FL değerleri

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
cempekardan
Newbie
Newbie
Posts: 15
Joined: 12 May 2002, 19:16
Location: Turkey
Contact:

Sevgili Hocalarım,
1. FL cinsinden yükseklikler ne anlama geliyor?Nasıl feete çevirebiliriz?

2. Flyşy ile şyva arasında ne farklar var?

3.Ben pro controllere nekadar u?raştıysam observer olarak ba?lanamadım.Nasıl ba?lanaca?ımı ayrıntılı olarak yazarsanız sevinirim?

Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.Yyi uçuşlar.
User avatar
THY7
Officer
Officer
Posts: 686
Joined: 19 Aug 2001, 05:52
Name: Berhan Dönmez
PID: 7
Vatsim ID: 813296
City: Istanbul
Location: Turkey

1-FL değerleri TA=Transition altitude değeri üzerindeki irtifalarda kullanılır
Bu değer her meydana göre değişmektedir.Örn: İStanbul için TA=5500 feet'tir.Yani 5500 Feete kadar Yerel Barometre=QNH kullanılır 5500 feet üzeri QNH 1013=29.92 inch Ayarlanır Örneğin 6000 feet yerine söyleniş tarzımız FL060 olarak söylenir.Standart barometredeki (1013) 10000 feet'in karşılığı FL100 olarak okunur..Yani feet değildir
2-Flyşy -AVSIM- THYVA -IVAO- ortamında uçuşlarını gerçekleştiren sanal havayollarıdır.
3-OBS olarak bağlanabilmek için ayrıntılı bilgiyi.www.vatsim.net adresinden bulabilirsiniz.

Berhan Dönmez
V.Captain and ATC
TRVACC11-FLYTHY~7~
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

belki Berhan'in anlattiklari aklinizi karıştırmıştır çünkü detaylı olarak anlatmış. kısaca şöyle bakın FL=flight level yani uçuş seviyesi demek ve aslında FL ile verilen rakamsal değer, örneğin FL240, 24000ft demektir. Sadece tek farkı altimetrenin QNH 1013Mb veya 29.92Hpa standart değerinde seviyeler FLight level ile ifade edilir. ATC ne zaman size QNH ile beraber FEET cinsinden irtifa verirse o zaman verilen Altimetrik basınc değeri ile altimetre meydana inildiğinde meydan irtifasını gösterecek şekilde ayarlanır. (bunun için B tuşuna basmanız yeterli) Eğer ATC size FL cinsinden irtifa verirse Altimetreniz standart değerde, feet cinsinden irtifa komutu verirse inilecek meydanın basınç değerine göre ayarlanarak uçulmalıdır.

Hakan737Guven
Ahmet Bedir
Junior Member
Junior Member
Posts: 95
Joined: 12 Nov 2001, 17:12
Location: Turkey
Contact:

Aklınızı daha fazla karıştırmak istemem ama, kısa ve öz bir açıklama yapmak isterim.

FL * 100 = Feet
Kısaca FL180 = 18000Ft, (FL değerinin sonuna iki '0' ilave edin).

Fakat bazen konu bu kadar basit olmuyor.

Altimetrik Basınç ile ilgili kısa bir açıklama:
QNH Yerel basınç. (METAR da belirtilen).
QNE Standard basınç (her zaman Q1013).

Size ATCO dan verilen irtifa Feet olarak belirtiliyorsa (8000Ft) altimetre ayarınız QNH de olması gerek.

Verilen irtifa FL ise (FL150) altimetre ayarınız QNE olması gerek.

Saygılar,
Ahmet Bedir.
allbout
Rookie
Rookie
Posts: 49
Joined: 12 Jan 2002, 22:57
Location: Turkey

bu farklılığın anlamı şu mudur?
yere/piste yakın isen o yere ait hava basınç değerine göre yükseklik ölçen aletini (altimetre) ayarla ki daha doğru ve hassas dğeri bulabil, çünkü yere yaklaştıkça daha gerçek bilgilere ihtiyacın var, ve zaten piste yakın hava düzeyinin hava basıncını bilmek daha kolaydır.. o zaman da feet 8845 vs..falan gibi belirtilebilir..
Ama yüksekteysen (iniş kalkış şekline değilde seyir sırasında isen barometrenin önemi azalır..önceki şartların tersi geçerli olur, sondaki iki sıfırın da önemi kalmaz, daha az hassas hesaplar geçerlidir veya havada uçan uçakların eşit standartta ölçümler yapabilmesi gerekir,.....
diyebilir miyiz??


***
remzi
Junior Member
Junior Member
Posts: 97
Joined: 26 Oct 2001, 03:33
Location: Turkey
Contact:

Tam olarak farkliligin alami öyle olmasa gerek.
o farkliligin sebebi "daga carpmamak" icindir
Ahmet Bedir
Junior Member
Junior Member
Posts: 95
Joined: 12 Nov 2001, 17:12
Location: Turkey
Contact:

Aslinda bu altimetrik ayarların çok mantıklı nedeni var;

QNE (sabit 1013mb):
seyir boyunca hava basınçı sürekli değişmektedir, pilot her 5, 10 dakkika da bir altimetre ayarı yapmaması için bu standard basınç olarak belirlenmiştir. örnek aynı anda BAG VOR üzerinde geçişen, biri FL310, diğeri FL320 uçak arasında, dışarıdaki gerçek basınç ne olursa olsun 1000ft ayrım garantilemiş oluruz (altimetreler doğru çalışıyorsa tabi, FS de böyle sorun zaten olmuyor).

QNH (meydan basınç):
Meydan kalkış/iniş esnasında TA (Transition Altitude, LTBA için 4000ft dir). Kule çevredeki bu değerin ve altında uçan uçukların QNH ile uçutuğunu bildiği için aynı noktada kesişen biri 3500ft, diğeri 3000ft arasında 500ft ayrım sağladığını bilir.

Niye Feet ve FL:
Pilota FL değerinde bir irtifa belirtilirse, o hemen anlayacaktırki Altimetre ayarını QNE(1013mb) getirip o seviyeye tırmanması gerekir. Tersi ise FL ile uçarken, Feet olarak bir irtifa verilirse Altimetre ayarını QNH(meydan basınç) getirip alçalması gerek.

Özet:
çevredeki uçaklar QNE veya QNH kullanıyorsa ve her ikisi aynı irtifada ve aynı anada bir noktada buluşurlarasa hava da çarpışırlar.
Görüldüğü gibi aslında bu ayarlar kazayı önlemek ve daha sağlıklı ayrım yapamk için tasarlanmıştır.

Saygılar.
Post Reply

Return to “Training Lounge”