Geçen hafta kokpitte çekti?im videoyu paylaşmak isterim.
kaptandan bunun yayınlama konusunda bi şartla izin alabidim, benimle olan diyaloglarını kesmem halinde olur dedi. çünkü inişte dahi sürekli bana anlatım içerisindeydi.
ayrıca ercana yaklaşma atcnin verdi?i talimat %90 şu şekilde olurmuş: (bunu inmeden önce soyledi ve aynen oldu)
doren intersection üzerinde, direct geçitkale vor, dm 5000, high speed approved(sanırım turnpad var diye)
sonra heading 8dmi to runway, ve son olarak runway heading ile visual approach.
http://rapidshare.com/files/1304279/Film.wmv.html
Mehmet Ali Rende
THY976
ercan app, a319 video
-
- Average User
- Posts: 121
- Joined: 19 Jul 2003, 19:26
- Name: Onur VARDAL
- PID: 559
- Location: Turkey
- Contact:
Güzel bir video olmuş, paylaşım için teşekkürler. Seste bazı yerlerde kopukluk oluyor ama genelde güzel bir çekim olmuş.
Ercan yaklaşmalarında KTHY ve Pegasus ile yaptığım uçuşlarda o zamanlarda GIRNE intersection varken (Haziran 2006'dan sonra kaldırıldı) DOREN intx. geçildikten sonra direct GIRNE intx. ardından rwy. 29 için GIRNE 1K STAR uygulanırdı, bu sayede Geçitkale_VOR'a gelmeden 10 DME Arc ile Geçitkale hizasına 3500ft.'e kadar gelinir, 3000ft'de Final'a girilirdi; şimdi GIRNE intx. kaldırılmış, onun yerine ERCAN_APP DOREN intx. geçildikten sonra ya sizin de bahsettiğiniz gibi Geçitkale_VOR direct veriyor ya da o yönde vector vererek Geçitkaleye kadar açmadan Final'e alıyor.
GIRNE 1K haricinde chartlarda GECIT 1L STAR'ı vardı (hala var)ama o pek uygulanmıyor sanırım onun yerine vector ile yaklaşma kullanılıyor.
rwy. 11 için ise chartlarda bildiğim kadarıyla STAR yok, 29 gelinip Circle_to_Land yapılıyor, ama genelde Beşparmak dağları geçildikten sonra ERCAN_APP vector ile 11'e indiriyor.
Birde Airbus'larda LCEN için SID/STAR database yok benim bildiğim kadarıyla, ben sadece BOEING 737 serisinde görmüştüm 2 STAR'ı da, ayrıca SID verileri de vardı (GIRNE1S/GIRNE1A/GIRNE1B). Ama Airbus Kaptanlarının söylediği Airbus'un TRK/FPA özelliği sayesinde VOR meydanlara ILS loc. establish oluyormuşcasına hassas yaklaştıkları.
Sevgiler...
Onur VARDAL
Check Captain
TK559
"Turkish Double Five Niner"
Ercan yaklaşmalarında KTHY ve Pegasus ile yaptığım uçuşlarda o zamanlarda GIRNE intersection varken (Haziran 2006'dan sonra kaldırıldı) DOREN intx. geçildikten sonra direct GIRNE intx. ardından rwy. 29 için GIRNE 1K STAR uygulanırdı, bu sayede Geçitkale_VOR'a gelmeden 10 DME Arc ile Geçitkale hizasına 3500ft.'e kadar gelinir, 3000ft'de Final'a girilirdi; şimdi GIRNE intx. kaldırılmış, onun yerine ERCAN_APP DOREN intx. geçildikten sonra ya sizin de bahsettiğiniz gibi Geçitkale_VOR direct veriyor ya da o yönde vector vererek Geçitkaleye kadar açmadan Final'e alıyor.
GIRNE 1K haricinde chartlarda GECIT 1L STAR'ı vardı (hala var)ama o pek uygulanmıyor sanırım onun yerine vector ile yaklaşma kullanılıyor.
rwy. 11 için ise chartlarda bildiğim kadarıyla STAR yok, 29 gelinip Circle_to_Land yapılıyor, ama genelde Beşparmak dağları geçildikten sonra ERCAN_APP vector ile 11'e indiriyor.
Birde Airbus'larda LCEN için SID/STAR database yok benim bildiğim kadarıyla, ben sadece BOEING 737 serisinde görmüştüm 2 STAR'ı da, ayrıca SID verileri de vardı (GIRNE1S/GIRNE1A/GIRNE1B). Ama Airbus Kaptanlarının söylediği Airbus'un TRK/FPA özelliği sayesinde VOR meydanlara ILS loc. establish oluyormuşcasına hassas yaklaştıkları.
Sevgiler...
Onur VARDAL
Check Captain
TK559
"Turkish Double Five Niner"
Last edited by artuncs on 26 Jun 2014, 18:42, edited 1 time in total.
Reason: Resim linkleri aktif olmadigi icin silinmistir..
Reason: Resim linkleri aktif olmadigi icin silinmistir..
-
- VIP Member
- Posts: 1193
- Joined: 17 Aug 2007, 09:17
- Name: İlker Değirmencioğlu
- PID: 2445
- Vatsim ID: 1011091
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Selamlar,
Üzerinden 1 koca yıl geçmiş ama topic'i yeni olduğum için yeni görüyorum. Sürekli gerçek hayatta LCEN-LTBA-LCEN uçan bir yolcu olduğum için LCEN uçuşları ile sormak istediğim birşeyler her zaman olmuştur.
Öncelikle trvacc deki chartlarda bu sözü edilen star'lar yok. Yeni LCEN chartları internette bulunabilir mi?
DOREN civarında, gerçek hayatta ANKARA FIR bitince doğrudan APP ile mi temas kuruluyor, NICOSIA FIR ile temas kurulmuyor mu? Aynı şekilde kalkışlarda, kalkış sonrası NICOSIA FIR içerisindeyken temas kiminle oluyor?
Son durum itibari ile, sanal dünyada LCEN uçuşları için bir kısıtlama var mı, bu parkur uçulabilir durumda mı? Gene sanal dünyada NICOSIA ile mi temas kurmalıyız DOREN sonrasında?
Teşekkürler ve herkese iyi uçuşlar,
İlker Değirmencioğlu
Üzerinden 1 koca yıl geçmiş ama topic'i yeni olduğum için yeni görüyorum. Sürekli gerçek hayatta LCEN-LTBA-LCEN uçan bir yolcu olduğum için LCEN uçuşları ile sormak istediğim birşeyler her zaman olmuştur.
Öncelikle trvacc deki chartlarda bu sözü edilen star'lar yok. Yeni LCEN chartları internette bulunabilir mi?
DOREN civarında, gerçek hayatta ANKARA FIR bitince doğrudan APP ile mi temas kuruluyor, NICOSIA FIR ile temas kurulmuyor mu? Aynı şekilde kalkışlarda, kalkış sonrası NICOSIA FIR içerisindeyken temas kiminle oluyor?
Son durum itibari ile, sanal dünyada LCEN uçuşları için bir kısıtlama var mı, bu parkur uçulabilir durumda mı? Gene sanal dünyada NICOSIA ile mi temas kurmalıyız DOREN sonrasında?
Teşekkürler ve herkese iyi uçuşlar,
İlker Değirmencioğlu
-
- Newbie
- Posts: 8
- Joined: 26 Jan 2007, 02:06
- Name: Kubilay Ozgur
- PID: 2172
- Location: LIBYA
Selamlar,
Bu güzel videoyu paylaştığın için teşekkürler..
İstikbal Göklerdedir..
Ne MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
Mustafa Kemal ATATÜRK
Kubilay ÖZGÜR
Ankara
Bu güzel videoyu paylaştığın için teşekkürler..
İstikbal Göklerdedir..
Ne MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
Mustafa Kemal ATATÜRK
Kubilay ÖZGÜR
Ankara