Özellikle Firts Officer Checkridea girecek dostlarımıza şirketten bir kaç kopya ...
Değerli Arkadaşlar ;
Dün itibarı ile başladığımız checkridelar ile ilgili sizlere bir kaç tiyo vermek istiyorum,aman Check Captainlarımız duymasınlar ....: ) (özellikle FO imtihanına girecek arkadaslar için...)
1- Uçuşun planlaması
- Uçuş planı eksiksiz dolduruldu mu? Planlama yapılırken nelere dikkat ettiniz?
- Uçuş planınıza bağlı olarak yakıt alırken nelere dikkat ettiniz? Yakıt miktarınızı hangi parametrelere bağlı olarak hesapladınız?
- Hava şartları ve metar raporları kontrol edildi mi?
- Ayrılış meydanınızdaki hava şartları ve varış meydanınızda ki hava şartları uçuşunuza herhangi bir engel teşkil ediyor mu? Eğer herhangi bir sebeple varış meydanınızda beklenmeyen hava şartları ile karşılaşırsanız minimalarınız ve yaklaşma usulleri konusunda kendi içinizde brifing yaptınız mı?
- Uçuş seviyemiz doğru mu? Varış meydanına uzaklığımıza göre optimal uçuş seviyemizi belirledik mi?
- Alçalma noktası ve varyosu hesaplarını kabaca nasıl yaparız?
- Transponder nedir? Acil durum kodlarını biliyormuyuz?
2- Chart Okuma
- Ayrılış meydanınızdaki chartları okuyor ve yorumlayabiliyor musunuz?
- Hangi SID (Standart Instrument Departure) kullanacağınızı biliyor musunuz? Chartta uyulması gereken minimalar kısıtlamalar varmı ? VOR ,NDB ,Fix(intersection) nedir? Ne amaçla kullanılırlar?
- Circle To Land ,Straight in landing ne oldugunu biliyomuyum,uygulamaları nasıl yapılıyor?
- Missed Approach nedir? Chartta okuyabiliyor muyum? Missed Approach'u ne şekilde ATC ye bildiririm?
- Hassas(precision) ve hassas olmayan(non-precision) yaklaşmaları biliyor muyum? Temel farklılıklarını biliyor muyum? Her ikisinde de minimaları,uyulması gereken şartları ve yöntemi konusunda bilgim var mı?
- STAR chartları okuyabiliyor muyum? Yorumlayabiliyor muyum? Uyulması gereken kıstaslar nelerdir? Hangi geciş noktasında var ise ATCye raporlama yapmalıyım?
3- Genel
- ATC olmadığı zaman nasıl uçarım ? Raporlamalarımı nasıl yaparım?
- ATC ile konuşma usullerine vakıf mıyım?
- ATC ile ilk karşılaşmamda (ucusun hangi fazında olursa olsun) ne gibi bir raporlama yaparım?
- Ucağımdaki hız göstergelerinin anlamını biliyormuyum? Ground Spees, IAS , TAS ın karşılıklarını ve anlamlarını biliyormuyum?
Aklıma gelenler bunlar hadi sizlerde bir şeyler ekleyin bakalım ...
Sevgiler..
Ergenekon Kucuk
FlyTHY Administration
Firts Officer Checkride a girecek dostlarımıza
- THY177
- VIP Member
- Posts: 606
- Joined: 10 Feb 2002, 12:16
- Name: Ergenekon Kucuk
- PID: 177
- Location: Turkey
Hakan Bey,
Aslında post'un amacıyla yazdıklarınız arasında bir ilişki kuramasamda yazdıklarınız içerisinde genele matuf bir durum oldugu için bir kac acıklama yapmak isterim.
- Flight Recorder üzerinde yıllaraca emek harcanmış kullanıcılarına hoş vakit gecirirken ,ucus kayıtlarını log eden ve kendine ozgu parametreleri ile pilotun teknik ucusu ile ilgili sonucları yorumlayan ve onu bir puantaja bağlayan bir sistemdir.
Ama gercek bir yanılgı sudur ki sanal havacılık ile ilgili gereken bilgi duzeyini ,ucus kalitesini olcmez .Kısaca rosterdaki sıralama hepimizinde mutabık olacağı uzere ucularımızın genel kalitesini ortaya koyan bir sıralama değildir.
Onemli olan forumlara etkin katılımcı olmak ,var olan bilgiyi paylaşmak ve bu bilginin kalitesini yukselterek ister Fr li ister Fr siz bunu eventlerda yada ATC ile yapılan ucuslarda ortaya koyabilmek ve camia içinde başta ATC dostlarımız içinde "bu adam guzel ucuyor ,bilgili adam ,keyifli zaman gecireceğiz " dedirtebilmektir.
-" Ancak, bu bahsettiğiniz örnek tüyolardan kaçını bugün f/o veya captain rütbesindeki pilotlarımız biliyor acaba merak ediyorum?"
İşte temel yaklaşımımı bu durumu geliştirmek .Bugun buraya post ettiğim konular ve sorular ile ilgili başta forumlarda, gerekirse yazıp sorarak cevap bulamamak imkansız ..
Bu nedenle check ride 'lar cok onemli ..Zaman gectikçe check ride'lardaki arkadaslarımız eksikliklerini gorecek belkide cogu arkadasımız gecemeyecek ama her defasında ucus bilgisi ve kalitesi yukselmeye buna bağlı FlyTHY pilotaj kalitesi tek tek 'te olsa yukselmeye devam edecektir.
Bu anlamda FR hiç bir sanal havayolunda olmayan bir muhteşem bir entegrasyondur,bir arayuzdur.FlyTHY nin içini dolduran temel yapılardan biridir.
Ancak değişmeyen gercek bir sanal ucucunun merak ve isteği ile araştırması ogrenmesi ,bilmediklerini paylaşması ve kendini yetiştirmesidir.
Tum pilotların (kendim dahil)Checkride'lardan gecmesi oldukca zaman alacak olmasına ragmen ,Checkride'lar bu babda cok onemli bir misyonu yerine getirecek ve gercekten zaman içinde onlarca saati olan arkdaslarımızın buna paralel bilgi seviyelerinin var olup olmadığını karşılaştırmak anlamında etkin bir uygulama olarak herşeyden değerli olacaktır.
Bu anlamda sahsım adına 10000 saat ucusum ,onlarca apolet ve pırpırlarım olacağına ,eventlere katılmak ,forumlarda soru sormak ve cevaplarını araştırmak ve nihayetinde total 200 saati olupta checklerden gecmiş bir pilot olmayı sahsım adına tercih ederim .
Kanımca doğrusuda budur ve temel beklentimizde bu yonde olacaktır.
Saygılarımızla ,
Ergenekon Kucuk
FlyTHY Administration
Aslında post'un amacıyla yazdıklarınız arasında bir ilişki kuramasamda yazdıklarınız içerisinde genele matuf bir durum oldugu için bir kac acıklama yapmak isterim.
- Flight Recorder üzerinde yıllaraca emek harcanmış kullanıcılarına hoş vakit gecirirken ,ucus kayıtlarını log eden ve kendine ozgu parametreleri ile pilotun teknik ucusu ile ilgili sonucları yorumlayan ve onu bir puantaja bağlayan bir sistemdir.
Ama gercek bir yanılgı sudur ki sanal havacılık ile ilgili gereken bilgi duzeyini ,ucus kalitesini olcmez .Kısaca rosterdaki sıralama hepimizinde mutabık olacağı uzere ucularımızın genel kalitesini ortaya koyan bir sıralama değildir.
Onemli olan forumlara etkin katılımcı olmak ,var olan bilgiyi paylaşmak ve bu bilginin kalitesini yukselterek ister Fr li ister Fr siz bunu eventlerda yada ATC ile yapılan ucuslarda ortaya koyabilmek ve camia içinde başta ATC dostlarımız içinde "bu adam guzel ucuyor ,bilgili adam ,keyifli zaman gecireceğiz " dedirtebilmektir.
-" Ancak, bu bahsettiğiniz örnek tüyolardan kaçını bugün f/o veya captain rütbesindeki pilotlarımız biliyor acaba merak ediyorum?"
İşte temel yaklaşımımı bu durumu geliştirmek .Bugun buraya post ettiğim konular ve sorular ile ilgili başta forumlarda, gerekirse yazıp sorarak cevap bulamamak imkansız ..
Bu nedenle check ride 'lar cok onemli ..Zaman gectikçe check ride'lardaki arkadaslarımız eksikliklerini gorecek belkide cogu arkadasımız gecemeyecek ama her defasında ucus bilgisi ve kalitesi yukselmeye buna bağlı FlyTHY pilotaj kalitesi tek tek 'te olsa yukselmeye devam edecektir.
Bu anlamda FR hiç bir sanal havayolunda olmayan bir muhteşem bir entegrasyondur,bir arayuzdur.FlyTHY nin içini dolduran temel yapılardan biridir.
Ancak değişmeyen gercek bir sanal ucucunun merak ve isteği ile araştırması ogrenmesi ,bilmediklerini paylaşması ve kendini yetiştirmesidir.
Tum pilotların (kendim dahil)Checkride'lardan gecmesi oldukca zaman alacak olmasına ragmen ,Checkride'lar bu babda cok onemli bir misyonu yerine getirecek ve gercekten zaman içinde onlarca saati olan arkdaslarımızın buna paralel bilgi seviyelerinin var olup olmadığını karşılaştırmak anlamında etkin bir uygulama olarak herşeyden değerli olacaktır.
Bu anlamda sahsım adına 10000 saat ucusum ,onlarca apolet ve pırpırlarım olacağına ,eventlere katılmak ,forumlarda soru sormak ve cevaplarını araştırmak ve nihayetinde total 200 saati olupta checklerden gecmiş bir pilot olmayı sahsım adına tercih ederim .
Kanımca doğrusuda budur ve temel beklentimizde bu yonde olacaktır.
Saygılarımızla ,
Ergenekon Kucuk
FlyTHY Administration
Sevgili Hakan Bey,
Daha önce manuel olarak uçuş bilgilerini doldurup post ederdik siteye. Sonra payware kalitesinde Flight Recorder dedigimiz programla uçuşlarımızı otomatik olarak rapor etme şansı oldu. FR'un FlyTHY bunyesinde kullanılmaya başlaması ile pilotlar uçtukları zamana meydana göre senyority dedigimiz puanlar almaya başladılar ve bu sistem neticesinde rütbelendirmeler manuel raporlamadan dogan şaibelerden kurtulup, bir düzen içinde gerçekleştirilmeye başladı. Bu sene degerli dostumuz Sn. Özden'in özverisi ile yeni versiyon FR kullanıma sunuldu ve konan kiriterler neticesinde uçuş kalitemizi degerlendiren puanlar vermeye başladi Flight Recorder. Aynı zamanda sınav sistemi eklendi sisteme, böylece rütbe atlamak otomatikten çıkarıldı.Dün itibari ile de checkride dedigimiz pilot bilgisini birebir sınadıgımız sistem başlatıldı.
Bu kısaltılmış FlyTHY seruveni, armut piş agzıma düş gibi olmadı hiçbir zaman. Özellikle birkaç kişinin büyük emek ve özverisi ile bugunkü noktaya geldik. Yukarılarda saydıgım gelişmeler aslında çok daha önceden planlanmıştı ama uygulamaya geçmesi dogal olarak zaman gerektirdi. Planlar ve projeler hiç bitmeyecek. Benim FR 2009 diye forumda açtıgım konu başlıgında okumuşsunuzdur FR aslında çok daha detaylı ve fonksiyonel olarak planlanmış durumda. Zamanla bir bir tüm bunlar devreye sokularak azami keyif ve standart kalite saglanacaktır. Sizin sanal havacılık sevgi ve heyacanı ile görüslerinizi bizimle paylaştıgınızı biliyorum.
Degerli FlyTHY pilotları,
Şu anda yönetim tarafından görevlendirilen 8 adet check captain bulunmakta. Asla unutmayınız ki bizler sizlerin amiri, hocası falan degiliz. Bizler sizlerin arkadaşıyız. Aranızda sanal havacılık bilgisi bizlerden daha fazla olanlar bile olabilir. Önemli olan ben ne kadar biliyorum yarışına girip birinci olmak degil,standart havacılık bilgisi olan pilotlar olarak uçuşlarımızdan daha keyif alır hale gelebilmektir.
Lütfen unutmayınız, FlyTHY sadece sanal olarak uçuş bilgilerinin depolandıgı bir yer degil, aslında bunun çok ötesinde son derece kaliteli hemen hemen her yaştan, her meslekten ve ülkenin her yerinden havacılık sevdalısı bizlerin sosyalleştigi bir ortamdır.
Ergenekon Başkanın verdigi ipuçlarını eger bu işi ciddiye alıyorsanız önemseyiniz.
Herkese başarılar ve keyifli uçuşlar
Kemal TOLU
1967/LTDA
Daha önce manuel olarak uçuş bilgilerini doldurup post ederdik siteye. Sonra payware kalitesinde Flight Recorder dedigimiz programla uçuşlarımızı otomatik olarak rapor etme şansı oldu. FR'un FlyTHY bunyesinde kullanılmaya başlaması ile pilotlar uçtukları zamana meydana göre senyority dedigimiz puanlar almaya başladılar ve bu sistem neticesinde rütbelendirmeler manuel raporlamadan dogan şaibelerden kurtulup, bir düzen içinde gerçekleştirilmeye başladı. Bu sene degerli dostumuz Sn. Özden'in özverisi ile yeni versiyon FR kullanıma sunuldu ve konan kiriterler neticesinde uçuş kalitemizi degerlendiren puanlar vermeye başladi Flight Recorder. Aynı zamanda sınav sistemi eklendi sisteme, böylece rütbe atlamak otomatikten çıkarıldı.Dün itibari ile de checkride dedigimiz pilot bilgisini birebir sınadıgımız sistem başlatıldı.
Bu kısaltılmış FlyTHY seruveni, armut piş agzıma düş gibi olmadı hiçbir zaman. Özellikle birkaç kişinin büyük emek ve özverisi ile bugunkü noktaya geldik. Yukarılarda saydıgım gelişmeler aslında çok daha önceden planlanmıştı ama uygulamaya geçmesi dogal olarak zaman gerektirdi. Planlar ve projeler hiç bitmeyecek. Benim FR 2009 diye forumda açtıgım konu başlıgında okumuşsunuzdur FR aslında çok daha detaylı ve fonksiyonel olarak planlanmış durumda. Zamanla bir bir tüm bunlar devreye sokularak azami keyif ve standart kalite saglanacaktır. Sizin sanal havacılık sevgi ve heyacanı ile görüslerinizi bizimle paylaştıgınızı biliyorum.
Degerli FlyTHY pilotları,
Şu anda yönetim tarafından görevlendirilen 8 adet check captain bulunmakta. Asla unutmayınız ki bizler sizlerin amiri, hocası falan degiliz. Bizler sizlerin arkadaşıyız. Aranızda sanal havacılık bilgisi bizlerden daha fazla olanlar bile olabilir. Önemli olan ben ne kadar biliyorum yarışına girip birinci olmak degil,standart havacılık bilgisi olan pilotlar olarak uçuşlarımızdan daha keyif alır hale gelebilmektir.
Lütfen unutmayınız, FlyTHY sadece sanal olarak uçuş bilgilerinin depolandıgı bir yer degil, aslında bunun çok ötesinde son derece kaliteli hemen hemen her yaştan, her meslekten ve ülkenin her yerinden havacılık sevdalısı bizlerin sosyalleştigi bir ortamdır.
Ergenekon Başkanın verdigi ipuçlarını eger bu işi ciddiye alıyorsanız önemseyiniz.
Herkese başarılar ve keyifli uçuşlar
Kemal TOLU
1967/LTDA
- THY656
- VIP Member
- Posts: 258
- Joined: 06 Jan 2003, 02:28
- Name: Selim BILGIN
- PID: 656
- Vatsim ID: 853361
- City: Aydin
- Location: Turkey
Ben neyi eleştirip yeni olarak ne önermek istediğinizi anlamadım Hakan bey.
quote:FR nin şart koştuğu ve olması
gereken en temel pilotaj kurallarına dahi uymayan bir pilot rütbe alabiliyorsa ha student pilot olarak kalmışım ha
kaptan olmuşum ne anlam ifade ediyor?
demişsiniz.Oysa rütbe sadece sınav ile yükseltiliyor.
Sorunuza ben bir soru ekleyim
" Quality score'da 1500 alsanız ne olur?"
Sınavı (yazılı ve pratik)geçemedikten sonra bir işe yaramaz
yine
quote:bu bahsettiğiniz örnek
tüyolardan kaçını bugün f/o veya captain rütbesindeki pilotlarımız biliyor acaba merak ediyorum?
Öneri: Geriye dönük olarak tüm pilotların bu sınavlardan uzun vadede de olsa geçirilmesi doğrusudur diye
düşünüyorum.
diyorsunuz.
E zaten hepimiz hem kendimizin hem de herkesin bilgi düzeyinin belirlenmesini istediğimiz için artık sınavlar kondu.Ve önerinizin de içerdiği üzere başkanımız Ergenekon bey ve hatta ustamız Hasan Ünsaç dahil bu sınavlara girecek.
THY656
Selim Bilgin
quote:FR nin şart koştuğu ve olması
gereken en temel pilotaj kurallarına dahi uymayan bir pilot rütbe alabiliyorsa ha student pilot olarak kalmışım ha
kaptan olmuşum ne anlam ifade ediyor?
demişsiniz.Oysa rütbe sadece sınav ile yükseltiliyor.
Sorunuza ben bir soru ekleyim
" Quality score'da 1500 alsanız ne olur?"
Sınavı (yazılı ve pratik)geçemedikten sonra bir işe yaramaz
yine
quote:bu bahsettiğiniz örnek
tüyolardan kaçını bugün f/o veya captain rütbesindeki pilotlarımız biliyor acaba merak ediyorum?
Öneri: Geriye dönük olarak tüm pilotların bu sınavlardan uzun vadede de olsa geçirilmesi doğrusudur diye
düşünüyorum.
diyorsunuz.
E zaten hepimiz hem kendimizin hem de herkesin bilgi düzeyinin belirlenmesini istediğimiz için artık sınavlar kondu.Ve önerinizin de içerdiği üzere başkanımız Ergenekon bey ve hatta ustamız Hasan Ünsaç dahil bu sınavlara girecek.
THY656
Selim Bilgin
İş gene uzamaya başladı, son kez ben açıklayayım. Flight Recorder'un bir özelligi de uçuşunuz sırasında uçuş kalitesini ölçen bir data recorder gibi çalışmasıdır. Buradaki puanlamanın şu anda herhangi bir yaptırımı yoktur. Ancak her pilot için kişisel uçuş kalitesini görmesini saglayarak onu disipline eder.
Biliniz ki checkride sırasında, Flight recorder'un kaydettigi datalar göz önüne alınır ve sınav başarı puanına direkt etki eder. Yakında sizde checkride imtahanına alacaksınız, oradaki uygulamayı görünce sanırım kafanızdaki soru işaretleri de kalkacaktır.
Sevgili Hakan Kaptan, hala aklınıza yatmayan noktalar ve farklı düşünceleriniz varsa, lütfen başka bir topic altında bunları tartışmaya açın. Çünkü bu konu başlıgı checkride a girecek kaptanlara fikirlerini sormak için degil, onları bilgilendirmek için açılmıştır.
A340 ile keyifli uçuşlar
Not: Selim Kardeşim selam bu arada
Kemal TOLU
1967/LTDA
Biliniz ki checkride sırasında, Flight recorder'un kaydettigi datalar göz önüne alınır ve sınav başarı puanına direkt etki eder. Yakında sizde checkride imtahanına alacaksınız, oradaki uygulamayı görünce sanırım kafanızdaki soru işaretleri de kalkacaktır.
Sevgili Hakan Kaptan, hala aklınıza yatmayan noktalar ve farklı düşünceleriniz varsa, lütfen başka bir topic altında bunları tartışmaya açın. Çünkü bu konu başlıgı checkride a girecek kaptanlara fikirlerini sormak için degil, onları bilgilendirmek için açılmıştır.
A340 ile keyifli uçuşlar

Not: Selim Kardeşim selam bu arada
Kemal TOLU
1967/LTDA
- THY656
- VIP Member
- Posts: 258
- Joined: 06 Jan 2003, 02:28
- Name: Selim BILGIN
- PID: 656
- Vatsim ID: 853361
- City: Aydin
- Location: Turkey
quote:Üzgünüm kaptanım ben de sizi anlamakta zorlandım.. İsterseniz yazdıklarımızı beraber baştan aşağı ve daha dikkatli, tekrar okuyalım.
Olsun Kemal bey birbirimizi anlamasak da geçinip gidiyoruz işte:)
Kemal kardeşim sağol selamın için.Benim için bu aralar sizin oraların enfes mutfağından içli köfte ye de ben de yemiş kadar olayım.Bizim buralarda böyle bir şans yok:)
THY656
Selim Bilgin
Olsun Kemal bey birbirimizi anlamasak da geçinip gidiyoruz işte:)
Kemal kardeşim sağol selamın için.Benim için bu aralar sizin oraların enfes mutfağından içli köfte ye de ben de yemiş kadar olayım.Bizim buralarda böyle bir şans yok:)
THY656
Selim Bilgin
Merhabalar,
Bu forumdaki ilk mesajım.
Yukarıdaki sorulara bir de şu eklenebilir, belki:
-Gidilen havaalanına kötü hava şartlarından dolayı inmenin mümkün olmadığı bir durumda, alternatif havaalanına giden rotayı belirlediniz mi?
Bu arada, kendimle ilgili biraz bilgi verirsem:
-iki yıldan fazla bir süredir fs2004'le tamamen offline uçuyordum. Online uçuş yapıldığını donanimhaber'de öğrendim. Oradan da diğer internet sitelerinden haberdar oldum. Okudukça çok keyif aldım.
Online uçuşa başladıktan sonra benim için asıl öğrenme süreci başladı. Umarım bilgiyle bu hobiyi devam ettiririm.
Ali Avşar
Bu forumdaki ilk mesajım.
Yukarıdaki sorulara bir de şu eklenebilir, belki:
-Gidilen havaalanına kötü hava şartlarından dolayı inmenin mümkün olmadığı bir durumda, alternatif havaalanına giden rotayı belirlediniz mi?
Bu arada, kendimle ilgili biraz bilgi verirsem:
-iki yıldan fazla bir süredir fs2004'le tamamen offline uçuyordum. Online uçuş yapıldığını donanimhaber'de öğrendim. Oradan da diğer internet sitelerinden haberdar oldum. Okudukça çok keyif aldım.
Online uçuşa başladıktan sonra benim için asıl öğrenme süreci başladı. Umarım bilgiyle bu hobiyi devam ettiririm.
Ali Avşar