herkese merhabalar,
benim şu ana kadar yaptı?ım uçuşlarda atc aktif de?ildi. benim merak etti?im şey şu. bir keresinde bir atc aktif idi. frekansı 128.8 bu atc görevlisi türkiyedeki bütün uçuşları yönlendirir mi? e?er hayır ise ben bu görevlinin hangi alanı kontrol etti?ini nasıl bilece?im? beni bu atc konularında biraz bilgilendirirseniz çok sevinirim. yardımlarınız için şimdiden teşekkürler:):)
TK410
Batu DEMYR
bat_bat
atc ve roger wilco
- THY7
- Officer
- Posts: 686
- Joined: 19 Aug 2001, 05:52
- Name: Berhan Dönmez
- PID: 7
- Vatsim ID: 813296
- City: Istanbul
- Location: Turkey
MErhaba
TÜRKİYE içi Uçuşlarda sizleri kontrol eden,yönlendiren ATC'ler ''LT'' Kodu ile başlamaktadır.
Örneğin İStanbul Yaklaşma: LTBA_V_APP
Ankara_CenTer: LTAA_V_CTR gibi...
Hangi ATC'nin sizi kontrol edeceğini bilmeniz için,Türkiyedeki havaalanlarının ICAO Kodunu bilmeniz ve Hangi durumda iken hangi sektör ile temas kuracağınızı bilmelisiniz.
Örneğin Sırası ile Motor Çalıştırmadan başlayarak
GND,TWR,APP,CTR
Örneğin Havada iken Alçalmaya başlamadan önce
CTR,APP,TWR,GND
Sıralaması ile bağlantı kurmalısınız...
Berhan Dönmez
V.Captain and ATC
TRVACC11-FLYTHY~7~
TÜRKİYE içi Uçuşlarda sizleri kontrol eden,yönlendiren ATC'ler ''LT'' Kodu ile başlamaktadır.
Örneğin İStanbul Yaklaşma: LTBA_V_APP
Ankara_CenTer: LTAA_V_CTR gibi...
Hangi ATC'nin sizi kontrol edeceğini bilmeniz için,Türkiyedeki havaalanlarının ICAO Kodunu bilmeniz ve Hangi durumda iken hangi sektör ile temas kuracağınızı bilmelisiniz.
Örneğin Sırası ile Motor Çalıştırmadan başlayarak
GND,TWR,APP,CTR
Örneğin Havada iken Alçalmaya başlamadan önce
CTR,APP,TWR,GND
Sıralaması ile bağlantı kurmalısınız...
Berhan Dönmez
V.Captain and ATC
TRVACC11-FLYTHY~7~
Kardesim Batu,
"ONLINE" olarak ucarken ATC ile temas kurmak icin asagidaki bilgiler sana yardimci olacaktir.
1- Yerde isen bulundugun meydanin 4 haneli ICAO kodu ve icinde bulundugun FIR sahasi.
2- Havada isen o anda icinde bulundugun FIR sahasi ve inecegin meydanin 4 haneli ICAO kodu.
Turkiye meydanlarinin ICAO kodlari LT.. ile baslar.
Turkiye'de Bati yada Istanbul (LTBB) ve Dogu yada Ankara(LTAA) olmak uzere iki tane FIR hatti vardir. Bu konularda detayli bilgileri www.trvacc.org adresinden "AIRSPACE" sekmesi altinda bulabilirsin.
Turk Hava sahasini birden fazla ATC unitesi kontrol eder. Temas kuracagin ATC unitesini ise soyle belirlersin.
YERDE
SB'nin ATC directory sekmesinden bulundugun meydana ait ATC acikmi diye bak. Bu meydan icin birden fazla ATC unitesi acik ise oncelik su siradadir. GND - TWR - DEP - APP. Bu unitelerden hic biri acik degilse meydaninin icinde bulundugu FIR'i kontrol eden CTR ile temasa gec. Ornegin Istanbul'da isen LTBB_V_CTR, Ankara'da isen LTAA_V_CTR ile temasa gec. ATC uniteleri ucusun suresince yetkili limitleri sonu seni bir ust ATC ye devredeceklerdir.
HAVADA
Kalkis bir ATC kontrolunda yapilmis ise ATC unitesi sizi bir sonraki ATC unitesine devredecektir. Ancak kontrol altinda oldugunuz ATC unitesinin yetki sahasi disinda bir baska ATC unitesi faal degilse, ucusun kalan kismini Pilot mesuliyetinde devam ettirmeniz istenecektir.
ATC kontrolunda olmadan ucusa baslamis ve ucusun ilerleyen fazlarinda SB'nin ATC directory'sinde faal ATC'leri gorurseniz, ilk once icinde bulundugunuz FIR sahasini kontrol eden ATC'ye baglaniniz. Ornegin Ankara'dan kalktiniz ve Istanbul'a ucuyorsunuz. Kalkista acik ATC yokken PETAR intersection'una yaklasirken SB'nin ATC directory'sinde LTAA_V_CTR nin acilmis oldugunu tesbit ettiniz. Hemen temasa geciniz.
Ucusta iken ATC baglanti siralamasi ise CTR - APP - TWR - GND seklindedir. Yani havada once icinde oldugunuz CTR'a o yoksa inise gittiginiz meydanin APP unitesine o da yoksa ayni meydanin TWR unitesine baglanacaksiniz.
Uctugunuz hava sahalarinda ATC acik degilse TEXT Mode' da 122.800 frekasinda kalin.
RW'da ise :
Bati FIR'inda iseniz LTBB_UNI
Dogu FIR'inda iseniz LTAA_UNI kanalinda kaliniz. Bu kanalda sizin gibi kontrolsuz hava sahasinda ucan bir cok ucakla haberlesebilir ve ucus emniyetini Pilot mesuliyetinde saglarsiniz.
Kontrolsuz ucarken pozisyonunuzu TEXT ve/veya RW'de mutlaka rapor ediniz.
Ucusa kontrolsuz baslamissaniz, her 5 dakika da bir mutlaka SB'nin ATC directory'sinden faal ATC olup olmadigini kontrol ediniz.
Kontrollu sahalarda ATC ile temas etmemek, yada gec temas etmek iyi bir pilotoaj ornegi degildir. Sadece sizin degil diger ucaklarinda ucus emniyetini tehlikeye sokar.
Sevgilerimle
Serdar Sualp
Edited by - serdar sualp on 10/06/2002 12:09:44
"ONLINE" olarak ucarken ATC ile temas kurmak icin asagidaki bilgiler sana yardimci olacaktir.
1- Yerde isen bulundugun meydanin 4 haneli ICAO kodu ve icinde bulundugun FIR sahasi.
2- Havada isen o anda icinde bulundugun FIR sahasi ve inecegin meydanin 4 haneli ICAO kodu.
Turkiye meydanlarinin ICAO kodlari LT.. ile baslar.
Turkiye'de Bati yada Istanbul (LTBB) ve Dogu yada Ankara(LTAA) olmak uzere iki tane FIR hatti vardir. Bu konularda detayli bilgileri www.trvacc.org adresinden "AIRSPACE" sekmesi altinda bulabilirsin.
Turk Hava sahasini birden fazla ATC unitesi kontrol eder. Temas kuracagin ATC unitesini ise soyle belirlersin.
YERDE
SB'nin ATC directory sekmesinden bulundugun meydana ait ATC acikmi diye bak. Bu meydan icin birden fazla ATC unitesi acik ise oncelik su siradadir. GND - TWR - DEP - APP. Bu unitelerden hic biri acik degilse meydaninin icinde bulundugu FIR'i kontrol eden CTR ile temasa gec. Ornegin Istanbul'da isen LTBB_V_CTR, Ankara'da isen LTAA_V_CTR ile temasa gec. ATC uniteleri ucusun suresince yetkili limitleri sonu seni bir ust ATC ye devredeceklerdir.
HAVADA
Kalkis bir ATC kontrolunda yapilmis ise ATC unitesi sizi bir sonraki ATC unitesine devredecektir. Ancak kontrol altinda oldugunuz ATC unitesinin yetki sahasi disinda bir baska ATC unitesi faal degilse, ucusun kalan kismini Pilot mesuliyetinde devam ettirmeniz istenecektir.
ATC kontrolunda olmadan ucusa baslamis ve ucusun ilerleyen fazlarinda SB'nin ATC directory'sinde faal ATC'leri gorurseniz, ilk once icinde bulundugunuz FIR sahasini kontrol eden ATC'ye baglaniniz. Ornegin Ankara'dan kalktiniz ve Istanbul'a ucuyorsunuz. Kalkista acik ATC yokken PETAR intersection'una yaklasirken SB'nin ATC directory'sinde LTAA_V_CTR nin acilmis oldugunu tesbit ettiniz. Hemen temasa geciniz.
Ucusta iken ATC baglanti siralamasi ise CTR - APP - TWR - GND seklindedir. Yani havada once icinde oldugunuz CTR'a o yoksa inise gittiginiz meydanin APP unitesine o da yoksa ayni meydanin TWR unitesine baglanacaksiniz.
Uctugunuz hava sahalarinda ATC acik degilse TEXT Mode' da 122.800 frekasinda kalin.
RW'da ise :
Bati FIR'inda iseniz LTBB_UNI
Dogu FIR'inda iseniz LTAA_UNI kanalinda kaliniz. Bu kanalda sizin gibi kontrolsuz hava sahasinda ucan bir cok ucakla haberlesebilir ve ucus emniyetini Pilot mesuliyetinde saglarsiniz.
Kontrolsuz ucarken pozisyonunuzu TEXT ve/veya RW'de mutlaka rapor ediniz.
Ucusa kontrolsuz baslamissaniz, her 5 dakika da bir mutlaka SB'nin ATC directory'sinden faal ATC olup olmadigini kontrol ediniz.
Kontrollu sahalarda ATC ile temas etmemek, yada gec temas etmek iyi bir pilotoaj ornegi degildir. Sadece sizin degil diger ucaklarinda ucus emniyetini tehlikeye sokar.
Sevgilerimle
Serdar Sualp
Edited by - serdar sualp on 10/06/2002 12:09:44