Merhaba.
Bazı ucuslarımda bu goruntulere denk geliyorum.Bu neden kaynaklanır.Sorum teknık arıza tarzı degıl aksıne bulutların boyle olmasına neden olan durum nedır.Ve ucak bu bulutların arasına gırdıgınde herhangi bir tehlike olurmu.Cunku ıcınden yada yanından gecerken ınanılmaz bır sallantı oluyor.
Saygılarımla
Safak ERBİL
THY7246
Gökyüzünde bu durum ne anlama gelir?
Sanırım bunlar CB bulutlarıdır.Kısaca içine kesinlikle uçak sokulmaz:)
http://en.wikipedia.org/wiki/Cumulonimbus
Edit: DHMİ nin meteoroloji kitabından "CUMULONIMBUS (Cb); dağ ve kuleler biçiminde, büyük bir uzanışa
sahip yoğun ve koyu renkli bir buluttur.Üst kısımları genellikle düz, lifli veya
çizgili bir görünüme sahiptir.Genellikle devamlılığı olmayan bulutun etrafından
dolaşılması en iyi seçenektir.Tabanı genellikle 3000 Feet ya da daha az olan bu
bulutun dikey kalınlığı ise 15000 feet ile 30000 feet arasında değişmektedir.
Bununla birlikte özellikle tropikal bölgelerde bulutunkalınlığı 60000 feete kadar
ulaşabilir. Bulut altında ve içerinde sağnak yağmur, kar veya dolu şeklindeki
şiddetli yağış nedeniyle görüş çok düşüktür. En önemli özelliği kuvvetli dikine
akımlar ve hamleli rüzgarlar olan bulut, içerisinde var olan şiddetli türbülans,
düşük görüş koşulları ve özellikle 0 C ile eksi 18 C sıcaklık aralığında oluşan
çok kuvvetli buzlanma nedeniyle hava araçları açısından son derece tehlikeli bir
buluttur."

http://en.wikipedia.org/wiki/Cumulonimbus
Edit: DHMİ nin meteoroloji kitabından "CUMULONIMBUS (Cb); dağ ve kuleler biçiminde, büyük bir uzanışa
sahip yoğun ve koyu renkli bir buluttur.Üst kısımları genellikle düz, lifli veya
çizgili bir görünüme sahiptir.Genellikle devamlılığı olmayan bulutun etrafından
dolaşılması en iyi seçenektir.Tabanı genellikle 3000 Feet ya da daha az olan bu
bulutun dikey kalınlığı ise 15000 feet ile 30000 feet arasında değişmektedir.
Bununla birlikte özellikle tropikal bölgelerde bulutunkalınlığı 60000 feete kadar
ulaşabilir. Bulut altında ve içerinde sağnak yağmur, kar veya dolu şeklindeki
şiddetli yağış nedeniyle görüş çok düşüktür. En önemli özelliği kuvvetli dikine
akımlar ve hamleli rüzgarlar olan bulut, içerisinde var olan şiddetli türbülans,
düşük görüş koşulları ve özellikle 0 C ile eksi 18 C sıcaklık aralığında oluşan
çok kuvvetli buzlanma nedeniyle hava araçları açısından son derece tehlikeli bir
buluttur."

-
- Senior Member
- Posts: 312
- Joined: 11 Sep 2004, 17:45
- Name: Alper Oğuz
- PID: 0000
- Vatsim ID: 0000
- City: Istanbul
- Contact:
Şafak kaptan merhaba,
Hemen hiç uzun mesafeli/okyanus aşırı uçmadığımdan bu şekilde kümülüslerle karşılaşmamıştım. İçine girildiğinde A/P devre dışı kalıyor derken, limitlerin dışına çıkılması nedeniyle VNAV disconnect vb durum mu oluyor?
Bir de meteorolojide ORAJ olarak geçen bulutlar da bunlar mıdır?
teşekkürler
Alper Oğuz
THY1237
alperoguz at gmail nokta com
Hemen hiç uzun mesafeli/okyanus aşırı uçmadığımdan bu şekilde kümülüslerle karşılaşmamıştım. İçine girildiğinde A/P devre dışı kalıyor derken, limitlerin dışına çıkılması nedeniyle VNAV disconnect vb durum mu oluyor?
Bir de meteorolojide ORAJ olarak geçen bulutlar da bunlar mıdır?
teşekkürler
Alper Oğuz
THY1237
alperoguz at gmail nokta com
-
- Average User
- Posts: 136
- Joined: 31 Dec 2006, 21:03
- Name: Safak ERBIL
- PID: 2246
- Location: Istanbul
Alper Kaptanım
Size yanlış bilgi vermek istemem (değerli hocalarım varken) ama basıma herzaman gelen bir durumu soyle acıklayabılırım.Sizinde dediginiz gibi uzun mesafeli ucuslarda bu tip bulut kumelerini goruyorum.İlk basta aktive sky ın hatalı oldugunu zannediyordum.Ancak bu bulut kumelerinin arasından yada icinden gectigimde ucakta inanilmaz derece bir sarsinti meydana geliyor ve A/P ve LNAV devre dısı kalıyor.Artik bu tarz bulut kumeleri gordugumde kendim hdg ile cevresinden dolasiyorum.yada yukselmeye gayret ediyorum.Umarım sorunuza cevap verebilmisimdir.
Saygılarımla
Safak ERBİL
THY7246
Size yanlış bilgi vermek istemem (değerli hocalarım varken) ama basıma herzaman gelen bir durumu soyle acıklayabılırım.Sizinde dediginiz gibi uzun mesafeli ucuslarda bu tip bulut kumelerini goruyorum.İlk basta aktive sky ın hatalı oldugunu zannediyordum.Ancak bu bulut kumelerinin arasından yada icinden gectigimde ucakta inanilmaz derece bir sarsinti meydana geliyor ve A/P ve LNAV devre dısı kalıyor.Artik bu tarz bulut kumeleri gordugumde kendim hdg ile cevresinden dolasiyorum.yada yukselmeye gayret ediyorum.Umarım sorunuza cevap verebilmisimdir.
Saygılarımla
Safak ERBİL
THY7246
-
- Average User
- Posts: 182
- Joined: 10 Nov 2006, 23:05
- Name: Ersin BOZKURT
- PID: 2937
- Vatsim ID: 1045773
- City: Izmir
- Location: Izmir
- Contact:
Ben daha önce hiç böyle bir durumla karşılaşmadım ama açıkcası öğrendiğim iyi oldu, karşılaşırsam, en azından ne yapabileceğimi önceden biliyorum,
Peki Şafak kaptan bu bulutlar Active Sky dan mı yoksa Default Fs den mi geliyor, bir birlgin var mı? Acitive Sky dan ise, Defaultda da var mıdır? merak ettiğim husus bu?
Saygılar,
Ersin Bozkurt

Peki Şafak kaptan bu bulutlar Active Sky dan mı yoksa Default Fs den mi geliyor, bir birlgin var mı? Acitive Sky dan ise, Defaultda da var mıdır? merak ettiğim husus bu?
Saygılar,
Ersin Bozkurt
-
- Junior Member
- Posts: 68
- Joined: 26 May 2002, 19:47
- Name: Hasan UNSAC
- PID: 0000
- Location: Ankara
Arkadaslar,
Ervatan kardesimin acikladigi gibi bunlar CUMULONIMBUS (Cb) dedigimiz olusumlardir. Yaklasildiginda buzlanma ve asiri turbulans'a neden olduklarindan bunlarin en az 20 ila 40nm acigindan gecilmesi gerekir. Bu bulutlar cok uzun sure olusumlarini devam ettirmezler genelde, tam olusumlarindan 20 dakika ila 1 saat icerisinde patlarlar (dagilirlar), haraket ettikleri yonu de ustteki ince uzun, ors dedigimiz seklin uc tarafina dogru (uzun tarafina dogru) haraket ederler, yukaridaki resimde sag tarafa dogru haraket etmekte olduklarini goruyoruz, bunu bilmek bize sagdan degilde mumkunse hareket istikametlerinin ters tarafindan yani ucaga gore sol taraftan gecmenin daha dogru olacagini gosterir.
Cocpit'deki WX radarinda da bu CB'lerin cekirdegi Koyu kirmizi (Magenda) renginde gorulur.
Sevgiyle kalin
Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC Sen.Controller
FlyThy212
hunsac@trvacc.org
Ervatan kardesimin acikladigi gibi bunlar CUMULONIMBUS (Cb) dedigimiz olusumlardir. Yaklasildiginda buzlanma ve asiri turbulans'a neden olduklarindan bunlarin en az 20 ila 40nm acigindan gecilmesi gerekir. Bu bulutlar cok uzun sure olusumlarini devam ettirmezler genelde, tam olusumlarindan 20 dakika ila 1 saat icerisinde patlarlar (dagilirlar), haraket ettikleri yonu de ustteki ince uzun, ors dedigimiz seklin uc tarafina dogru (uzun tarafina dogru) haraket ederler, yukaridaki resimde sag tarafa dogru haraket etmekte olduklarini goruyoruz, bunu bilmek bize sagdan degilde mumkunse hareket istikametlerinin ters tarafindan yani ucaga gore sol taraftan gecmenin daha dogru olacagini gosterir.
Cocpit'deki WX radarinda da bu CB'lerin cekirdegi Koyu kirmizi (Magenda) renginde gorulur.
Sevgiyle kalin
Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC Sen.Controller
FlyThy212
hunsac@trvacc.org
-
- Newbie
- Posts: 17
- Joined: 30 Nov 2006, 12:00
- Location: Turkey
- Contact:
quote:Originally posted by 1237
Şafak kaptan merhaba,
Bir de meteorolojide ORAJ olarak geçen bulutlar da bunlar mıdır?
teşekkürler
Alper Oğuz
THY1237
alperoguz at gmail nokta com
selamlar, ORAJ yıldırım demektir. herhangi bir bulut çeşidi değildir. http://tr.wikipedia.org/wiki/Bulut adresinde bulut çeşitleri ile ilgili kısa bir türkçe kaynak bulabilirsiniz.
sevgiler,


Tuna Bilgi
Pegasus Virtual
Şafak kaptan merhaba,
Bir de meteorolojide ORAJ olarak geçen bulutlar da bunlar mıdır?
teşekkürler
Alper Oğuz
THY1237
alperoguz at gmail nokta com
selamlar, ORAJ yıldırım demektir. herhangi bir bulut çeşidi değildir. http://tr.wikipedia.org/wiki/Bulut adresinde bulut çeşitleri ile ilgili kısa bir türkçe kaynak bulabilirsiniz.
sevgiler,


Tuna Bilgi
Pegasus Virtual
quote:haraket ettikleri yonu de ustteki ince uzun, ors dedigimiz seklin uc tarafina dogru (uzun tarafina dogru) haraket ederler, yukaridaki resimde sag tarafa dogru haraket etmekte olduklarini goruyoruz, bunu bilmek bize sagdan degilde mumkunse hareket istikametlerinin ters tarafindan yani ucaga gore sol taraftan gecmenin daha dogru olacagini gosterir.
Hasan Hocam,
Herzamanki gibi, degerli bilgilerinizi bizlerle paylasıyorsunuz, yukarıda alıntı yaptıgım bölüm, yeni birsey ögrenmemi sagladı,sagolun hocam
Saygılar
Kemal TOLU
Hasan Hocam,
Herzamanki gibi, degerli bilgilerinizi bizlerle paylasıyorsunuz, yukarıda alıntı yaptıgım bölüm, yeni birsey ögrenmemi sagladı,sagolun hocam
Saygılar
Kemal TOLU