Airbus'ların Auto Throttle (A/T) mantığı direkt olarak gaz kollarına ( Thrust Levers ) bağladır .
Eğer uçtuğunuz uçakta bu modellenmiş ise (Wilco Feelthere Airbus'ta vardır , PSS'te tam olarak yoktur kısmi modellenmiştir) gaz kolunu A/T moduna geri çekmediğiniz sürece uçak MCDU ya da MCP'den ayarladığınız hızı asla tutmaya gayret etmez , yani A/T çalışmaz (sadece aşırı hızlandığınızda otomatik koruma devreye girer gazı keser).
Wilco kullananlar Fs'te kullanmayanlar Airliners.net adresinde Airbus'ın Throttle Panel kısmına bakarsa , tam olarak ne demek istediğimi anlayabilirler .
http://www.airliners.net/photo/Airbus-I ... 1046644/L/
http://www.airliners.net/photo/All-Nipp ... 0393544/L/
Resimlerde de görülebileceği üzere , Airbus gaz kolları direkt olarak bilgisayar sistemine bağlı olup değişik konumlarda değişik kumanda kabiliyeti ile donatılmıştır .
A/THR : Auto Thrust ( İzahata gerek yok , adından belli )
CL : Climb ( Tırmanma esnasında gerekli olan motor takati için kullanılır )
FLX : Flex ( Kalkış sırasında muhtelif değerlerin kullanılması ile bulunan esnek motor gücünü sağlar , motor ömrünü uzatır )
TO/GA : Take Off / Go Around ( Kalkış ya da pas geçiş esnasında ihtiyaç halinde motorlara tam takat vererek , maksimum gücü üretir )
Sanırım sorununuz bu modları kullanmamaktan kaynaklanıyor ...
ADI ekranında o anda hangi konumda olduğunuz yazar ( FLEX , A/THR , CLB , MAN TOGA ) , hatta kalkışta TO/GA ya da FLEX kullanmış iseniz belirli bir irtifa ve süratte uçak size LOWER CLB ikazı verir . Yani gaz kolunu CLB moduna getirmenizi ister . Tırmanma bittiğinde yine bir ikaz gelir LOWER THR , yani gaz konulu A/THR konumuna getirmeniz istenir sistem tarafından .
Bunları yapmazsanız motorlarınız istediğiniz gibi çalışmayacaktır .
Hatta birçok sanal pilot bu modları bilmeyip , klavuzu da okumadığından Feelthere ekibine A/T sisteminin doğru çalışmadığını bildirip "bug fix" istemiştir
Sevgiler
B. Fatih Koz
[ Tevellut 1978 , LTAI ]
TurkSim : Türk Sanal Havacilik Akademisi