Merhabalar,
737 serisi ile otopilot kontrolünde uçarken (FMC değil sadece MCP ile), bir VOR'dan uzaklaşırken belli bir radial üzerinde kalmak için bir yöntem varmı? VOR tuşu ve COURSE sadece VOR'a doğru uçarken kullanılıyor değil mi?
İlker Değrmencioğlu
FlyTHY, PID 2445
İstanbul, 1977
VOR Backcourse?
-
- Junior Member
- Posts: 67
- Joined: 09 Jun 2004, 20:25
- Name: Alper DİLAVER
- PID: 539
- Vatsim ID: 847840
- City: TRABZON
- Location: Turkey
outbound ucarken de radyalı course a gırer vor loc a basarsın... al sana mıs gıbı outbound radyal takıbı.
TK539
Alper DiLAVER-TRABZON
TK539
Alper DiLAVER-TRABZON
-
- VIP Member
- Posts: 1193
- Joined: 17 Aug 2007, 09:17
- Name: İlker Değirmencioğlu
- PID: 2445
- Vatsim ID: 1011091
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Teşekkürler,
Çok eteresan. Daha önce bunu denediğimi ama VOR'a dogru döndügünü hatırlıyorum. Demekki önce radiale oturmak sonra VOR/LOC aktif etmek gerekiyor.
İlker Değirmencioğlu
FlyTHY, PID 2445
İstanbul, 1977
Çok eteresan. Daha önce bunu denediğimi ama VOR'a dogru döndügünü hatırlıyorum. Demekki önce radiale oturmak sonra VOR/LOC aktif etmek gerekiyor.
İlker Değirmencioğlu
FlyTHY, PID 2445
İstanbul, 1977
-
- Junior Member
- Posts: 67
- Joined: 09 Jun 2004, 20:25
- Name: Alper DİLAVER
- PID: 539
- Vatsim ID: 847840
- City: TRABZON
- Location: Turkey
herhangı bır vor a 060 radyalde ınbound ucuyorsunuz dıyelım... vor a yukseklık ve ırtıfanıza baglı olarak 3-5 mıl kala o andakı ucus basınıza baglı headıng ı baglayarak headıng moda gecın. farzedelım 190 radyalda outbound devam edeceksınız.
hemen gene farzedelım bulundugumuz irtıfada ruzgar etkısı de olmasın... o zaman ınboundda ıken radyalı takıbını bırakıp 060 basta ucusa gectık.. ucus dogrultumuza gore outbound radyal solumuza dogru gıder. (060 ın outbound dogrultusu 240 yapar. bu yuzden ınbound ve outbound radyal dogrultuları arasındakı acı dar acı olur.) bu durumda benım stılım outbound radyalı 30 derce ıle kesmek oldugundan 220 basa donerım.. o sırada RMI den de vor ıgnesını takıp ederım.( tabı kı outbound radyalı gırmıs olarak). ıgne merkeze geldıkce headıngımı radyalın acısına yanı 190 a dogru 5 er 10 ar cevırırım.. radyale oturunca da vor loc a basar radyalı outbound takıp ederım....
Neden radyale oturunca vor loc a basıyorum da once basmıyorum... tek cevabım var Yolcu seyır konforunu saglamak....
unutmadan vor donuslerıne vor a varmadan baslanır... eger vor hava alanının sahasının ıcınde ıse havaalanı sahasına gırmek gercek hayatta yasaktır.. bu donus 3-5 yerıne 5-10 mıle kadar cıkar...
TK539
Alper DiLAVER-TRABZON
hemen gene farzedelım bulundugumuz irtıfada ruzgar etkısı de olmasın... o zaman ınboundda ıken radyalı takıbını bırakıp 060 basta ucusa gectık.. ucus dogrultumuza gore outbound radyal solumuza dogru gıder. (060 ın outbound dogrultusu 240 yapar. bu yuzden ınbound ve outbound radyal dogrultuları arasındakı acı dar acı olur.) bu durumda benım stılım outbound radyalı 30 derce ıle kesmek oldugundan 220 basa donerım.. o sırada RMI den de vor ıgnesını takıp ederım.( tabı kı outbound radyalı gırmıs olarak). ıgne merkeze geldıkce headıngımı radyalın acısına yanı 190 a dogru 5 er 10 ar cevırırım.. radyale oturunca da vor loc a basar radyalı outbound takıp ederım....
Neden radyale oturunca vor loc a basıyorum da once basmıyorum... tek cevabım var Yolcu seyır konforunu saglamak....
unutmadan vor donuslerıne vor a varmadan baslanır... eger vor hava alanının sahasının ıcınde ıse havaalanı sahasına gırmek gercek hayatta yasaktır.. bu donus 3-5 yerıne 5-10 mıle kadar cıkar...
TK539
Alper DiLAVER-TRABZON