Arkadaslarim,
A340 PSS 'de localiser establish olduktan sonra alcalma sirasinda ucak burnunu one egerek inise geciyor.
Sanirim bu noktada bir hata var, ya yazilimda, ya da benim eksik bilgimden kaynaklaniyor...
Freeware, yada diger ucaklarda rastlamadigim birsey...
Bu konuda yardima ihtiyacim var...
Ucak zaten otomatik alcaliyor,
orengin 3000ft de localiser establish olunca basliyor one dogru egilip alcalmaya...
Ne yapilmasi gerekiyor..Eksik olan nedir?
saygilar...
Bulent Er
A340 Landing sirasinda egim
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
panelin görüş açısı sizi yanıltabilir. EHSI'den uçağın pitch derecesine bakın ufkun altında değil ise sorun yok. uçağa dışarıdan bakın göreceli olarak "nose down" durumu söz konusumu?
son yaklaşmaya PSS bazen yüksek hücum açısı yani "nose up" giriyor. Pitch çok yüksek olduğund uçak G/S'ye capture olduğunda burun düşünce nose down olmuş gbi bir yanılsama olabiliyor.
yukarıdaki iki durumu kontrol edin. eğer böyle bir durum yoksa cfg ayarlarında bir CG problemi olabilir.ama nasıl düzeltileceğini bilmiyorum
Hakan737Guven
son yaklaşmaya PSS bazen yüksek hücum açısı yani "nose up" giriyor. Pitch çok yüksek olduğund uçak G/S'ye capture olduğunda burun düşünce nose down olmuş gbi bir yanılsama olabiliyor.
yukarıdaki iki durumu kontrol edin. eğer böyle bir durum yoksa cfg ayarlarında bir CG problemi olabilir.ama nasıl düzeltileceğini bilmiyorum
Hakan737Guven
1-\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9\Aircraft\Pss-A340-300 klasörü altındaki aircraft.cfg dosyasını notepad ile açın
2-[Flaps.0] başlığının altında lift_scalar = 1.0 değerini 0.8 ile değiştirin.
3-Değişiklikleri kaydedip çıkın.
4-İyi uçuşlar
Ural Köseoğlu
2-[Flaps.0] başlığının altında lift_scalar = 1.0 değerini 0.8 ile değiştirin.
3-Değişiklikleri kaydedip çıkın.
4-İyi uçuşlar

Ural Köseoğlu
PSS A340 ile daha once ucmamistim..Yeni yeni ucmaya merak sardim A340 iler.
Sanrimi bir deneme ucusu daha yapip, sizlere daha detayli bilgi vermeliyim...
Bu arada yakitla ilgili oyle bir yorum gelince;
Yakit ile ilgili bilmedigim bir soru olacak..
%19 icin cok demissiniz..
Ornegin izmirden Almanya ya bir ucak yakit yukledi ve kalkti, ucakta teknik olmayan bir sorun cikti, ve ucagin tekrar izmire inmesi gerekti...
izmire iniste yakit bosaltmasi gerekir mi? Yoksa yait bosaltma, ancak teknik problemlerde, inis sirasinda olasi bir guvenlik onlemimidir...
Bulent Er
Sanrimi bir deneme ucusu daha yapip, sizlere daha detayli bilgi vermeliyim...
Bu arada yakitla ilgili oyle bir yorum gelince;
Yakit ile ilgili bilmedigim bir soru olacak..
%19 icin cok demissiniz..
Ornegin izmirden Almanya ya bir ucak yakit yukledi ve kalkti, ucakta teknik olmayan bir sorun cikti, ve ucagin tekrar izmire inmesi gerekti...
izmire iniste yakit bosaltmasi gerekir mi? Yoksa yait bosaltma, ancak teknik problemlerde, inis sirasinda olasi bir guvenlik onlemimidir...
Bulent Er
Selam,
Burun aşağı yaklaşıyorsanız o anki konfigürasyona göre hızlı gidiyorsunuz demektir. Hızı düşürürseniz ki nereye düşüreceğinizi göstergelerde görebilirsiniz approach phase e geçtikten sonra. Herbir flap açılışta göstergede güvenli hız aralığı görünür.
Yakıt eğer uçağın toplam ağırlığı maksimum iniş ağırlığı üzerinde ise gerekir, aksi halde yakıt varken de inebilirsiniz.
Kolay gelsin,
Dogan Zorlu, Izmir
Burun aşağı yaklaşıyorsanız o anki konfigürasyona göre hızlı gidiyorsunuz demektir. Hızı düşürürseniz ki nereye düşüreceğinizi göstergelerde görebilirsiniz approach phase e geçtikten sonra. Herbir flap açılışta göstergede güvenli hız aralığı görünür.
Yakıt eğer uçağın toplam ağırlığı maksimum iniş ağırlığı üzerinde ise gerekir, aksi halde yakıt varken de inebilirsiniz.
Kolay gelsin,
Dogan Zorlu, Izmir
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
uçağın iniş ağırlığı Doğan beyin yazdığı gibi maximum landing weight'in üzerinde ise uçak hafiflemek zorundadır. Fuel dump sistemi olan uçaklar emniyetli inişe müsaade edecek miktara kadar havada yakıt boşaltabilirler. A340-330,777,747 vb gibi. Ancak yakıt boşaltma sistemi olmayan uçaklar havada tur atarak yakıtı yamak zorundadılar. MD serileri, B737 gibi A320lerde olup olmadığını bilmiyorum
yakıt boşaltmanın ağırlık anlamında sebebi, uçağın strüktürel yapısının yere değme anındaki gerilime dayanabilmesi, özellikle iniş takımı ve lastiklerin. kanatlarıda ayrıca eklemek lazım.
öte yandan ağırlık son taklaşma süratinin artması demektir-ki bu da size freneleme ve durma için daha fazla mesafe lazım demektir.
diğer güvenlik sebepleri, olası bir kırım anında yangın riskinin azaltılmasıdır. ne kadar az yakıt varsa o kadar az yangın ihtimali var demektir. (bu yangın çıkmayacak anlamına gelmiyor)
fakat tüm bu kötü düşünceleri bir kenara bırakırsak asıl sorun aerodinamik olarak ağır bir uçağın yavaş uçamayacağı gerçeğidir.%20'lik yakıtı şöyle düşündüm. uçağın toplam yakıt miktarını göz önüne alınca uçakta %20 bana fazla geldi. Tam rakam ne olmalı bilmiyorum belki yanlış düşünüyorum.Tamamen uçağınız ağırlık hesaplaması ile ilgili bir durum.
ZFW+uçaktaki yakıt=GW toplam ağırlık.
MLGW için belirli bir değer olması lazım bunu GW'den çıkardığınızda uçakta kalması gereken yakıt miktarını görmüş olursunuz.
yedek yakıt, 30 veya 45 dakika holding , ile 100nm yarıçaplıbir daire içinde gidilebilecek bir yedek meydan içindir. yedek meydan seöimi yapılırken iki unsur önemlidir ama gayet tabii biz bunu FS2004'de ancak simule yad hayal edebiliyoruz.
gerçekte; meteorolojik şartların iniş meydanına göre daha müsait olduğu bir meydan, (-ki bu FS2004'de de geçerli) lojistik anlamda şirketin işini kolaylaştıracak bir meydan.
Hakan737Guven
yakıt boşaltmanın ağırlık anlamında sebebi, uçağın strüktürel yapısının yere değme anındaki gerilime dayanabilmesi, özellikle iniş takımı ve lastiklerin. kanatlarıda ayrıca eklemek lazım.
öte yandan ağırlık son taklaşma süratinin artması demektir-ki bu da size freneleme ve durma için daha fazla mesafe lazım demektir.
diğer güvenlik sebepleri, olası bir kırım anında yangın riskinin azaltılmasıdır. ne kadar az yakıt varsa o kadar az yangın ihtimali var demektir. (bu yangın çıkmayacak anlamına gelmiyor)
fakat tüm bu kötü düşünceleri bir kenara bırakırsak asıl sorun aerodinamik olarak ağır bir uçağın yavaş uçamayacağı gerçeğidir.%20'lik yakıtı şöyle düşündüm. uçağın toplam yakıt miktarını göz önüne alınca uçakta %20 bana fazla geldi. Tam rakam ne olmalı bilmiyorum belki yanlış düşünüyorum.Tamamen uçağınız ağırlık hesaplaması ile ilgili bir durum.
ZFW+uçaktaki yakıt=GW toplam ağırlık.
MLGW için belirli bir değer olması lazım bunu GW'den çıkardığınızda uçakta kalması gereken yakıt miktarını görmüş olursunuz.
yedek yakıt, 30 veya 45 dakika holding , ile 100nm yarıçaplıbir daire içinde gidilebilecek bir yedek meydan içindir. yedek meydan seöimi yapılırken iki unsur önemlidir ama gayet tabii biz bunu FS2004'de ancak simule yad hayal edebiliyoruz.
gerçekte; meteorolojik şartların iniş meydanına göre daha müsait olduğu bir meydan, (-ki bu FS2004'de de geçerli) lojistik anlamda şirketin işini kolaylaştıracak bir meydan.
Hakan737Guven