Biber Salsa arkadaşımız Ystanbul Bo?azı scenerysi yaptı.
Ayrıntılı bilgi, screenshot için [url="http://www.ltba.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=111"]tıklayın.[/url]
Emil Ako?lu
Boğaz'da Gemiler
merhaba,
Biber Bey'in en son LTBA sini yuklediktan sonra Karakoy-sarayburnu arasinda yol cikti!Bogazda gemiler'i demiyorum)
Yani kopru falan degil basbayagi 2 burnu birlestiren bir yol.Bu konuda bilgisi olan var mi?
tesekkurler
gokhan harunoglu
Biber Bey'in en son LTBA sini yuklediktan sonra Karakoy-sarayburnu arasinda yol cikti!Bogazda gemiler'i demiyorum)
Yani kopru falan degil basbayagi 2 burnu birlestiren bir yol.Bu konuda bilgisi olan var mi?
tesekkurler
gokhan harunoglu
-
- Technical Admin
- Posts: 322
- Joined: 26 Oct 2001, 01:29
- Name: Özgür Özden
- PID: 45
- Vatsim ID: 824586
- City: Ankara
- Location: Turkey
Sanirim scnery ayarlariniz maximumda (ya da kopruyu gosterecek kadar yeterli) olmadigindan sizde kopru gorunmuyor uzerine yapilmis yol gorunuyor
display settingsten scnery ayarlarinizi biraz daha ileri yapin bakalim evler kopruler agaclar ciksin
frame dusecektir bilginize.
TK045 Ozgur Ozden
IT Manager, FlyTHY


TK045 Ozgur Ozden
IT Manager, FlyTHY
Ozgur Bey,
:)benim bahsettigim yol, kopru degil.Hatta dedigim gibi Karakoy-Sarayburnu arasinda!!!
Benim bildigim kadariyla gercekte orada kopru yok ki?Ben de ise dedigim gibi yol var orada.
diger her iki kopruyu celik halatlarina kadar goruyorum,ayarlar yeterince detayli zaten.
gokhan harunoglu
:)benim bahsettigim yol, kopru degil.Hatta dedigim gibi Karakoy-Sarayburnu arasinda!!!
Benim bildigim kadariyla gercekte orada kopru yok ki?Ben de ise dedigim gibi yol var orada.
diger her iki kopruyu celik halatlarina kadar goruyorum,ayarlar yeterince detayli zaten.
gokhan harunoglu
-
- Rookie
- Posts: 39
- Joined: 24 Apr 2002, 00:27
- Location: Turkey
- Contact:
gokhan kaptan,
bildiğim kadarıyla cevap vereyim.
microsoft global coğrafya dataları temin ettiği zaman bütün ülkelere ait coğrafi datayı kullanıyor. Bazen bu datayı yeterince filtre etmiyor ve karışıklıklar çıkıyor.
Ben bu tarz data'yı bir başka simulatör için "terrain mesh" yapımında kullanmıştım.Land cover & land use denilen bu coğrafi data gemi seferlerini de ihtiva eder.
Ve söz konusu "köprümsü" yol aslında sirkeci-eminönü arasında işleyen boğaz vapurları güzergahı. Normalde microsoft'un bu datayı kullanmaması lazım iken, sanırım bir hata yapmışlar ve haliç'i bizanslıların bile yapamadığı şekilde boydan boya kapatmışlar.
Bu garip köprü(?)'nün default olduğunu ve benim scenery'lerle alakası olmadığını söyleyebilirim.
selamlar
biber
www.LTBA.net
bildiğim kadarıyla cevap vereyim.
microsoft global coğrafya dataları temin ettiği zaman bütün ülkelere ait coğrafi datayı kullanıyor. Bazen bu datayı yeterince filtre etmiyor ve karışıklıklar çıkıyor.
Ben bu tarz data'yı bir başka simulatör için "terrain mesh" yapımında kullanmıştım.Land cover & land use denilen bu coğrafi data gemi seferlerini de ihtiva eder.
Ve söz konusu "köprümsü" yol aslında sirkeci-eminönü arasında işleyen boğaz vapurları güzergahı. Normalde microsoft'un bu datayı kullanmaması lazım iken, sanırım bir hata yapmışlar ve haliç'i bizanslıların bile yapamadığı şekilde boydan boya kapatmışlar.
Bu garip köprü(?)'nün default olduğunu ve benim scenery'lerle alakası olmadığını söyleyebilirim.
selamlar
biber
www.LTBA.net
Aciklamaniz icin tesekkur ederim.
Aciklamaniza gore bogaz vapur hattini bile (cografya ile cok alakasi olmayan) ele alip islemeleri cok enteresan.
Bu abukluga ragmen, guneyde ozellikle marmaris-dalyan-kas hattindaki sahil hattini cok gercekci yapmislar.O guzergahta bayagi uctum ve bildigim yerleri teker teker tespit edebildim.
En cok hosuma giden de Kas'dan Meis'e uzanan Cukurbag yarimadasini cok gercekci yapmalari.
Aciklamaniz uzerine simdi de MS in ulke cografya datalarini nereden temin ettigini merak ettim.Bu konuda bilginiz var mi?
tekrar tsk'ler
gokhan harunoglu
Aciklamaniza gore bogaz vapur hattini bile (cografya ile cok alakasi olmayan) ele alip islemeleri cok enteresan.
Bu abukluga ragmen, guneyde ozellikle marmaris-dalyan-kas hattindaki sahil hattini cok gercekci yapmislar.O guzergahta bayagi uctum ve bildigim yerleri teker teker tespit edebildim.
En cok hosuma giden de Kas'dan Meis'e uzanan Cukurbag yarimadasini cok gercekci yapmalari.
Aciklamaniz uzerine simdi de MS in ulke cografya datalarini nereden temin ettigini merak ettim.Bu konuda bilginiz var mi?
tekrar tsk'ler
gokhan harunoglu
-
- Technical Admin
- Posts: 322
- Joined: 26 Oct 2001, 01:29
- Name: Özgür Özden
- PID: 45
- Vatsim ID: 824586
- City: Ankara
- Location: Turkey
Ben de yanlis anlamisim sorry, bu arada biberin dedikleri de ilginc
Demek ki diger ulkeler uzerinde de gordugum gol uzeri yollar deniz seferi imis.. hehe bu da guzel.
TK045 Ozgur Ozden
IT Manager, FlyTHY

TK045 Ozgur Ozden
IT Manager, FlyTHY
-
- Rookie
- Posts: 39
- Joined: 24 Apr 2002, 00:27
- Location: Turkey
- Contact:
değerli arkadaşlar,
müsadenizle bu konuda bir iki laf edeyim
öncelikle scenery'sinin iki boyutu var,
1. siyasi ve coğrafi haritalar,
2. yükseltiler (terrain)
Her ikisi de internette digital ortamda bolca ve hem ticari, hem de ücretsiz olarak bulunuyor.
Microsoft'un coğrafi dataları hangi şirketten aldığını bilmiyorum. Ama ufak tefek hatalar dışında oldukça iyi bir yeryüzü haritası çıkarmış. Fakat, mesela siz de bir simulasyon yapmaya kalksanız, aynısını "digital chart of şe world " bedava digital haritalarını kullanarak yapabilirsiniz.
Yükselti bilgilerine gelince maalesef microsoft burada cimri davranmış. Internetteki bedava terrain data'yı kullanarak dahi çok daha gerçekçi bir terrain mesh uygulayabilirdi , fakat bir veya iki ekstra CD'ye malolacağı için yapmadığını tahmin ediyorum. Bu tarz dataları flightsim sitelerinde freeware ve ticari olarak sağlayan yapımcılar var. Dikkat ettiyseniz ABD terrain add-on'ları, mesela Orlando Sotomayor'un Hawai veya Colorado terrain mesh'i ne kadar detaylı. Bunun nedeni ABD jeoloji enstitusunun yüksek çözünürlükleti datayı bedavaya internette vermesi. Buna karşılık Avrupalılar ya güvenlik sebebi ile ya da gönülleri yeterince geniş olmadığından bu bilgileri yarım yamalak sağlıyorlar.
Ben kendi çapımda, fly simulatörü için Türkiye scenery ve terrain meshi yapmıştım bir aralar. Bol bol bu bedava kaynaklardan istifade ettim.
Lafı fazla uzattım belki. Scenery ve terrain mesh olaylarına nacizane epey kafa yordum, sizlerin de ilgisine çok memnun oldum. Eğer digital map'lar ve terrain mesh konusunda daha fazla detaya girmemi isterseniz , www.LTBA.net 'te bir scenery forum kurmuştum . İlgilenen arkadaşlar buyursun , her türlü scenery konusunda detaylı ve resimli bilgi vermeye çalışırım.
selamlar
Biber
müsadenizle bu konuda bir iki laf edeyim
öncelikle scenery'sinin iki boyutu var,
1. siyasi ve coğrafi haritalar,
2. yükseltiler (terrain)
Her ikisi de internette digital ortamda bolca ve hem ticari, hem de ücretsiz olarak bulunuyor.
Microsoft'un coğrafi dataları hangi şirketten aldığını bilmiyorum. Ama ufak tefek hatalar dışında oldukça iyi bir yeryüzü haritası çıkarmış. Fakat, mesela siz de bir simulasyon yapmaya kalksanız, aynısını "digital chart of şe world " bedava digital haritalarını kullanarak yapabilirsiniz.
Yükselti bilgilerine gelince maalesef microsoft burada cimri davranmış. Internetteki bedava terrain data'yı kullanarak dahi çok daha gerçekçi bir terrain mesh uygulayabilirdi , fakat bir veya iki ekstra CD'ye malolacağı için yapmadığını tahmin ediyorum. Bu tarz dataları flightsim sitelerinde freeware ve ticari olarak sağlayan yapımcılar var. Dikkat ettiyseniz ABD terrain add-on'ları, mesela Orlando Sotomayor'un Hawai veya Colorado terrain mesh'i ne kadar detaylı. Bunun nedeni ABD jeoloji enstitusunun yüksek çözünürlükleti datayı bedavaya internette vermesi. Buna karşılık Avrupalılar ya güvenlik sebebi ile ya da gönülleri yeterince geniş olmadığından bu bilgileri yarım yamalak sağlıyorlar.
Ben kendi çapımda, fly simulatörü için Türkiye scenery ve terrain meshi yapmıştım bir aralar. Bol bol bu bedava kaynaklardan istifade ettim.
Lafı fazla uzattım belki. Scenery ve terrain mesh olaylarına nacizane epey kafa yordum, sizlerin de ilgisine çok memnun oldum. Eğer digital map'lar ve terrain mesh konusunda daha fazla detaya girmemi isterseniz , www.LTBA.net 'te bir scenery forum kurmuştum . İlgilenen arkadaşlar buyursun , her türlü scenery konusunda detaylı ve resimli bilgi vermeye çalışırım.
selamlar
Biber