Hold'da dikey seperasyon mesafesi

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
tsevim
Junior Member
Junior Member
Posts: 67
Joined: 13 Mar 2002, 13:14
Name: Taner Sevim
PID: 182
Location: Turkey
Contact:

De?erli arkadaşlarım,

Atc olmadı?ında iki uçak aynı noktada hold'a girmek zorunda kalırsa, örne?in Beykoz üzerinde ilk uçak 4000 feet'te holda girerse ikinci uçak kaç feette hold'a girmelidir. Cevaplar için şimdiden çok teşekkürler.

Taner Sevim

Edited by - tsevim on 11/09/2002 14:36:33
THY45
Technical Admin
Technical Admin
Posts: 322
Joined: 26 Oct 2001, 01:29
Name: Özgür Özden
PID: 45
Vatsim ID: 824586
City: Ankara
Location: Turkey

Merhaba

Cevabin dogrulugundan emin olmamakla birlikte sorunuzun cok guzel oldugunu soylemek isterim.

Benim bilgim 2000'er feet aralik seklinde.

Yani 6.000-8.000-10.000 seklinde ya da 5.000-7.000-9.000

Ayrica diger ucak holddan cikarken hold cikisini raporlarsa yukaridaki ucak da kalan bacaklarinda bir alt seviyeye inebilir diye dusunuyorum. Yani hem hold hem de decending ile holdun olmasi gereken irtifasina inebilir ki 3. ve 4. holda gireceklere irtifa acisindan kolaylik saglasin.

Ondeki ucakla (holddan cikmis) gerekli 15nm mesafe korunuyorsa holddan gerekli irtifaya alcaldiktan sonra cikabilir ya da yatay separasyon icin bir hold daha atabilir diyorum.

Sevgiler,


TK045 Ozgur Ozden
tsevim
Junior Member
Junior Member
Posts: 67
Joined: 13 Mar 2002, 13:14
Name: Taner Sevim
PID: 182
Location: Turkey
Contact:

Sayın Özgür Bey,
Cevaplarınız için teşekkürler.

Taner Sevim
Serdar Sualp

Degerli Pilot arkadaslarim,

"HOLDING PATTERN" uzerinde bekleme yapan ucaklar arasindaki dikey ayirim (yukseklik) en az 1,000 feet olabilir.

Saygilarimla
Serdar Sualp

Serdar Sualp
guclu
Rookie
Rookie
Posts: 39
Joined: 24 Sep 2001, 09:12
Location: Turkey

Ayrıca Ozgur'un dedigi gibi bekleme noktasinda stack uygulamasi varsa (birden fazla ucak bekliyorsa) en alt seviyedeki ucak ilk approach'a basliyacak ucaktir. Bu seviye bosaldigi zaman bir ust seviyedeki alta iner ancak dusuk irtifalarda yakit tuketimi ciddi oranda artan ucaklar (Concorde vb) bu uygulamanin disinda daha yuksek bir irtifada holdinge girer.

Ayrica eger bir ucak beklemeye alinacaksa ideali bunun pilota ucak descend`e baslamadan soylenmesidir. Bunun sebebi de yine jet ucaklarinin alcak irtifalarda fazla yakit tuketimidir.

Holdingdeki bir ucak ile en-route navigation yapan ucaklar arasinda lateral seperation yoksa en az 5dk lik ucus mesafesinin de korunmasi gereklidir.

Guclu Ulgenalp
PPL
Post Reply

Return to “Training Lounge”