarımın üstüne sizde birşeyler koyabilirsiniz. v.s v.s

Aslında bu durumun çözümü çok basit rüzgarı 1 kt olsa bile karşına alıcan. ama bunu bilmeyen isanlar var. zaten en büyük sorunlardan biriside bu. açıkcası benimde bu kuralı çiğneğim oluyor.[:I][:I]
ama istisna durumlarda meshela meydan boş oldumu ve rüzgarda sakin oldumu istediğim yerden kalkıyorum. çünkü meydanda sadece ben varım.
onun haricinde ki zaten bunun harici pek sağlam bir neden göremiyorum. kurallara uyuyorum uymakda zorundayım. bu yanlışı yapan insanlar genelde yeni insanlar ve başlarda bu hatayı ne yazık ki yapıyorlar, ben de yediğim küfürlerden sonra kendime göre bir çözüm yolu geliştirdim.

Özel mesaj atıp

-Selam X kaptan iyi uçuşlar olsun,
-Teşekkür ederim.
-Aırbuscıyız hee,güzel uçak. kullanmak beceri ister.
-:))
-Yolculuk nereye.
-LTAC
-Hmm hocam bu arada 06 ya taxi yapıyorsunuz,rüzgar 350 den esiyor, biliyorsunuz rüzgarı karşımıza almamız lazım, sanırım rüzgar sonradan yer değiştirdi.( ki rüzgarın yer değiştirği fala yok )
- Haklısın Ersin kaptan görmemişim teşekkür ederim.
-İyi uçuşlar olsun.



Arkadaşlar ben aslında bu kadar uğraşmak zorunda değilim taxi mi 36 ya yaparım özel mesaj dan rüzgarı söylerim, ondan sonra o bana sayar ben ona sayarım. ama bu iş ne yazık ki böyle yürümüyor. Millet olarak öz eleştiriye pek fazla gelemiyoruz, Yanlışları söylendiğiz zaman gururuna dokunan insanlar oluyor, nitekimde küfürü yiyoruz. bunun ceremesinide gene biz çekiyoruz. İnatlaşmaklada olmuyor. birşekilde öğretmek lazım, çünkü hepimiz gene aynı ortamda uçan insanlarız bugün yarın gene karşılaşırız, bilmeyen birileri varsa bunun bir yolunu bulup öğretmek bizim görevimizdir. çünkü şimdilik bir çare görümüyor, öneri atan kaptanlarımız oldu. VATSİM küfürleri kayıt tutsun, Call Sign ler falan. ama şimdilik yürürlükde olan bir durum söz konu değil. yani ne Vatim kayıtları tutyor nede başka birileri olursa zaten bunu yapmak zorunda kalmayız. ama sonuçda işin tadı kaçıyor, zaten bu işin tadı kaçdı mı geriye ne kalıyor ki. O yüzden yapmak zorunda değiliz ama bir şekilde bunu iza edelim, öğretelim, bu insanın VATSİM den kaydı silinse bile gene üyelik alıcak gene karşımıza çıkıcak gene THY Call Sign ile uçucak.

Biz Bu Call Sign almak için az uğraşmadık, eski kaptanlarımız önceden üye oluyolardı yada eskiden kaç tane sınava giriyolardı bilmiyorum. ben iki yazılı bir de uygulamalı Check Rıde sınavına girdim üye oldukdan 1 ay sonra uçdum çünkü sınavı o zaman geçdim bu süre zarfında çalışdım ettim. sonra Firts Officer ve son olarak Check rıde toplam on ay sonra ve 550 seniorty de Yurt dışına çıkdım. bunu birilerini eleştirmek manasında söylemiyorum. benim ve benim gibi kaptanların geçdiği yolları özetlemeye çalışıyorum. biz bugün en iyi Recorderlar dan birine sahibiz. gene aynı şekilde FLYTHY nin sınavlarına girmiş ve hakketmiş biri olarak THY uluslar arası platformda temsil etme hakkına sahibiz.


Bunca çalışma ve belli bir kalite standartlarına geldikden sonra, herhangi biri THY ismini alıp daha rüzgarı karşısına almadan başka bir ülkeden uçan biri ne yazık ki bütün bu çalışmaları berbat edebiliyor. olan THY nin ismine ve orada uçan kimselere oluyor. nedenlerinide söyledim. kısacası ''Eğitim Şart diyorum'' çünkü birisi buna çağre bulana kadar başka bir çare görünmüyor. yapmak zorunda değilsiniz bu kendimce uyguladığım birşey.

Meshela yanlış yapan biri olduğu zaman Unicomdan normal 122,80 den uyarabiliriz, ama sadece bir kişi değil o kişinin arkasında bütün kaptanların durması lazım, doğruyu görüğümüz halde sessiz kalmak pek doğr olmaz. bazen görüyorum meydan da sekiz kişi var ama sadece bir kişi uyarıyor, diğer kimsedne ses çıkmıyor, halbuki bütün kaptanlar orda uyarsa belki o adam kendisini uyaran kişiye küfür etme cesaretini bile gösteremiycek, herekze edicek halide yok, bilmiyorum ama buda bence bizim yanlışlarımızdan biri. Topluca uyarmakda bir çözüm olabilir.

Saygılarımla.

Ersin Bozkurt
User avatar
THY066
VIP Member
VIP Member
Posts: 1200
Joined: 24 Nov 2001, 17:49
Name: Kemal Tolu
PID: 66
Location: USA

Arkadaşlar,

Size hakaret eden ya da küfür eden kişi olursa herhangi bir sebebten dolayı,

1) FlyTHY üyesi ise , üyeliginin sonlandırılmasına gidecek kadar disiplin cezasına çarptılır.Bundan bir şüpheniz olmasın.Bize bildirmeniz yeterlidir info@flythy.org .
2) FlyTHY üyesi degil ise, TRVACC sitesinde incident report diye bir bölüm var. Oraya şikayet edin. TRVACC gerekeni yapacaktır.

Bu şikayetlerinize konusmalarınızın geçtigi screen shotları eklemeyi unutmayın.

Diger yandan aslında FlyTHY pilotları için söylüyorum. Rüzgar sakin oldugunda active pist kalkış için her zaman 36R olmalı. Inişlerde 36 R/L ya da 06 ya yapılmalıdır.

Rüzgar'a göre aktif pist 18 ise kalkışlarda 18R inislerde 18L pistini kullanınız. Eger aktif pist 36 ise kalkışlarda 36R inişlerde 36L pistini kullanınız.

Başka sanal havayolu pilotlarının ne yaptıgı bizleri ilgilendirmiyor. Onemli olan bizlerin ne yaptıgı. Dünyanın sayılı VA'lerinden biri olan FlyTHY pilotlarının sorumlulugu herkesten fazladır. Bunu unutmayalım. Bizler örnek olalım.

Ayrıca tüm VA'ler de yönetici olanlar ve uçanlar da bizler gibi sanal pilotlar ve çogu arkadaşımız. Bir sıkıntı oldugunda o VA'lerin yöneticilerine de başvurabilirsiniz. Hepsi birbirinden degerli kişilerdir.

Sevgiyle Uçmaya Devam

Kemal Tolu
FlyTHY , PID66
Antakya 1967
TK212
Junior Member
Junior Member
Posts: 68
Joined: 26 May 2002, 19:47
Name: Hasan UNSAC
PID: 0000
Location: Ankara

Arkadaslar,
Hemen bilmeyenler icin tekrar edelim sakin ruzgar,
3-4 knot'u gecmeyen ruzgardir.(10knot ruzgar'a sakin diyenler gordugumden yazmak zorunda oldugumu hissettim)
Saygilarimla


Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC Sen.Controller
FlyThy212
hunsac@trvacc.org
THY3010
Newbie
Newbie
Posts: 13
Joined: 07 Mar 2008, 21:25
Name: Ilhan BAHADIR
PID: 3010
Vatsim ID: 1049373
City: Istanbul
Location: Istanbul

:D Otobanlarda ve işlek cadelerde ki presedür uygulanır gibime geliyo ez geç. Yazık görünce çok üzülüyorum

ilhan BAHADIR
THY8010
TK212
Junior Member
Junior Member
Posts: 68
Joined: 26 May 2002, 19:47
Name: Hasan UNSAC
PID: 0000
Location: Ankara

Sevgili Arkadaslar,
Bu konu uzun yillardir zaman zaman rastladigimiz bir olay ancak arkadaslarimizinda belirtigi gibi bu olaylar son zamanlarda bir miktar artis gosterme egiliminde, bu olayin onune gecebilmenin yolu tabii'ki oncelikle egitimden gecmektedir.

Pist kullanimi ile ilgili konuda "vpilot" olarak yapilabilecekler;
1) Nezekat icerisinde yanlis pist kullanmaya yonelen arkadasi ikaz etmek.
2) TRVACC sitesindeki "Incident" bolumunden konuyla ilgili rapor tutmak, bu raporda karsi tarafin Adi, soyadi, PID'sini, olay yer, tarih ve saatini(UTC)ve almis oldugunuz screen shotlarla beraber gondermeniz gerekir. Bundan sonrasini TRVACC halleder ve size de bilgi verir. Ispat edilmis kufur vs gibi kabul edilemez davranislarin cezasi genelde hafifletici sebeb, tahrik yok ise "VATSIM den Permenant suspension"dir.

ATC gorevde ise zaten boyle bir olayin olma olasiligi zayifdir zira ATC gerekli islemi derhal yapacak gerekirse gorevli SUPERVISOR araciligi ile bu trafigin baglantisini kesecektir.

Sevgi ve Saygilarimla

Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC Sen.Controller
FlyThy212
hunsac@trvacc.org
Post Reply

Return to “Training Lounge”