Merhaba
Hangi Türk hava limanlarında GLIDE SLOPE vardır. Cevaplarınızı bekliyorum.
TK543
Atakan Senyurt
GLIDE SLOPE
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
Sayin Atakan Senyurt,
"Glide Slopekelimenin tam karsiligi olarak "süzülme-alçalma eğimi" demektir. Dolayısı ile eksik bir ifade olduğu için sorduğunuz sorudan iki anlam daha doğrusu ilei konuyu merak ettiğinizi çıkarabiliyorum.
1- "....... glide slope indicators vardir"? bu hemen hemen butun meydanlarda bulunan VASI yada PAPI adı ile bilinen pistin iki veya tek yanında bulunan VASI oldugu takdirde en basit tanımı ile ikili tüplü(kırmızı-beyaz) olmak üzere tek, arka arkaya iki ve üç bar sistemli yada PAPI oldugunda yanyana 4 tüplü ışık kaynaklı tek sıra olan yaklaşma açısını pilotua gösteren sistemdir.
2- ".........ILS vardir?" bu sanirim asıl sorulmak istenen şey. Turkiyede major yani en hareketli şehirlerien veya havaalanlarının hepsinde ILS sistemli pist mevcuttur. Bunun dışında sanıyorum sadece birkaç meydanımızda -ki içlerinde VAN'da vardir- ILs sitemi mevcut olmayıp VORveya NDB yaklaşması yapılabilmektedir. Konu ile ilgili bilgileri TRVACC'de (www.trvacc.org ) adresinde airports bulabilirsiniz.
İyi uçuşlar
Hakan737Guven
"Glide Slopekelimenin tam karsiligi olarak "süzülme-alçalma eğimi" demektir. Dolayısı ile eksik bir ifade olduğu için sorduğunuz sorudan iki anlam daha doğrusu ilei konuyu merak ettiğinizi çıkarabiliyorum.
1- "....... glide slope indicators vardir"? bu hemen hemen butun meydanlarda bulunan VASI yada PAPI adı ile bilinen pistin iki veya tek yanında bulunan VASI oldugu takdirde en basit tanımı ile ikili tüplü(kırmızı-beyaz) olmak üzere tek, arka arkaya iki ve üç bar sistemli yada PAPI oldugunda yanyana 4 tüplü ışık kaynaklı tek sıra olan yaklaşma açısını pilotua gösteren sistemdir.
2- ".........ILS vardir?" bu sanirim asıl sorulmak istenen şey. Turkiyede major yani en hareketli şehirlerien veya havaalanlarının hepsinde ILS sistemli pist mevcuttur. Bunun dışında sanıyorum sadece birkaç meydanımızda -ki içlerinde VAN'da vardir- ILs sitemi mevcut olmayıp VORveya NDB yaklaşması yapılabilmektedir. Konu ile ilgili bilgileri TRVACC'de (www.trvacc.org ) adresinde airports bulabilirsiniz.
İyi uçuşlar
Hakan737Guven
-
- Junior Member
- Posts: 51
- Joined: 17 Jun 2002, 15:29
- Location: Turkey
- Contact:
Zaten ILS inişte de bu ışıkları gözden kaçırmamakta yarar var. Final de bug düzeltmeyin denmekte ama bazen azıcık durumu zorlamak gerketiğinde bu ışıklar (ki iki beyaz iki kırmızı yanıyorsa doğru süzülüyorsunuz demek, kırmızı çoksa çok alçaktasınız, beyaz çoksa çok yüksektesiniz demektir) hayatınızı kurtaracaktır.
Dogan Zorlu, Izmir
TK482
Dogan Zorlu, Izmir
TK482
Aslında ils cihazının bir meydanda olup olmamasının bir çok nedeni var. Ekonomik sebepler, meydanın trafik yoğunluğu,çevredeki manialar gibi.Bazı meydanlarda pistin sadece bir yönü için ils yaklaşması olduğu gibi bazı hallerde glide bilgisi veren cihazın yerleştirilemediği (paş in kırıklı olması halinde.LOWI de olduğu gibi) durumlar mevcut. Doğru yaklaşma bilgisi için meydanla ilgili chartların incelenmesi veya Flight Simulator map ten meydan bilgisinin
alınması doğru olacaktır.
Sevgiler
alınması doğru olacaktır.
Sevgiler
Merhaba,
Honk Konk Kai tak IGS rwy 13 de ise İLS yaklaşması C şeklindedir. Midle markeri geçtikten sonra sağa dönmek gerekmektedir(747 lerin yaklaşık 40-45 derecelik bank ederken çekilmiş görüntüleri meşhurdur). Sağa dönüşü de otopilot approachi diskonnekt edip manuel olarak glideslopu yakalamak gerekir. Yoksa otopilotta kalırsa uçak piste dönmeden yoluna devam edip çakılıyor.
Remzi Öztürk
Honk Konk Kai tak IGS rwy 13 de ise İLS yaklaşması C şeklindedir. Midle markeri geçtikten sonra sağa dönmek gerekmektedir(747 lerin yaklaşık 40-45 derecelik bank ederken çekilmiş görüntüleri meşhurdur). Sağa dönüşü de otopilot approachi diskonnekt edip manuel olarak glideslopu yakalamak gerekir. Yoksa otopilotta kalırsa uçak piste dönmeden yoluna devam edip çakılıyor.
Remzi Öztürk