Wilco Airbus A330 hız sorunu

Questions, comments; documents about Airbus related products (PSS, Wilco, Aerosoft Xtended and others) ...
Post Reply
neco
Junior Member
Junior Member
Posts: 55
Joined: 21 Apr 2008, 14:49
Name: Necmi Arusoğlu
PID: 3164
Location: Turkey

Merhaba Arkadaşlar,

Airbus A330 yüklendi herşey tamam motor susmuş vaziyette MCDUrote ve hız bigileri auto speed girilmiş önce trh sonra auto pilot yapıyorum fakat gene bildiğini okuyor bu melet sürekli gaz veriyor durduramıyorum :D yardımcı olursanız çok sevineceğim

Sevgi ve Saygılar

Necmi Arusoglu
THY6373
ozer
Newbie
Newbie
Posts: 17
Joined: 18 May 2007, 18:47

Motor değerlerini kontrol edin sarılarda ise (limit üzeri) FCU'dan A/THR reset edin.

Özer Yetiştiren

THY3699
neco
Junior Member
Junior Member
Posts: 55
Joined: 21 Apr 2008, 14:49
Name: Necmi Arusoğlu
PID: 3164
Location: Turkey

Merhaba Ozer Kaptanım;
Bahsettiğin FCU daki A/THR basıldığında aktif oluyor reset derken, neyi sölemek istedin onu anlayamadım, zaten önce onu aktif edip sona autopilot yapıyorum. İlgine teşekkür.

Saygılar.

Necmi Arusoglu
THY6373
User avatar
THY166
VIP Member
VIP Member
Posts: 236
Joined: 17 Mar 2004, 20:00
Name: Fatih KOZ
PID: 166
Vatsim ID: 832838
City: Antalya
Location: Antalya , Turkey
Contact:

Airbus'ların Auto Throttle (A/T) mantığı direkt olarak gaz kollarına ( Thrust Levers ) bağladır .

Eğer uçtuğunuz uçakta bu modellenmiş ise (Wilco Feelthere Airbus'ta vardır , PSS'te tam olarak yoktur kısmi modellenmiştir) gaz kolunu A/T moduna geri çekmediğiniz sürece uçak MCDU ya da MCP'den ayarladığınız hızı asla tutmaya gayret etmez , yani A/T çalışmaz (sadece aşırı hızlandığınızda otomatik koruma devreye girer gazı keser).

Wilco kullananlar Fs'te kullanmayanlar Airliners.net adresinde Airbus'ın Throttle Panel kısmına bakarsa , tam olarak ne demek istediğimi anlayabilirler .

http://www.airliners.net/photo/Airbus-I ... 1046644/L/

http://www.airliners.net/photo/All-Nipp ... 0393544/L/

Resimlerde de görülebileceği üzere , Airbus gaz kolları direkt olarak bilgisayar sistemine bağlı olup değişik konumlarda değişik kumanda kabiliyeti ile donatılmıştır .

A/THR : Auto Thrust ( İzahata gerek yok , adından belli )
CL : Climb ( Tırmanma esnasında gerekli olan motor takati için kullanılır )
FLX : Flex ( Kalkış sırasında muhtelif değerlerin kullanılması ile bulunan esnek motor gücünü sağlar , motor ömrünü uzatır )
TO/GA : Take Off / Go Around ( Kalkış ya da pas geçiş esnasında ihtiyaç halinde motorlara tam takat vererek , maksimum gücü üretir )

Sanırım sorununuz bu modları kullanmamaktan kaynaklanıyor ...

ADI ekranında o anda hangi konumda olduğunuz yazar ( FLEX , A/THR , CLB , MAN TOGA ) , hatta kalkışta TO/GA ya da FLEX kullanmış iseniz belirli bir irtifa ve süratte uçak size LOWER CLB ikazı verir . Yani gaz kolunu CLB moduna getirmenizi ister . Tırmanma bittiğinde yine bir ikaz gelir LOWER THR , yani gaz konulu A/THR konumuna getirmeniz istenir sistem tarafından .

Bunları yapmazsanız motorlarınız istediğiniz gibi çalışmayacaktır .

Hatta birçok sanal pilot bu modları bilmeyip , klavuzu da okumadığından Feelthere ekibine A/T sisteminin doğru çalışmadığını bildirip "bug fix" istemiştir :)

Sevgiler


B. Fatih Koz
[ Tevellut 1978 , LTAI ]

TurkSim : Türk Sanal Havacilik Akademisi
neco
Junior Member
Junior Member
Posts: 55
Joined: 21 Apr 2008, 14:49
Name: Necmi Arusoğlu
PID: 3164
Location: Turkey

Merhaba Fatih kaptanım,

Öncelikle ilgine çok teşekkür ediyorum hatırlarmısın bilemem ilk üye olduğumda adana gurubu diye bir topic vardı ordan numaranı alıp seni aramıştım ama Adanadan ayrıldığını söylemiştin neyse fatih kaptanım aynen dediğin gibi bende geç farkına vardım neğerese kullandığım joistic teki trh yi max algılıyo dediğin gibi lower clib ikazı vermesinin sebebide oymuş. yararlı bilgilerin için tekrar teşekkür. görüşmek dileği ile

Sevgi ve saygılar.

Necmi ARUSOGLU
THY6373
Post Reply

Return to “Airbus Fleet”