VOR approach

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
User avatar
THY455
Average User
Average User
Posts: 166
Joined: 04 Jun 2002, 21:54
Name: Serdar DEMIRAY
PID: 455
Vatsim ID: 842820
City: Istanbul
Location: Turkey

De?erli Kaptanlar
Bildi?im kadarı ile ILS olmayan alanlara VOR NDB yaklaşması yapılıyor
1- Son yaklaşmada varyoyu nasıl ayarlıyoruz
2- Pisti nasıl ortalıyoruz
3- A/P ile inebilirmiyiz
4- Yoksa manuel mi inmemiz gerekir

Saygılarımla

TK 455
Serdar Demiray
armagedon
Newbie
Newbie
Posts: 4
Joined: 29 Aug 2002, 05:28
Location: Turkey
Contact:

evet.. bu konuda benimde eksigim cok .. Bende büyük bir heyecanla gelecek cevapları bekliyorum..

Saygılarımla...

-= TK555 =- Deniz KAYDIRAK
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

quote:
Değerli Kaptanlar
Bildiğim kadarı ile ILS olmayan alanlara VOR NDB yaklaşması yapılıyor
1- Son yaklaşmada varyoyu nasıl ayarlıyoruz
son yaklaşma varyosu için çok fazla uğraşmanıza gerek yok. ama VOR yaklaşması yapabilmek için elinizde bir VOR (veya NDB) Approach chart olması gerekir. VOR yaklaşması non precision yani hassas olmayan bir yaklaşma yöntemidir. Bu neenle bütün iş pilot kabiliyetine bağlıdır. VOR chart'ında dikkat edilmesi gereken şey doğru mesafede doğru yerde, yükseklikte ve hızda olmaktır.Doğru noktaya geldiğinzde alçalma varyosunu chart'daki descent profile diagramında verilen checkpoint geçiş yüksekliklerine uygun olarak ayarlayabilirsiniz. straight in landing türü profile'larda ground speed-varyo hesaplaması verilir ve zaman zaman bu hesaplama check pointli descent (aslında glide paş demek daha doğru) alçalmasında da kullanılabiliyor. anacak burada FlyThy downloads sayfasındaki handysheet'de yer alan mesafe-sürat-alçalma varyosu hesabı en kullanılabilecek yardımcı bilgi olacaktır. kısaca descent rate'iniz 5 X TAS (örn; 5 X 200KTAS= 1000ft/min -fpm-) formulune göre hesaplanabilir. Yinede işin püf noktası yaklaşma hassas olmasa bile genelde hemen hemen tüm yaklaşma açıları 3 derecelik bir açıya gçre hesaplanmış yada ayarlanmıştır. bu da size descent altitude check için yeterli oalbilir; glide slope angle X 100 X distance from rwy in nm (örn; 3 X 100ftX 10nm = 3000ft)
2- Pisti nasıl ortalıyoruz
vor yaklaşması bir pistin size tam doğrultusunu yada belirli bir mesafeye kadar gerekli başı verip missed approach noktasında pisti görmenizle beraber görerek iniş yapmanızı sağlayacak şekilde ayarlanmışlardır. Hiçbir zaman bir VOR yaklaşması sizi ILs gibi pist doğrultusunda-localizer- tutmaz (eğer istasyon pist hizasında pistin önündeveya arkasında bir yerde değil ise). bu durumda chart'da verilen talimat uyarınca VOr yaklaşması yapılacak radial'e yada baş'a oturarak uçuşa devam etmek gerekir.bunun için sanki normal seyrüsefer'de VOr navigation yapıyor gibi davranmak yan, NAV1'i gerekli VOR istasyonuna bağlayarak Course ayarlaması yapıp capture olmak yeter. bunu bir tür ILS yaklaşmasındaki Localizer'e oturuyormuşsunuz gibi düşünün
3- A/P ile inebilirmiyiz
malesef A/P ile inemezsiniz çünkü VOR yaklaşması size Glidepaş yani autolanding için gerekli olan alçalma açısını vermez. yapabileceğiniz tek şey NAV tuşu ile chart'da belirtilen radial yada baş doğrultusunda otomatik pilot ile course tutmak oalcaktır.
4- Yoksa manuel mi inmemiz gerekir
eh bu durumda evet demem lazım :) :) iyi inişler


not; konu ile ilgili olarak flyşy sitesinde ders notların bölümündeki chart okuma ile ilgili dökümnlara bir göz atın derim

not2; ben descent rate'i verirken handysheet3.0 kullanmıştım ve orada sürat TAS olarak veriliyordu. Ancak Sayın Serdar Sualp beni TAS yerine GS=ground Speed kullanılması gerektiği konusunda uyardı. Burada gerçek bir uçuş öğretmeninin tavsiyesini dikkate elmak daha doğru olur. Gerçi iniş esnasında TAS'ı hesaplamak zor olabilir ve bu yuzden iniş hesaplamaları parametlerinde bu yukseklikte Ground Speed daha akla yatkın geliyor...Ground speed için GS=TAS-Headwing comp. veya GS=TAS+Tailwind comp. yöntemini kullanabilirsiniz. BEn yinede sieze burada TAS yerine IAS'i almanızı önereyim çünkü TAS hesabı çok zor (TAS=IAS X %2) X (ALT/1000ft) + IAS yani IAS=200 ve ALT 3000ft ise 200X0.02X 3+ 200=212 knt TAS



Saygılarımla

TK 455
Serdar Demiray


Hakan737Guven



Edited by - hakan737 on 17/09/2002 07:59:47
User avatar
THY455
Average User
Average User
Posts: 166
Joined: 04 Jun 2002, 21:54
Name: Serdar DEMIRAY
PID: 455
Vatsim ID: 842820
City: Istanbul
Location: Turkey

Verdiğiniz açıklayıcı bilgilere çok teşekkür ediyorum.
Diğer topicdeki yanıtınızdan anladığım kadarıyla FS2000 kullanıyorsunuz.Bende de SWFFPro var ancak oynak olduğundan manuel uçmada zorluk yaşıyorum bu tür yaklaşmalarda epey bir training yapmam gerekecek yada Joystigi değiştireceğim.Bu konuda tavsiye edebileceğiniz birşey varmı .(Kazık gibi SWFF ile kontrol daha kolay oluyor galiba)
Saygılarımla

TK 455
Serdar Demiray
User avatar
THY177
VIP Member
VIP Member
Posts: 606
Joined: 10 Feb 2002, 12:16
Name: Ergenekon Kucuk
PID: 177
Location: Turkey

Bu topiğin üzerine özellikle Hakan Güven 'in yazdıklarının üstüne b ir şeyler yazmak haddimize olmasada konuya ek olarak NDB ,VOR DME v.b non precision yaklaşmalarda procedure turn 'leride iyi uygulayabilmek önemli.

Bu turnleri doğru bir şekilde yapabildiğimizde Hakanın bahsettiği başlangıç noktasından itibaren düzgün süzülüş açılarını yakalamk ve ucağı sağ salim indirebilmek gerçekten çok keyifli.(burada ucağımızın optimal hız konfigirasyonlarını bilmekdede fayda var)

Özellikle her alanın kendi chartlarında yer alan ve hassas olmayan yaklaşmalarda uygulanan procedure turn (45 /180):reversal , (80/260),ve rac track dönüş şekilleri ve süreleri sitemizde yer alan handy sheet içerisinde (downloads) yer alıyor.

Göz atmanızda fayda var ..

Sevgi ve saygılarımla;

TK 177 Ergenekon Kucuk
antonov
Newbie
Newbie
Posts: 13
Joined: 22 May 2005, 21:19
Location: Turkey
Contact:

benim bu noktada bi sorum olacak. diyelim charta göre dme 10 gösterdiğinde 5000 ft, 5.0 ı gösterdiğinde 3500 feet de omamız gerekiyo. yani 5 mil gibi bi mesafede 1500 feet alçalmam#305;z gerekiyo. h#305;z#305;m#305;z#305;n da 150 knot oldu#287;unu gü#351;ünürsek uygulanacak prosedür nedir. buradaki formülü nas#305;l uygular#305;z?

gökhan morkan
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

quote:Originally posted by antonov

benim bu noktada bi sorum olacak. diyelim charta göre dme 10 gösterdiğinde 5000 ft, 5.0 ı gösterdiğinde 3500 feet de omamız gerekiyo. yani 5 mil gibi bi mesafede 1500 feet alçalmka için nasıl bir formül var ya da buradaki formül naıl uygulanıyo bu durumda

gökhan morkan


5 nm 1500ft alçalmak için yeteri kadar uzun bir mesafe. saatte 200knt hızla uçuyor olsanız 1 dk'da 3.3nm mesafe kat edeceksiniz demektir.1500fpm'lik bir alçalma ile 3.3 nm mesafede 3500ft'e inmiş olursunuz.
diğer bir değiş ile 200knt ile uçarken 5nm'yi 1.5 dakikada alırsınız. buda size 1000fpm'lim bir varyo demektir.

son yaklaşma olduğundan süratiniz 180kntlar civarında olabileceğinden bu rakamlar biraz daha rahatlar.

Hakan737Guven
User avatar
THY177
VIP Member
VIP Member
Posts: 606
Joined: 10 Feb 2002, 12:16
Name: Ergenekon Kucuk
PID: 177
Location: Turkey

Post Reply

Return to “Training Lounge”