De?erli arkadaşlarım,
Atc olmadı?ında iki uçak aynı noktada hold'a girmek zorunda kalırsa, örne?in Beykoz üzerinde ilk uçak 4000 feet'te holda girerse ikinci uçak kaç feette hold'a girmelidir. Cevaplar için şimdiden çok teşekkürler.
Taner Sevim
Edited by - tsevim on 11/09/2002 14:36:33
Hold'da dikey seperasyon mesafesi
-
- Technical Admin
- Posts: 322
- Joined: 26 Oct 2001, 01:29
- Name: Özgür Özden
- PID: 45
- Vatsim ID: 824586
- City: Ankara
- Location: Turkey
Merhaba
Cevabin dogrulugundan emin olmamakla birlikte sorunuzun cok guzel oldugunu soylemek isterim.
Benim bilgim 2000'er feet aralik seklinde.
Yani 6.000-8.000-10.000 seklinde ya da 5.000-7.000-9.000
Ayrica diger ucak holddan cikarken hold cikisini raporlarsa yukaridaki ucak da kalan bacaklarinda bir alt seviyeye inebilir diye dusunuyorum. Yani hem hold hem de decending ile holdun olmasi gereken irtifasina inebilir ki 3. ve 4. holda gireceklere irtifa acisindan kolaylik saglasin.
Ondeki ucakla (holddan cikmis) gerekli 15nm mesafe korunuyorsa holddan gerekli irtifaya alcaldiktan sonra cikabilir ya da yatay separasyon icin bir hold daha atabilir diyorum.
Sevgiler,
TK045 Ozgur Ozden
Cevabin dogrulugundan emin olmamakla birlikte sorunuzun cok guzel oldugunu soylemek isterim.
Benim bilgim 2000'er feet aralik seklinde.
Yani 6.000-8.000-10.000 seklinde ya da 5.000-7.000-9.000
Ayrica diger ucak holddan cikarken hold cikisini raporlarsa yukaridaki ucak da kalan bacaklarinda bir alt seviyeye inebilir diye dusunuyorum. Yani hem hold hem de decending ile holdun olmasi gereken irtifasina inebilir ki 3. ve 4. holda gireceklere irtifa acisindan kolaylik saglasin.
Ondeki ucakla (holddan cikmis) gerekli 15nm mesafe korunuyorsa holddan gerekli irtifaya alcaldiktan sonra cikabilir ya da yatay separasyon icin bir hold daha atabilir diyorum.
Sevgiler,
TK045 Ozgur Ozden
Degerli Pilot arkadaslarim,
"HOLDING PATTERN" uzerinde bekleme yapan ucaklar arasindaki dikey ayirim (yukseklik) en az 1,000 feet olabilir.
Saygilarimla
Serdar Sualp
Serdar Sualp
"HOLDING PATTERN" uzerinde bekleme yapan ucaklar arasindaki dikey ayirim (yukseklik) en az 1,000 feet olabilir.
Saygilarimla
Serdar Sualp
Serdar Sualp
Ayrıca Ozgur'un dedigi gibi bekleme noktasinda stack uygulamasi varsa (birden fazla ucak bekliyorsa) en alt seviyedeki ucak ilk approach'a basliyacak ucaktir. Bu seviye bosaldigi zaman bir ust seviyedeki alta iner ancak dusuk irtifalarda yakit tuketimi ciddi oranda artan ucaklar (Concorde vb) bu uygulamanin disinda daha yuksek bir irtifada holdinge girer.
Ayrica eger bir ucak beklemeye alinacaksa ideali bunun pilota ucak descend`e baslamadan soylenmesidir. Bunun sebebi de yine jet ucaklarinin alcak irtifalarda fazla yakit tuketimidir.
Holdingdeki bir ucak ile en-route navigation yapan ucaklar arasinda lateral seperation yoksa en az 5dk lik ucus mesafesinin de korunmasi gereklidir.
Guclu Ulgenalp
PPL
Ayrica eger bir ucak beklemeye alinacaksa ideali bunun pilota ucak descend`e baslamadan soylenmesidir. Bunun sebebi de yine jet ucaklarinin alcak irtifalarda fazla yakit tuketimidir.
Holdingdeki bir ucak ile en-route navigation yapan ucaklar arasinda lateral seperation yoksa en az 5dk lik ucus mesafesinin de korunmasi gereklidir.
Guclu Ulgenalp
PPL