30 bence çok düşük. Baya bi sineğin yağını çıkarıyorlar anlaşılan.
Yüksek irtifalarda otm. tırmanmayı çok yavaş yapıyordur herhalde.
Ben PMDG de 738 'i hep MTOW ile yada max. iniş ağırlığına göre yüklüyorum. CI 'i düşük tutunca korkunç hantal oluyor.
Cost Index
-
- Newbie
- Posts: 17
- Joined: 11 Jul 2005, 16:58
- Location: Turkey
- Contact:
THY'da 737 lerin tümünde 30 standarttır diye biliyorum ben.
Biz direk FlyTHY için bir Cost Index belirlesek olmazmı? Böylece daha gerçekçi olur.
"If you don't like something, change it.If you can't, then change yourself."
Efe Do?an TK957
efedogan@gmail.com
Biz direk FlyTHY için bir Cost Index belirlesek olmazmı? Böylece daha gerçekçi olur.
"If you don't like something, change it.If you can't, then change yourself."
Efe Do?an TK957
efedogan@gmail.com
oda güzel..
Ben bi ara pmdg nin load managerdan yüksüz bir 738 ayarlayıp, (hatta oda yetmiyordu imkan olsa koltuklarıda söktürecektim) adana istanbul denemiştim bir kaç kere. ci30, derecated TO, reduced clmb ve çok düşük varyo ile descent yapmıştım..1 holda "belki" yetecek yakıt vardı. her nekadar fmc yakıt yetmiyecek desede, yettirdim.. biraz gerçek dışı oldu ama denemek istedim.. kağıdı bulamadım şimdilik,fakat bulunca burya rakamları yazacağım
Mehmet Ali Rende
THY976
KMIA
Ben bi ara pmdg nin load managerdan yüksüz bir 738 ayarlayıp, (hatta oda yetmiyordu imkan olsa koltuklarıda söktürecektim) adana istanbul denemiştim bir kaç kere. ci30, derecated TO, reduced clmb ve çok düşük varyo ile descent yapmıştım..1 holda "belki" yetecek yakıt vardı. her nekadar fmc yakıt yetmiyecek desede, yettirdim.. biraz gerçek dışı oldu ama denemek istedim.. kağıdı bulamadım şimdilik,fakat bulunca burya rakamları yazacağım

Mehmet Ali Rende
THY976
KMIA
-
- Junior Member
- Posts: 53
- Joined: 16 Dec 2007, 17:18
- Name: Deha BOZKAYA
- PID: 2719
- Location: Turkey
Seyir irtifam FL300'ün üstünde ise 30,altında ise 50 giriyorum.Örneğin LTBA-LTAC uçuşlarımda FL250'nin üzerine çıkamadığımdan Cost Index 50,eğer baş taraftan rüzgar alıyorsam 80 bile girdiğim oluyor.Herşey para değil,zaman da değerli 
Not:PMDG 737-800de yolcu sayısı 150,her yolcunun max.20kg bagajı olsa,150x20:3000kg.kargo ağırlığı yüklü olacak şekilde uçuyorum.
Facebook'u bırakalım,Eurobook'a bakalım...
Deha BOZKAYA
PID:2719
[img=left]http://www.euro-book.net/indicator/2/deha.png[/img=left]

Not:PMDG 737-800de yolcu sayısı 150,her yolcunun max.20kg bagajı olsa,150x20:3000kg.kargo ağırlığı yüklü olacak şekilde uçuyorum.
Facebook'u bırakalım,Eurobook'a bakalım...
Deha BOZKAYA
PID:2719
[img=left]http://www.euro-book.net/indicator/2/deha.png[/img=left]
-
- Rookie
- Posts: 34
- Joined: 17 Oct 2006, 01:17
- Name: Cevat ADAPAZARLI
- PID: 2152
- Location: Turkey
- Contact:
quote:Originally posted by 976
oda güzel..
Ben bi ara pmdg nin load managerdan yüksüz bir 738 ayarlayıp, (hatta oda yetmiyordu imkan olsa koltuklarıda söktürecektim) adana istanbul denemiştim bir kaç kere. ci30, derecated TO, reduced clmb ve çok düşük varyo ile descent yapmıştım..1 holda "belki" yetecek yakıt vardı. her nekadar fmc yakıt yetmiyecek desede, yettirdim.. biraz gerçek dışı oldu ama denemek istedim.. kağıdı bulamadım şimdilik,fakat bulunca burya rakamları yazacağım
Mehmet Ali Rende
THY976
KMIA
ZFW 41.2
Fakat take off perfte fmc nin girilen zfw degerine gore otomatik olarak cıkardıgı nose up degerini Throttle goruntusunu alarak set etmeniz gerekir.
Eger bu uyumu yakalayabilirseniz FF1.60-1.80 seviyelerinde +3900 gibi bir tırmanma yakalanabiliyor.
Iyi ucuslar.
CEVAT ADAPAZARLI
DRD111
oda güzel..
Ben bi ara pmdg nin load managerdan yüksüz bir 738 ayarlayıp, (hatta oda yetmiyordu imkan olsa koltuklarıda söktürecektim) adana istanbul denemiştim bir kaç kere. ci30, derecated TO, reduced clmb ve çok düşük varyo ile descent yapmıştım..1 holda "belki" yetecek yakıt vardı. her nekadar fmc yakıt yetmiyecek desede, yettirdim.. biraz gerçek dışı oldu ama denemek istedim.. kağıdı bulamadım şimdilik,fakat bulunca burya rakamları yazacağım

Mehmet Ali Rende
THY976
KMIA
ZFW 41.2
Fakat take off perfte fmc nin girilen zfw degerine gore otomatik olarak cıkardıgı nose up degerini Throttle goruntusunu alarak set etmeniz gerekir.
Eger bu uyumu yakalayabilirseniz FF1.60-1.80 seviyelerinde +3900 gibi bir tırmanma yakalanabiliyor.
Iyi ucuslar.
CEVAT ADAPAZARLI
DRD111