Merhaba Arkadaşlar
Ben hiç yaşamadım ama içinizde bunu yaşayan var mı ?
Bunu sanal ortamda da yaşamak mümkün mü ?
Bir söylentiye göre Kırıkkale'de cephanelik ve silah fabrikasının olmasının sebebinin aslında hava sahasında boşluk olması ve uçakların bu sebeple hedefi tutturmalarının zor olduğu
Teşekkürler
THY 1989 Demir Han
Hava Boşluğu
-
- Average User
- Posts: 182
- Joined: 10 Nov 2006, 23:05
- Name: Ersin BOZKURT
- PID: 2937
- Vatsim ID: 1045773
- City: Izmir
- Location: Izmir
- Contact:
Bende bu yüzden silah fabrikasını Kırıkkkale de olduğunu duymuşdum, Fs de bir ara denemek lazım aslıdna gerçi var mı yok mu onuda bilmiyorum.
yoksa da bazı eklentilerle uydururuz. (tabi böyle bir eklenti paketi varsa
)
Ersin Bozkurt


Ersin Bozkurt
- THY166
- VIP Member
- Posts: 236
- Joined: 17 Mar 2004, 20:00
- Name: Fatih KOZ
- PID: 166
- Vatsim ID: 832838
- City: Antalya
- Location: Antalya , Turkey
- Contact:
Böyle birşey fiziksel olarak gerçek olsa bile simde olabileceğini hiç sanmıyorum ...
Bildiğim kadarı ile "havanın olmadığı" ya da "havanın boş olduğu" bir yer zaten yok ve olamıyor , bizim halk içinde "hava boşluğu" dediğimiz olay aslında havanın normal seyrinin aksine çok farklı (yatay-dikey) hareketlilik göstermesi .
"Uçak hava boşluğuna girdi , birden 100 feet aşağı düştük" denilen olayda aslında bir "boşluk" yoktur , uçak sadece kanatlarından akıp giden havanın o bölgede ani olarak yön değiştirmesi , yatay konumdan bir anda dikey konuma geçmesi neticesinde ani bir çöküş yaşamıştır . ( Gece gece çok iyi anlatamadım farkındayım , idare ediverin ve kusuruma bakmayın )
Velhasıl Kırıkkale olayı bana biraz "şehir efsanesi" gibi geldi ;)
Emniyetli uçuşlar
B. Fatih Koz
[ Tevellut 1978 , LTAI ]
Bildiğim kadarı ile "havanın olmadığı" ya da "havanın boş olduğu" bir yer zaten yok ve olamıyor , bizim halk içinde "hava boşluğu" dediğimiz olay aslında havanın normal seyrinin aksine çok farklı (yatay-dikey) hareketlilik göstermesi .
"Uçak hava boşluğuna girdi , birden 100 feet aşağı düştük" denilen olayda aslında bir "boşluk" yoktur , uçak sadece kanatlarından akıp giden havanın o bölgede ani olarak yön değiştirmesi , yatay konumdan bir anda dikey konuma geçmesi neticesinde ani bir çöküş yaşamıştır . ( Gece gece çok iyi anlatamadım farkındayım , idare ediverin ve kusuruma bakmayın )
Velhasıl Kırıkkale olayı bana biraz "şehir efsanesi" gibi geldi ;)
Emniyetli uçuşlar
B. Fatih Koz
[ Tevellut 1978 , LTAI ]
-
- Senior Member
- Posts: 477
- Joined: 11 Apr 2004, 23:23
- Name: Buğra Oğuzülgen
- PID: 1125
- Location: Turkey
Pilotlar zaten Weather Radar aracılığı ile havayı sürekli takip eder haldedirler,gerektiğinde bulutların etrafından uçarlar vs.,uçağın girdiği türbülanslar ise weather radar da görünmeyen gizli türbülanslardır.Bir kokpit uçuşunda kaptanım aynen bu şekilde dile getirmişti.
------------------------
Buğra Oğuzülgen - FlyTHY Boeing Fleet Chief & Check Captain - PID 1125
VirtualPlanePictures.net Ex-Administrator

------------------------
Buğra Oğuzülgen - FlyTHY Boeing Fleet Chief & Check Captain - PID 1125
VirtualPlanePictures.net Ex-Administrator

Bu hava boşluğu(turbulans) olayını bir ara merak etmiştim ve araştırdım. Bildiğim kadarıyla alçak basınç ile yüksek basınçların birleştiği yerlerde oluyor.
Bunu güncel olarak takip edebilirsiniz. Özellikle aşağıdaki sitede verilen yerlerde uçuş yapmıştım ve uçuş yaptığımda turbulanslara rastladım.
http://www.turbulenceforecast.com/europe.php
Bunu güncel olarak takip edebilirsiniz. Özellikle aşağıdaki sitede verilen yerlerde uçuş yapmıştım ve uçuş yaptığımda turbulanslara rastladım.
http://www.turbulenceforecast.com/europe.php
Last edited by artuncs on 26 Jun 2014, 11:30, edited 1 time in total.
Reason: Resim Linki aktif olmadigi icin silinmistir
Reason: Resim Linki aktif olmadigi icin silinmistir
- THY656
- VIP Member
- Posts: 258
- Joined: 06 Jan 2003, 02:28
- Name: Selim BILGIN
- PID: 656
- Vatsim ID: 853361
- City: Aydin
- Location: Turkey
İster adı "hava boşluğu" olsun isterse "türbülans" ve hatta ingilizce "air pocket-air hole " olsun ben bir meteorolojik olayın bir coğrafik yere fikse olduğunu fizik bilmine aykırı görüyorum.Bunun aksini ispatlıyacak bilimsel bir kanıtın olduğunu sanmıyorum.
Ayrıca fabrikanın kurulduğu 1935 yılında bu fizik olayının ülkemizde ne derece bilindiği de ayrı bir soru.
Benim aklıma takılan ülkemizin 21.yy'da hala HURAFE'lerden başını kurtamamış olduğu...
THY656
Selim Bilgin
A3XX virtual Inst.rating
Ayrıca fabrikanın kurulduğu 1935 yılında bu fizik olayının ülkemizde ne derece bilindiği de ayrı bir soru.
Benim aklıma takılan ülkemizin 21.yy'da hala HURAFE'lerden başını kurtamamış olduğu...
THY656
Selim Bilgin
A3XX virtual Inst.rating
-
- Newbie
- Posts: 1
- Joined: 11 Apr 2008, 05:49
- Location: Turkey
Merhaba,
Hava boşluğu yani türbülans diye tabir edilen durum rüzgarın ya da hava hareketlerinin yatay veya dikey düzlemde ani şekilde yön değiştirmesinden dolayı ortaya çıkan hava akış düzlemindeki kesintilerdir.
Şöyle bi örnek verebiliriz, havanın yerden gökyüzüne doğru belli katmanları olduğu gibi sıcaklığa göre de katmanlandırılabilirler. Günün erken saatlerinde farzedelim LTBA 36 pistinden kalkışta 3000 feeti geçmeden rüzgarın yönünü 180 derece değişmiş bulabilirsiniz. Bu da sıcaklık ve dolayısıyla basınç farkından kaynaklanaca ve bunu da türbülans olarak adlandıracağız. Tabi bu çok basitleştirilmiş hali...
Türbülans sadece basınç kütleleri arasında oluşmaz. Bir alçak basıncn ortasında havanın çok hızlı yükselip ani soğuması ve ağırlaşması durumunda yere doğru çökmesi de size kuvvetli bir türbülans olarak yansıyabilir... Aslında weather radarda arkadaşlarımın dediği gibi bunları "tahmin" etmek mümkün olabiliyor.
Bu ve buna benzer çok farklı sebeleri olabilen türbülanslı yani kesintili akımlar olabilir. Peki neden pilotlar bu konuda uyarılmıyorlar?
Havacılıkta herşeyde olduğu gibi türbülansında kategorileri mevcuttur ve tanımlanmıştır. Bunlar light, moderate ve Severe dır. Significant Weather Chartlarda moderate ve severe türbülans beklentilerini ifade eden rota boyunuzda sizi ilgilendirebilecek kesimleri bulabilir ve kaçınabilirsiniz. Light to moderate türbülanslar genellikle operasyonu tehlikeye sokmayacakları için göz ardı edilebilirler.Ama tanım olarak da severe turbülansa girmek çok büyük olasılıkla kontrol hakimiyetinizin kaybolması anlamına gelecektir. Bunlar haricinde CAT ler yani " Clear Air Turbulence" ler vardır ki bunların da bir çoğu significant weather Chartlarda "tahmin edilir"... Genellikle Jet streamlerin altlarında veya üstlerinde gözükürler diye bi genelleme yapsam yanlış olmaz sanırım
Bunun haricinde olay tamamen Pilot raporlarıyla tutulur. Farzedelim uçuşunuzu planlarken bütün chartlara baktınız herşeyi kontrol ettiniz rota üzerinde sizi etkileyecek bir türbülans yok... uçuşunuza başladınız A noktasında FL 300 de moderate seviyede ( tanımına uygun olarak
) bir türbülansla, hava boşluğuyla karşılaştınız... A noktasında bağlı olduğunuz Centera bulunduğunuz mevkide bir CAT olduğunu ya da moderate turbulans olduğunu rapor edersiniz. Yanıtı genellikle bu turbulansın rapor altına alındığını teşekkür ettiklerini ve seviye değişikliği talep edip etmediğiniz şeklinde olacaktır. Eğer talep ederseniz 280 e alçalabilir ya da 320 ye çıkabilirsiniz o seviyede türbülans olmayabilir... Ya da sizin gibi bir başka ekip 320 de aynı mevkide bir türbülans rapor etmiş olabilir vs. vs.
Kırıkkale hakkında bir bilgim yok
Ama çok mantıklı gelmediğini söyleyebilirim... Tek olasılık thermal türbülans olasılığıdır ama o da her zman olmaz ya da yerden çok yükseklerde olmayacaktır. Zannediyorum FS2009 da create a thermal diye bi bölüm olması lazım, isterseniz kırıkkale üzerinde kendinize kuvvetli bi thermal yaratıp bunu deneyebilirsiniz sanırım
Umarım az da olsa yararlı olur...
İyi uçuşlar
A. Boğaç Yoldaş
CPL/IR MEL / Atpl Frozen
3123
Hava boşluğu yani türbülans diye tabir edilen durum rüzgarın ya da hava hareketlerinin yatay veya dikey düzlemde ani şekilde yön değiştirmesinden dolayı ortaya çıkan hava akış düzlemindeki kesintilerdir.
Şöyle bi örnek verebiliriz, havanın yerden gökyüzüne doğru belli katmanları olduğu gibi sıcaklığa göre de katmanlandırılabilirler. Günün erken saatlerinde farzedelim LTBA 36 pistinden kalkışta 3000 feeti geçmeden rüzgarın yönünü 180 derece değişmiş bulabilirsiniz. Bu da sıcaklık ve dolayısıyla basınç farkından kaynaklanaca ve bunu da türbülans olarak adlandıracağız. Tabi bu çok basitleştirilmiş hali...
Türbülans sadece basınç kütleleri arasında oluşmaz. Bir alçak basıncn ortasında havanın çok hızlı yükselip ani soğuması ve ağırlaşması durumunda yere doğru çökmesi de size kuvvetli bir türbülans olarak yansıyabilir... Aslında weather radarda arkadaşlarımın dediği gibi bunları "tahmin" etmek mümkün olabiliyor.
Bu ve buna benzer çok farklı sebeleri olabilen türbülanslı yani kesintili akımlar olabilir. Peki neden pilotlar bu konuda uyarılmıyorlar?
Havacılıkta herşeyde olduğu gibi türbülansında kategorileri mevcuttur ve tanımlanmıştır. Bunlar light, moderate ve Severe dır. Significant Weather Chartlarda moderate ve severe türbülans beklentilerini ifade eden rota boyunuzda sizi ilgilendirebilecek kesimleri bulabilir ve kaçınabilirsiniz. Light to moderate türbülanslar genellikle operasyonu tehlikeye sokmayacakları için göz ardı edilebilirler.Ama tanım olarak da severe turbülansa girmek çok büyük olasılıkla kontrol hakimiyetinizin kaybolması anlamına gelecektir. Bunlar haricinde CAT ler yani " Clear Air Turbulence" ler vardır ki bunların da bir çoğu significant weather Chartlarda "tahmin edilir"... Genellikle Jet streamlerin altlarında veya üstlerinde gözükürler diye bi genelleme yapsam yanlış olmaz sanırım

Bunun haricinde olay tamamen Pilot raporlarıyla tutulur. Farzedelim uçuşunuzu planlarken bütün chartlara baktınız herşeyi kontrol ettiniz rota üzerinde sizi etkileyecek bir türbülans yok... uçuşunuza başladınız A noktasında FL 300 de moderate seviyede ( tanımına uygun olarak

Kırıkkale hakkında bir bilgim yok


Umarım az da olsa yararlı olur...
İyi uçuşlar
A. Boğaç Yoldaş
CPL/IR MEL / Atpl Frozen
3123