YA dun ucus sırasında motor durdu.ugrastık falan son duamızı ettık.guc bela calıstırdım motoru neyse sorunsuz bır ınış yaptım ltfj ye park ettıkten sonra motoru durdurdum.sonra gerı donus yapım dedım ama motoru bır turlu calıstıramadım hıc bır gosterge calısmıyor saatte dahıl sanırım akuden kaynaklanıyor...Bir cozumu varmı aceb?Cesna 172 (sabıt tekerlı) ile uctum bilginize...
TK425
Tahir ALGAN
Aku biterse ne yapmak gerekır?
- THY157
- VIP Member
- Posts: 825
- Joined: 11 Jan 2002, 22:00
- Name: Selçuk POYRAZ
- PID: 157
- Location: Kocaeli
Merhaba arkadaşlar;
Cessna'larda akü biterse yapmanız gereken tekşey var o da uçak tipini değiştirip tekrar Cessna'ya dönmek
Akünüzün bitmesini istemiyorsanız ayrıca gereksiz yakıt harcamayayım, daha sonra motoru tekrar çalıştırıp uçarım diyorsanız, motoru durdurduktan sonra;
Magnetos=> OFF
Lights=> OFF
Fuel Pump=> OFF(Eğer çalışıyorsa)
Master Alt(Alternatör Master Switch)=> OFF
Master Bat(Batarya Master switch)=> OFF
Avionics Master=> OFF
yapın.
Motor çalıştırmadan önce;
Master Alt/Bat=> ON
Magnetos=> BOTH
daha sonra motoru Ctrl+E ile çalıştırıp
Avionics Master=> ON
Lights=> Gerekli olanları
yaparsanız hiçbir zaman tekrar çalıştırma problemi yaşamazsınız. Tekrar çalıştıramama sebebiniz akünüzün boşalması. Zaten bunu motor durduktan sonra Ammeter geycine bakarak anlarsınız, bir süre eksi yönde sapar, akü bitince de ortaya gelir kalır...
Herkese iyi uçuşlar...
Selçuk Poyraz
TK157
Cessna'larda akü biterse yapmanız gereken tekşey var o da uçak tipini değiştirip tekrar Cessna'ya dönmek

Akünüzün bitmesini istemiyorsanız ayrıca gereksiz yakıt harcamayayım, daha sonra motoru tekrar çalıştırıp uçarım diyorsanız, motoru durdurduktan sonra;
Magnetos=> OFF
Lights=> OFF
Fuel Pump=> OFF(Eğer çalışıyorsa)
Master Alt(Alternatör Master Switch)=> OFF
Master Bat(Batarya Master switch)=> OFF
Avionics Master=> OFF
yapın.
Motor çalıştırmadan önce;
Master Alt/Bat=> ON
Magnetos=> BOTH
daha sonra motoru Ctrl+E ile çalıştırıp
Avionics Master=> ON
Lights=> Gerekli olanları
yaparsanız hiçbir zaman tekrar çalıştırma problemi yaşamazsınız. Tekrar çalıştıramama sebebiniz akünüzün boşalması. Zaten bunu motor durduktan sonra Ammeter geycine bakarak anlarsınız, bir süre eksi yönde sapar, akü bitince de ortaya gelir kalır...
Herkese iyi uçuşlar...
Selçuk Poyraz
TK157
-
- Technical Admin
- Posts: 322
- Joined: 26 Oct 2001, 01:29
- Name: Özgür Özden
- PID: 45
- Vatsim ID: 824586
- City: Ankara
- Location: Turkey
Hersey cok gercekci de cockpitte ctrl+e tusu olmayacagina gore Selcuk Arkadasimin musadesi ile Control+E yerine anahtari cevirerek bir sure basili tutarsaniz (arabanin marsi gibi) calisacaktir, seklinde duzeltiyorum.
TK045 Ozgur Ozden
IT Manager, FlyTHY
TK045 Ozgur Ozden
IT Manager, FlyTHY
- THY157
- VIP Member
- Posts: 825
- Joined: 11 Jan 2002, 22:00
- Name: Selçuk POYRAZ
- PID: 157
- Location: Kocaeli
Tahir Bey;
Eğer havada uçağın motoru elektrik yüzünden duruyorsa sebebi Alternator Master(ALT) switch ini ON yapmamanızdan kaynaklanıyordur. Çünkü uçağı yerde herşey OFF ken Ctrl+E ile çalıştırırsanız BAT ile çalışır ve ateşlemeyi, start ı batarya ile yapar. Bataryanız bitince de motor durur. Tavsiyem tüm yakıt ve elektrik sistemini kontrol etmeden Ctrl+E ile çalıştırmayın. Ve hatta Özgür hocanın dediği gibi starter i mouse ile çevirerek çalıştırın, Ctrl+E kullanmayın. Durdururken de Mixture ü geri çekip motoru öyle durdurun sonra magneto switch ini OFF yapın.
Sevgilerimle, iyi uçuşlar...
Selçuk Poyraz
TK157
Eğer havada uçağın motoru elektrik yüzünden duruyorsa sebebi Alternator Master(ALT) switch ini ON yapmamanızdan kaynaklanıyordur. Çünkü uçağı yerde herşey OFF ken Ctrl+E ile çalıştırırsanız BAT ile çalışır ve ateşlemeyi, start ı batarya ile yapar. Bataryanız bitince de motor durur. Tavsiyem tüm yakıt ve elektrik sistemini kontrol etmeden Ctrl+E ile çalıştırmayın. Ve hatta Özgür hocanın dediği gibi starter i mouse ile çevirerek çalıştırın, Ctrl+E kullanmayın. Durdururken de Mixture ü geri çekip motoru öyle durdurun sonra magneto switch ini OFF yapın.
Sevgilerimle, iyi uçuşlar...
Selçuk Poyraz
TK157
Degerli Arkadaslar,
Guzel bir sohbettir gidiyor. Musadenizle cok kucuk bir ilave yapmak isterim.
Ucagin motorunun calismasinin AKU (Batarya) ile alakasi yoktur. Piston motorlu ucaklarda atesleme "manyeto" ile yapilir ve manyeto "OFF" edilmedikce motor durmaz.
AKU'nun gorevleri ise genellikle sunlardir :
1- Starteri calistirmak, (starter, motora ilk donusu "cranking" saglar, 900 rpm de devreden cikar)
2- Ucagin haberlesme ve seyrusefer ve diger yardimci cihazlarini(GPS, Moving map,hava radari, vb.,)calistirmak,
3- Elektirikli cayrosunu calistirmak,
4- Flap ve inis takim motorlarini calistirmak,
5- Pito isiticisini calistirmak,
6- Isiklandirma ve aydinlatma sistemlerini calistirmak,
7- Benzin pompasini (buster pump) calistirmak,
8- Klima (varsa) calistirmak,
9- Elektirkli fletnerleri (trim ayarlari) calistirmak,
10- ELT cihazini calistirmak,
11- Pervane ve kanat buz kirici motorlari, (tek motorlu ucaklarda genellikle pervanede bulunur ve pervane hucum kenerina buz cozucu sivi "glikol" puskurtur)
12- Radyo, teyp, CD player (varsa) calistirmak,
13- Motor gostergelerini calistirmak.
Aku bu aletleri calistiriken dogal olarak bosalir. Aku'yu ucus sirasinda "ALTERNATOR" sarj eder.
"Ammetre" cihazinda Akunun sarj edip etmedigini takip edebiliriz. Eger Alternator yeteri kadar sarj etmiyorsa aku bir muddet sonra bitecek demektir ki bu durumda yukarida 13 madde halinde ozetlemeye calistigim aletler calismayacaktir.
Motor calistirirken genellikle ALTERNATOR dugmesi "OFF" edilir. Bunu sebebi ilk donu hareketi sirasinda Alternator motorunu devreden cikararak STARTER Motorunu fazla zorlamamakdir. Motoru calistirdiktan sonra Alternator dugmesi de "ON" konumuna getirilir. Butun bu islemler ucagin "Check List" inden takip edilerek yapilir; ve duzgun ve sirasi ile uygulanmaz ise bir cok hata ile karsilasilir ki AKU'nun bosalmasi da (Alternator dugmesi "ON" olmadigindan) bunlardan biridir.
Hepinize emniyetli ucuslar dilerim.
Saygilarimla
Serdar Sualp
Guzel bir sohbettir gidiyor. Musadenizle cok kucuk bir ilave yapmak isterim.
Ucagin motorunun calismasinin AKU (Batarya) ile alakasi yoktur. Piston motorlu ucaklarda atesleme "manyeto" ile yapilir ve manyeto "OFF" edilmedikce motor durmaz.
AKU'nun gorevleri ise genellikle sunlardir :
1- Starteri calistirmak, (starter, motora ilk donusu "cranking" saglar, 900 rpm de devreden cikar)
2- Ucagin haberlesme ve seyrusefer ve diger yardimci cihazlarini(GPS, Moving map,hava radari, vb.,)calistirmak,
3- Elektirikli cayrosunu calistirmak,
4- Flap ve inis takim motorlarini calistirmak,
5- Pito isiticisini calistirmak,
6- Isiklandirma ve aydinlatma sistemlerini calistirmak,
7- Benzin pompasini (buster pump) calistirmak,
8- Klima (varsa) calistirmak,
9- Elektirkli fletnerleri (trim ayarlari) calistirmak,
10- ELT cihazini calistirmak,
11- Pervane ve kanat buz kirici motorlari, (tek motorlu ucaklarda genellikle pervanede bulunur ve pervane hucum kenerina buz cozucu sivi "glikol" puskurtur)
12- Radyo, teyp, CD player (varsa) calistirmak,
13- Motor gostergelerini calistirmak.
Aku bu aletleri calistiriken dogal olarak bosalir. Aku'yu ucus sirasinda "ALTERNATOR" sarj eder.
"Ammetre" cihazinda Akunun sarj edip etmedigini takip edebiliriz. Eger Alternator yeteri kadar sarj etmiyorsa aku bir muddet sonra bitecek demektir ki bu durumda yukarida 13 madde halinde ozetlemeye calistigim aletler calismayacaktir.
Motor calistirirken genellikle ALTERNATOR dugmesi "OFF" edilir. Bunu sebebi ilk donu hareketi sirasinda Alternator motorunu devreden cikararak STARTER Motorunu fazla zorlamamakdir. Motoru calistirdiktan sonra Alternator dugmesi de "ON" konumuna getirilir. Butun bu islemler ucagin "Check List" inden takip edilerek yapilir; ve duzgun ve sirasi ile uygulanmaz ise bir cok hata ile karsilasilir ki AKU'nun bosalmasi da (Alternator dugmesi "ON" olmadigindan) bunlardan biridir.
Hepinize emniyetli ucuslar dilerim.
Saygilarimla
Serdar Sualp