Merhaba
767 300 ER kullanıyorum, Airac 806 yüklü, ancak bazı meydanların STAR ve SID uygulamaları yok. Örnek vermek gerekirse; LOWW, LTAC gibi. Bu bilgileri eksiksiz olarak neden bulabilirim? ayrıca parayla satın aldığımız yerde PMDG' nin SID ve STAR ları yükleniyor, Level D de niye yok anlayamadım. Yardımlarınız için şimdidien teşekkürler.
M.Serdar Kaymas
St.Pilot
2352
Level D
-
- Senior Member
- Posts: 477
- Joined: 11 Apr 2004, 23:23
- Name: Buğra Oğuzülgen
- PID: 1125
- Location: Turkey
http://www.navdata.at adresinden sid&star altından indirebilrsiniz.
------------------------
Buğra Oğuzülgen - FlyTHY Boeing Fleet Chief & Check Captain - PID 1125
EX-VirtualPlanePictures.net Administrator

------------------------
Buğra Oğuzülgen - FlyTHY Boeing Fleet Chief & Check Captain - PID 1125
EX-VirtualPlanePictures.net Administrator

- THY166
- VIP Member
- Posts: 236
- Joined: 17 Mar 2004, 20:00
- Name: Fatih KOZ
- PID: 166
- Vatsim ID: 832838
- City: Antalya
- Location: Antalya , Turkey
- Contact:
806 ve 807'de ( 807 çıktı bu arada ) Level-D için "Terminal Procedures" yok ...
Daha önceki sürümlerde xml dosyası olarak herbir meydan için bu bilgiler geliyordu , mutlaka bir nedeni vardır kaldırılmasının , yapımcıya sormak lazım (ya da forumuna bakmak lazım , mutlaka birileri bizden önce davranmıştır )
Emniyetli uçuşlar
-------------> Ek ;
Biraz önce baktım Navdata sitesine , airac download sayfasına da açıklama koymuş adamlar bu konu ile ilgili ;
quote:
Hello Jordi
As you will see from the downloads page, Navigraph data does not contain Terminal Procedures at the moment. I think you will find that your sidstar files are not from Navigraph. The Airac download updates the airways, waypoints, etc but at present not the sid star and approaches. As you will see from other posts here the Terminal Procedures are being worked on.
We soon hope to give you a seamless a approach into Heathrow.
Regards
Simon
quote:
Hi,
we know and specially I KNOW
But its REALLY THE TRUTH, that the procedures are ready since a few weeks. We have engaged some tester (some from the LevelD beta team, some hardcore LevelD guys and we the Navigraph support team). Currently we are standing (since 2 weeks) at RC12 and it looks really good, that this is really one of the last release candidates. Its our commitment to offer a maximum of quality after this long time and therefor the tests are more exacting as the test of other releases.
Again, please, please, please give us a few more days - the procedures will be released in the nearst!!! future - 100%. Im sure, that one of our beta-tester can approve that we are really on short final ...
Thank you very much,
Rich
B. Fatih Koz
[ Tevellut 1978 , LTAI ]
[url="http://www.turksim.org"]TurkSim : Türk Sanal Havacilik Akademisi[/url]
Daha önceki sürümlerde xml dosyası olarak herbir meydan için bu bilgiler geliyordu , mutlaka bir nedeni vardır kaldırılmasının , yapımcıya sormak lazım (ya da forumuna bakmak lazım , mutlaka birileri bizden önce davranmıştır )
Emniyetli uçuşlar
-------------> Ek ;
Biraz önce baktım Navdata sitesine , airac download sayfasına da açıklama koymuş adamlar bu konu ile ilgili ;
quote:
Hello Jordi
As you will see from the downloads page, Navigraph data does not contain Terminal Procedures at the moment. I think you will find that your sidstar files are not from Navigraph. The Airac download updates the airways, waypoints, etc but at present not the sid star and approaches. As you will see from other posts here the Terminal Procedures are being worked on.
We soon hope to give you a seamless a approach into Heathrow.
Regards
Simon
quote:
Hi,
we know and specially I KNOW
But its REALLY THE TRUTH, that the procedures are ready since a few weeks. We have engaged some tester (some from the LevelD beta team, some hardcore LevelD guys and we the Navigraph support team). Currently we are standing (since 2 weeks) at RC12 and it looks really good, that this is really one of the last release candidates. Its our commitment to offer a maximum of quality after this long time and therefor the tests are more exacting as the test of other releases.
Again, please, please, please give us a few more days - the procedures will be released in the nearst!!! future - 100%. Im sure, that one of our beta-tester can approve that we are really on short final ...
Thank you very much,
Rich
B. Fatih Koz
[ Tevellut 1978 , LTAI ]
[url="http://www.turksim.org"]TurkSim : Türk Sanal Havacilik Akademisi[/url]
Benim kişisel düşüncem, Level D 767 300ER en iyi uçaklardan biri, "TP" yayınlanır ve uygulanabilirliği olursa çok iyi olur. kısa ve uzun yol uçağı olarak kullanılabilir. Ben İST-ANK dahi uçuyorum ancak ILS si olmayan ve kısa meydanlara inişin zor olabileceğide bir gerçek. Yeri gelmişken bir sorum olacak, STAR ve SID sürecini yani FMC de TP yok ise, chartı elimize alıp,
örnek:PETAR üzerindesiniz alçalmaya devam ediyorsunuz KANGU-ANKNB 6500 feet'e kadar alçaldınız FMC ye zaten girilmişti. ( TOKER-PETAR-KANGU-ANKNB-IANK-RWY03R) zaten "TP" de bunu veriyor diye düşünüyorum. Açıkcası uygulamaları biz manuelde yapabiliriz.Uygun mudur?
Sevgiler ve Saygılar
M.Serdar Kaymas
St.Pilot
2352
örnek:PETAR üzerindesiniz alçalmaya devam ediyorsunuz KANGU-ANKNB 6500 feet'e kadar alçaldınız FMC ye zaten girilmişti. ( TOKER-PETAR-KANGU-ANKNB-IANK-RWY03R) zaten "TP" de bunu veriyor diye düşünüyorum. Açıkcası uygulamaları biz manuelde yapabiliriz.Uygun mudur?
Sevgiler ve Saygılar
M.Serdar Kaymas
St.Pilot
2352
- THY166
- VIP Member
- Posts: 236
- Joined: 17 Mar 2004, 20:00
- Name: Fatih KOZ
- PID: 166
- Vatsim ID: 832838
- City: Antalya
- Location: Antalya , Turkey
- Contact:
Yaparsınız tabii neden yapamayasınız ki ...
Düşündüğünüz uygulamanın iki yolu var ;
A. FMC girişlerini yapmak sureti ile SID/STAR uygulamak
Bu yol eğer SID/STAR bilgisine uygulamaya başlamadan önce erişmiş iseniz geçerli olabilir çünkü tek tek tüm değer ve bacakları girmek zaman alabilir . ATC size son anda bir değişiklik bildirir ise ya da SID'i son anda verir ise zorluk çıkabilir .
B. Pilot kontrolünde MCP girişleri ya da tamamen elle chart destekli SID/STAR uygulamak
Bu bence en keyifli olan seçim , açarsınız haritayı önünüze , brifinginizi yaparsınız , kendinizi hazırlarsınız ve haritayı esas alarak ister otopilot destekli isterseniz manuel şekilde prosedürü uygularsınız .
Neticede kimse ( yolcular , kabin ekibi , ATC , diğer uçaklar ) sizin prosedürü nasıl uyguladığınıza karışamaz , zaten uygulamanın nasıl yapıldığı değil doğru yapılıp yapılmadığı önemlidir .
Pırıl pırıl bir STAR uygulayıp FAF'a gelmişseniz olay bitmiş demektir (ILS'e girerken alacağınız haz daha bir başka olur bu uygulama ile) .
Sevgiler
B. Fatih Koz
[ Tevellut 1978 , LTAI ]
Düşündüğünüz uygulamanın iki yolu var ;
A. FMC girişlerini yapmak sureti ile SID/STAR uygulamak
Bu yol eğer SID/STAR bilgisine uygulamaya başlamadan önce erişmiş iseniz geçerli olabilir çünkü tek tek tüm değer ve bacakları girmek zaman alabilir . ATC size son anda bir değişiklik bildirir ise ya da SID'i son anda verir ise zorluk çıkabilir .
B. Pilot kontrolünde MCP girişleri ya da tamamen elle chart destekli SID/STAR uygulamak
Bu bence en keyifli olan seçim , açarsınız haritayı önünüze , brifinginizi yaparsınız , kendinizi hazırlarsınız ve haritayı esas alarak ister otopilot destekli isterseniz manuel şekilde prosedürü uygularsınız .
Neticede kimse ( yolcular , kabin ekibi , ATC , diğer uçaklar ) sizin prosedürü nasıl uyguladığınıza karışamaz , zaten uygulamanın nasıl yapıldığı değil doğru yapılıp yapılmadığı önemlidir .
Pırıl pırıl bir STAR uygulayıp FAF'a gelmişseniz olay bitmiş demektir (ILS'e girerken alacağınız haz daha bir başka olur bu uygulama ile) .
Sevgiler
B. Fatih Koz
[ Tevellut 1978 , LTAI ]
Last edited by artuncs on 26 Jun 2014, 10:16, edited 1 time in total.
Reason: Indicator linki aktif olmadigi icin silinmistir !
Reason: Indicator linki aktif olmadigi icin silinmistir !
Fatih Bey ilginize teşekkür ederim.
"TP" çıkana kadar manuele devam, ancak şunuda ifade edeyim bazı teknik zorluklar yüzünden 767 için TP ler kullanılamıyor ( yayınlayamadıklarını belirtiyorlar) ancak bazı meydanlarda örnek:LGAV-LTBA vs gibi SID ve STAR' lar mevcut. Vnav ve Lnav ile active piste Autoland yapılabiliyor, ancak pist üzerinde taxi yoluna girmek için AP'nin off konumuna getirilmesi lazım.
İYİ GÜNLER
M.Serdar Kaymas
2352
"TP" çıkana kadar manuele devam, ancak şunuda ifade edeyim bazı teknik zorluklar yüzünden 767 için TP ler kullanılamıyor ( yayınlayamadıklarını belirtiyorlar) ancak bazı meydanlarda örnek:LGAV-LTBA vs gibi SID ve STAR' lar mevcut. Vnav ve Lnav ile active piste Autoland yapılabiliyor, ancak pist üzerinde taxi yoluna girmek için AP'nin off konumuna getirilmesi lazım.
İYİ GÜNLER
M.Serdar Kaymas
2352
- THY166
- VIP Member
- Posts: 236
- Joined: 17 Mar 2004, 20:00
- Name: Fatih KOZ
- PID: 166
- Vatsim ID: 832838
- City: Antalya
- Location: Antalya , Turkey
- Contact:
Kaptanım selamlar,
Doğrudur LevelD Standart kurulum pakedi içeriğinden , daha önceki yüklemelerden ya da muhtelif kaynaklardan elle yüklenen SID/STAR bilgilerinden halen aktif olanlar olabilir .
Elle silmediğiniz sürece de listede bunları görürsünüz , bunda bir sakınca yok ancak dikkat edilmesi gereken husus bu prosedürlerin geçerli olup olmadığıdır . Örneğin SADIK Intersection'ın adı ya da yeri değişebilir , ancak sizde yüklü olan mevcut SID eski ismi ya da lokasyonu arayacağından sorun yapabilir .
Ülkemiz için çok elzem durumlar dışında mevcut SID ve STAR'larda sorun ve/veya değişiklik olmaz ama Avrupa uçuşlarında dikkatli olmak gerek
Sevgiler , emniyetli uçuşlar
B. Fatih Koz
[ Tevellut 1978 , LTAI ]
Doğrudur LevelD Standart kurulum pakedi içeriğinden , daha önceki yüklemelerden ya da muhtelif kaynaklardan elle yüklenen SID/STAR bilgilerinden halen aktif olanlar olabilir .
Elle silmediğiniz sürece de listede bunları görürsünüz , bunda bir sakınca yok ancak dikkat edilmesi gereken husus bu prosedürlerin geçerli olup olmadığıdır . Örneğin SADIK Intersection'ın adı ya da yeri değişebilir , ancak sizde yüklü olan mevcut SID eski ismi ya da lokasyonu arayacağından sorun yapabilir .
Ülkemiz için çok elzem durumlar dışında mevcut SID ve STAR'larda sorun ve/veya değişiklik olmaz ama Avrupa uçuşlarında dikkatli olmak gerek

Sevgiler , emniyetli uçuşlar
B. Fatih Koz
[ Tevellut 1978 , LTAI ]
Last edited by artuncs on 26 Jun 2014, 10:16, edited 1 time in total.
Reason: Indicator linki aktif olmadigi icin silinmistir !
Reason: Indicator linki aktif olmadigi icin silinmistir !