Cessna 421c ile VATSIM ortaminda ucabilmek icin bir kac sorum var;
1- Bati apronundan direk olarak 18/36 ya girerek kalkis yapmak mümkünmü? (Kavsak kalkisi deniyormus galiba)
2- GA tipi ucaklara SID/STAR uygulattiriliyormu?
3- VFR ucusdada Kalkis inis alanlari disinda bir ucus rotasi ve yüksekligi Flight Planda veriliyormu?
4- SID uygulamasi mecbur degilse pist basi dogrultusunda bellibir irtifaya kadar gitme zorunlulgu varmi? Yoksa kalkistan hemen sonra istedigim basa dönebiliyormuyum?
Tesekkürler.
GA ile ONLINE ucus
Ferdi bey,
Soze, TRVACC olarak, sizi "ONLINE" ucarken gormekten duyacagimiz memnuniyeti ifade etmekle baslamak isterim.
1- Cessna 421C ucagi ile Bati apronundan kavsak kalkisi yapmak Pilot mesuliyetinde mumkundur. Ancak, Density Altutude'nin yuksek oldugu sicak ve rutubetli hava kosullarinda ucagin azami kalkis agirliginda 36R tarafina kalkisi riskli olabilir.
2- VFR ucuslar disinda tum ucaklara SID/STAR uygulamasi yaptirilabilir. Ancak Pilot'un bu uygulamalari kabul etmeme hakki saklidir. O takdirde bu ucagin yaklasma ve kalkisi diger trafikler nedeniyle ATC'nin uygun gorecegi ana kadar ertelenebilir.
3- VFR ucuslarda da mutlaka bir ucus plani (kontrol noktalari ve irtifa dahil) verilir. Boylelikle kaza krim aninda arama kurtarma calismalari suratle ve dogru bolgede yapilabilir.
4- SID uygulamasi sadece IFR trafikler icindir. SID ile kalkis yapmayan bir ucak IFR kosullarda ATC nin kontrolunda radar vektor ve irtifa talimatlariyla ucabilir. VFR trafikler ise yine ATC talimatlariyla pist dogrultusunu terk ederler. VFR trafikler genellikle "Kalkistan sonra saga/sola donusle .....serbest" seklinde talimat alirlar. Bu durumda ucak kalkistan sonra once emniyet irtifasini alip sonra donuse baslayacaktir. ATC hizmetinin mevcut olmadigi meydanlarda ise mania ve engelleri de goz onune alarak bir yone donmeden once pist dogrultusunda emniyet irtifasina kadar tirmanmak iyi bir pilotaj ornegidir.
Saygilarimla
Serdar Sualp
Soze, TRVACC olarak, sizi "ONLINE" ucarken gormekten duyacagimiz memnuniyeti ifade etmekle baslamak isterim.
1- Cessna 421C ucagi ile Bati apronundan kavsak kalkisi yapmak Pilot mesuliyetinde mumkundur. Ancak, Density Altutude'nin yuksek oldugu sicak ve rutubetli hava kosullarinda ucagin azami kalkis agirliginda 36R tarafina kalkisi riskli olabilir.
2- VFR ucuslar disinda tum ucaklara SID/STAR uygulamasi yaptirilabilir. Ancak Pilot'un bu uygulamalari kabul etmeme hakki saklidir. O takdirde bu ucagin yaklasma ve kalkisi diger trafikler nedeniyle ATC'nin uygun gorecegi ana kadar ertelenebilir.
3- VFR ucuslarda da mutlaka bir ucus plani (kontrol noktalari ve irtifa dahil) verilir. Boylelikle kaza krim aninda arama kurtarma calismalari suratle ve dogru bolgede yapilabilir.
4- SID uygulamasi sadece IFR trafikler icindir. SID ile kalkis yapmayan bir ucak IFR kosullarda ATC nin kontrolunda radar vektor ve irtifa talimatlariyla ucabilir. VFR trafikler ise yine ATC talimatlariyla pist dogrultusunu terk ederler. VFR trafikler genellikle "Kalkistan sonra saga/sola donusle .....serbest" seklinde talimat alirlar. Bu durumda ucak kalkistan sonra once emniyet irtifasini alip sonra donuse baslayacaktir. ATC hizmetinin mevcut olmadigi meydanlarda ise mania ve engelleri de goz onune alarak bir yone donmeden once pist dogrultusunda emniyet irtifasina kadar tirmanmak iyi bir pilotaj ornegidir.
Saygilarimla
Serdar Sualp
Serdar bey ilginize teekkürler,
konusmalar burdada Ingilizce herhalde. Peki kavak kalkis izni terimi Ingilizcede nasil söyleniyor.
Insallah en kisa zamanda ONLINE 421c olarak uçma ümidiyle.
konusmalar burdada Ingilizce herhalde. Peki kavak kalkis izni terimi Ingilizcede nasil söyleniyor.
Insallah en kisa zamanda ONLINE 421c olarak uçma ümidiyle.
Cpt Fvefa Cessna 421C Wind is 340/12 Knots Cleared for intersection takeoff runway 36R
have a nice flight
have a nice flight
Ferdi bey,
Pilotlarin Ingilizce radyo konusmalari yapmalari TRAVCC adina tercihimizdir. Boyle bir tercihin sebepleri :
1- Ayni hava sahasi icinde yabanci pilotlarin da ucuyor olmasi,
2- Radyotelephoni lisaninin Ingilizce olmasidir.
Ancak, Turk Hava Sahasi icinde ucan ve Ingilizce bilmeyen pilot kardeslerimizin bu durumu temasta olduklari Hava trafik kontrolorune beyan etmeleri halinde muhaberat "Turkce" yapilmaktadir. Hatta bu hususu ucus planlarinda gosterirlerse kontrolorlere de kolaylik saglamis olurlar.
Diger taraftan yurt disina ucus yapmayi dusunen arkadaslarimizin Turk Hava Trafik Kontrolorleriyle "Ingilizce" muhaberat yapma gayreti gostermeleri kendileri icin essiz bir egitim ve tecrube firsati olacagi kanisindayiz. Bu durumda olan Pilot arkadaslarimiza kontrolorlerimiz azami esnekligi gostermektedirler.
"TC-IHK, ruzgar 340 dan 12 nat. Pilot mesuliyetinde 36 sag pistinden kavsak kalkisi serbest..."
Saygilarimla
Serdar Sualp
Pilotlarin Ingilizce radyo konusmalari yapmalari TRAVCC adina tercihimizdir. Boyle bir tercihin sebepleri :
1- Ayni hava sahasi icinde yabanci pilotlarin da ucuyor olmasi,
2- Radyotelephoni lisaninin Ingilizce olmasidir.
Ancak, Turk Hava Sahasi icinde ucan ve Ingilizce bilmeyen pilot kardeslerimizin bu durumu temasta olduklari Hava trafik kontrolorune beyan etmeleri halinde muhaberat "Turkce" yapilmaktadir. Hatta bu hususu ucus planlarinda gosterirlerse kontrolorlere de kolaylik saglamis olurlar.
Diger taraftan yurt disina ucus yapmayi dusunen arkadaslarimizin Turk Hava Trafik Kontrolorleriyle "Ingilizce" muhaberat yapma gayreti gostermeleri kendileri icin essiz bir egitim ve tecrube firsati olacagi kanisindayiz. Bu durumda olan Pilot arkadaslarimiza kontrolorlerimiz azami esnekligi gostermektedirler.
"TC-IHK, ruzgar 340 dan 12 nat. Pilot mesuliyetinde 36 sag pistinden kavsak kalkisi serbest..."
Saygilarimla
Serdar Sualp