Sevgili Sanal Pilot Kardeşlerim,
Serden kardeşimizin verdiği rakamlar belli bir performansta uçan tayareler içindir ve rüzgarın "0" (sıfır) olduğu koşullarda geçerlidir. Zira Alçalma varyoları ile yer hızı arasında direkt ilişki vardır. Burada verilen rakamları anlamak ve hazmetmek için biraz uçuş teorisi bilgisi gerekir. Siz bu başlık altında verilen bilgileri mutlaka bilin. Ancak şunu da unutmayın ki bu bilgiler değişik hava şartlarında değişecektir. Örneğin rüzgar altında uçarken kuyruktan 20 kts. arka rüzgarı alıyorsanız, son yaklaşma bacağında bu rüzgar size karşıdan 20 kts. olarak gelecektir. Böyle bir hava şartında yukarıda verilen alçalma varyoları ve zamanlara uyarsanız piste ulaşamaz, kısa kalırsınız.
Bu konu ile ilgili olarak şimdilik daha fazla detaya girmiyorum. Son olarak şunu söylemek isterim. Alçalma ve yaklaşma profillerinde pilotun dikkat etmesi gereken işari hız, alçalma süratiş flap rejimleri gibi hususlar profilin kendisine, tayyarenin performansına ve meteorolojik koşullara göre değişkenlik gösterecektir.
Sevgilerimle
Serdar Sualp
Alcalma Profili-Circle to Land (Updated)
TRde varmi bilmiyorum ama genelde hava alaninda VOR varsa pek circle to land yapmiyorum ben, ya DME-ARC veriyorlar, yada direct VOR.... bazi yerlerde tabii circle to land yapiyoruz (ornegin KBCT 23 VOR-A)
yerine gore degisiyor, circle to land eglenceli
tabii bu arada circle to land yapabilmeniz icin hep pisti goruyor olmalisiniz. eger pisti kaybedersineniz, miss apporoach yapip tekrar denemeniz lazim.
Emir Yildiz
Commercial FAA Pilot
yerine gore degisiyor, circle to land eglenceli

tabii bu arada circle to land yapabilmeniz icin hep pisti goruyor olmalisiniz. eger pisti kaybedersineniz, miss apporoach yapip tekrar denemeniz lazim.
Emir Yildiz
Commercial FAA Pilot