Bu olayı gerçekleştiren arkadaş 1 ay kadar önce bu projesini beta olarak da?ıtmaya başladı. Ben de ilk günden beri kullanmaya çalıştım fakat sizlere aktarabilecek kadar ancak bilgi edindim.
Program asıl olarak google earş'den aldı?ı yeryüzü kaplamalarını öncelikle flight simulator için uygun formata çevirip, gerekli parçaları biraraya getiriyor ve daha sonra bunları bgl formatına çevirerek flight simulator'a aktarıyor.
--- BU RESYMLER FSX'DEN ALINMIŞ OLUP FS2004'DE DAHA DÜŞÜK BYR KALYTE SÖZKONUSUDUR ---







Konu ile ilgili ayrıntılı bilgi almak isteyen arkadaşlar AVSIM forumlarda sadece bu proje için açılmış olan http://forums.avsim.net/dcboard.php?az= ... &forum=284 adresine gözatabilir.
Unutmayınız ki program henüz beta aşamasında dolayısıyla çeşitli problemlerle karşılaşabilirsiniz, fakat yukarıda verdi?im forumdan istedi?iniz soruyu direkt olarak programın yazarına sorabilir ve bilgi alabilirsiniz.
Karşı karşıya kalabilece?iniz problemlerden bazıları şöyle :
1. Uzun yükleme süreleri
2. 50knot'dan daha yüksek hızlarda yeryüzü şekillerinin sizin hızınıza yetişememesi ve görüntünün bozulması.
3. Gece şehir ışıkların gözükmemesi.
4. Autogen'leri kullanılamaması
5. Deniz üzerinde bazı bozuk kaplamalar ve denizin de yeryüzü gibi de?erlendirilmesi sonucu denize inebilme durumu.
Ben size kısaca programın kurulumunu ve gerekli ayarları anlatayım.
Öncelikle programı http://sourceforge.net/projects/tileproxy/ adresinden indiriyorsunuz.
Yndirdi?iniz dosyanın içinden çıkan kur programını çalıştırıyorsunuz.
Burada size çeşitli ayarlar sunulacak e?er FSX'e SP1 kurduysanız bununla ilgili kutuyu işaretliyorsunuz ve programı Flight Simulator 2004 için de kullanmak istiyorsanız yine bununla ilgili kutuyu da işaretliyorsunuz.
Kurulumun tamamlanmasından sonra ayarları yapaca?ınız proxyuser.ini dosyası otomatik olarak açılacaktır. Açılmaz ise başlat menüsündeki tileproxy klasörü vasıtasıyla bu dosyaya erişebilirsiniz.
Ylk kurulum esnasında bazı kanuni sorunlar nedeniyle program ayarları tamamlanmış halde sunuluyor ve bu ayarlar son kullanıcıya bırakılıyor. Bu yüzden proxyuser.ini doysasını benim verdi?im örne?e göre düzenleyebilirsiniz. Ben bazı bölümleri çıkardım bunları ileri düzey kullanıcılar programın manual'ini okuyarak kullanabilirler.
quote:
#
# Start a line wiş # to comment it out.
#
# Read şe manual for help wiş configuration. Do not contact şe
# auşor about şe configuration for particular services. Thank you.
#
[TileProxy]
# The distance up to which LOD 15 (1.1m/pixel) would be loaded (only applies to FS9 and FSX RTM)
lod_distance=1000
# Number of Tiles to read-ahead. Speeds up communication between proxyUser and tileproxy.sys
preload=15
# The currently active service is configured here.
# Only ONE source entry active, please!
source=Google Earş
# Resolution limiter: 15 = 1.1m/pixel, 14 = 2.3m/pixel, 13 = 4.75m/pixel
# Lower resolutions load faster, but are visually less appealing.
max_lod=15
[Google Earş]
cache_folder=cache.service2
network_module=libnettile
module_config="conn=20|rate=1.0|verbose=1|server=http://kh.google.com|paş=/kh?t=t%s&n=404&v=17|quad=qrts|balance=0123|useragent=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322)"
min_level=5
max_level=17
color_hack=No
color_level=0
bulk_extend=50
Burada dikkat etmeniz ve kendi sisteminize göre ayarlamanız gereken bir bölüm var : "module config" ile başlayan satırda rate=1.0 sizin adsl hızınızı belirliyor. Bunu mevcut ba?lantınıza göre de?iştirmelisiniz. Örne?in 256 kpbs için 0.25, 2mbit ba?lantı için 2.0 gibi.
Bu işlemi bitirdikten sonra dosyayı kaydederek kapatıyoruz ve ayar işlemi bitiyor.
Programı kullanmak için flight simulator'ı açmadan önce başlat menüsünden tileproxy klasörünün içindeki "load filter driver and run proxyuser" seçene?ini seçiyoruz. Daha sonra normal bir şekilde flight simulator'ı açıyoruz, gerekli ayarları yaparak uçuşu başlatıyoruz.
Burada biraz sabırlı olmamız gerekiyor çünkü yeryüzü kaplamalarının indirilmesi zaman alıyor. Ba?lantı hızınıza göre yaklaşık bir 15 dakikalık yükleme süresinden sonra gerçe?e çok çok yakın yeryüzü görüntüleri üzerinde uçmanın zevkine varabilirsiniz. Unutmayınız ki Flight Simulator 2004 ancak belirli bir çözünürlü?e kadar yeryüzü kaplamalarına izin veriyor dolayısıyla program asıl performansını Flight Simulator X de gösterecektir. Ayrıca Flight Simulator'daki Display ayarlarından "Mesh Complexity" ve "Mesh Resolution" ayarlarını mümkün oldu?unca artırmanız size çok daha güzel bir görüntü sunacaktır.
Umarım yardımcı olabilmişimdir ve hoşunuza gider. Sorularınıza staj dönemimde olmam sebebiyle yanıt veremeyebilirim. Programı sorunsuz kullanan arkadaşlar, sorun yaşayanlara yardımcı olabilirse sevinirim.
Keyifli Uçuşlar...
H. Murat Özden
TK 1178