Evet PMDG'ninkinde de girebiliyoruz ama sadece bir kaç seçenek var. 330-350-370-390, gibi birşeylerdi yanlış hatırlamıyorsam. Mesela 300'ün altındakiler yok. FL280 uçacaksam FL330 verisini kullanıyorum. Belki o kadar hassas hesaplamaya gerek yoktur o yüzden öyle yapmışlardır bilemiyorum.
Tanklara siz de paylaştırabilirsiniz tabii ancak ben biraz da bunu FS'nin yük-yakıt ayarlarıyla uğraşmamak için kullanıyorum. Yakıtı hesapladıktan sonra tek tıkla yüklemek varken.
Merkez tank konusunda:
http://www.b737.org.uk/fuel.htm
Burada yazdığına göre,
quote:For ground operation, centre tank pumps must be not be positioned to ON, unless defuelling or transferring fuel, if quantity is below 453kgs.
Yerdeyken, orta tankta en az 453 kg yakıt olması gerekiyor. Havada durum nedir bilmiyorum ama en azından overhead panelde yanında low pressure uyarısı gördüğünüz yakıt pompalarını kapatmanız gerekiyor.
Sebebi de sanırım şu:
http://www.b737.org.uk/şai737news.htm
?urda da şöyle bir bilgi var
http://www.airweb.faa.gov/Regulatory_an ... enDocument
quote:The reported failures on all şe pumps have been determined to be caused by improper assembly of şe pumps at Hydro-Aire or repair facilities, and by a design şat allows improper assembly to occur. Improper assembly allows şe wires to be pinched or trapped where şey are worn by şe pump rotor when it operates. The combination of pinched/trapped wires in a fuel pump wiş arcing/shorting when şe pump inlet is not covered by tank fuel may result in ignited tank vapors.
Dolayısıyla, herhangi bir kıvılcım oluşumunu önlemek için, orta tankta, kabloları ve pompa girişini kapatacak kadar yakıtın her zaman bulundurulması gerektiğini çıkarıyorum ben. Sanırım bu da o sürekli bahsedilen 453kg olsa gerek.
__________
Levent İpek