benim demek istediğim uçtukları her an için içinden geçtikleri bölgenin "metarını yada hava durumunu" alamazlar. Orjinal anlatımda gerçi aslında metar'dan bahsedilmek istenmiyor ama ifade yanlış olduğu için o şekilde düzeltmek gerekti.
Son zamanlarda hemen hemen (eskinden sadece uzak mesafe uçaklarında vardı) her uçağa artık bu sistem konuyor ama yinede aldıkları bilgi varış meydanı ile ilgili güncellenmiş bilgiler.Zira rasatlar lokal merkezlerden yapılır.irtifa'lara ait tahminler ise, yapılış şekilleri farklı ve zahmetli olduğundan METAR'a kaynak olacak rasat kadar sık yapılmazlar.Uçakdan aldıkları, uçuş öncesi briefing'den uçuşun son safhasına kadar geçen zamanın-ki buna konu teşkil eden rasat'ında saat aralığının uzaması yüzünden uçuş boyunca bu kolaylıkdan faydalanarak, varış meydanının hava durmunu kontrol ederler. ardı ardına alınan rapora göre beklenen havanın ne olacağının ne ile karşılaşacaklarının analizini yaparlar. örneğin, sis kalkıyormu yoksa azalıyormu gibi.
Hakan737Guven
GERÇEK UÇU?TA LTBJ-LTBA
Sevgili Sanal pilotlar,
Sanırım şu meşhur LTBA SID'sinde olan NADP1'in ne olduğunu merak edenleriniz de olmuştur. Kısaca izah edeyim.
Tayyarelerin özellikle kalkışlarda yaratttıkları aşırı sesi önlemek ya da kontrol altında tutmak için uygulanan prosedürlerden biridir. Ülkemizinde üyesi olduğu JAA "Joint Aviation Auşority" tanımına göre :
NADP1 Sese hassas yerleşim alanlarında uygulanan tırmanış yönemidir. 800 feete kadar V2 + 10-20kts sürat ile tırman, flaplar açık olarak aynı süratte tırmanışı devam ettirirken takati azalt. 3000 feetten sonra flapları dereceli olarak al ve tırmanış varyosu ve süratini tutturmak için gerekli takati ver.
NADP2 Sese hassas yerleşim alanlarından uzakta uygulanan tırmanış yönemidir. 800 feete kadar V2 + 10-20kts sürat ile tırman, bu yükseklikten sonra flapları topla ve Vzf (Sıfır flap)+ 10-20kts sürat ile 3000 feete kadar tırman. 3000 feetten sonra tırmanış varyosu ve süratini tutturmak için gerekli takati ver.
Emniyetli uçuşlar dilerim.
Serdar Sualp
Sanırım şu meşhur LTBA SID'sinde olan NADP1'in ne olduğunu merak edenleriniz de olmuştur. Kısaca izah edeyim.
Tayyarelerin özellikle kalkışlarda yaratttıkları aşırı sesi önlemek ya da kontrol altında tutmak için uygulanan prosedürlerden biridir. Ülkemizinde üyesi olduğu JAA "Joint Aviation Auşority" tanımına göre :
NADP1 Sese hassas yerleşim alanlarında uygulanan tırmanış yönemidir. 800 feete kadar V2 + 10-20kts sürat ile tırman, flaplar açık olarak aynı süratte tırmanışı devam ettirirken takati azalt. 3000 feetten sonra flapları dereceli olarak al ve tırmanış varyosu ve süratini tutturmak için gerekli takati ver.
NADP2 Sese hassas yerleşim alanlarından uzakta uygulanan tırmanış yönemidir. 800 feete kadar V2 + 10-20kts sürat ile tırman, bu yükseklikten sonra flapları topla ve Vzf (Sıfır flap)+ 10-20kts sürat ile 3000 feete kadar tırman. 3000 feetten sonra tırmanış varyosu ve süratini tutturmak için gerekli takati ver.
Emniyetli uçuşlar dilerim.
Serdar Sualp
Degerli bilgiler icin tesekkurler Serdar Bey.
Cuneyt Ozseker
http://www.aerovisual.net
http://www.crea-factory.com
Cuneyt Ozseker
http://www.aerovisual.net
http://www.crea-factory.com
-
- Rookie
- Posts: 34
- Joined: 17 Oct 2006, 01:17
- Name: Cevat ADAPAZARLI
- PID: 2152
- Location: Turkey
- Contact:
Serdar Hocam,
Havatrafiginin yogunlugu sebebiyle ATC ler tarafından SId uygulatılmayan havaalanlarında genelde ses kategorılerı gozardı edılıyor.
Verdıgınız bılgıler ıcın tesekkur ederım.
CEVAT ADAPAZARLI
TK2152
Havatrafiginin yogunlugu sebebiyle ATC ler tarafından SId uygulatılmayan havaalanlarında genelde ses kategorılerı gozardı edılıyor.
Verdıgınız bılgıler ıcın tesekkur ederım.
CEVAT ADAPAZARLI
TK2152
-
- Junior Member
- Posts: 90
- Joined: 12 Jan 2007, 10:05
İşte görüyorsunuz sayın kaptanlarım
bilgi içeren topic ler açtıkça hatalarımızı düzeltiyor ve hocalarımızdan yeni bilgiler alıyoruz.
Buna memnun olmakla birlikte şu forum topiclerinde bilgi ve problem içerikli şeyler yazsak da bilgi dağarcığımız genişlese ve sorunlarımızı çözsek.
bazen çok lüzumsuz topicler açılarak dikkatlerimiz dağılmasa zira o durumlarda insanın forum okuyası bile gelmiyor.
Ayrıca teşekkürler serdar hocam bilgilerinizi paylaştığınız için
Saygılarımla.
Dr.Murat KANDEMİR
bilgi içeren topic ler açtıkça hatalarımızı düzeltiyor ve hocalarımızdan yeni bilgiler alıyoruz.
Buna memnun olmakla birlikte şu forum topiclerinde bilgi ve problem içerikli şeyler yazsak da bilgi dağarcığımız genişlese ve sorunlarımızı çözsek.
bazen çok lüzumsuz topicler açılarak dikkatlerimiz dağılmasa zira o durumlarda insanın forum okuyası bile gelmiyor.
Ayrıca teşekkürler serdar hocam bilgilerinizi paylaştığınız için
Saygılarımla.
Dr.Murat KANDEMİR
-
- Senior Member
- Posts: 312
- Joined: 11 Sep 2004, 17:45
- Name: Alper Oğuz
- PID: 0000
- Vatsim ID: 0000
- City: Istanbul
- Contact:
Dr. Murat beye kesinlikle katılıyorum. Bundan 6 ay-1 yıl önce hergün foruma giriyordum. Sürekli teknik soru-cevaplar oluyordu. Son 3-4 aydır artık girmemeye başladım..
Bu nedenle forumda yeni konu açacak olan arkadaşlarımızın önce o konunun gerçekten gerekip gerekmediği, foruma, insanlara katkısının olup olmadığını düşünmesini öneririm.
saygılarımla
Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com
Bu nedenle forumda yeni konu açacak olan arkadaşlarımızın önce o konunun gerçekten gerekip gerekmediği, foruma, insanlara katkısının olup olmadığını düşünmesini öneririm.
saygılarımla
Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com