VOR Approach

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
uarica
Newbie
Newbie
Posts: 21
Joined: 06 Nov 2001, 16:08

Herkese merhaba,

Bu aralar VOR approach'a takmis durumdayim. Degerli hocalarimiz, bilenlerimizden ricam LTCI chartlarindan VOR DME 1 (Ilk sayfadaki)chart'indaki adim adim inis prosedurunu aciklayabilir misiniz? (Nasil olsa herkesde oldugunu dusunerek yer tutmamasi icin chart'i buraya attach etmedim) Ozellikle circle to land prosedurunun uygulanmasi gerektiginde ne zaman donmeye baslayacagiz ve hangi hdg'lerde donmeye baslayacagiz? Aciklayabilirseniz sevinirim.

VOR approach'la ilgili training'lere katilamadigim icin uzgunum :(

Herkese sevgiler...
Umut ARICA
User avatar
THY157
VIP Member
VIP Member
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 22:00
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Location: Kocaeli

Merhaba tüm arkadaşlarım,

Her ne kadar tam olarak öğrenemesemde kendi fikrime göre VAN VOR 270 inbound olurken VOR'a 19nm.kala 9000ft.e alcalıp DAMAR intersection uzerinde(yani VAN'a 14nm kala) 7500 ft.e alçalırım. Daha sonra 6 nm. kala 7500 ft.den MSA A katagori uçak için 6300 ft. e iner ve 3 nm. kala eğer pistle göz temasım varsa 03 pisti için 120 başa dönerek esas bacağa girip daha sonra VOR'ı 030 da görünce Final App. a girerim. Eğer inişi 21 pistine yapacaksam yine 3nm. kala ve 6300 ft.te sağdan meydan turu ile rüzgar altına girip inerim.

Benim düşüncem bu, yanılıyorsam lütfen kusura bakmayın, bende daha eğitimdeyim. Hocalarımızın da bu konudaki düşüncelerini bilmek isterim.

Teşekkürler, saygı ve sevgilerimle iyi uçuşlar, sorunsuz inişler...



Selçuk Poyraz
TK157
User avatar
THY3068
Rookie
Rookie
Posts: 35
Joined: 16 Jan 2002, 15:25
Name: Bülent Öner
PID: 159
Location: Turkey
Contact:

Herkese selam,

İlk önce chartin ustundeki MSA ya bakalim. Minimum irtifamiz Kuzeybatidan geliyorsak 11.000, gunetbatidan geliyorsak 14.000, kuzeydogudan geliyorsak 12.500, guneydogudan geliyorsak 15.000 feet olmali.

Daha sonra holding procedure uygulayacagiz. Holding baslangic noktasi DAMAR intx. Chart a gore onun ustundeyken yani hold a girerken FL110 (D14.0) olmaliyiz. Sonra soldan hold baslariz. 270 basla D19.0 FL110,soldan donusle DAMAR intx uzerinde 9000 feette olacak sekilde 270 radyaline inbound oluruz. Daha sonra D6.0 da 7500 feet, alcalmaya devam D3.0 da goz temasi varsa ineriz yoksa missed aproach procedure uygulanir.

Missed aproach: D3.0 da soldan donusle 270 radyaline outbound oluo FL110 a tirmanmaliyiz. Burada hold a girmek biraz oncekine gore daha uzun olacak cunku tersten geliyoruz. Sanirim direct entry kullanarak holda gireriz ve devami yukaridakinin aynisi!

Hayirli Inisler

Bulent Oner
TK159
Virtual PPL & Instrument Rating
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey


Sevgili Umut, Selçuk Poyraz ve Bülent Öner Chart'in açılımı konusunda yeterli izahatı vermiş durumdalar. Her çok az farklı bir tarz ile anlatsalarda yapılacak işlem sonunda tarfi edilen gibi. Senin aklını karıştıran sanıyorum bu tip bir VOR-DME yaklaşmasında pistin yonü ile yaklaşmanın son anında uçağın bulunduğu pozisyonun ve yönün çok alakasız olması. Ne yazıkki bazı meydanlarda bu şekilde bir yaklaşma proseduru uygulanmak zorunda. VAN'ın talihsizliği civarındaki dagların profile glide paş şeklinde straight-in-landing'e (doğrudan iniş) müsait olmaması, dolayısı ile tüm yaklaşma operasyonun en güvenli yer olan göl üzerinde yapılması.VOR yaklaşması chart'ında dikkat edilmesi gereken en önemli şey muhtemelen en son noktada planda veya profile bölümünde visual işaretinin olup olmaması veya nerde buna müsaade ettiğidir. Visual işareti sonu ok'lu olmak üzere kalın kesik çizgidir ve burada profile'da M=missed approachnoktasında sağa düz devam eden iki ok ile gösterilmiştir. farklı meydan chartlarında uzunluğu veya şekli (yön olarak) değişir ama genel olarak ifade şekli budur. Bu chart'da ise bu noktaya güvenli bir şekilde ulaştığında meydan hatta pist ile göz temasın var ise meydan ile göz temasını kaybetmeyecek şekildeturlu veya esas bacak-son yaklaşmadan ibaret tamamen pilotaj kabiliyetine bağlı bir yaklaşma yapmak sözkonusudur.D6.0'daki 7500ft'den sonra dikkat edersen D3.0 için bir yukseklik verilmemiştir. Burada Circle to land için kategori sınıflandırması ile verilen irtifa değerlerini beraber uygulamak gerekiyor. kolay gelsin

Hakan737Guven
uarica
Newbie
Newbie
Posts: 21
Joined: 06 Nov 2001, 16:08

Herkese teekkürler...
Post Reply

Return to “Training Lounge”