Herkese merhaba ,
Dun gece saat 00:00 02:00 arasinda daha onceden forumda da duyurmus oldugum simulasyon ucusumu gerceklestirme firsatini buldum.
Her seyden once fazla soze gerek yok gercekten MUKEMMELDI hala etkisindeyim , tum ucusumu olmasada buyuk bir bolumunu kameraya alma firsatinida buldum , tekrar izledigimde daha bir baska haz veriyor.
İlk olarak belirtmek istedigim gercek simulasyon ucusu ile MS Sim arasinda gercekten cok fark var. Her sey cok farkli ancak cok uzun suredir ciddi olarak MS Sim ile ugrasmanin inanilmaz faydasi var cunku her dugmenin ne ise yaradigini ve neyin nasil yapilacagi bir olcude refleks haline gelmis oluyor.
Ucusumu LTBA-LTBJ yaptim , tum bilgileri sorumlu teknisyene ben soyledim ,yakit , hava ,ruzgar ,kalkis pisti ,...vs daha sonra ucus bilgisayarina tum bu bilgileri girdim , motor calistirma , pist basi ve accelerate...Vr ve havadayim... Koca kus gercekten cok kibar davranmak lazim zorla bir sey yaptirmak mumkun degil:)
Daha sonra teknisyen arkadastan Biga uzerinde orta siddette otomatik pilottayken bir Turbulan istedik gunduze aldik ve daldik bulutun icine...Tabi once herkes kemerini bagladi:D...
Ve son yaklasmaya dogru ilk deneme Simulatore gitmeden once defalarca tum hesaplari yapmama ragmen flap almayi unuttugumuz icin fiyasko... Son yaklasmaya 5nm kalaya istegimiz uzerine tekrar aldi. Cok yumusak bir inis olmasada ikinci deneme fenada sayilmazdi ve Izmir deydik.
Her sey cok guzeldi , tekrarini en kisa surede mutlaka yapacagim. Bu ise ilgisi olan butun arkadaslarima bu firsati kacirmayin icinizde kalmasin derim.Ayrica yetkili arkadaslara buradan cok tesekkur ediyorum , tum yorgunluklarina ragmen 3 adet yeni simulatoru kuruyorlar bu arada bizimle ilgilendiler...
Sevgi ve Saygilarimla ,
737 NG Simulator Ucus Tecrubem
-
- Rookie
- Posts: 25
- Joined: 26 Jan 2004, 19:45
- Location: Turkey
Merhaba ,
evet gercekten artik ms fs biraz sıkıcı gelmiyor desem cok yalnis olmaz:(
ucus oncesinde taxi ve start prosedurleribiraz zaman aldi , aslinda aktif rwy yapip taxi yapmadan kalkis yapsaydim daha iyi olurdu. motor calistirma disinda baska bir aksaklik yasamadim ancak belirttigim gibi kocaman kusun agarligini hissetmek gercekten muthis bir duygu. inis sirasinda ilk denemede flap i 30 acmayi unuttugum icin hizi dusuremedim ve inis basarili olmadi ama ikinci denemede basarili oldum. birde tabi biga vor uzerinde firtina içinden gectik oda cok guzel bir duyguydu
baska sorusu olan arkadaslarimin sorularını memnuniyetle cevaplarim.
selamlar...
evet gercekten artik ms fs biraz sıkıcı gelmiyor desem cok yalnis olmaz:(
ucus oncesinde taxi ve start prosedurleribiraz zaman aldi , aslinda aktif rwy yapip taxi yapmadan kalkis yapsaydim daha iyi olurdu. motor calistirma disinda baska bir aksaklik yasamadim ancak belirttigim gibi kocaman kusun agarligini hissetmek gercekten muthis bir duygu. inis sirasinda ilk denemede flap i 30 acmayi unuttugum icin hizi dusuremedim ve inis basarili olmadi ama ikinci denemede basarili oldum. birde tabi biga vor uzerinde firtina içinden gectik oda cok guzel bir duyguydu

baska sorusu olan arkadaslarimin sorularını memnuniyetle cevaplarim.
selamlar...
merhaba,
Heveslenen arkadaşlar için videoyu yayınlama imkanın olursa çok iyi olur. Daha önce bir topicte hasan hocamızın yazdığı bir yazı vardı. 153 pilota denek yapılmış ve tam anlamıyla başaran çıkmamış diye yazıyordu. İkinci seferde başarılı olduğun için tebrikler.
http://www.flythy.com/forum/topic.asp?T ... rms=gerçek
Keyifli uçuşlar
Heveslenen arkadaşlar için videoyu yayınlama imkanın olursa çok iyi olur. Daha önce bir topicte hasan hocamızın yazdığı bir yazı vardı. 153 pilota denek yapılmış ve tam anlamıyla başaran çıkmamış diye yazıyordu. İkinci seferde başarılı olduğun için tebrikler.
http://www.flythy.com/forum/topic.asp?T ... rms=gerçek
Keyifli uçuşlar
-
- Technical Admin
- Posts: 322
- Joined: 26 Oct 2001, 01:29
- Name: Özgür Özden
- PID: 45
- Vatsim ID: 824586
- City: Ankara
- Location: Turkey
Benim 3 ay onceki tecrubeme gore;
1- rudder kullanimi biraz daha zor ve hassas hareketleri azar azar yapmak lazim
2- yoke hareketlerini minik minik yapip 3er saniyede hareketi tamamaliyor gibi dusunmek lazim tipki throttle actiginiz anda birden gazi alamamaniz gibi (simde bunu guzel yapmislar) ucak dikey ve yatay hareketlerini agir oldugu icin yavas yavas yapiyor
3- Son yaklasmada oyle cok gaz acmaya gerek kalmiyor ve cok rahat tutunuyor
4- Kalkista FD takip ederken cok cekmemek lazim cok rahat dikiyor burnu kalkistan sonra ezmek gerekecek ve aninda trim kullanmaya alismak gerekiyor trim onemli
5- ben ruzgarsiz havadaki denememde cok rahat inmistim 18Le kirmadan.
PID 45 Ozgur Ozden
IT Manager - FlyTHY
1- rudder kullanimi biraz daha zor ve hassas hareketleri azar azar yapmak lazim
2- yoke hareketlerini minik minik yapip 3er saniyede hareketi tamamaliyor gibi dusunmek lazim tipki throttle actiginiz anda birden gazi alamamaniz gibi (simde bunu guzel yapmislar) ucak dikey ve yatay hareketlerini agir oldugu icin yavas yavas yapiyor
3- Son yaklasmada oyle cok gaz acmaya gerek kalmiyor ve cok rahat tutunuyor
4- Kalkista FD takip ederken cok cekmemek lazim cok rahat dikiyor burnu kalkistan sonra ezmek gerekecek ve aninda trim kullanmaya alismak gerekiyor trim onemli
5- ben ruzgarsiz havadaki denememde cok rahat inmistim 18Le kirmadan.
PID 45 Ozgur Ozden
IT Manager - FlyTHY
-
- Technical Admin
- Posts: 322
- Joined: 26 Oct 2001, 01:29
- Name: Özgür Özden
- PID: 45
- Vatsim ID: 824586
- City: Ankara
- Location: Turkey
ruzgarsiz dedim Tolu
, adamin salak gibi 60kn ruzgar verip sonrada da windshare diye bagirttirip arkamdan guldugu son 3 nm'i saymiyorum
Sapik midir nedir teknisyen bundan keyif aliyordu.
ama artik elleme inelim dedigimde son 5nm yaklasmada hic sorunsuz full manual (throttle dahil) indim.
PID 45 Ozgur Ozden
IT Manager - FlyTHY


ama artik elleme inelim dedigimde son 5nm yaklasmada hic sorunsuz full manual (throttle dahil) indim.
PID 45 Ozgur Ozden
IT Manager - FlyTHY