Merhabalar,arkadaşlar LTBA YAA 1K SID ile bi sıkıntım var çözemedim
yardımınıza ihtiyacım var..charta yazan aynen şu YAA 1K için ;
At D7 IST TURN rıght ,intercept BKZ R-256 inbound to BKZ,BKZ R-172 to YAA.
peki benım bundan anladı?ım ne hemen yazıyım D7 IST dan sa?a dön BKZ
a 76 başla Radial 256 da tutun daha sonra BKZ den R-172 YLE YAA ya uç.(tabi D7 YST yi 1600 veya üstünde gecılecek D7 nın tam üstünde dönülürse overshoot olunur tabı hıza ve yukseklıge ba?lı olarak önleme açısı alınmalı geç dönülmemeli v.s. v.s)
şimdi zaten BKZ a kadar hıcbır sorunum yok! fakat BKZ dan sonra YAA ya NAV 1 (BKZ frekansında)dönerken.. çünkü chartta yazılan bu yanı hıc degılse benım anladıgım bu(outbound olarak takip edıyorum BKZ yı)YAA nın 352 radialine tutunmak için ??? fakat bı cok arkadasım sanırım dırek BKZ den sonra YAA VOR frekansına gecıp O şekilde YAA yı yakalamaya yada kovalamaya çalışıyo şimdi bunların hangısı do?ru ???
BKZ den sonra bir türlü default olarak YAA ya oturamıyorum NAV 1 BKZ VOR una ba?lı 172 outbound olarak uçmayı denıyorum YAA yaklaştıkca bakıyorumkı YAA nın en az 10 mıl sagında kalmısım di?er formulu yapıyorum NAV 1 Y YAA VOR una baglyıorum tam BKZ uzerınde dırek YAA yı takıp edıyım dıyorum 172 coursle yaww yıne tam olarak teyyare oraya gıtmıyo bu seferde başka bı yol cızıyo tabı bunların hepsını VORLOCK la yapıyorum
PMDG ye atladım bıde bunda test edıyım dedım malesef chartta yazılan 172 degerı olmuyoo BKZ VOR unu YAA vor uyla 172 de?il 160 la kesiyo anca BKZ dan YAA ya donerken chartta yazılan 172 degılde NAV 1 BKZ ye ba?lı YAA vor u outbound olarak takıp edılırken 160 course ile kesebılıyo güncel trnav ları ,scenerylerı yukledım sorun nerde bendemı yoksa chartta yazn 172 degerındemı veya nerde işin içinden çıkamadım camdan aşa?ı atacam yakında pc yıı [:(!]
BONUS:PMDG kullananlar için LOWER EYCAS goruntusu alamıyosanız e?er yapıcagınız şu once pmdg styles menuden shows control surfaces (lower eıcas dıyın)göster dıyın kısaca...
daha sonra kokpit te EICAs PANELE sa? tıkla karsına boş bı ekran cıkıcak hah o işte lower eıcas panelın.. şimdi autobrake nın hemen yanında yada altında başında MCP yazar altında da ENG ve SYS dıye ıkı kucuk tuşcuk var onlara tıkla hayırlı ugurlu olsun...
SEMYH ERDA?
THY1589
VOR to VOR ....sinir sahibi olduk iyimii...
- THY446
- Junior Member
- Posts: 93
- Joined: 17 Jun 2002, 02:12
- Name: Okhan Ucar
- PID: 477
- Vatsim ID: 843798
- City: Izmir
- Location: Turkey
- Contact:
Daha önce ben sorup değerli hocalarımızdan cevap almıştım.
http://www.flyşy.com/forum/topic.asp?TO ... hTerms=VOR
Okhan Uçar
Ankara
THY477

http://www.flyşy.com/forum/topic.asp?TO ... hTerms=VOR
Okhan Uçar
Ankara
THY477

Sevgili semih ,
Kullandığın chatın effective dateine bir bakar mısın?
Zira YAA VORının yeri değişti.
ya chartın eski, vorın yeri doğru ,
ya da simülatordeki YAA nın yeri eski , chartın yeni ,
problem ikisinden biri sanırsam.
Okan ERGENE
Kullandığın chatın effective dateine bir bakar mısın?
Zira YAA VORının yeri değişti.
ya chartın eski, vorın yeri doğru ,
ya da simülatordeki YAA nın yeri eski , chartın yeni ,
problem ikisinden biri sanırsam.
Okan ERGENE
Okan seninde dediğin gibi simulatör deki YAA nın yerı eski chart yenıymışş!!!..bu arada ben trnav dosyasını update etmıstım orda YAA relocated olması gerekıyodu sanırım...[:(!] 2 gundur bu şaçma sapan şeyle boğuşmaktan anam ağladıı. şimdi ben 2 tane YAA goruyorum PMDG ND ekranımda sanırım bunu da airac guncellıyerek halletmem lazım ama yınede bu trnav ne işe yarıyo ozaman diyorum kendi kendime[:(!] neyse...
hazır VOR dan konu açılmışken bişey daha merak edıyorum yukarda da bahsetmıstım gercı ama... chartta yazılan YAA a dönerken halaa BKZ frekansında olmamızı ve BKZ u outbound uçarak YAA ya ulaşmamız istenıyo gibi bi ibare var ve bende bu şekilde ucuyorum ama BKZ uzerınde yada BKZ bı kac NM kala YAA frekansına gecıp 172 başlada YAA ya gıdılebılır şimdi bunların hangisi doğru???
Birde syn. Ali CAMAT hocanın bi yazısın da söyle demiş "İki VOR arası uçulurken önce bir süre arkamızdaki VOR'ı sonra önümüzdeki VOR'ı takip ederiz"
şimdi bununla da beraber 3 tane teknık oldu sanırım hangısı yapıcagız ??????
okhan uçar ben sızın daha önce sorup cevap aldıgınız yazıyı sız daha soylemeden once okumustum ama sız benım dedıgımı dıkkatlı okumamıssınız ama yınede teşekkürler..
Okan ergene benım burda kı sorumu da cevapsız bırakmadıgın için teşekkürler...
SEMİH ERDA?
THY1589
hazır VOR dan konu açılmışken bişey daha merak edıyorum yukarda da bahsetmıstım gercı ama... chartta yazılan YAA a dönerken halaa BKZ frekansında olmamızı ve BKZ u outbound uçarak YAA ya ulaşmamız istenıyo gibi bi ibare var ve bende bu şekilde ucuyorum ama BKZ uzerınde yada BKZ bı kac NM kala YAA frekansına gecıp 172 başlada YAA ya gıdılebılır şimdi bunların hangisi doğru???
Birde syn. Ali CAMAT hocanın bi yazısın da söyle demiş "İki VOR arası uçulurken önce bir süre arkamızdaki VOR'ı sonra önümüzdeki VOR'ı takip ederiz"
şimdi bununla da beraber 3 tane teknık oldu sanırım hangısı yapıcagız ??????
okhan uçar ben sızın daha önce sorup cevap aldıgınız yazıyı sız daha soylemeden once okumustum ama sız benım dedıgımı dıkkatlı okumamıssınız ama yınede teşekkürler..
Okan ergene benım burda kı sorumu da cevapsız bırakmadıgın için teşekkürler...
SEMİH ERDA?
THY1589
- THY446
- Junior Member
- Posts: 93
- Joined: 17 Jun 2002, 02:12
- Name: Okhan Ucar
- PID: 477
- Vatsim ID: 843798
- City: Izmir
- Location: Turkey
- Contact:
Gün yorgunluğuna ve göz yorgunluğuna verin Semih Erdağ. Forumlarda sorulan sorulara genelde son airac, son chart ve son trnav update'lerin yerli yerinde olduğunu varsayarak cevap verme ve bu kalıpta sanal uçuşlar yapma alışkanlığımız var ne yazık ki.
Okhan Uçar
Ankara
THY477

Okhan Uçar
Ankara
THY477

?imdi Okan bey bişey yapılıyosa ya TAM yapılsın yada HİÇ yapılmasın!!! TRNAV denen hadise mutlaka yüklenmeli denıyo bizde haliyle yüklüyoruz ama yüklerken sevgili arkadaşlar PMDG veya muadil
uçak kullanıcıların dikkatine AİRAC günccellenmesi gerek denmesi lazım!... TRNAV la gelen BENİ OKU dosyasının içinde bunu yayına sokan arkadaşımızın belirtmesi lazım. BEN MÜNNECCİM DE?İLİM BİLEMEM airac ımınde günccellenmesinin lazım olduğunu 2 gün cebbelleştikten sonra sinir sahibi olup acaba simulatörün scnerey dosyasında mı bi sorun var diyip 2 kez format atıp FS ye,ciddi ciddi pc yi camdan atma aşamasına geldikten sonra kendi kendime mantık yürüterek işi çözeceksem ohooooooo işimiz var walla...(zaten işten güçten zor zaman bulup hatta yaratıp fs nin başına geçiyoruz 2 gün gibi koca bi zamanıda bunla geçirmek gerçekten can sıkıcı bi durum..)
Keza ben bir soru sordum ve çok önemli bi soru sordum kimse buna cevap vermıyo yada veremıyo yanii zaten uçaklarımızın tüm add-on larının update edilmesınden daha da önemli konular var, daha VOR un açılımını bilmeyip PMDG ye atlayıp FMC yle bastırıp uçan,rütbe kompleksi için saçma sapan da olsa uçmaya çalışan ki çoğu şaibelerde yaşanmıştır geçmişte bununla ilgili.. arkadaşlarımız var bilmem anlata biliyomuyum...önce soruların önünü açalım...sonra isterseniz tartışırız.
SEMİH ERDA?
THY1589
uçak kullanıcıların dikkatine AİRAC günccellenmesi gerek denmesi lazım!... TRNAV la gelen BENİ OKU dosyasının içinde bunu yayına sokan arkadaşımızın belirtmesi lazım. BEN MÜNNECCİM DE?İLİM BİLEMEM airac ımınde günccellenmesinin lazım olduğunu 2 gün cebbelleştikten sonra sinir sahibi olup acaba simulatörün scnerey dosyasında mı bi sorun var diyip 2 kez format atıp FS ye,ciddi ciddi pc yi camdan atma aşamasına geldikten sonra kendi kendime mantık yürüterek işi çözeceksem ohooooooo işimiz var walla...(zaten işten güçten zor zaman bulup hatta yaratıp fs nin başına geçiyoruz 2 gün gibi koca bi zamanıda bunla geçirmek gerçekten can sıkıcı bi durum..)
Keza ben bir soru sordum ve çok önemli bi soru sordum kimse buna cevap vermıyo yada veremıyo yanii zaten uçaklarımızın tüm add-on larının update edilmesınden daha da önemli konular var, daha VOR un açılımını bilmeyip PMDG ye atlayıp FMC yle bastırıp uçan,rütbe kompleksi için saçma sapan da olsa uçmaya çalışan ki çoğu şaibelerde yaşanmıştır geçmişte bununla ilgili.. arkadaşlarımız var bilmem anlata biliyomuyum...önce soruların önünü açalım...sonra isterseniz tartışırız.
SEMİH ERDA?
THY1589
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
Bilginiz olsun,
TRNAV ve TRNAVUP sadece FS'in default navigasyon bilgilerini günceller. PMDG,PSS ve diğer tüm add-onlar kişsel olarak tercih edilen ve kullanılan eklentilerdir. Aynı şekilde bu add-onlar ile beraber gelen AIRAC'ın update edilmesi, yani güncellenmesi kullanan kişinin sorumluluğundadır.
Bunun yanında kullandığı sümulatorün ihtiyacını, add-onların çalışma prensiplerini bilmek kulanıcının sorumluluğudur.
Uğraştığımız hobi, eskiden olduğu gibi kutuyu alıp yükleyip uçtuğumuz bir simulatorun eğeyce bir ilerisine geçtiği için, eğer sıradan bir oyuncu, kullanıcı veya pilot değil isek , vakit harcayıp kafa yorarak sistemin mantığını çözmek yine bizlerin görev alanı içindedir.
ilk TRNAV update'i Bülent Akbay tarafından hazırlanmıştır, sonrakiler TRVACC'den Ahmet Bedir tarafından Bülent Akbay'ın çalışmasıda içine dahil edilerek hazırlanmışlardır.
TRNAV içindeki okubeni dosyalarında AIRAC'ların güncellenmesi veya güncellenmemesi gibi bir açıklama olmasını beklemek yoruma açıktır, zira dediğim gibi TRNAV FS'in datalarını update ederken AIRAC sadece PMDG ve PSS gibi hizmet verdiği addonları çok daha fazla sıklıkla günceller-ki bu yüzdne de paralı hale gelmiştir.
TRNAV update asıl olarak temel navigasyon düzenlemesini içerdiği için eminim Ahmet Bedir bilinçli olarka bir eksiklik yapmamıştır oku beni dosyasında. amacına uygun olan ve konuya vakıf olan herkesin kolayca anlayabileceği bir güncellemedir. ZAten sıradan oyuncuların çok da umurunda olacak bir şey değil. Bugün hala online uçuş yapar halde gördüğümüz bir çok kişinin uçuşlarında halihazırda görülüyor.
sorunuzun cevabı;
- GPS'deki YAA vor'u TRNAV updati yapıldığında düzelecek ve yeni yerine gidecektir. GPS FSin datalarını okur.
YAA'nın yeni pozisyonu; N40 28.5 E029 12.5 koordinatlarındadır.
-PMDG'de AIRAC 06 ile başlayan bütün güncellemelerde YAA doğru yerdedir zaten. Ancak AIRAClar 0612'den itibaren paralı hale gelmiştir. en son parasız sürüm 0610'dur.
- YAA1K departure'da doğru uçuş BKZ R172 ile YAA'ya uçmakdır. Güncel son chart'da göre R172 doğru olandır.
- AIRAC guncellemesi yaptıktan sonra karşılaşacağınız sorun; bir çok SID/STAR 06 ve öncesi 05'li güncellemelere göre yazıldığından 0607'den sonraki AIRAC guncellemelerinde FMC'de baı pist ve SID/STAR bilgileri ekrana gelmeyebilir.ancak yeni tarihli guncellemelere uygun sid star'lar da hata gorunmez. Bu nedenle son gunlerde eger yeni tarihli bir SID STAR dosyası adapte etmisseniz eski AIRACla yada eski bir SID STAR varsa yeni tarihli guncelleme ile calismayabilir, ekranda hata mesaji verebilir.
sebebi, bazı fix,VOR, NDB, PIST,AIRWAY isimleri degismis yada kaldırılmıs olabilir.
Hakan737Guven
TRNAV ve TRNAVUP sadece FS'in default navigasyon bilgilerini günceller. PMDG,PSS ve diğer tüm add-onlar kişsel olarak tercih edilen ve kullanılan eklentilerdir. Aynı şekilde bu add-onlar ile beraber gelen AIRAC'ın update edilmesi, yani güncellenmesi kullanan kişinin sorumluluğundadır.
Bunun yanında kullandığı sümulatorün ihtiyacını, add-onların çalışma prensiplerini bilmek kulanıcının sorumluluğudur.
Uğraştığımız hobi, eskiden olduğu gibi kutuyu alıp yükleyip uçtuğumuz bir simulatorun eğeyce bir ilerisine geçtiği için, eğer sıradan bir oyuncu, kullanıcı veya pilot değil isek , vakit harcayıp kafa yorarak sistemin mantığını çözmek yine bizlerin görev alanı içindedir.
ilk TRNAV update'i Bülent Akbay tarafından hazırlanmıştır, sonrakiler TRVACC'den Ahmet Bedir tarafından Bülent Akbay'ın çalışmasıda içine dahil edilerek hazırlanmışlardır.
TRNAV içindeki okubeni dosyalarında AIRAC'ların güncellenmesi veya güncellenmemesi gibi bir açıklama olmasını beklemek yoruma açıktır, zira dediğim gibi TRNAV FS'in datalarını update ederken AIRAC sadece PMDG ve PSS gibi hizmet verdiği addonları çok daha fazla sıklıkla günceller-ki bu yüzdne de paralı hale gelmiştir.
TRNAV update asıl olarak temel navigasyon düzenlemesini içerdiği için eminim Ahmet Bedir bilinçli olarka bir eksiklik yapmamıştır oku beni dosyasında. amacına uygun olan ve konuya vakıf olan herkesin kolayca anlayabileceği bir güncellemedir. ZAten sıradan oyuncuların çok da umurunda olacak bir şey değil. Bugün hala online uçuş yapar halde gördüğümüz bir çok kişinin uçuşlarında halihazırda görülüyor.
sorunuzun cevabı;
- GPS'deki YAA vor'u TRNAV updati yapıldığında düzelecek ve yeni yerine gidecektir. GPS FSin datalarını okur.
YAA'nın yeni pozisyonu; N40 28.5 E029 12.5 koordinatlarındadır.
-PMDG'de AIRAC 06 ile başlayan bütün güncellemelerde YAA doğru yerdedir zaten. Ancak AIRAClar 0612'den itibaren paralı hale gelmiştir. en son parasız sürüm 0610'dur.
- YAA1K departure'da doğru uçuş BKZ R172 ile YAA'ya uçmakdır. Güncel son chart'da göre R172 doğru olandır.
- AIRAC guncellemesi yaptıktan sonra karşılaşacağınız sorun; bir çok SID/STAR 06 ve öncesi 05'li güncellemelere göre yazıldığından 0607'den sonraki AIRAC guncellemelerinde FMC'de baı pist ve SID/STAR bilgileri ekrana gelmeyebilir.ancak yeni tarihli guncellemelere uygun sid star'lar da hata gorunmez. Bu nedenle son gunlerde eger yeni tarihli bir SID STAR dosyası adapte etmisseniz eski AIRACla yada eski bir SID STAR varsa yeni tarihli guncelleme ile calismayabilir, ekranda hata mesaji verebilir.
sebebi, bazı fix,VOR, NDB, PIST,AIRWAY isimleri degismis yada kaldırılmıs olabilir.
Hakan737Guven